شبکه های اجتماعی

چگونه فناوری ماهواره ای به تغییر کشاورزی کمک می کند

دولت در حال اجرای پروژه‌های مختلفی در زمینه پیش‌بینی تولید محصول و ارزیابی خشکسالی است که شامل استفاده از تصاویر ماهواره‌ای مانند پیش‌بینی بازده کشاورزی با استفاده از فضا، پروژه هواشناسی کشاورزی و مشاهدات مبتنی بر زمین (FASAL) برای تولید محصول، پیش‌بینی محصولات زراعی، ارزیابی خشکسالی ملی کشاورزی (NAMS) ارزیابی خشکسالی کشاورزی (NAMS)

FASAL و NADAMS توسط مرکز پیش‌بینی محصول ملی Mahalanobis (MNCFC) که دفتر وابسته به وزارت کشاورزی و رفاه کشاورزان است، عملیاتی شده‌اند. در حال حاضر 9 محصول به نام های برنج، گندم، حبوبات، کلزا و خردل، ربی، جوار، پنبه، جوت، تور و نیشکر تحت پوشش پروژه فسل قرار دارند.

تصاویر ماهواره‌ای همچنین در پشتیبانی فن‌آوری از Pradhan Mantri Fasal Bima Yojana (PMFBY) و همچنین برای برنامه‌های عملیاتی مختلف تحت PMFBY، مانند نمونه‌برداری هوشمند برای آزمایش‌های برش محصول (CCEs) و حل و فصل اختلافات بازده و منطقه استفاده می‌شوند.

MNCFC با ISRO و صنعت بر روی توسعه و ارتقاء مقیاس های مختلف راه حل ها و خدمات جغرافیایی-فضایی کار کرده است. اخیراً تفاهم نامه ای بین MNCFC و Pixxel Space India برای توسعه مدل های تجزیه و تحلیل کشاورزی امضا شده است. این مدل‌ها از تصاویر ماهواره‌های فراطیفی Pixxel برای شناسایی و نقشه‌برداری محصول، پایش سلامت محصول و تخمین کربن آلی خاک بر روی مناطق انتخاب شده به صورت آزمایشی استفاده خواهند کرد. این به بهبود دقت در بررسی‌های تخمین محصول، مدیریت بلایای طبیعی و امداد، بیمه محصول، و مشاوره در سطح مزرعه کمک می‌کند.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا