برنامه نویسی

مهم ترین جزء را تشکیل دهید

Rate this post

فهرست مطالب

اهمیت فرم ها

هر کسی که از یک برنامه یا وب سایت استفاده می کند هدف خاصی در ذهن دارد. فرم اغلب تنها چیزی است که بین کاربر و هدف او قرار می گیرد. فرم ها همچنان یکی از انواع ضروری تعاملات کاربر در وب و در برنامه ها هستند. فرم ها اغلب به عنوان آخرین گام در دستیابی به اهداف در نظر گرفته می شوند. کاربران باید بتوانند فرم ها را سریع و آسان تکمیل کنند. بیایید نگاه کنیم Little Lemons' فرم پرداخت فعلی با جزئیات، که برخی از خطاهای رایج در طراحی فرم را نشان می دهد.

Little Lemons' یک وب سایت رستوران خیالی/خیالی است


طرح

هر فیلد ورودی باید دارای برچسبی باشد که ورودی را توصیف کند، خوب بله، همه این را می‌دانند، اما در مورد تراز کردن متن برچسب چه می‌توان گفت.


بیایید نگاهی به فرم پرداخت لیموهای کوچکمان بیندازیم:

ابتدا، فیلدهای متنی که کاربر باید داده‌ها را وارد کند، در مرکز قرار دارند و در سمت چپ تراز نیستند، به عنوان بهترین روش.


در مورد طول چطور؟

به طور معمول، چک کردن یک فرآیند چند مرحله ای است. این بدان معناست که مشتری باید چندین مرحله را قبل از تکمیل سفارش خود طی کند. برای اینکه این فرآیند قابل استفاده باشد، یک نشانگر پیشرفت داشته باشید که نشان می‌دهد مشتری در کجای فرآیند پرداخت است و چقدر زمان برای تکمیل فرآیند باقی مانده است.


فقط زمینه های حیاتی را شامل شود

هر سوالی که از مردم در یک فرم وب می‌پرسید، مستلزم آن است که آن‌ها را تجزیه کنند، پاسخی را فرموله کنند و سپس پاسخ خود را با هزینه‌ای که در فرم ارائه کرده‌اید وارد کنند. هوشیاری در مورد هر سؤالی که می‌پرسید به شما امکان می‌دهد سؤالاتی را که کاملاً ضروری نیستند یا می‌توانند در زمان یا مکان بهتری پرسیده شوند یا به طور خودکار استنباط شوند، حذف کنید. و هر چه سوالات کمتری بپرسید، شانس بیشتری برای تکمیل سریع و آسان فرم های شما وجود دارد.


فیلدها و خطاهای مورد نیاز

توضیحات تصویر

پس از نگاهی به تصویر بالا چه چیزهایی را می‌توان بهبود بخشید؟
بر اساس اسکرین شات سه مشکل وجود دارد:

  1. هر ورودی باید یک برچسب داشته باشد.
  2. نام فیلد الزامی نیست زیرا فاقد ستاره است
  3. برای نشان دادن اینکه فیلد فرم نیاز به ورودی دارد.فیلد فرم دارای حداقل تعداد کاراکتر است. پیام خطا می گوید “نام باید حداقل 4 کاراکتر باشد

Solution

جزئیات کوچکی مانند این تأثیر قابل توجهی بر تجربه کاربر نهایی در طراحی کاربر محور دارد.  حداقل 220 نام سه کاراکتری وجود دارد.  از برخی جهات، این غیرانسانی است زیرا سیستم کسی را غیر واقعی یا نامعتبر می داند.

توضیحات تصویر


یک ستاره یا متن مورد نیاز نشان می دهد که یک فیلد فرم مورد نیاز است. بررسی کنید که تمام فیلدهای فرم مورد نیاز علامت گذاری شده باشند. برای برجسته کردن خطاهایی مانند فیلدهای ضروری خالی، ایمیل نامعتبر (مثلاً زمانی که ایمیل فاقد علامت «@» است) و غیره، بازخورد را اضافه کنید.

چرا ما حتی محدودیت داریم؟

محدودیت شخصیت

محدودیت‌های کاراکتر نوعی محدودیت فنی است که باید در طول همکاری توسعه‌دهنده و طراح آشکار شود. محدودیت‌های کاراکتر پایین‌تر و بالا برای یک سیستم به دو دلیل مورد نیاز است: امنیت و ذخیره‌سازی. solution

محدودیت شخصیت: الف

حداقل تعداد کاراکترهای مورد نیاز را حذف کنید. حداکثر نیاز به کاراکتر را پیاده کنید که برای اکثریت قریب به اتفاق نام‌ها در پایگاه داده کار می‌کند – 50 کاراکتر مکان عالی برای شروع است.


اعتبارسنجی باید روی ورودی انجام شود تا از نوع، طول، فرمت و محدوده صحیح آن اطمینان حاصل شود. در نتیجه، زمانی که کاربران برای دسترسی به اطلاعات وارد سیستم می شوند، می توان آن را در مقابل پایگاه داده تایید کرد. آسیب‌پذیری که به کاربران اجازه می‌دهد آزادانه وارد فیلدها شوند، منجر به اختلال در داده‌ها و احتمال نفوذ ربات‌ها به سیستم شما می‌شود.

پست الکترونیک

توضیحات تصویر

کاربر فقط یک وعده غذایی سفارش می دهد، بنابراین آیا باید ایمیل خود را تأیید کند؟ اگر مهم است، در نظر داشته باشید که وقتی کاربران ایمیل خود را در فیلدهای جداگانه تأیید می کنند، اغلب اشتباه تایپی می کنند. این الزام که کاربران ایمیل خود را در دو قسمت متنی تایپ کنند، احتمال اشتباه تایپی را افزایش می دهد. solution

تایید ایمیل: الف


بنابراین، بهترین روش ارسال یک پیوند تأیید برای کاربر خواهد بود. این کاربرپسندترین رویکرد است زیرا به کمترین تلاش کاربر نیاز دارد.

پرداخت بدون توضیح CVV

مانند AVS، CVV یا CVC یک مخفف مبهم است.  حتما توضیح بدید

توضیحات تصویر solution

CVV: الف

تصویر زیر نشان می دهد که CVV در پشت کارت بانکی شما قرار دارد و سه رقم آخر چاپ شده است.


توضیحات تصویر

افکار نهایی

یکی از ناامیدکننده‌ترین جنبه‌های استفاده از اینترنت، اعتبارسنجی فرم است. اگر برای کاربر مشخص نباشد که چه اشتباهی انجام می‌دهد و هیچ راه آسانی برای رفع آن وجود ندارد، به احتمال زیاد هنگام پر کردن فرم، تسلیم می‌شوند و به سایت دیگری می‌روند. COURSERA

سهم اعتباری|
GO BACK TO TOP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا