ارز دیجیتال

حجم معاملات بیت کوین در جهت درست روند خود را حفظ می کند – آیا بیت کوین می تواند روند صعودی خود را حفظ کند؟

بیت کوین اوج می گیرد. منبع: Adobe

روند صعودی بیت کوین از ابتدای سال 2023 که شاهد جهش قیمتی نزدیک به 70 درصد بود، با افزایش حجم معاملات بیت کوین همراه شد.

حجم معاملات روزانه اخیرا به بالاترین سطح خود از زمان پس از سقوط FTX رسیده است و بیش از 70 میلیارد دلار است.

حجم معاملات بیت کوین در جهت درست روند خود را

بیت کوین آخرین بار کمی بالاتر از 28000 دلار تغییر کرد که بیش از 40 درصد در مقایسه با پایین ترین سطح ماهانه زیر 20000 دلار افزایش یافته است.

1679456335 331 حجم معاملات بیت کوین در جهت درست روند خود را

در واقع، به نظر می‌رسد که حجم معاملات بیت‌کوین در یک روند صعودی قطعی است، به‌طوری‌که میانگین متحرک 21 و 50 روزه حجم اخیراً از 200DMA افزایش یافته است و اولی به بالاترین سطح خود از اواسط سال 2021 نزدیک شده است.

افزایش حجم معاملات در دوره های زمانی حرکت تهاجمی بازار اتفاق می افتد، به عنوان مثال در طی مراحل حاد بازار صعودی و نزولی.

گاوهای بیت کوین امیدوارند که بازار در فاز قبلی باقی بماند.

معیارهای روی زنجیره نیز روند مثبتی دارند

بهبودهای مربوط به فعالیت معاملاتی بیت کوین در صرافی ها در زمانی اتفاق می افتد که داده های زنجیره ای نشان می دهد که فعالیت در خود بلاک چین بیت کوین نیز در حال افزایش است.

همانطور که در نمودارهای زیر ارائه شده توسط The Block مشاهده می شود، تعداد تراکنش هایی که به صورت روزانه بر روی بلاک چین بیت کوین انجام می شود اخیرا به بالاترین سطح خود از اوایل سال 2021 رسیده است.

1679456335 833 حجم معاملات بیت کوین در جهت درست روند خود را

در همین حال، افزایش تعداد آدرس‌های فعال در شبکه بیت‌کوین در هفته‌های اخیر چندان چشمگیر نبوده است، اما این معیار هنوز به بالاترین حد چند ماهه نزدیک است.

1679456335 84 حجم معاملات بیت کوین در جهت درست روند خود را

در جاهای دیگر، نرخی که آدرس‌های جدید برای اولین بار با شبکه بیت کوین در تعامل هستند نیز روند بالاتری داشته است.

1679456335 421 حجم معاملات بیت کوین در جهت درست روند خود را

آدرس‌هایی که تراز غیر صفر دارند نیز به سرعت بالا می‌روند. بر اساس داده های ارائه شده توسط Glassnode، این معیار اخیرا برای اولین بار از 45 میلیون فراتر رفته است.

1679456335 532 حجم معاملات بیت کوین در جهت درست روند خود را

نگرانی های بحران مالی می تواند بیت کوین را با این حال بالاتر ببرد

علیرغم افزایش نشانه‌های فنی مبنی بر داغ شدن بازار بیت‌کوین در کوتاه‌مدت، تحلیلگران فکر می‌کنند که زمزمه‌های یک بحران مالی هنوز می‌تواند بزرگترین ارز دیجیتال جهان را با ارزش بازار بالاتر ببرد.

بیت کوین در هفته های اخیر به عنوان یک پناهگاه امن عمل می کند و همزمان با طلا افزایش می یابد زیرا سرمایه گذاران به جایگزین های ارزی روی می آورند که در برابر فروپاشی سیستم مالی سنتی آسیب پذیر نیستند.

اگر جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، ارتباطات خود را در مورد چشم انداز تشدید سیاست ها پس از اعلام سیاست روز چهارشنبه به اشتباه بیندازد، آنگاه می تواند نگرانی های بحران را تشدید کند.

به گفته مایک مک گلون، استراتژیست ارشد کلان بلومبرگ، عملکرد بهتر اخیر قیمت بیت کوین در برابر طلا ممکن است نشان دهنده این باشد که یک “ابر چرخه” جدید در حال راه اندازی است.

مک گلون همچنین اظهار داشت که قدرت نسبی اخیر در مقابل اکثر دارایی ها ممکن است نشانه ای باشد که بیت کوین در حال گذار به تجارت بیشتر شبیه طلا و خزانه های ایالات متحده (یعنی یک پناهگاه امن) است تا یک دارایی ریسک.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا