دیجیتال مارکتینگ

چگونه Duolingo طلای رسانه های اجتماعی را با محتوای بدون هنگ زد

Duo، طلسم بزرگ سبز Duolingo، ممکن است معروف‌ترین جغد عصر تجاری رول پاپ پس از توتسی باشد.

این برنامه یادگیری زبان برای اولین بار در اوایل سال 2021 حضور خود را در TikTok ایجاد کرد و با به اشتراک گذاشتن ویدیوهای خنده دار با حضور جغد جغد وحشی Duo پیشرفت خود را پیدا کرد. از آن زمان، حساب TikTok Duolingo به نزدیک به 7 میلیون دنبال کننده افزایش یافته و بیش از 147 میلیون لایک از ویدیوهای مختلف ویروسی جمع آوری کرده است.

Duolingo چگونه این کار را انجام داد؟ با استقبال از بازاریابی “غیرمحرک”.

بازاریابی بدون حاشیه چیست؟

زمانی که برندها رویکردی صیقلی و بی نقص را نسبت به امور اجتماعی اتخاذ می کنند و لحظات گفتگوی پر هرج و مرج بیشتری را در آغوش می گیرند، اغلب به آن بازاریابی بدون حاشیه می گویند. اگر پستی در شبکه های اجتماعی می بینید و فکر می کنید “چگونه تایید شد؟” به احتمال زیاد می توان آن را بدون تغییر در نظر گرفت.

این رویکرد برای اولین بار در توییتر رایج شد که Wendy’s به دلیل “برشته کردن” کاربران رسانه های اجتماعی و تحت الشعاع قرار دادن آشکار رقابت بدنام شد. از آن زمان، شرکت‌های دیگری از جمله Popeye’s و McDonald’s با ارسال توئیت‌های خنده‌دار لحظات ویروسی پیدا کردند.

بازاریابی بدون حاشیه می تواند به ویژه در جلب نظر مشتریان Gen Z که بازاریابی را ترجیح می دهند که واقعی تر و فروش کمتری به نظر می رسد مؤثر باشد. آنچه ممکن است در گذشته غیرحرفه‌ای تلقی می‌شد، اکنون معتبرتر و مرتبط‌تر تلقی می‌شود.

با معرفی TikTok و افزایش محتوای ویدیویی کوتاه، محتوای بدون هنجار اکنون فراتر از شرکت‌های فست فود است که توییت‌های بدی ارسال می‌کنند و Duolingo از آن استفاده کرده است.

استراتژی TikTok Duolingo

Duolingo از زمانی که از سرمایه گذاری در تبلیغات تلویزیونی به تمرکز بر اجتماعی ارگانیک تغییر کرده است، گام های بازاریابی خود را پیدا کرده است. چه چیزی محتوای TikTok Duolingo را تا این حد ویروسی کرده است؟ سه استراتژی کلیدی:

1. سرگرمی بیش از فروش

محتوا خنده دار است و بیش از آنکه هدفش فروش باشد، سرگرمی است.

TikTok Duolingo زمانی شروع به کار کرد که محتوا Duo، طلسم برنامه را نشان داد. محتوا بر این موضوع متمرکز بود که Duo یک شخصیت طنز است که مخاطب می‌توانست با آن ارتباط برقرار کند، و باعث شده است که مردم برای دیدن کارهای بعدی Duo بیشتر برگردند.

هنگامی که استفاده از برنامه ذکر می شود، این کار در یک نور خنده دار انجام می شود و مخاطب احساس نمی کند بیش از حد به آن فروخته شده است. در واقع، محتوای TikTok Duolingo که به برنامه اشاره می کند، اغلب نسخه رایگان برنامه را برجسته می کند.

1689765469 526 چگونه Duolingo طلای رسانه های اجتماعی را با محتوای بدون

منبع تصویر

2. پرش در موضوعات پرطرفدار

با پیمایش در فید TikTok Duolingo، این برند همیشه در استفاده از صداهای پرطرفدار و پرش روی موضوعات فعلی در حالی که آنها داغ هستند، برتر است.

در یکی از پست‌های پاییز گذشته، تصویری از رقبای مشهور سلنا گومز و هیلی بیبر منتشر شده است. این پست مدت کوتاهی پس از انتشار عکس‌های این جفت (که موج‌هایی در اینترنت ایجاد کرد) به اشتراک گذاشته شد و گوشت گاو یک طرفه Duolingo را با Google Translate پخش کرد. این ویدیو نشان می‌دهد که چگونه برند می‌تواند روی یک موضوع پرطرفدار در آن زمان پرش کند و در عین حال به مخاطب یادآوری کند که هنوز یک برنامه یادگیری زبان است.

نمونه دیگر پست اخیری است که Duo را در اولین نمایش فیلم باربی با لباس شخصیت اصلی فیلم نشان می دهد که در انتظار فیلم یک موضوع پرطرفدار در رسانه های اجتماعی بوده است.

این نوع پست‌ها محتوای برند را تازه نگه می‌دارند که به اعتمادسازی بین مخاطبان کمک می‌کند.

3. داستان های منسجم

اکانت Duolingo همچنین کار بسیار خوبی در داشتن خط داستانی ثابت برای مخاطبان دارد. این به بینندگان کمک می‌کند تا احساس ارتباط بیشتری با برند داشته باشند و حس تعلق ایجاد می‌کند، زیرا بینندگان ثابت در شوخی هستند. در اینجا چند نمونه هستند:

  • رقابت یک طرفه Duo با Google Translate: چندین ویدیو (از جمله مثال بالا) دارای Duo سایه زدن Google Translate و کسانی هستند که از آن به جای یادگیری یک زبان جدید در Duolingo استفاده می کنند.
  • Duo + Dua Lipa: خط داستانی دیگر، “معصوم شدن” Duo به خواننده Dua Lipa است. هر زمانی که Dua Lipa پرطرفدار باشد، این ماده به برند آسان می‌شود.
  • تیم حقوقی Duolingo: شوخی دیگری در حساب TikTok وجود دارد که تلاش دولینگو را برای جلوگیری از پست کردن Duo برجسته می‌کند (نشان دادن به ماهیت بی‌حساب محتوا).

این همه میم ها و ویدیوهای خنده دار نیست – استراتژی بازاریابی یک بازگشت سرمایه برای شرکت فراهم کرده است. کاربران فعال روزانه Duolingo نسبت به سال گذشته 62 درصد افزایش یافته است و همچنان در میان برنامه های آموزشی با بالاترین بارگیری قرار دارد.

هنگامی که به درستی انجام شود، یک رویکرد آرام تر و کمتر شرکتی به رسانه های اجتماعی می تواند یک ارتباط معتبر بین یک برند و مخاطبانش را تقویت کند. محتوا نباید (و احتمالاً نباید) شامل توییت‌های متوسط ​​و تصاویری از طلسم شرکت در یک بند شلواری باشد تا تأثیرگذار باشد، اما کمی شخصیت و مرتبط بودن می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

دعوت به اقدام جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا