چه طور

چگونه بفهمیم آیفون سریع شارژ می شود؟ [2023]

اگر آیفونی را که در چند سال گذشته عرضه شده است ارتقا دهید، آداپتور شارژ در جعبه آن وجود نخواهد داشت. مگر اینکه آداپتور اضافی خریداری کرده باشید، ممکن است از شارژر قدیمی 5 واتی که با آیفون های قدیمی تر ارائه شده است استفاده کنید. در حالی که این آداپتورها می توانند آیفون شما را یک شبه تمیز کنند، اما آنقدر قدرتمند نیستند که وقتی می خواهید از در خارج شوید، دستگاه شما را به سرعت شارژ کنند.

برای حل این مشکل، می توانید از یک آداپتور شارژ سریع استفاده کنید، چیزی که توسط اپل یا یک سازنده شخص ثالث ساخته شده است تا آیفون خود را با سرعت بیشتری شارژ کنید. اگر از چنین آداپتوری برای روشن کردن آیفون خود استفاده می کنید، پست زیر به شما کمک می کند بفهمید که آیا دستگاه شما سریع شارژ می شود یا خیر.

آیا آیفون هنگام شارژ سریع، سرنخ بصری/صوتی به شما می دهد؟

برخلاف برخی دستگاه‌های اندرویدی، iOS راهی برای نشان دادن شارژ سریع یا عدم شارژ آیفون شما ارائه نمی‌کند. بنابراین، هیچ سرنخ بصری یا صوتی وجود ندارد که به دنبال آن باشید تا بدانید آیفون شما در حال شارژ سریع است یا خیر.

افسانه ای که باید از آن اجتناب کرد: در حالی که هیچ اطلاعات رسمی در این مورد وجود ندارد، برخی از کاربران در اینجا معتقدند که آیفون‌ها قبلاً زمانی که به شارژر سریع وصل می‌شدند، دو بار با زنگ شارژ به کاربران هشدار می‌دادند. در حالی که برخی تایید می‌کنند که هنگام معرفی شارژ سریع، صدای دوتایی را می‌شنودند، برخی دیگر معتقد نیستند که چنین نشانه‌ای از ابتدا وجود داشته باشد یا به دلیل وجود یک اشکال در iOS ایجاد شده باشد.

در هر صورت، در این زمان، وقتی آیفون خود را به شارژر سریع متصل می‌کنید، نمی‌توانید صدای زنگ دیگری را بشنوید، زیرا دستگاه شما صرف نظر از نحوه شارژ کردن آیفون، تنها یک بار با همان صدای هشدار به صدا در می‌آید.

چگونه بفهمیم آیفون شما از شارژ سریع پشتیبانی می کند یا خیر

در سال 2017 بود که اپل با عرضه آیفون 8، شارژ سریع آیفون ها را معرفی کرد. این به این معنی است که اگر آیفون خود را هر زمانی پس از سال 2017 خریداری کرده اید، به احتمال زیاد از شارژ سریع پشتیبانی می کند. اگر هنوز نمی‌دانید که آیا آیفونی که در حال حاضر استفاده می‌کنید از این ویژگی پشتیبانی می‌کند یا خیر، در اینجا لیستی از دستگاه‌های iOS که از شارژ سریع همراه با حداکثر واتی که می‌توانند با آن شارژ می‌کنند، ارائه شده است:

  • آیفون 8 – 12 وات
  • آیفون 8 پلاس – 18 وات
  • آیفون X- 18 وات
  • آیفون XR – 18 وات
  • آیفون XS/Max – 18 وات
  • آیفون 11 – 22 وات
  • iPhone 11 Pro/Max – 22 وات
  • آیفون SE (نسل دوم) – 12 وات
  • آیفون 12/مینی – 22 وات
  • iPhone 12 Pro/Max – 22 وات
  • آیفون 13/مینی – 22 وات
  • iPhone 13 Pro/Max – 27 وات
  • آیفون SE (نسل سوم) – 18 وات
  • iPhone 14/Plus – 20 وات
  • iPhone 14 Pro/Max – 27 وات

مربوط: آیفون داغ می شود؟ 13 راه برای تعمیر

برای شارژ سریع آیفون به چه چیزهایی نیاز دارید

برای استفاده از شارژ سریع، باید شرایط زیر را رعایت کنید:

  • شما صاحب آیفونی هستید که از شارژ سریع پشتیبانی می کند. می توانید لیست دستگاه های iOS پشتیبانی شده را در بخش بالا بررسی کنید.
  • شما هر یک از این آداپتورهای برق USB-C Apple را دارید – 18 وات، 20 وات، 29 وات، 30 وات، 35 وات، 61 وات، 67 وات، 87 وات، یا 96 وات، یا 140 وات. همچنین می‌توانید آیفون خود را با آداپتور برق USB آی‌پد یا مک‌بوک تا زمانی که از وات ذکر شده در اینجا پشتیبانی می‌کند، سریع شارژ کنید.
  • اگر آداپتور برق اپل ندارید، می توانید از آداپتور برق USB-C شخص ثالث استفاده کنید که از USB Power Delivery (USB-PD) با وات ذکر شده در بالا پشتیبانی می کند.
  • آیفون شما از طریق کابل USB-C به لایتنینگ اپل به آداپتور برق USB-C متصل می شود.

مربوط: تخلیه باتری iOS: در اینجا 15 راه برای بهبود عمر باتری آیفون شما وجود دارد

چگونه بررسی کنیم که آیفون شما شارژ سریع دارد یا خیر

از آنجایی که اپل نشانه روشنی از شارژ سریع یا عدم شارژ آیفون شما هنگام اتصال به برق ارائه نمی دهد، برای بررسی اینکه آیا آیفون شما با سرعت بیشتری شارژ می شود یا خیر، باید به روش های دیگری تکیه کنید. برای بررسی این موضوع، ابتدا باید مطمئن شوید که شرایطی را که در بالا ذکر کردیم را برآورده کرده اید.

مدت زمان شارژ شدن را از 0 تا 50 درصد بررسی کنید

این یک آزمایش اساسی برای بررسی اینکه آیا آداپتوری که به آن متصل هستید آیفون شما را سریع شارژ می کند یا خیر است. اپل ادعا می‌کند که هر آیفونی که از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند باید بتواند تا 50 درصد در حدود نیم ساعت شارژ شود. بنابراین، برای اطمینان از اینکه ما زمان شارژ را به درستی محاسبه می کنیم، اولین قدم شما این است که باتری آیفون خود را تا 0 درصد خالی کنید. هنگامی که آیفون شما به طور کامل تخلیه می شود، باید خاموش شود و با فشار دادن دکمه Side باید یک لوگوی قرمز رنگ باتری کم روی صفحه نمایش داده شود.

هنگامی که سطح باتری به 0٪ تخلیه شد، می توانید آیفون خود را با استفاده از کابل USB-C به لایتنینگ به یک آداپتور شارژ سریع سازگار متصل کنید. هر کابل دیگری مانند کابل USB-A به لایتنینگ کار نخواهد کرد زیرا از USB Power Delivery (USB-PD) برای شارژ سریع برای کار کردن پشتیبانی نمی کند.

هنگامی که آیفون خود را به یک آداپتور شارژ وصل کردید، یک تایمر روی دستگاه دیگری تنظیم کنید تا ببینید چقدر طول می کشد تا گوشی شما از 0٪ تا 50٪ شارژ شود.

اگر آیفون شما نزدیک به 30 دقیقه طول می کشد تا تا 50 درصد شارژ شود، می توانید مطمئن باشید که واقعاً شارژ سریع است. اگر دستگاه شما به طور قابل توجهی بیش از 30 دقیقه طول می کشد، شارژ سریع در آیفون شما کار نمی کند.

مربوط: وقتی حالت کم مصرف را در آیفون خود روشن می کنید چه اتفاقی می افتد

وات آداپتور شارژ را بررسی کنید

اگر آیفونی دارید که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند، می‌توانید با نگاهی به آداپتور شارژی که آن را برای شارژ به آن وصل می‌کنید، بررسی کنید که آیا هنگام وصل شدن به آن، شارژ سریع می‌شود یا خیر. آداپتورهای برق طراحی شده توسط اپل حداکثر واتی را که برای شارژ دستگاه ها استفاده می کند را نشان می دهند.

این مقدار باید در بالا یا پایین آداپتور به وضوح قابل مشاهده باشد، جایی که سایر برچسب‌های گواهی را برای آجر شارژ می‌بینید. اگر آجر شارژ، وات برابر یا بیش از حداکثر واتی را نشان می‌دهد که آیفون شما پشتیبانی می‌کند، دستگاه شما در حال شارژ سریع است. ما مقادیر وات را برای همه آیفون‌هایی که از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند در قسمت بالا فهرست کرده‌ایم.

به عنوان مثال، آیفون 14 پرو می تواند با حداکثر توان 27 وات شارژ سریع داشته باشد. اگر آداپتور برقی که استفاده می کنید 27 وات یا بیشتر باشد، می توانید دستگاه خود را با سرعت بیشتری شارژ کنید. اگر آداپتور دارای وات کمتر از 27 وات باشد، آیفون با نرخ معمولی شارژ می‌شود و نسبت به شارژ سریع زمان بیشتری برای شارژ شدن نیاز دارد.

اگر از آداپتور شارژ شخص ثالث استفاده می کنید، ممکن است مقدار وات ذکر شده را در همان مکان آداپتور اپل مشاهده نکنید. در چنین مواردی، می‌توانید بررسی کنید که آیا آداپتور شما از USB Power Delivery (USB PD) پشتیبانی می‌کند یا خیر و کادری را که وارد شده است علامت بزنید تا حداکثر واتی را که ارائه می‌دهد ببینید. اگر این وات برابر یا بیشتر از میزان وات آیفون شما باشد، ممکن است بتوانید بدون مشکل آیفون خود را سریع شارژ کنید.

چرا آیفون شما سریع شارژ نمی شود؟

اگر نمی توانید آیفون خود را سریع شارژ کنید، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد:

  • ممکن است آیفون شما از شارژ سریع پشتیبانی نکند: اگرچه چند سالی است که شارژ سریع وجود دارد، اما تنها دستگاه‌هایی که پس از آیفون 8 عرضه شده‌اند، از آن پشتیبانی می‌کنند. اگر آیفونی دارید که از آیفون 8 قدیمی تر است، به هیچ وجه نمی توانید دستگاه خود را سریع شارژ کنید.
  • آداپتور شارژ ممکن است حداکثر وات آیفون شما را برآورده نکند: اگر آداپتور قدیمی‌تری دارید که توسط اپل ساخته شده است، احتمالاً آداپتور برق USB 5 واتی است که همراه با آیفون‌های قدیمی‌تر از آیفون 11 ارائه شده است. این آداپتور فقط می‌تواند آیفون شما را با نرخ معمولی شارژ کند، اما برای شارژ سریع، باید آن را ارتقا دهید. یک آداپتور برق با وات بالاتر، آداپتوری که با رتبه وات آیفون شما مطابقت دارد. می توانید وات مورد نیاز برای شارژ آیفون خود را در بخش قبلی این پست بررسی کنید و آداپتوری را پیدا کنید که از این رتبه پشتیبانی می کند.
  • اگر از آداپتور برق شخص ثالث استفاده می کنید: همه آداپتورها از شارژ سریع در آیفون پشتیبانی نمی کنند. اگر می‌خواهید از آداپتور برقی استفاده کنید که ساخت اپل نیست، مطمئن شوید که از USB Power Delivery (USB PD) پشتیبانی می‌کند و میزان وات آن برابر یا بیشتر از وات مورد نیاز برای شارژ مدل خاص آیفون شما باشد.
  • اگر از کابل USB-C غیر اپل به لایتنینگ استفاده می کنید، حتی اگر از یک آداپتور سازگار برای اتصال آن استفاده می کنید، ممکن است نتواند آیفون شما را سریع شارژ کند. این به این دلیل است که ممکن است همه کابل‌های USB از شارژ با وات خاصی که برای شارژ سریع آیفون شما لازم است پشتیبانی نکنند.
  • اگر سطح باتری آیفون شما بیش از 80 درصد باشد، شارژ سریع با هیچ آداپتوری کار نمی کند. این به این دلیل است که اپل فقط به آیفون‌ها اجازه می‌دهد بین ۰ تا ۷۹ درصد شارژ سریع داشته باشند. هنگامی که آیفون شما تا 80 درصد شارژ شود، فقط با سرعت های معمولی شارژ می شود و ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا کاملا شارژ شود.
  • اگر آیفون خیلی گرم یا خیلی سرد شود، ممکن است سریع شارژ نشود یا در محیطی با چنین شرایطی قرار دارد. در صورت مواجهه با چنین وضعیتی، iOS یک هشدار “Charging On Hold” را در صفحه قفل نمایش می دهد. در این صورت باید منتظر بمانید تا آیفون به دمای عادی برگردد تا دوباره شارژ شود.

این تنها چیزی است که باید بدانید که آیا آیفون شما شارژ سریع دارد یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا