ارز دیجیتال

میلیاردر جک دورسی، تیم کوک را به دلیل عدم پشتیبانی از بیت کوین توسط Apple Pay در میان جنجال داموس به چالش می کشد.

جک دورسی. منبع: اسکرین شات ویدئو، TED / یوتیوب

سابق توییتر مدیر عامل جک دورسی مدیر عامل اپل را مورد بازجویی قرار داده است تیم کوک در مورد کمبود بیت کوین (BTC) پشتیبانی در Apple Pay، سرویس پرداخت موبایلی این شرکت.

این پس از آن صورت گرفت که اپل تهدید کرد که اپلیکیشن رسانه اجتماعی پسند بیت کوین را حذف خواهد کرد ما می دهیم از App Store به دلیل نقض شرایط خدمات آن.

“چرا Apple Pay از بیت کوین @tim_cook پشتیبانی نمی کند؟” دورسی در توییتی در روز سه‌شنبه در حالی که به توییتی از Damus اشاره می‌کند که نشان می‌دهد یک بازبینی اپ استور Apple Pay را به‌عنوان راه‌حل بالقوه برای نقض این برنامه توصیه می‌کند، گفت.

Damus، یک برنامه شبکه اجتماعی غیرمتمرکز که توسط دورسی پشتیبانی می شود، با حذف از اپ استور روبرو شده است زیرا ظاهراً قوانین پرداخت اپل را رعایت نمی کند.

این برنامه دارای یک ویژگی انعام است که به سازندگان محتوا اجازه می دهد نکاتی را در قالب بیت کوین از طریق شبکه لایتنینگ دریافت کنند.

اپل این ویژگی را نقض دستورالعمل‌های خود می‌داند، زیرا توسعه‌دهندگان را از فروش محتوای درون‌برنامه‌ای اضافی منع می‌کند، مگر اینکه تراکنش‌ها از طریق اپل انجام شود، که غول فناوری از طریق آن 30 درصد کاهش می‌دهد.

Damus ویژگی انعام خود را اصلاح می کند اما هنوز نمی تواند از ممنوعیت جلوگیری کند

برای جلوگیری از ممنوعیت، تیم Damus تصمیم گرفت تا ویژگی انعام برنامه را تغییر دهد تا با دستورالعمل‌های اپل مطابقت داشته باشد. با وجود این تغییرات، Damus اطلاعیه ای دریافت کرد که از اپ استور حذف خواهد شد.

به نظر می رسد که ما حتی پس از به روز رسانی برنامه خود را از فروشگاه برنامه حذف می کنیم تا مشخص کنیم که هیچ محتوای دیجیتالی با اطلاع رسانی به کاربران باز نمی شود. در یک توییت روز دوشنبه گفت.

“فقط پس از ارسال پست ها به کاربران اطلاع داده می شود، این ایده که محتوا فروخته می شود بی معنی است. ما درخواست تجدید نظر خواهیم داد زیرا این دستورالعمل به وضوح مورد سوء استفاده و استفاده نادرست قرار می گیرد.”

اپل ادعا کرده است که حتی پس از به‌روزرسانی، ویژگی انعام همچنان با دستورالعمل‌های آن مطابقت ندارد. این غول فناوری گفت که مسائلی که قبلاً بیان کرده بودند حل نشده است.

شایان ذکر است که Damus پیش از این نیز به دلیل ماهیت غیرمتمرکز اپل با چالش هایی روبرو شده بود.

اپل بارها این برنامه را رد کرد و از آن خواست که قوانین مشابه سایر شبکه های اجتماعی را رعایت کند. با این حال، در ماه فوریه، Damus در نهایت تایید شد و در فروشگاه App در دسترس قرار گرفت.

طبق اطلاعات شرکت تجزیه و تحلیل موبایل data.ai، Damus از زمان انتشار خود تقریباً 255000 بار در سراسر جهان در iOS دانلود شده است.

این برنامه نوید یک شبکه اجتماعی بدون قدرت مرکزی را می دهد، که در آن کاربران برخلاف پلتفرم هایی مانند، کنترل محتوا و مشارکت را دارند فیس بوک و توییتر.

علاوه بر این، به کاربران نیازی به ارائه اطلاعات شخصی مانند شماره تلفن یا آدرس ایمیل ندارد و پیام‌های رمزگذاری شده سرتاسر را ارائه می‌دهد.

در میان مناقشات اخیر پیرامون پلتفرم های رسانه های اجتماعی و پایبندی آنها به ارزش های «آزادی بیان»، علاقه به پلتفرم های رسانه های اجتماعی غیرمتمرکز افزایش یافته است.

روحپروتکل لنز، یک نمودار اجتماعی Web3 که می تواند برای ساخت رسانه های اجتماعی غیرمتمرکز استفاده شود، تلاش دیگری از این دست است که هدف آن اجازه دادن به توسعه دهندگان برای ایجاد برنامه های غیرمتمرکز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا