شبکه های اجتماعی

چیست و چگونه به کاربران کمک خواهد کرد

را انگلستان دولت اعلام کرده است که هفته آینده یک سیستم هشدار اضطراری جدید را برای کاربران تلفن همراه آزمایش خواهد کرد. این سیستم در 23 آوریل ساعت 15 به وقت محلی تست می شود. در طول آزمایش، پیامی همراه با زنگ بلند بر روی میلیون ها تلفن همراه در بریتانیا ظاهر می شود. دولت اکنون جزئیات بیشتری را در مورد آزمون آتی منتشر کرده است. در اینجا همه چیزهایی است که کاربران باید در مورد آزمایش سیستم هشدار اضطراری بدانند.

پیام تست چه خواهد خواند
دولت بریتانیا متنی را که در طول آزمایش ظاهر می شود فاش کرده است. در این پیام آمده است: «این یک آزمایش است هشدارهای اضطراری، یک سرویس جدید دولتی بریتانیا است که در صورت وجود یک وضعیت اضطراری خطرناک در نزدیکی به شما هشدار می دهد. در شرایط اضطراری واقعی، دستورالعمل‌های هشدار را دنبال کنید تا خود و دیگران را ایمن نگه دارید. برای اطلاعات بیشتر به gov.uk/alerts مراجعه کنید. این یک امتحان است. شما نیازی به انجام هیچ اقدامی ندارید.»

این تست چگونه کار خواهد کرد
در طول آزمایش، پیام به هر دو تلفن همراه 4G و 5G ارسال می شود. صدا و لرزش در طول تست تا 10 ثانیه طول می کشد. زنگ هشدار حتی زمانی که دستگاهی در حالت بی صدا باشد به صدا در می آید.

پس از دریافت پیام، از کاربران تلفن خواسته می شود تا روی گزینه “OK” در صفحه اصلی خود کلیک کنند تا پیام حذف شود. تنها پس از انجام این کار، پیام حذف می شود و کاربران می توانند به استفاده از دستگاه خود ادامه دهند. با این حال، دولت بریتانیا همچنین به رانندگان توصیه کرده است تا زمانی که این کار ایمن نیست، به گوشی خود نگاه نکنند.

این سیستم هشدار اضطراری چگونه به کاربران کمک خواهد کرد
سیستم هشدار اضطراری به گونه ای طراحی شده است که توسط دولت بریتانیا در موقعیت های تهدید کننده زندگی استفاده شود. چنین شرایطی شامل سیل، آتش سوزی و سایر بلایای طبیعی است.

این سیستم بر اساس طرح‌های مشابهی که در حال حاضر در چندین کشور از جمله ایالات متحده، کانادا، ژاپن و هلند در دسترس هستند، الگوبرداری شده است.

همچنین بخوانید

قانونگذاران ایالات متحده لایحه دو حزبی را برای کمک به رسانه های خبری در مذاکره با بیگ تک ارائه می کنند
هزینه های فناوری در هند در سال 96 رشد می کند

صدراعظم دوک نشین لنکستر، الیور داودن، همچنین اهمیت ابزار را بیان کرده است. داودن توضیح می دهد که «عملیاتی کردن این سیستم به این معنی است که ما ابزاری حیاتی برای حفظ امنیت عمومی در مواقع اضطراری تهدید کننده زندگی داریم. این صدا می تواند زندگی شما را نجات دهد.”

اشکالات احتمالی سیستم هشدار اضطراری
فعالان خشونت خانگی به برخی از اشکالات این سیستم اشاره کرده اند. این مبارزان ادعا کرده اند که این آزمایش ممکن است برخی افراد را در معرض خطر قرار دهد. این می تواند مکان تلفن های مخفی را که توسط کاربرانی که در معرض خطر هستند پنهان شده است، آشکار کند.

برای مقابله با آن، دولت بریتانیا اشاره کرده است که با سازمان‌هایی کار می‌کند که با زنان و دختران آسیب‌پذیر درگیر هستند تا مطمئن شود که تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت. مقامات همچنین تایید کرده اند که کاربران می توانند در صورتی که بخواهند گوشی های خود را مخفی نگه دارند، از این سیستم انصراف دهند. کاربران می توانند ویژگی هشدارهای اضطراری را در تنظیمات خود خاموش کنند یا می توانند فقط دستگاه را در حین آزمایش خاموش کنند.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا