برنامه نویسی

بدهی فنی؛ چیست؟

Rate this post

تصور کنید در حال ساختن یک خانه هستید. شما می خواهید آن را به سرعت تمام کنید، بنابراین در طول مسیر از میانبرهایی استفاده می کنید. شما از مواد بی کیفیت استفاده می کنید، برخی از مراحل مهم را نادیده می گیرید و آزمایش کامل انجام نمی دهید. این خانه کاربردی است، اما برای ماندگاری ساخته نشده است و چندین مشکل دارد.

بدهی های فنی مانند میانبرهای توسعه نرم افزار است. زمانی که توسعه‌دهندگان عجله دارند تا ضرب‌الاجل‌ها را رعایت کنند یا راه‌حل‌های سریع را اتخاذ کنند، بدهی‌های فنی انباشته می‌شوند. آنها ممکن است کدی بنویسند که ساختار خوبی نداشته باشد یا مستندات مناسبی نداشته باشد. آنها ممکن است از بهینه سازی عملکرد یا رسیدگی به مسائل اساسی صرف نظر کنند. این میانبرها باعث می‌شوند تا نرم‌افزار فعلاً کار کند، اما با گذشت زمان، مشکلاتی مانند اشکالات، عملکرد کندتر و مشکل در افزودن ویژگی‌های جدید ایجاد می‌کنند.

همانطور که خانه ای با کلیدهای میانبر نیاز به تعمیر و نگهداری دارد، نرم افزارهای دارای بدهی فنی نیازمند تلاش و منابع اضافی برای تعمیر و بهبود آن در آینده هستند. بنابراین، بدهی فنی نتیجه استفاده از میانبرها در طول توسعه است که منجر به کار اضافی بعداً برای تعمیر و بهبود نرم افزار می شود.

تشکر: این پست با کمک نوشته شده است، اما نه توسط ChatGPT.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا