شبکه های اجتماعی

چگونه از اکانت اینستاگرام خود در برابر هک شدن محافظت کنیم؟

Rate this post

هک شدن حساب اینستاگرام شما مطمئناً می تواند یک وضعیت ترسناک باشد، به خصوص اگر درآمد شما برای فروش و ایجاد سرنخ به آن بستگی داشته باشد.

بنابراین برای محافظت از اکانت اینستاگرام خود در برابر هک شدن چه کاری می توانید انجام دهید؟

خوب، بهترین دفاع یک حمله قوی است! ما 4 روش برای ایمن نگه داشتن حساب خود را به اشتراک می گذاریم – و همچنین در صورت هک شدن حساب اینستاگرام خود چه کاری باید انجام دهید.

چگونه از حساب اینستاگرام خود در برابر هکرها محافظت کنیم؟

  1. یک رمز عبور قوی انتخاب کنید

  2. احراز هویت دو مرحله ای را روشن کنید

  3. مطمئن شوید که حساب ایمیل شما امن است

  4. لغو دسترسی به برنامه های مشکوک شخص ثالث

مرحله 1: یک رمز عبور قوی انتخاب کنید

همانطور که کاربران بیشتر اکانت های اینستاگرام را ایجاد می کنند، تلاش های بیشتری برای هک و فیشینگ انجام می شود.

و مقصر شماره یک؟ رمز عبور ضعیف

مطابق با ویکتور گیورز، یک محقق امنیتی در بنیاد GDI، برای محافظت بیشتر باید از رمز عبور خودکار و مدیر رمز عبور استفاده کنید.

گیورس توضیح می‌دهد: «شما نمی‌خواهید خودتان زحمت به خاطر سپردن آن را داشته باشید. «مدیریت‌های رمز عبور وجود دارند که به شما امکان می‌دهند به رمزهای عبور خود در رایانه رومیزی، تلفن همراه و حتی زمانی که به اینترنت متصل نیستید دسترسی داشته باشید.»

همچنین ایده خوبی است که برای هر یک از حساب های خود از یک رمز عبور منحصر به فرد استفاده کنید، زیرا این کار دسترسی هکرها به تمام اطلاعات شما را دشوارتر می کند.

هنگامی که یک رمز عبور بالقوه دریافت کردید، آن را برای بررسی نهایی به How Secure Is My Password متصل کنید – این به شما می گوید که آیا رمز عبور شما به اندازه کافی قوی است که در برابر تلاش هک مقاومت کند.

نکته: همیشه مشروعیت ایمیل‌هایی را که دریافت می‌کنید بررسی کنید (نام فرستنده، آدرس ایمیل، آدرس اینترنتی که به آن پیوند داده می‌شود) و هرگز رمز عبور خود را به کسی که نمی‌شناسید یا به آن اعتماد ندارید برای محافظت از خود در برابر حملات احتمالی فیشینگ ندهید.

مرحله 2: احراز هویت دو مرحله ای را روشن کنید

احراز هویت دو مرحله ای یک لایه دفاعی اضافی در برابر هکرها اضافه می کند.

چگونه کار می کند؟ این یک فرآیند چند مرحله ای است که کاربران را ملزم می کند هویت خود را از طریق یک کد امنیتی تأیید کنند. به این ترتیب، اگر از یک دستگاه ناشناس وارد اینستاگرام شوید، از شما خواسته می شود که کد را وارد کرده و تایید کنید که شما هستید.

برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای در اینستاگرام، به تنظیمات خود بروید و روی «تأیید هویت دو مرحله‌ای» ضربه بزنید.

روی “شروع به کار” ضربه بزنید و دو گزینه برای انتخاب خواهید داشت: “برنامه احراز هویت (توصیه می شود)” و “پیام متنی”.

گزینه شماره 1: برنامه احراز هویت

گزینه “Authentication App (توصیه می شود)” یک برنامه احراز هویت شخص ثالث است.

اگر قبلاً یک برنامه احراز هویت نصب کرده اید، اینستاگرام به طور خودکار برنامه را پیدا کرده و کدی را برای آن ارسال می کند. شما باید کد را بازیابی کنید، آن را در اینستاگرام وارد کنید و احراز هویت دو مرحله ای روشن می شود.

اگر برنامه احراز هویت ندارید، اینستاگرام برنامه‌ای را توصیه می‌کند که قبل از تکمیل فرآیند آن را دانلود کنید.

گزینه شماره 2: پیام متنی

اگر حساب شما شماره تلفن تایید شده ای نداشته باشد، از شما خواسته می شود شماره تلفن را وارد کنید. هنگامی که شماره تلفن خود را وارد کردید، روی دکمه “بعدی” ضربه بزنید.

اکنون وقتی از یک دستگاه ناشناس وارد حساب اینستاگرام خود می شوید، از شما خواسته می شود یک کد امنیتی را که از طریق پیامک دریافت می کنید وارد کنید.

نکته: مراقب DM های مشکوک اینستاگرام باشید و هرگز اطلاعات شخصی خود را به اشتراک نگذارید. اینستاگرام اخیراً هشداری را از طریق حساب کاربری @creators در مورد افزایش تلاش‌های فیشینگ اینستاگرام به اشتراک گذاشته است.

مرحله سوم: مطمئن شوید که حساب ایمیل شما امن است

فقط به آن فکر کنید، حساب اینستاگرام خود – و بسیاری دیگر! – به حساب ایمیل شما پیوند داده شده است. اگر کسی به یکی دسترسی داشته باشد، به همه دسترسی دارد. چیزهای ترسناک

در یک نظرسنجی اخیر، 22 درصد از کاربران اینترنت می گویند حساب های آنلاین آنها حداقل یک بار هک شده است، در حالی که 14 درصد گزارش کرده اند که بیش از یک بار هک شده اند.

منبع: Statista

بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، ایده خوبی است که ایمیل خود را با احراز هویت دو مرحله ای یا رمزگذاری ایمیل ایمن کنید. این بازدارنده‌های آسان می‌توانند تا حد زیادی از حساب اینستاگرام شما در برابر دست هکرها محافظت کنند.

مرحله چهارم: دسترسی به برنامه‌های شخص ثالث مشکوک را لغو کنید

استفاده از اینستاگرام به عنوان یک حساب مجاز برای ورود به برنامه های شخص ثالث مانند سرویس های دوستیابی، بازی ها و ابزارهای ویرایش عکس معمول است.

اما آیا می‌دانستید که حتی اگر هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها از برنامه‌های شخص ثالث مذکور استفاده نکرده باشید، ممکن است به نمایه رسانه‌های اجتماعی و اطلاعات حساب شما دسترسی داشته باشند؟

و اگر پایگاه داده آنها مورد هدف قرار گیرد، جزئیات شما قابل درک است. به همین دلیل است که اینستاگرام پیشنهاد می‌کند «قبل از مجوز دادن به یک برنامه شخص ثالث فکر کنید».

برای مدیریت برنامه های شخص ثالث، نمایه اینستاگرام خود را در رایانه رومیزی خود باز کنید، روی دکمه تنظیمات کلیک کنید و سپس روی «برنامه ها و وب سایت» کلیک کنید.

در اینجا فهرستی از برنامه‌هایی را می‌بینید که اجازه دسترسی به آنها را داده‌اید. اگر متوجه برنامه‌های مشکوک شدید، می‌توانید به راحتی روی دکمه «لغو دسترسی» یا «مشاهده و ویرایش» کلیک کنید.

توجه داشته باشید: Later عضو رسمی برنامه شریک اینستاگرام است. اگر در مورد سیاست حفظ حریم خصوصی ما سؤالی دارید، در تماس با ما دریغ نکنید!

چگونه اکانت اینستاگرام هک شده را بازیابی کنیم

اگر مشکوک هستید که اکانت اینستاگرام شما هک شده یا به خطر افتاده است، مهم است که در اسرع وقت اقدام کنید. این ویدیوی سریع YouTube را تماشا کنید یا مراحل زیر را دنبال کنید تا دوباره به حساب خود دسترسی پیدا کنید.

  1. حساب ایمیل خود را برای پیامی از اینستاگرام بررسی کنید

  2. درخواست لینک ورود از اینستاگرام

  3. از اینستاگرام کد امنیتی یا پشتیبانی بخواهید

مرحله 1: حساب ایمیل خود را برای پیامی از اینستاگرام بررسی کنید

اگر ایمیلی از اینستاگرام دریافت کرده‌اید – با نام امنیتی, security@mail.instagram.com – که به شما اطلاع می‌دهد آدرس ایمیل شما تغییر کرده است، ممکن است بتوانید با استفاده از گزینه “Revert this change” در آن پیام، این کار را لغو کنید.

اگر اطلاعات اضافی نیز تغییر کرده است (مانند رمز عبور شما)، باید از اینستاگرام درخواست لینک ورود کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

در صفحه ورود به سیستم، روی «رمز عبور فراموش شده» (برای iOS) یا «دریافت کمک برای ورود به سیستم» (برای اندروید) ضربه بزنید.

شما به “مشکلی در ورود به سیستم؟” (iOS) یا صفحه «راهنمای ورود» (اندروید).

سپس روی «Send Login Link» (iOS) یا «Next» (Android) ضربه بزنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

یک آدرس ایمیل امن وارد کنید که فقط شما می توانید به آن دسترسی داشته باشید. هنگامی که درخواست خود را ارسال کردید، منتظر ایمیلی از اینستاگرام با مراحل بعدی باشید.

مرحله سوم: درخواست کد امنیتی یا پشتیبانی از اینستاگرام

اگر با انجام مراحل بالا نمی توانید اکانت اینستاگرام خود را بازیابی کنید، می توانید اکانت اینستاگرام هک شده را گزارش دهید.

روی صفحه “به ما در بازیابی حساب خود کمک کنید” ضربه بزنید. این بار به جای درخواست کد امنیتی، گزینه “I can’t access this email or phone number” را انتخاب کنید.

در صفحه بعد، فرم را با مشخصات حساب خود پر کنید، “اکانت من هک شد” را انتخاب کنید و روی “درخواست پشتیبانی” کلیک کنید.

هنگامی که درخواست خود را ارسال کردید، باید یک ایمیل پاسخ خودکار از تیم امنیتی اینستاگرام دریافت کنید که از شما می خواهد برای تأیید هویت خود کمک کنید. یکی یا هر دو مورد زیر از شما خواسته می شود:

  • عکسی از خودتان که کاغذی را در دست گرفته اید با کد دست نویس اینستاگرام برای شما فراهم کرده است.

  • آدرس ایمیل یا شماره تلفنی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید و نوع دستگاهی که در زمان ثبت‌نام استفاده کرده‌اید (به عنوان مثال: iPhone، Android، iPad، و غیره).

برای برندها و سازندگان در اینستاگرام، ایمن نگه داشتن حساب شما هرگز مهمتر از این نبوده است.

و در حالی که هیچ راه 100٪ تضمینی برای جلوگیری از هک شدن حساب شما وجود ندارد، می توانید با دنبال کردن این مراحل ساده کار را برای هکرها بسیار سخت تر کنید.

با آخرین روندهای اینستاگرام و به روز رسانی های امنیتی به روز باشید. در Later’s ثبت نام کنید خبرنامه هفتگی ایمیل امروز!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا