شبکه های اجتماعی

استرالیا می گوید قانونی که فیس بوک و گوگل را برای اخبار پرداخت می کنند کارساز بوده است

Rate this post

قانون استرالیا که به دولت اجازه می دهد غول های اینترنتی بسازد فیس بوک مالک متا پلتفرم ها و Alphabet Inc گوگل یک گزارش دولتی گفته است که مذاکره در مورد قراردادهای تامین محتوا با رسانه ها تا حد زیادی کارساز بوده است.

اما این بررسی گفت که این قانون که در مارس 2021 پس از گفتگو با شرکت های بزرگ فناوری منجر به تعطیلی مختصر فیدهای خبری فیس بوک در این کشور شد، لازم الاجرا شد، ممکن است لازم باشد به سایر سیستم عامل های آنلاین نیز تعمیم داده شود.

از زمان چانه زنی رسانه های خبری کد گفت: شرکت‌های فناوری بیش از 30 قرارداد با رسانه‌ها امضا کرده‌اند که به آنها برای محتوایی که باعث ایجاد کلیک و دلارهای تبلیغاتی می‌شود، جبران می‌کند. خزانه داری گزارش بخش منتشر شد

همچنین بخوانید

مارک زاکربرگ می‌گوید: سیاست‌های اپل اپ استور تضاد منافع را نشان می‌دهد
یاهو سهام اقلیت Taboola را در تبلیغات دیجیتال خریداری می کند

در این گزارش آمده است: «حداقل برخی از این توافق‌ها به کسب‌وکارهای خبری این امکان را داده است که به‌ویژه خبرنگاران بیشتری را استخدام کرده و سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند دیگری را برای کمک به فعالیت‌های خود انجام دهند.»

“در حالی که دیدگاه ها در مورد موفقیت یا عدم موفقیت این کد همواره متفاوت است، ما منطقی می دانیم که نتیجه گیری کنیم که این کد تا به امروز موفق بوده است.”

این گزارش بیشتر توصیه می‌کند که دولت روش‌های جدیدی را برای ارزیابی عملکرد و اثربخشی قانون در نظر بگیرد و تغییر خود قانون را پیشنهاد نکرده است.

اما اشاره کرد که این قانون فاقد «مکانیسم رسمی برای گسترش کد به سایر پلتفرم‌ها» است و به دولت پیشنهاد کرد که به تنظیم‌کننده رقابت، که طراحی قانون را هدایت می‌کند، دستور دهد تا «گزارش‌هایی درباره این سؤال تهیه کند».

«این بررسی نشان می‌دهد که کد در ایجاد تعادل بین قدرت چانه‌زنی بین رسانه‌های خبری و دیجیتال استفن جونز، دستیار خزانه‌دار، گفت.

پلتفرم‌های دیجیتال باید با حسن نیت با کسب‌وکارهای خبری به مذاکره ادامه دهند تا اطمینان حاصل شود که در ازای محتوای خبری که ایجاد می‌کنند، پاداش عادلانه دریافت می‌کنند.»

مدیر امور دولتی و سیاست عمومی گوگل در استرالیا لوسیندا لانگکرافت گفت که این شرکت با امضای قراردادهایی که به نمایندگی از 200 ماست هد در سراسر کشور و “اکثریت این رسانه ها منطقه ای یا محلی هستند” کمک قابل توجهی به صنعت اخبار استرالیا کرده است.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا