شبکه های اجتماعی

ناسا می گوید انسان ها می توانند در این دهه برای مدت طولانی تری در ماه زندگی کنند

نه فقط مدیرعامل اسپیس ایکس الون ماسکآژانس فضایی ایالات متحده همچنین فکر می‌کند که انسان‌ها می‌توانند روی آن بمانند ماه برای مدت طولانی تری در این دهه

هوارد هو، که رهبری می کند جبار برنامه فضاپیمای ماه برای ناسا، به بی بی سی گفت که آرتمیس مأموریت‌ها «ما را قادر می‌سازند تا یک پلت‌فرم و سیستم حمل‌ونقل پایدار داشته باشیم که به ما امکان می‌دهد یاد بگیریم چگونه در آن محیط عمیق فضایی کار کنیم».

هو در این گزارش گفت: “ما مردم را به سطح زمین می فرستیم و آنها روی آن سطح زندگی می کنند و علم می کنند.”

همچنین بخوانید

ناسا پس از 36 سال کشف مصنوعات تخریب شده شاتل چلنجر را تایید کرد
ناسا SpaceX را برای دومین ماموریت نمایشی استارشیپ خدمه به ماه انتخاب می کند

“این واقعا برای ما بسیار مهم است که کمی فراتر از خود یاد بگیریم زمیناو در مدار زمین قرار می گیرد و زمانی که به مریخ می رویم گام بزرگی برداریم.

پنج روز پس از ماموریت 25.5 روزه آرتمیس I، جبار به مسیر خود به سمت ماه ادامه می دهد.

اوریون بدون سرنشین 232683 مایل از زمین و 39501 مایل از ماه سفر کرده بود و با سرعت 371 مایل در ساعت حرکت می کرد.

هو گفت: «این اولین قدمی است که ما برای اکتشاف طولانی مدت اعماق فضا، نه تنها برای ایالات متحده، بلکه برای جهان» برمی داریم.

این مقام ناسا خاطرنشان کرد: منظورم این است که ما به ماه برمی گردیم، ما برای یک برنامه پایدار کار می کنیم و این وسیله نقلیه ای است که افرادی را حمل می کند که ما را دوباره به ماه برمی گرداند.

آژانس فضایی ایالات متحده هفته گذشته موشک نسل بعدی خود را به عنوان بخشی از ماموریت جاه طلبانه و بدون خدمه ماه آرتمیس I به فضا فرستاد که در میان سال ها تاخیر و صرف میلیاردها دلار با دو تلاش ناموفق روبرو شد.

را سیستم پرتاب فضایی موشک (SLS) از کیپ کاناورال در فلوریدا بلند شد و فضاپیمای اوریون را در مسیر خود به مدار ماه فرستاد.

جبار به سمت ماه ادامه خواهد داد، که برای چندین روز قبل از بازگشت احتمالی آن به زمین در 11 دسامبر به دور ماه خواهد چرخید.

در سال 2025، ناسا قصد دارد اولین فرود خدمه ماه را از زمان ماموریت آپولو 17 در سال 1972 به فضا بفرستد. این شامل اولین زن و اولین فرد رنگین پوستی است که روی ماه قدم می گذارد.

آرتمیس اول پایه ای برای اکتشاف انسان در اعماق فضا فراهم می کند و تعهد و توانایی ناسا برای گسترش وجود انسان به ماه و فراتر از آن را نشان می دهد.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا