شبکه های اجتماعی

در بحبوحه آشفتگی توییتر، ایلان ماسک در آزمایش پرداخت 56 میلیارد دلاری تسلا ایستادگی می کند

الون ماسکاو که به خاطر شهادت مبارزاتش شهرت دارد، در دادگاه دلاور به دفاع در برابر ادعاهایی مبنی بر 56 میلیارد دلاری خود پرداخت. شرکت تسلا بسته پرداخت بر اساس اهداف عملکرد آسان و تایید شده توسط هیئت مدیره سازگار بود.

مشک با پاسخ دادن به سوالات وکیل خود در مورد سابقه خود در تسلا و توضیح داد که چگونه شرکت در سال 2017، زمانی که بسته پرداخت توسعه یافت، برای بقا تلاش می کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا در آن زمان فکر می کرد آیا تسلا موفق خواهد شد، گفت: «فکر می کردم بسیار بعید است.

ریچارد تورنتتا، سهامدار تسلا در سال 2018 از ماسک و هیئت مدیره شکایت کرد و امیدوار است ثابت کند که ماسک از تسلط خود بر هیئت مدیره سازنده خودروهای الکتریکی استفاده کرده است تا شرایط بسته را دیکته کند، زیرا او نیازی به کار تمام وقت در تسلا نداشت.

همچنین بخوانید

ارزش خالص ایلان ماسکمپ 39 به زیر 200 میلیارد سقوط کرد زیرا سهام تسلا متزلزل شد
شرکت تبلیغاتی بزرگ Omnicom به مشتریان توصیه می کند هزینه تبلیغات توییتر را متوقف کنند

شهادت ماسک در برابر صدراعظم کاتلین مک کورمیک در حالی می آید که او در تلاش برای نظارت بر یک بازنگری بی نظم است شرکت توییتر، پلتفرم رسانه اجتماعی که او پس از تلاش برای انصراف از آن معامله در یک نبرد حقوقی جداگانه در برابر همان قاضی مجبور به خرید به قیمت 44 میلیارد دلار شد.

نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد تمرکز ماسک بر روی توییتر افزایش یافته است و میلیاردر در جایگاه گفت که او توجه خود را به جایی که بیشتر مورد نیاز است، متمرکز می‌کند که در سال 2017 تسلا بود.

ماسک که کت و شلوار و کراوات تیره به تن داشت، گفت: «بنابراین در مواقع بحران، تخصیص به جایی که بحران است تغییر می‌کند.

ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، این هفته در توییتی اعلام کرد که شبانه روز در دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو می ماند تا مشکلات شرکت را برطرف کند.

تورنتتا از دادگاه خواسته است که بسته 2018 را لغو کند که وکیل تورنتتا گرگ وارالو گفت: 20 میلیارد دلار بیشتر از تولید ناخالص داخلی سالانه ایالت دلاور است.

تیم حقوقی ماسک و مدیران تسلا، که متهم نیز هستند، بسته دستمزد را مجموعه‌ای از اهداف جسورانه می‌دانند که با افزایش 10 برابری ارزش سهام تسلا، از حدود 50 میلیارد دلار به بیش از 600 میلیارد دلار عمل کرد.

آنها استدلال کرده اند که این طرح توسط اعضای مستقل هیئت مدیره، مشاوره توسط متخصصان خارجی و با نظرات سهامداران بزرگ تهیه شده است.

روز دوشنبه و سه شنبه، دادگاه طعم شهادت ماسک را از طریق کلیپ های کوتاهی از استیضاح وی در سال 2021 در دعوی قضایی چشید. در یک کلیپ، ماسک این ایده را رد کرد که هیئت مدیره باید در مورد نیاز به صرف زمان بیشتر با تسلا بحث می کرد.

ماسک که همچنین مدیر اجرایی شرکت موشکی SpaceX و بنیانگذار شرکت تونل‌سازی The Boring Co است، می‌گوید: «این احمقانه بود.

ماسک سابقه شهادت رزمی دارد و اغلب نسبت به وکلایی که سؤالات تحقیقی می پرسند، بیزار به نظر می رسد. او وکلای مخالف را “مذموم” خوانده، شادی آنها را زیر سوال برده و آنها را به “اخاذی” متهم کرده است.

سال گذشته، ماسک به وکیل یکی از سهامدارانی که از او به خاطر خرید SolarCity در سال 2016 شکایت کرده بود، گفت که او “انسان بدی” است.

ماسک همچنین می تواند جذابیت خود را در دادگاه نشان دهد. او از یک غواص بریتانیایی که در توییتی او را «پدو مرد» نامید و از ماسک به دلیل افترا شکایت کرد، عذرخواهی کرد. هیئت منصفه در این پرونده متوجه شد که ماسک غواص را بدنام نکرده است.

بسته مورد مناقشه تسلا به ماسک اجازه می دهد تا هر بار که عملکرد و اهداف مالی رو به افزایش است، 1٪ از سهام تسلا را با تخفیف عمیق خریداری کند. در غیر این صورت، ماسک چیزی به دست نمی آورد.

طبق اسناد دادگاه، تسلا 11 هدف از 12 هدف را هدف قرار داده است.

سهامداران عموماً نمی توانند غرامت اجرایی را به چالش بکشند زیرا دادگاه ها معمولاً قضاوت مدیران را به تعویق می اندازند. پرونده ماسک از یک درخواست انصراف جان سالم به در برد زیرا مشخص شد که او ممکن است سهامدار کنترل کننده در نظر گرفته شود، که به این معنی است که قوانین سخت گیرانه تری اعمال می شود.

هیچ موردی وجود ندارد که یک سهامدار 21.9 درصدی که مدیر اجرایی نیز هست، طرح پرداخت ساختاری به این بزرگی را دریافت کرده باشد.» لارنس کانینگهام، استاد حقوق شرکت در دانشگاه جورج واشنگتن، از فقدان سابقه گفت.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا