دیجیتال مارکتینگ

آیا این برنامه‌های جدید می‌توانند توییتر را از قدرت خارج کنند؟

از زمان خرید توسط ایلان ماسک، توییتر به شدت در معرض تبلیغات قرار گرفته است.

بین کاهش کارکنان، تغییرات نامطلوب ویژگی ها، اختلافات عمومی با نهادهای رسانه ای معتبر، و کاهش ترافیک و درآمد تبلیغات، این پلتفرم سال پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.

یکی از مواردی که توییتر در تاریخ 17 ساله خود با آن دست و پنجه نرم نکرده است، رقابت مستقیم است. در حالی که تعداد زیادی پلتفرم رسانه اجتماعی محبوب دیگر وجود دارد، همه آنها اهداف متفاوتی را دنبال می کنند.

اینستاگرام که به طور سنتی یک اپلیکیشن مبتنی بر عکس است، مکانی برای اشتراک‌گذاری محتوای بصری است. فیس بوک برای برقراری ارتباط با افرادی است که از قبل می شناسید و در گروه ها شرکت می کنید. TikTok ترکیبی منحصر به فرد از محتوای ویدیویی و صوتی برای سرگرمی دارد. یوتیوب به شدت بر روی ویدیو تمرکز می کند. اما توییتر تنها پلتفرم اصلی بود که به‌روزرسانی‌های متنی بلادرنگ و میکروبلاگ‌ها را از منابع مختلف در یک فید ارائه می‌کرد.

تا به حال.

معرفی محدودیت‌های روزانه احساس فوریت را برای کاربران ناامید توییتر ایجاد کرد که نمی‌خواهند برای اشتراک توییتر آبی برای یافتن جایگزینی هزینه کنند. در حالی که برنامه هایی مانند Mastadon و Bluesky در صحنه حضور دارند، موانع ورود کاربران توییتر را از مهاجرت دسته جمعی به این برنامه ها باز می دارد. با این حال، در طول چند هفته گذشته، چند برجسته جدید ظاهر شده است.

نشت: یک جایگزین توییتر متعلق به سیاهپوستان

اسپیل، یک پلتفرم مکالمه مبتنی بر بصری که در آن کاربران می‌توانند فایل‌های GIF و تصاویر را با حداکثر 90 کاراکتر متن به اشتراک بگذارند، توسط دو کارمند سابق توییتر ایجاد شد. در ژوئن 2023 راه اندازی شد و در حال حاضر فقط برای کاربران آیفون دعوت شده است. پرطرفدار در میان کاربران سیاه پوست توییتر، اسپیل در ابتدای ماه جولای، برنامه رسانه اجتماعی رایگان با بالاترین بارگیری در فروشگاه برنامه بود.

آیا این برنامه‌های جدید می‌توانند توییتر را از قدرت خارجمنبع تصویر: ریختن

با فونت های بزرگتر و پست های مبتنی بر تصویر، فید برنامه بیشتر یادآور Tumblr است تا توییتر. به دلیل محدودیت‌های کاراکتر کوتاه‌تر، پست‌ها باید مختصرتر باشند تا مکالمات نسبتاً سریع حرکت کنند.

اگرچه Spill شتاب اولیه ای به دست آورده است، اما انحصار در مراحل اولیه آن تصویر کاملی از نحوه عملکرد برنامه در مقیاس به ما نمی دهد.

سپس Threads، جایگزین توئیتر متا آمد

زاکربرگ بهترین کاری را که انجام می دهد انجام داد و یک اپلیکیشن مشابه توییتر به نام Threads در زیر چتر متا راه اندازی کرد. تا کنون، مخاطبان به آن علاقه دارند – در کمتر از یک هفته، Threads بیش از 100 میلیون کاربر را جذب کرده است.

آیا این برنامه‌های جدید می‌توانند توییتر را از قدرت خارجمنبع تصویر: موضوعات

در حالی که عبور از مرز 100 میلیون کاربر در کمتر از یک هفته بسیار چشمگیر است، شایان ذکر است که ادغام واضح این برنامه با اینستاگرام نقش مهمی در موفقیت اولیه آن داشت. برای عضویت در Threads، کاربران باید یک حساب کاربری فعال در اینستاگرام داشته باشند. آن‌ها می‌توانند با اعتبار اینستاگرام خود وارد شوند و همان نام کاربری، بیو و فالوورهای آن‌ها در تاپیک‌ها وارد می‌شوند.

رابط Threads بسیار شبیه به توییتر است. این پلتفرم پست‌های مکالمه‌ای را تشویق می‌کند که می‌توانند حداکثر 500 کاراکتر داشته باشند. یکی از تفاوت‌های عمده بین توییتر و Threads، تلاش این دومی برای تمرکز زدایی از مکالمات مرتبط با سیاست و دو قطبی کردن موضوعات به امید ایجاد تجربه کاربری مثبت‌تر است (اگرچه ممکن است با نزدیک‌تر شدن به انتخابات مهم انجام این کار دشوار باشد).

اکنون که Threads راه اندازی شده است، چند سوال به ذهن می رسد:

  • با ورود تبلیغات به این ترکیب، تجربه کاربری اپلیکیشن چگونه تغییر خواهد کرد؟
  • تاکنون، راه‌اندازی Threads از نظر فنی روان بوده است و به 100 میلیون کاربر رسیده است، بدون اینکه اشکال یا سکته‌ای عمده داشته باشد. اما اگر با وضعیت #InstagramDown دیگری مواجه شویم، آیا Threads با آن از بین می‌رود؟
  • در حالی که Threads توانسته است به سرعت کاربران را جذب کند، آیا می تواند حفظ آنها؟
  • اسپیل مکان خوبی برای ایجاد جوامع خاص از طریق اشتراک‌گذاری محتوای ارزشمند به نظر می‌رسد.
  • Threads برای ایجاد پست های متنی برای ارسال متقابل در اینستاگرام (که پر از اسکرین شات های توییتر است) بهتر است.
  • به نظر می‌رسد که Threads پلتفرم قوی‌تری برای بازاریابان، برندها و تولیدکنندگان محتوا است که هرگز جایگاه خود را با توییتر پیدا نکردند زیرا می‌توانند با یک مخاطب داخلی شروع کنند. اجازه دادن به فالوورهای مشابه خود برای به دست آوردن بینش مبتنی بر متن در مورد محتوای خود می تواند برای مکالمه فراتر از پیام های پیامکی اینستاگرام و به طور کلی برندسازی عالی باشد.

و از همه مهمتر…

آیا Spill یا Threads به طور کامل جایگزین توییتر خواهد شد؟

پس از گذراندن زمان در هر دو سیستم عامل، ارزیابی کلی من در اینجا آمده است:

اگرچه ممکن است Threads به طور کامل جایگزین توییتر نشود، بهترین رقیب برای کسانی است که بیشتر به گفتمان علاقه مند هستند تا تصاویر بصری. با راه‌اندازی Threads، ترافیک توییتر کاهش قابل‌توجهی پیدا کرده است، اگرچه هنوز خیلی زود است که بگوییم راه‌اندازی رقبای جدید چگونه در درازمدت روی توییتر تأثیر خواهد گذاشت.

دعوت به اقدام جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا