شبکه های اجتماعی

برنامه اشتراک‌گذاری ویدیوی تبتی به دلیل سرکوب چینی بسته می‌شود

خالق یک محبوب تبتی زبان اشتراک گذاری ویدیو رسانه ها گزارش دادند که اپلیکیشن به طور ناگهانی اعلام کرده است که آن را به دلایل مالی تعطیل می کند.

اما گروهی که از حقوق بیشتر تبتی‌ها حمایت می‌کنند، می‌گویند به احتمال زیاد دولت چین دستور بسته شدن این برنامه را صادر کرده است، زیرا تلاش‌ها برای محدود کردن تبتی‌ها از استفاده از زبان خودشان را افزایش داده است.

را باند یانگ برنامه یک پلت فرم رسانه اجتماعی ویدیویی کوتاه است که می تواند برای ضبط ویدیو، پخش زنده و خرید آنلاین استفاده شود. مقامات چینی به تبتی‌هایی که در منطقه دورتر غربی زندگی می‌کنند اجازه ایجاد یک اپلیکیشن رسانه‌های اجتماعی به زبان خودشان را دادند و GangYang در حدود سال ۲۰۱۸ به‌عنوان یک برنامه رسانه اجتماعی ثبت‌شده قانونی راه‌اندازی شد.

همچنین بخوانید

این اپلیکیشن سواری قابلیتی را معرفی کرده است که به کاربران اجازه می دهد خودروهای خود را اجاره کنند
TikTok آزمایش ویژگی خرید درون برنامه ای را آغاز می کند

منبعی که به دلایل ایمنی از ذکر نامش خودداری کرد، گفت: این برنامه بسیار محبوب بود، تا حدی به این دلیل که تمام کلیدهای عملکرد به زبان تبتی بودند.

بر اساس اعلامیه بسته شدن این برنامه آمده است: «علیرغم اهمیت چنین برنامه تبتی که به جامعه تبتی پاسخ می‌دهد، به دلیل هزینه‌های فزاینده برای همگام شدن با برنامه، من چاره‌ای جز بستن برنامه GangYang ندارم. منبع

محدودیت‌های دولت چین در استفاده از زبان تبتی به سرویس‌های ویدیویی و دیگر پلت‌فرم‌های آنلاین سرایت کرده است، زیرا پکن همچنان به تلاش برای جذب اقلیت‌های قومی چین، از جمله تبتی‌ها، در فرهنگ غالب چینی هان ادامه می‌دهد.

این منبع گفت: «این اعلان همچنین از هر کاربر برای حمایت از برنامه در تمام مدت تشکر می کند و همه را تشویق می کند که زبان تبتی را حفظ کنند.

پما گیال، محققی در لندن ساعت تبت، گفت که معتقد است که دولت چین نقش داشته است.

گیال گفت: «از آنجایی که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که زبان تبتی را سرگرم می‌کنند به پلتفرم‌های اصلی تبتی‌ها برای برقراری ارتباط بین خود تبدیل شده‌اند، مقامات چینی زبان تبتی را از این پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی حذف می‌کنند.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا