شبکه های اجتماعی

انویدیا تراشه پرچمدار H100 را برای صادرات به چین با نام H800 تغییر می دهد

شرکت انویدیا، طراح نیمه هادی ایالات متحده که بر بازار تراشه های هوش مصنوعی (AI) تسلط دارد، گفت که محصول پرچمدار خود را به نسخه ای تغییر داده است که صادرات آن به چین مجاز است.

تنظیم کننده های ایالات متحده سال گذشته قوانینی را وضع کردند که متوقف شد Nvidia از فروش دو تراشه پیشرفته‌تر خود، A100 و جدیدتر H100، به مشتریان چینی با استناد به نگرانی‌های امنیت ملی. چنین تراشه‌هایی برای توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT OpenAI و محصولات مشابه بسیار مهم هستند.

رویترز در ماه نوامبر گزارش داد که انویدیا تراشه ای به نام A800 طراحی کرده است که برخی از قابلیت های A100 را کاهش می دهد تا A800 را برای صادرات به چین قانونی کند.

روز سه شنبه، این شرکت گفت که به طور مشابه نسخه صادراتی چین از تراشه H100 خود را توسعه داده است. به گفته سخنگوی این شرکت، تراشه جدید که H800 نام دارد توسط واحدهای رایانش ابری شرکت های فناوری چینی مانند Alibaba Group Holding Ltd، Baidu Inc و Tencent Holdings Ltd استفاده می شود.

رئیس انویدیا می‌گوید: «برای استارت‌آپ‌های جوان، بسیاری از آنها که اکنون در حال ساخت مدل‌های زبانی بزرگ هستند، و بسیاری از آنها به سمت انقلاب مولد هوش مصنوعی می‌روند، می‌توانند منتظر علی‌بابا، تنسنت و بایدو باشند تا با هوش مصنوعی انویدیا قابلیت‌های ابری عالی داشته باشند. جنسن هوانگ، مدیر اجرایی، صبح چهارشنبه به وقت آسیا به خبرنگاران گفت.

تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده، پاییز گذشته، قوانینی را برای کند کردن توسعه چین در بخش‌های فناوری کلیدی مانند نیمه‌رساناها و هوش مصنوعی وضع کردند، تا تلاش‌های این کشور برای مدرن‌سازی ارتش را متوقف کنند.

قوانین مربوط به تراشه‌های هوش مصنوعی آزمایشی را تحمیل می‌کند که آن‌هایی را که هم قابلیت‌های محاسباتی قدرتمند و هم نرخ انتقال داده از تراشه به تراشه بالایی دارند، ممنوع می‌کند. سرعت انتقال هنگام آموزش مدل‌های هوش مصنوعی بر روی حجم عظیمی از داده‌ها مهم است، زیرا سرعت انتقال پایین‌تر به معنای زمان آموزش بیشتر است.

یک منبع صنعت تراشه در چین به رویترز گفت که H800 به طور عمده سرعت انتقال داده از تراشه به تراشه را به حدود نصف نرخ H100 پرچمدار کاهش داده است.

سخنگوی انویدیا از بیان تفاوت H800 متمرکز بر چین با H100 خودداری کرد، به جز اینکه “محصولات سری 800 ما کاملاً با مقررات کنترل صادرات مطابقت دارند.”

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا