شبکه های اجتماعی

گوگل 338.7 میلیون دلار در پرونده نقض پتنت Chromecast جریمه کرد. پاسخ شرکت به اتهامات و موارد دیگر

گوگل یک هیئت منصفه فدرال در Waco، تگزاس حکم داد که حقوق اختراع یک توسعه دهنده نرم افزار را با فناوری پخش از راه دور نقض کرده است و باید 338.7 میلیون دلار خسارت بپردازد. هیئت منصفه دریافت که کروم کست گوگل و سایر دستگاه‌ها حق ثبت اختراع متعلق به Touchstream Technologies مستقر در نیویورک را نقض می‌کنند. این اختراعات مربوط به پخش ویدیو از یک صفحه به صفحه دیگر است.

پاسخ گوگل به اتهامات
بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی گوگل، خوزه کاستاندا، در پاسخ به حکم دادگاه گفت که این شرکت به این حکم اعتراض خواهد کرد. او همچنین اضافه کرد که گوگل “همیشه فناوری را به طور مستقل توسعه داده و بر اساس شایستگی ایده های ما به رقابت پرداخته است.” گوگل نقض حقوق تاچ استریم را رد کرده و استدلال کرده است که پتنت ها نامعتبر هستند.

آنچه در دعوای قضایی گوگل را به آن متهم می کند
تاچ استریم که به عنوان Shodogg نیز فعالیت می کند، در سال 2021 شکایتی علیه گوگل ارائه کرد. این شرکت در شکایت خود گفت که بنیانگذار آن دیوید استروبر فناوری را در سال 2010 اختراع کرد تا فیلم ها را از یک دستگاه کوچک مانند تلفن هوشمند به دستگاه بزرگتر مانند تلویزیون “انتقال” کند. در این شکایت ادعا شده بود که گوگل در دسامبر 2011 با تاچ استریم درباره فناوری خود ملاقات کرده بود، اما طبق گزارش ها، دو ماه بعد گفت که علاقه ای به این موضوع ندارد.

تقریباً یک سال بعد (در سال 2013)، گوگل دستگاه‌های پخش جریانی رسانه‌ای Chromecast خود را معرفی کرد. تاچ استریم ادعا می کند که کروم کست گوگل از نوآوری های آن کپی کرده و سه تا از پتنت هایش را نقض کرده است. شکایت این شرکت همچنین ادعا می‌کند که محصولات این شرکت، بلندگوهای هوشمند هوم و نست Google و تلویزیون‌ها و بلندگوهای شخص ثالث با قابلیت‌های Chromecast، حق ثبت اختراعات آن را نقض می‌کنند.

در ضمن، تاچ استریم اوایل سال جاری شکایت های مشابهی را علیه ارائه دهندگان کابل Comcast، Charter و Altice ارائه کرد. آن پرونده ها هنوز در جریان است.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا