شبکه های اجتماعی

بررسی‌های آنلاین به پذیرش مانیتورهای سلامت پوشیدنی کمک می‌کند

محققان مؤسسه فناوری هندی مندی، عوامل مختلفی را که بر گله‌داری در پذیرش فناوری‌های پوشیدنی برای مراقبت‌های بهداشتی شخصی تأثیر می‌گذارند، تجزیه و تحلیل کرده‌اند. آن‌ها از مدل‌های ریاضی برای تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده از نظرسنجی‌ها استفاده کرده‌اند تا بینشی در مورد اثربخشی بازاریابی بررسی‌های آنلاین ارائه دهند.

یافته های این تحقیق در مجله بازاریابی ارتباطات منتشر شده است. این تحقیق توسط دکتر Dr ساومیا دیکسیت، استادیار دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، IIT مندیو با همکاری دانشجوی دکتری ایشان خانم آنجلی پاتانیا از IIT مندی و دکتر گوهر رسول، دانشکده مطالعات بازرگانی، دانشگاه مرکزی جامو، جامو.

مطالعه اخیر این تیم با هدف درک عوامل گله داری در پذیرش فناوری های پوشیدنی برای مراقبت های بهداشتی شخصی انجام شده است. از زمان شروع همه‌گیری کووید-19، استفاده از چنین دستگاه‌هایی افزایش یافته است. برخی از نمونه‌های این دستگاه‌ها عبارتند از ردیاب‌های تناسب اندام، ساعت‌های هوشمند، حسگرهای پوشیدنی، و دستگاه‌های پزشکی پوشیدنی، از جمله اکسیمتری که به‌طور گسترده در طول همه‌گیری برای نظارت بر سطح اکسیژن خون مورد استفاده قرار گرفت. دستگاه‌های پوشیدنی را می‌توان برای نمایش داده‌های مربوط به سلامت به تلفن هوشمند یا منابع دیگر متصل کرد و ممکن است ویژگی‌هایی مانند هشدارها، یادآوری‌ها و توصیه‌های شخصی‌شده را ارائه دهد.

به طور سنتی، توصیه‌ها و بررسی‌های سایر کاربران، محرک‌های اصلی پذیرش هر محصولی از جمله دستگاه‌های پوشیدنی بوده است. در حالی که در گذشته این بررسی ها دهان به دهان بود، با پیشرفت های فناوری Web 2.0، مصرف کنندگان می توانند به راحتی و آزادانه تجربیات خود را در مورد خدمات و محصولات در مقیاس وسیع و در زمان واقعی از طریق ابزارهای مختلف مانند رسانه های اجتماعی و وب سایت های بررسی آنلاین در دوران مدرن، بررسی‌های آنلاین نسخه الکترونیکی Word-of-Mouth یا eWOM هستند که می‌توانند بر رفتار گروهی یا گروهی افراد در پذیرش فناوری پوشیدنی برای مراقبت‌های بهداشتی شخصی تأثیر بگذارند.

هدف محققان IIT Mandi درک نقش بررسی های آنلاین در ترغیب سایر افراد به خرید و استفاده از فناوری پوشیدنی برای مراقبت های بهداشتی شخصی بود. آنها 434 کاربر فناوری پوشیدنی را مورد بررسی قرار دادند و داده ها را با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) با Smart PLS تجزیه و تحلیل کردند.

دکتر ساومیا دیکسیت، IIT مندی، در توضیح جنبه‌های فنی این تحقیق، گفت: «ما یک مدل یکپارچه مبتنی بر رفتار گله، نظریه هم‌وفیلی (نفوذ همتایان) و اصول عدم قطعیت‌های برگرفته از نظریه اعتماد اولیه برای درک تأثیرات آنلاین پیشنهاد کرده‌ایم. بررسی هایی در مورد پذیرش فناوری پوشیدنی در مراقبت های بهداشتی.

تجزیه و تحلیل نشان داد که خواندن نظرات نوشته شده توسط کاربران با پیشینه و نیازهای مشابه، همراه با اطلاعات استفاده مربوط به سهولت استفاده، سودمندی فناوری پوشیدنی برای مراقبت های بهداشتی شخصی و شهرت شرکت می تواند بر تصمیم گیری یا عدم تصمیم کاربران بالقوه در پذیرش گله تأثیر بگذارد. دستگاه بهداشتی پوشیدنی

خانم انجلی پاتانیا، دکتر. محقق، IIT Mandi، گفت: «مدیران جامعه بررسی آنلاین باید مشتریان را تشویق کنند تا در حین نوشتن نظرات، جزئیات مشابهی را همراه با اطلاعات نیمه هدایت شده مرتبط با سهولت استفاده، سودمندی و شهرت شرکت فناوری پوشیدنی ارائه دهند. علاوه بر این، فیلترهای مبتنی بر اطلاعات هم‌دوست همراه با سیستم/الگوریتم‌های مدیریت بازبینی باید در پلت‌فرم‌های آنلاین برای کاهش بار اطلاعاتی و بهبود دسته‌بندی در پذیرش دستگاه‌های پوشیدنی برای مراقبت‌های بهداشتی شخصی توسط کاربران بالقوه ارائه شوند.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا