دیجیتال مارکتینگ

چه هستند و چگونه از آنها استفاده کنیم

جهان گام‌های کوچک اما بزرگی به سوی فراگیری برداشته است و زبان نقش مهمی در آن دارد.

ما به درستی از اهمیت عدم برچسب زدن به افراد آگاه شده ایم، زیرا هر کس حق دارد هر طور که می خواهد خود را شناسایی کند و از ضمایر معتبر استفاده کند.

اکنون دانلود کنید: الگوی کد فرهنگ شرکت رایگان

چه بخواهید دانش خود را تقویت کنید و چه در استفاده از آنها تازه وارد هستید، این بخش راهنمای شما برای ضمایر خنثی جنسیتی و نحوه استفاده از آنها است.

فهرست مطالب

فهرست بالا ضمایر رایج خنثی جنسیت هستند.

در حالی که او و او جنسیتی در نظر گرفته می‌شوند، برخی از افراد غیر دودویی از آنها استفاده می‌کنند زیرا به جنسیتی که معمولاً با آنها مرتبط است احساس وابستگی نمی‌کنند.

شخصی معمولاً ضمایر خود را به اشتراک می‌گذارد، اما در صورت شک، می‌توانید به سادگی به کسی با نام او اشاره کنید.

نحوه استفاده از ضمایر خنثی جنسیتی

نحوه استفاده از ضمایر خنثی جنسیت

در انگلیسی، “او” اغلب به عنوان یک پر کردن خودکار برای افراد عمومی استفاده می شود.

«او» و «او» نیز دو باینری افراطی هستند که جایی برای هویت‌های جنسیتی دیگر باقی نمی‌گذارند، که می‌تواند برای جوامع ترنس‌جندر، غیردودویی و جنس دگرباشان آسیب‌رسان باشد.

در نهایت، احتمالاً نمی‌خواهید فرضیات نادرست یا آزاردهنده‌ای در مورد جنسیت کسی داشته باشید – این فرضیه‌ها می‌توانند جنسیت، غیردودویی یا نامطلوب بودن با «او» یا «او» باشند.

زبان خنثی جنسیتی تضمین می کند که جملات شما شامل همه باشد. اما، وقتی شک دارید، به جای “او” یا “او” به کسی با نام او اشاره کنید.

“آنها” یکی از رایج ترین ضمایر خنثی جنسیتی است و به راحتی می توان آن را در مکالمات روزانه خود گنجاند. در اینجا چند نمونه از نحوه استفاده از آن آورده شده است:

  • من با مدیر بازاریابی صحبت کردم و آنها گفتند که با من تماس خواهند گرفت.
  • “فکر می کنم یک نفر لپ تاپ خود را جا گذاشته است.”
  • “چه کسی مسئول آن کمپین است؟ من به آنها ایمیل خواهم زد.”

بیایید به چند نمونه از نحوه استفاده از ضمایر دیگر در مکالمه بپردازیم.

به او / او

  • “زی کجا رفت؟”
  • “این مداد متعلق به hir است.”
  • “زی ترجیح می دهد این کار را خودش انجام دهد.”

ماشین/نما/Xirs

  • “من فکر می کنم xe خوب است.”
  • “به نگرانی بگو سلام می کنم.”
  • “آن ساندویچ xirs است.”

دور / برای / ماهی

  • “به نظر من ور خوب است.”
  • “من مداد vis را قرض گرفتم.”
  • “من با vir به فروشگاه رفتم.”

شما / دارید / دارید

  • “تو به فروشگاه رفت.”
  • “من آن را از tem قرض گرفتم.”
  • “این سگ تر است.”

Ey/em/eir

  • “ای برای من یادداشت نوشت.”
  • “این متعلق به آنهاست.”
  • “من خواستم مداد eir را قرض بگیرم.”

ملاحظات ضمیر خنثی جنسیت

1. چگونه ضمایر شخص را یاد بگیریم

در اولین ملاقات با کسی، اکثر مردم موافقند که بهتر است مستقیماً ضمایر را نپرسید، زیرا ممکن است شخصی احساس کند که شما هویت جنسیتی او را فرض می کنید. در برخی موارد، ممکن است فردی را در موقعیتی قرار دهد که مجبور باشد خودش را کنار بگذارد اما نمی‌خواهد یا آمادگی آن را ندارد.

در عوض، خود را با شما ضمایر: “سلام، من کارولین هستم و ضمایر من او هستند.” با این کار، به طرف مقابل اجازه می‌دهید تا مطالب خود را به اشتراک بگذارد، اما او را مجبور نمی‌کنید.

اگر می‌پرسید، راه‌هایی برای انجام این کار محترمانه وجود دارد. به عنوان مثال، در یک جلسه کاری، می‌توانید بگویید: «قبل از شروع، می‌خواهم به اطراف بروم و نام و ضمایر خود را به اشتراک بگذارم.» سپس، افراد این گزینه را دارند که به اشتراک بگذارند یا به اشتراک نگذارند.

در طول یک مکالمه تک به تک، می توانید خود را معرفی کنید و ابتدا ضمایر خود را به اشتراک بگذارید یا بگویید: “ضمایر شما چیست؟” یا «می‌توانی ضمایر خود را به من یادآوری کنی؟»

همچنین می توانید ضمایر خود را در امضای ایمیل، نمایه های رسانه های اجتماعی یا صفحات حرفه ای قرار دهید.

اگر ضمایر نمی‌خواهید، بهتر است پیش‌فرض کسی را با نام خطاب کنید. در حالی که بسیاری از مردم آنها را گزینه ای بی طرف از جنسیت می دانند، برخی از افراد ممکن است با آن احساس سوءجنسیت کنند.

برگزیده بخوانید: چرا از ضمایر خود می پرسیم؟

2. سعی کنید از گفتن «ضمایر ترجیحی» اجتناب کنید.

علی‌رغم محبوبیت اصطلاح «ضمایر ترجیحی»، این اصطلاح می‌تواند بیگانه‌کننده باشد، زیرا می‌تواند به این معنا باشد که جنسیت کسی ترجیح دارد.

همانطور که گفته شد، شما همیشه نمی خواهید از کسی در مورد ضمایر او بپرسید و در عوض می توانید ابتدا ضمایر خود را به اشتراک بگذارید. اما، اگر می‌پرسید، می‌توانید هر یک از موارد زیر را به جای «ضمایر ترجیحی» بگویید:

  • “ضمایر شما چیست؟”
  • دوست دارید چگونه به شما مراجعه کنم؟
  • دوست دارید چگونه مورد خطاب قرار بگیرید؟

مطالب ویژه: گزارش سرشماری جنسیتی 2023 در سراسر جهان

3. اگر کسی از ضمایر متعدد استفاده کند چه؟

افراد ممکن است از ضمایر متعددی مانند she/ they یا they/hirs استفاده کنند. اگر کسی آن را با شما به اشتراک بگذارد، ممکن است بگوید با یکی نسبت به دیگری راحت‌تر است، یا از شما می‌خواهد ضمایری را که در مکالمه استفاده می‌کنید تغییر دهید.

ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد، اما احتمالا قبلاً آن را انجام داده اید. به عنوان مثال، “او دیروز دیر سر کار آمد، بنابراین او مجبور شد جلسه را رهبری کند.”

مثالی از اینکه در مکالمه با فردی که از ضمایر متعدد استفاده می کند چگونه به نظر می رسد این است: “او به دکتر رفت زیرا سرفه های او چند روزی بود که از بین نمی رفت.”

بخوانید: چگونه افرادی را در زندگی خود تأیید کنید که از چندین مجموعه ضمایر استفاده می کنند

4. چگونه از ضمایر خنثی جنسیتی با عنوان و افتخار استفاده می کنید؟

افتخار یا عنوان موقعیت شخصی را در زندگی یا محیط های حرفه ای توصیف می کند. خانم، آقا، و آقا نمونه‌هایی از افتخارات رایج هستند، و تفاوت‌های جنسیتی خنثی از آنها وجود دارد که ممکن است کسی از آنها استفاده کند:

  • Mx (متداول ترین افتخار بی طرف جنسیتی)
  • Pr. (برگرفته از شخص)
  • خانم (ترکیبی از خانم و آقا)
  • متفرقه (متفرقه)

همه افراد یک افتخار بی طرف جنسیتی را انتخاب نمی کنند، بنابراین بهتر است از آنها پیروی کنید. اگر آنها یکی را به اشتراک می گذارند، از آن استفاده کنید. اگر این کار را نکردند، می توانید به طور کامل از استفاده از آن خودداری کنید.

بخوانید: عناوین خنثی جنسیتی و چرا اهمیت دارند

5. آیا باید افراد دیگری را که اشتباه می کنند اصلاح کنم؟

برخی از مردم نمی خواهند توجه دیگران را به اشتباه جلب کنند، اما برخی دیگر از شما قدردانی می کنند که افراد را به جای آنها اصلاح می کنید. اگر رابطه بیشتری با فردی دارید که سوءجنس شده است، می‌توانید مستقیماً از او بپرسید که دوست دارد شما چه کاری انجام دهید، یا می‌توانید چیزی مانند:[Persons name] استفاده می کند [pronoun]”، و سپس گفتگو را ادامه دهید.

اگر ترجیحات شخصی را نمی دانید و همچنان می خواهید از او حمایت کنید، می توانید مطمئن شوید که اگر در مورد آنها صحبت می کنید از ضمایر مناسب استفاده کنید. برای مثال، اگر کسی می‌گوید: «او به نکته‌ای عالی اشاره کرد»، می‌توانید بگویید: «موافقم که او نکته خوبی را بیان کرد.»

برگزیده بخوانید: راهنمای سوءجنسیت

6. لازم نیست از همه ضمایرشان بخواهید.

مواردی هست که اصلاً نیازی به درخواست ضمایر نیست. به عنوان مثال، یک برخورد کوتاه با یک سرور در یک رستوران لزوماً نیازی به دانستن ضمایر آنها ندارد، به همین دلیل است که به‌طور پیش‌فرض صدا زدن شخصی را به نام او بهترین کار در نظر گرفته می‌شود.

برگزیده بخوانید: به همین دلیل است که «آنها» مفرد موضوعی بحث برانگیز است

7. برای یادگیری مستمر باز باشید.

همه اشتباه می کنند و این در مورد ضمایر صدق می کند. اگر لغزش کردید، بهترین کار این است که فوراً آن را تأیید کنید، بگویید: «ببخشید، می‌خواستم بگویم [pronoun]،” و برید جلو. اگر بعد از این واقعیت متوجه شدید، می توانید همان کار را انجام دهید، اما همچنان آن را مختصر نگه دارید و ادامه دهید.

از سوی دیگر، اشتباه کردن و ادامه بیان آن یا گفتن اینکه به خاطر سپردن آن سخت است، می‌تواند باعث شود کسی احساس ناخوشایندی کند و احساس کند که برای داشتن ضمایری که با آن‌ها آشنا نیستید، بار سنگینی است.

با اشتباه کردن و متعهد شدن به درس گرفتن از آن مشکلی نداشته باشید.

منبع ویژه: تمرین با ضمایر

الگوی فرهنگ شرکت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا