شبکه های اجتماعی

ناسا پرتاب ماموریت Artemis II به ماه را شبیه سازی می کند

آژانس فضایی ایالات متحده اعلام کرده است که ناسا اولین شبیه سازی پرتاب Artemis II، اولین ماموریت خدمه ماه تحت آرتمیس را در مرکز کنترل پرتاب در مرکز فضایی کندی در فلوریدا تکمیل کرده است.

ناسا خدمه ای متشکل از چهار فضانورد را به سفری به دور ماه می فرستد و آنها را سالم باز می گرداند. خدمه اکنون در طیف گسترده‌ای از شبیه‌سازی‌ها شرکت خواهند کرد تا اطمینان حاصل شود که پرسنلی که از تمام جنبه‌های ماموریت پشتیبانی می‌کنند به همان اندازه آماده و متمرکز هستند که برای Artemis I بودند.

تیم ها به طور منظم شبیه سازی هایی را برای تمرین چند سناریو روز پرتاب انجام می دهند تا تازه بمانند. این سیم‌ها همچنین نرم‌افزاری را که تیم راه‌انداز استفاده می‌کند به‌روز نگه می‌دارد. سیم‌ها همچنین زمان‌بندی عملیات و نقاط عطف را در شمارش معکوس اعلام می‌کنند و به تیم اجازه می‌دهند تا تنظیمات لازم را انجام دهند.

جان آپفلبام، سرپرست آموزش شبیه‌سازی EGS در ناسا کندی، گفت: «هر شبیه‌سازی یک داستان علمی تخیلی کوچک است، اما داستانی است که به تیم پرتاب، ناسا و کشور کمک می‌کند تا در تلاش‌های واقعی ما موفق‌تر شوند».

Apfelbaum افزود: “بله، ما کمی فریبکار هستیم و سعی می کنیم تیم پرتاب را در موقعیت هایی قرار دهیم که شاید فکرش را نمی کردند.”

چرا سیم‌ها مهم هستند
شمارش معکوس پرتاب آرتمیس تقریبا دو روز طول می کشد، از این رو، شبیه سازی ها بر دو بخش عمده تمرکز دارند: بارگیری پیشرانه و شمارش معکوس ترمینال. بارگیری پیشرانه به بخشی از شمارش معکوس پرتاب اشاره دارد که در آن تیم‌ها موشک SLS (سیستم پرتاب فضایی) را با گازهای مایع برودتی یا فوق‌خنک می‌کنند.

پس از اتمام عملیات بارگیری، تیم ها به سمت شمارش ترمینال حرکت می کنند که 10 دقیقه آخر در شمارش معکوس است.

چارلی بلک ول تامپسون، مدیر پرتاب Artemis گفت: «شبیه‌سازی‌ها واقعاً کلید آماده‌سازی تیم پرتاب هستند.

“گاهی اوقات مشکلاتی که تیم سیم کارت برای ما ایجاد می کند مستقیم هستند، برخی پیچیده هستند، برخی از آنها منجر به ادامه شمارش معکوس راه اندازی می شود و برخی منجر به تصمیم گیری در مورد اسکراب می شود. ایده پشت شبیه‌سازی‌ها این است که فرصتی داشته باشیم تا به عنوان یک تیم بارها و بارها همه چیزهای مختلفی را که ممکن است در روز راه‌اندازی رخ دهد، تمرین کنیم.

لازم به ذکر است که خدمه Artemis II در این شبیه سازی شرکت نکردند.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا