ارز دیجیتال

چین از کیف پول آفلاین CBDC مبتنی بر سیم کارت رونمایی کرد

منبع: Alexey Novikov/Adobe

بانک مرکزی چین از یک راه حل آفلاین کیف پول یوآن دیجیتال مبتنی بر سیم کارت رونمایی کرده است که به کاربران امکان می دهد با تلفن های خاموش شده با ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) پرداخت کنند.

این نوآوری در نهایت می تواند به شهروندان صاحب تلفن 2G این امکان را بدهد که از گوشی های خود برای استفاده از توکن زمانی که تلفن هایشان خاموش است استفاده کنند.

راه حل مشابهی برای کاربران گوشی های هوشمند در اوایل سال جاری رونمایی شد، اما از فناوری ارتباط میدان نزدیک (NFC) استفاده انحصاری در اکثر گوشی های مدرن استفاده کرد.

نوآوری جدید از سخت افزار تعبیه شده بر روی سیم کارت ها استفاده می کند نه فقط روی گوشی ها.

به نقل از Securities Times، بانک مرکزی خلق چین (PBoC) برنامه خود را به روز کرده است تا به کاربران تلفن های اندرویدی اجازه دهد از سیم کارت های خود به عنوان کیف پول های CBDC “سخت” (آفلاین) استفاده کنند.

شرکای تلفن همراه و بانکی PBoC همچنین از راه اندازی «محصولات کیف پول سخت» مبتنی بر سیم کارت خبر داده اند.

این گروه شامل غول‌های مخابراتی China Mobile، China Telecom و China Unicom و همچنین بانک‌های تجاری دولتی، بانک صنعتی و تجاری چین و بانک چین است.

بانک مرکزی چین امیدوار است با سیم کارت کیف پول CBDC به چه چیزی دست یابد؟

شرکت‌های شریک PBoC ادعا کردند که «راه‌اندازی این عملکرد جدید» «حوزه استفاده» از قدرت یوان دیجیتال و «عملکردهای پرداخت» بدون شبکه را «بسیار گسترش می‌دهد».

شهروندان برای استفاده از نوآوری جدید باید یک «سوپر سیم کارت» از اپراتورهای خود تهیه کنند.

پس از جایگزینی سیم‌کارت‌های موجود خود با یک «سوپر سیم‌کارت»، باید اپلیکیشن یوان دیجیتال را روی تلفن‌های خود راه‌اندازی کنند، جایی که می‌توانند گزینه‌ای برای «باز کردن یک کیف پول سخت سیم‌کارت» بیابند.

این به آن‌ها اجازه می‌دهد وقتی دستگاه‌هایشان خاموش است یا اتصال شبکه ندارند، از دستگاه‌های خود برای پرداخت‌های «لمسی» به تاجران استفاده کنند.

این رسانه نوشت که “در حال حاضر” این نوآوری فقط برای کاربران تلفن های اندرویدی با عملکرد NFC در دسترس است.

هیچ اطلاعیه ای در مورد کاربران iOS یا دارندگان تلفن 2G اعلام نشد.

اما کیف پول‌های مبتنی بر سیم‌کارت احتمالاً برای کاربران تلفن‌های 2G یا دارندگان گوشی‌های هوشمندی که قابلیت NFC ندارند، کاربرد بیشتری خواهند داشت.

PBoC هنوز فاش نکرده است که آیا این واقعاً برنامه نهایی آن است یا خیر.

اما از آنجایی که تا 20 درصد از کاربران چینی تلفن همراه از دستگاه‌های 2G استفاده می‌کنند، منطقی به نظر می‌رسد که PBoC با به‌روزرسانی‌های آینده در این مسیر پیش برود.

ماه گذشته، شهر Quingdao اعلام کرد که استفاده آزمایشی از پرداخت‌های CBDC بدون شبکه و برق را در سیستم متروی خود به‌کار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا