شبکه های اجتماعی

تبدیل شدن به یک مدیر رسانه های اجتماعی در سال 2024: نکاتی از 5 پیامک

Summarize this content to 300 words in Persian Lang

به فکر تبدیل شدن به یک مدیر رسانه اجتماعی (SMM) هستید؟ انتظار می رود تجارت رسانه های اجتماعی تا سال 2026 به 2.9 تریلیون دلار تبدیل شود. ناگفته نماند که بیش از 4.74 میلیارد نفر در سراسر جهان از نوعی رسانه اجتماعی استفاده می کنند.

برای وارد شدن به این اقدام، برندها باید محتوای زیبا را رویاپردازی کنند و جوامع پر رونقی را پیرامون برند خود بسازند. اما، آنها به تنهایی نمی توانند این کار را انجام دهند. به همین دلیل است که فرصت های زیادی برای مدیران ماهر رسانه های اجتماعی وجود دارد!

اگر دوست دارید خلاق باشید و با دیگران به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید، مهارت های شما تقاضای زیادی دارد.

امروز، نحوه تبدیل شدن به یک مدیر رسانه اجتماعی را توضیح خواهیم داد. برای راهنمایی های عملی، راهنمای گام به گام و توصیه های صنعت از کارشناسان به خواندن ادامه دهید.

فهرست مطالب

  1. مدیران رسانه‌های اجتماعی حضور آنلاین یک برند را از طریق وظایفی مانند برنامه‌ریزی و ایجاد محتوای استراتژیک، مدیریت جامعه و گزارش‌دهی مدیریت می‌کنند.
  2. حرفه ای در مدیریت رسانه های اجتماعی به آموزش بازاریابی رسمی نیاز ندارد، اما از پیشینه های متنوع و یادگیری مستمر بهره می برد.
  3. مهارت های ضروری SMM شامل خلاقیت، تفکر تحلیلی، مهارت های افراد و سازگاری با روندها و ابزارهای جدید است.
  4. حقوق SMM بر اساس موقعیت مکانی، تجربه و نوع شغل متفاوت است و میانگین آن از 40000 دلار تا بیش از 100000 دلار در سال برای مشاغل داخلی و نرخ های ساعتی متفاوت برای فریلنسرها متغیر است.

پاداش: ما جعبه ابزار حرفه ای مدیر رسانه های اجتماعی رایگان شامل رزومه، نامه پوششی، و الگوهای نمونه کارها، همراه با راهنمای کامل برای شرح شغل رسانه های اجتماعی و سوالات متداول مصاحبه است. تو متوجهش شدی!

مدیر شبکه های اجتماعی چه می کند؟

مدیر رسانه های اجتماعی از حضور یک برند در رسانه های اجتماعی مراقبت می کند. شغل آنها زمینه های زیادی را پوشش می دهد: آنها ممکن است به نوشتن کپی رایتینگ، طراحی گرافیک، برنامه ریزی، ارسال پست، زمان بندی و موارد دیگر بپردازند.

ولی کار آنها فقط در ایجاد و ارسال محتوا خلاصه نمی شود. آنها همچنین مشغول تعامل با فالوورها، پیگیری نحوه عملکرد پست ها، گزارش نتایج به سهامداران، همکاری با اینفلوئنسرها، فیلمبرداری، ماندن در صدر آخرین روندها، و *نفس عمیق* بنابراین، خیلی بیشتر.

به اختصار، مدیر رسانه های اجتماعی مانند صدای یک برند در رسانه های اجتماعی است، اطمینان حاصل کنند که هر چیزی که پست می کنند با هویت برند مطابقت دارد و با مخاطبان آنها طنین انداز می شود.

آیا این کار بزرگی به نظر می رسد؟ این است!

مدیران رسانه های اجتماعی مسئولیت زیادی دارند، زیرا آنها یک کانال بازاریابی فوق العاده مهم را هدایت می کنند.

بسیاری از مشتریان از رسانه های اجتماعی برای تحقیق در مورد خریدها و کشف برندهای جدید استفاده می کنند. برای کسب و کارهای آنلاین، رسانه های اجتماعی می توانند تنها راه آنها برای شناخت یک برند باشد!

از همین رو رسانه های اجتماعی دیگر قلمرو کارآموزی نیستند.

“بزرگترین تغییری که من دیده ام، تغییر از مشاغل سطح ابتدایی، به داشتن یک صندلی پشت میز است.” Trish Riswick، متخصص رسانه های اجتماعی در ناب فالوور می گوید. «شرکت‌ها اهمیت اجتماعی را درک می‌کنند و تیم اجتماعی، به‌ویژه، چیزهای زیادی می‌داند. من فکر می‌کنم که این گواهی واقعی است که نشان می‌دهد اجتماعی در سال 2024 به بعد به کجا می‌رود.»

وظایف کلیدی مدیر رسانه های اجتماعی

مدیر رسانه های اجتماعی نقشی پویا و چالش برانگیز است. با ایجاد، انتشار و گزارش در مورد محتوا، بین وظایف مختلفی جابجا خواهید شد. به طور معمول، این موارد عبارتند از:

این ممکن است مانند یک لیست بزرگ (و احتمالاً ترسناک) به نظر برسد. ولی برای شروع به کار به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی، لازم نیست در همه این موارد متخصص باشید.

عکس و فیلم گوشی هوشمند برای بسیاری از محتوای رسانه های اجتماعی کافی است. در واقع، بسیاری از پلتفرم‌ها مانند TikTok و Instagram در واقع محتوای ویدیویی را ترجیح می‌دهند نسبت تصویر 16:9

و به لطف ابزارهایی مانند Canva، طراحی گرافیکی و ویرایش عکس بیشتر از همیشه در دسترس هستند.

شرکت‌های بزرگ‌تر نیز ممکن است تیمی برای مدیریت اجتماعی داشته باشند تا فقط یک نفر. این بدان معناست که شما با افراد دیگری کار خواهید کرد که مهارت های آنها مکمل مهارت شماست.

به علاوه، تمایل به یادگیری یکی از با ارزش ترین مهارت های رسانه های اجتماعی است! بنابراین، اگر چیزی وجود دارد که هنوز با آن راحت نیستید، اشکالی ندارد که در حین حرکت یاد بگیرید.

درآمد مدیران شبکه های اجتماعی چقدر است؟

این یک سوال مهم است – اما هیچ پاسخ ساده ای وجود ندارد. مانند بسیاری از مشاغل دیگر، درآمدی که به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی کسب خواهید کرد به عوامل مختلفی بستگی دارد.

به عنوان یک مدیر رسانه های اجتماعی، حقوق یا دستمزد شما تحت تأثیر موارد زیر قرار می گیرد:

این متوسط ​​حقوق یک مدیر رسانه های اجتماعی داخلی در ایالات متحده حدود 50000 دلار در سال است که اغلب دارای مزایایی مانند بیمه درمانی و طرح های 401k است. بیشتر موقعیت ها بین 40000 تا 65000 دلار در سال است.

اگر به تازگی شروع به کار کرده اید، باید انتظار داشته باشید که در پایین ترین سطح این محدوده درآمد کسب کنید. با کسب تجربه، درآمد بیشتری خواهید داشت! شرکت های بزرگ ممکن است بسیار بیشتر بپردازند – احتمالاً بیش از 100000 دلار در سال برای موقعیت های ارشد.

به عنوان یک فریلنسر، پرداخت می تواند کمی پیچیده تر باشد. ممکن است بخواهید صورتحساب مشتریان را به صورت ساعتی یا بر اساس یک مدل نگهدارنده ثابت ماهانه دریافت کنید.

شما احتمالاً می خواهید نرخ های خود را بر اساس میزان تجربه خود قرار دهید، تا زمانی که آنها بتوانند هزینه های سربار شما را پوشش دهند.

در اینجا برخی از نرخ های معمولی مدیران رسانه های اجتماعی آزاد برای سال 2024 آورده شده است:

اگر در حال حاضر شغلی در بازاریابی رسانه های اجتماعی دارید، می توانید از این ماشین حساب دستمزد رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا ببینید که حقوق شما در مقایسه با میانگین صنعت چگونه است:

نحوه تبدیل شدن به یک مدیر رسانه های اجتماعی (طبق SMM)

هیچ راه واحدی برای ایجاد شغل در رسانه های اجتماعی وجود ندارد– و هیچ دو شغل مدیر رسانه های اجتماعی دقیقاً شبیه هم نیستند.

ممکن است بخواهید به صورت آزاد یا کارمند داخلی کار کنید. یک شرکت ممکن است تماماً در مورد محتوای طولانی مدت لینکدین باشد، در حالی که دیگری ممکن است بر ویدیوهای ویروسی تأکید کند.

“در رسانه های اجتماعی، اکنون می توانید مسیر شغلی خود را کمی واضح تر ببینید.” Trish Rishwick را به اشتراک می گذارد. این شگفت‌انگیز است، زیرا فکر می‌کنم بسیاری از ما در موقعیت‌هایی شروع کردیم که واقعاً نمی‌دانستیم به کجا خواهیم رفت و اکنون می‌دانیم.»

اما در اینجا مراحل اساسی برای رسیدن به اولین شغل مدیر رسانه های اجتماعی شما وجود دارد – از هر کجا که شروع می کنید و هر شغل رویایی برای شما به نظر می رسد.

1. دانش رسانه های اجتماعی خود را تقویت کنید

شما در حال حاضر یک عاشق رسانه های اجتماعی هستید. اما برای اینکه حرفه ای در شبکه های اجتماعی باشید، واقعاً نیاز دارید انگشت خود را روی نبض بگذارید

همانطور که به دنبال اولین نقش یا مشتری خود هستید، خود را در چشم انداز رسانه های اجتماعی غوطه ور کنید.

اگر دوست دارید، مطمئناً می توانید به روش رسمی تری نیز یاد بگیرید. راه های زیادی برای آموزش خود در مورد رسانه های اجتماعی وجود دارد – از کانال های YouTube رایگان گرفته تا دوره های آنلاین مقرون به صرفه و البته وبلاگ ناب فالوور. انتهای این وبلاگ را برای فهرست بزرگی از منابع مقدماتی برای SMM های مبتدی بررسی کنید.

کیتی باربر، مدیر رسانه‌های اجتماعی آزاد که با برندهایی مانند Hostelling International و Fruit Bowl کار کرده است، می‌گوید این کار هوشمندانه‌ای است که دانش اینترنت خود را به طور کلی افزایش دهید. رسانه‌های اجتماعی فقط پست‌ها، لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها نیستند، بلکه یک اکوسیستم کامل و متصل از اتفاقات اینترنتی هستند. جدا از تجربه کاری و مهارت‌های سخت، علاقه به اینترنت و نحوه کارکرد آن به شما کمک می‌کند. او می گوید.

از خودت بپرس، در مورد نحوه مشاهده محتوا به صورت آنلاین چه می دانید؟? چه چیزی به رسانه های اجتماعی ترجمه می شود و چه چیزی را ترجمه نمی کند؟ و ابتدا محتوا کجا نمایش داده می شود؟

اشاره: هر کجا که برای شما و صنعت شما باشد، می خواهید زمان زیادی را در آنجا بگذرانید.

2. تجربه کسب کنید

زیبایی رسانه های اجتماعی این است که یک مکان ذاتا دموکراتیک است. هرکسی می‌تواند وارد شود و شروع به آزمایش کند، در هر کجای سفر خود هستید.

ممکن است برای ایجاد تجربه، مدیریت حساب‌های دیگر را انتخاب کنید. اگر دوست شما منسوجات خلاقانه یا سرامیک‌های زیبا می‌سازد، چرا با هم همکاری نمی‌کنید و به آنها کمک نمی‌کنید کارشان را تبلیغ کنند؟ یا به دنبال دوره های کارآموزی و تعاونی باشید یا سعی کنید خدمات خود را با محصولات صاحبان مشاغل کوچک مبادله کنید.

شما همچنین می توانید از حساب های شخصی خود در رسانه های اجتماعی به عنوان یک ابزار یادگیری استفاده کنید. ایجاد یک حساب کاربری میم یا حضور در TikTok به شما کمک می‌کند تا بدانید چه چیزی برای دریافت بازدید لازم است و بعداً، می‌تواند به مشتریان ثابت کند که چیزهای خود را می‌دانید.

کیتی باربر می گوید من چند پروفایل رسانه‌های اجتماعی دارم که به دلایل مختلف آن‌ها را اجرا می‌کنم که به من امکان می‌دهد جوامع را آزمایش و تمرین کنم. اگر این کار را انجام ندهید زیرا به شما علاقه ای ندارد… کار کردن به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی دشوار خواهد بود.

وقتی با حضور آنلاین خود راحت شدید، کسب تجربه واقعی (و پولی) را با کار با یک آژانس یا کسب و کار کوچک در نظر بگیرید. مگان شالو، مدیر عامل و بنیانگذار BNL Social، این رویکرد را ارزشمند می‌داند: زمانی که جایگاه خود را به عنوان یک کارآفرین پیدا کردم، با چند آژانس قرارداد بستم و تکنیک های مدیریت رسانه های اجتماعی آنها را یاد گرفتم. بعضی چیزها را دوست داشتم و بعضی چیزها را تغییر دادم.» کار با آژانس ها همچنین می تواند درک شما را از رسانه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال گسترش دهد و استراتژی های اجتماعی شما را غنی کند.

نکته برتر مگان؟ «قدرت در جزئیات است. این در مورد این است که کپی رایتینگ خود را به درستی انجام دهید و داستان برند را تا حد امکان پیچیده بیان کنید. این جزئیات است که شما را به عنوان یک مدیر رسانه های اجتماعی متمایز می کند.

3. یک نمونه کار ایجاد کنید

همانطور که تجربه جمع آوری می کنید، آن را در یک نمونه کار به نمایش بگذارید برای به اشتراک گذاشتن با مشتریان و کارفرمایان بالقوه

می‌توانید کارهای رسانه‌های اجتماعی را که برای مشتریان، مشاغل قبلی یا برای خودتان انجام داده‌اید، اضافه کنید. شما حتی می‌توانید «کار ویژه» (معروف به کار بدون دستمزد و بدون سفارش برای نشان دادن توانایی‌هایتان) برای برندهایی که تحسین می‌کنید ایجاد کنید.

ایجاد محتوای نمونه کارها در ماه اوت و رسانه های اجتماعی

منبع: رسانه آگوست

راه های زیادی برای ایجاد پورتفولیو وجود دارد و نیازی نیست که پیچیده باشند. شما می توانید یک وب سایت مستقل ایجاد کنید، از سرویسی مانند Gondola استفاده کنید، یا حتی نمونه ها را در یک PDF قابل دانلود کامپایل کنید. حتی می توانید یک حساب رسانه اجتماعی مانند صفحه اینستاگرام راه اندازی کنید تا نمونه های خود را به نمایش بگذارید!

نکته حرفه ای: مطمئن نیستید که چگونه پورتفولیوی خود را ساختار دهید؟ این وبلاگ را برای ایجاد یک مجموعه مدیریت رسانه های اجتماعی برجسته، که شامل نمونه های مفیدی از SMM هایی مانند کتی باربر است، بررسی کنید.

نمونه کارها کتی باربر رسانه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال

منبع: کیتی باربر

4. رزومه خود را به روز کنید

در صنایع خلاق، سبد شما کارهای زیادی را انجام می دهد. ولی برخی از مشتریان همچنان درخواست رزومه می کنندو مال شما باید بدرخشد.

هدف شما متمایز شدن از دیگر افراد است، بنابراین از طراحی آن لذت ببرید و خلاق باشید (فقط مطمئن شوید که هنوز به راحتی قابل خواندن است).

سعی کنید بخش «نمایه» یا «درباره من» را در بالای رزومه خود قرار دهید تا آنچه شما را خاص می‌کند خلاصه کنید. شما همچنین می توانید تصمیم بگیرید که فقط تجربه کاری مرتبط را به جای لیست لباسشویی از هر شغلی که تا به حال داشته اید درج کنید.

نکته حرفه ای: برای اطلاعات بیشتر در مورد ساخت کامل رزومه مدیر رسانه های اجتماعی، راهنمای ما را بررسی کنید!

4. شبکه، شبکه، شبکه

شبکه سازی فقط یافتن کار نیست. این همچنین در مورد تعامل با همتایان صنعت است. این می تواند به شما کمک کند به روز بمانید، حمایت دریافت کنید و منابع الهام جدیدی پیدا کنید.

چه یک فریلنسر یا مدیر رسانه های اجتماعی داخلی، برای یافتن مشتریان و کارفرمایان بالقوه باید خود را در آنجا قرار دهید.

در سال 2024، شبکه سازی فقط به معنای حضور در رویدادها با یک نوشیدنی در دست نیست (اگرچه مطمئناً می توانید این کار را نیز انجام دهید). بهترین مکان برای شبکه‌سازی به‌عنوان مدیر رسانه‌های اجتماعی… در رسانه‌های اجتماعی است!

لینکدین می‌تواند مکانی فوق‌العاده برای ارتباط با کارفرمایان بالقوه باشد و به دنبال فرصت‌هایی در شرکت‌هایی باشید که دوست دارید. بسته به جایگاه شما، اینستاگرام و فیس بوک نیز ممکن است مکان خوبی برای یافتن مشتریان باشند، به خصوص اگر کسب و کارهای کوچک را هدف قرار می دهید.

فراتر از یافتن کار، شبکه سازی به شما کمک می کند با همتایان خود در صنعت ارتباط برقرار کنید، بنابراین می توانید به یادگیری ادامه دهید، حمایت متقابل پیدا کنید و الهام بگیرید.

5. فقط به یادگیری ادامه دهید

دنیای رسانه های اجتماعی به طور مداوم در حال تحول است، بنابراین ماندن در صدر روندها و تغییرات بسیار مهم است. “اگر می خواهید در 10٪ از SMM های با عملکرد بالا قرار بگیرید، باید در تمام طول حرفه خود به طور مداوم در حال یادگیری باشید.” توصیه می کند خوزه آندرس کاماچو، استراتژیست رسانه های اجتماعی در Intuit Mailchimp.

برای جلوتر ماندن، باید به آموزش خود ادامه دهید. این می تواند به معنای غواصی در دوره های آنلاین، اطلاع از اخبار صنعت، یا امتحان استراتژی ها و ابزارهای جدید باشد. همانطور که خوزه می گوید، پلتفرم‌ها، الگوریتم‌ها و تاکتیک‌ها تغییر می‌کنند. با این حال، منطق کسب و کار استراتژیک و قضاوت در مورد مدیریت برندها، سازندگان، و غیره به صورت آنلاین چنین نیست.

مهم است که از این فرآیند یادگیری مداوم دوری نکنید. خوزه می افزاید، نترس – این چیز خوبی است! با تغییر پلتفرم‌ها و تغییر توجه، کار رسانه‌های اجتماعی حتی متخصصان باتجربه را هم درگیر می‌کند.»

Psst… اگر برای یافتن منابع به کمک نیاز دارید، انتهای این وبلاگ را بررسی کنید.

اگر می‌خواهید مدیر رسانه‌های اجتماعی شوید، ۷ نکته غیر واضح را در نظر بگیرید

به فکر فرو رفتن در دنیای مدیریت رسانه های اجتماعی هستید؟ در اینجا 7 مورد غیر واضح وجود دارد که باید در نظر بگیرید که ممکن است خارج از شرح شغل مدیر رسانه های اجتماعی باشد.

1. آیا SMM بودن برای همه است؟

مدیر رسانه های اجتماعی بودن برای همه مناسب نیست، اما اگر به آن علاقه دارید، فضای زیادی برای درخشش وجود دارد.

مگان شالو این را توضیح می دهد شما باید هم تحلیلگر و هم خلاق باشید به عنوان یک SMM موفق باشید. شما باید وظایف خود را به درستی انجام دهید، به ضرب الاجل ها پایبند باشید و به نظرات و پیام ها پاسخ دهید – همه اینها در حالی که از آخرین روندها و اخبار به روز می شوید.

یکی از جنبه هایی که اغلب نادیده گرفته می شود این است مهارت های مردم. بحران های رسانه های اجتماعی اجتناب ناپذیر هستند و مدیریت روابط مشتری از طریق این چالش ها کلیدی است. مگان توضیح می دهد، «شما می‌توانید یک عکاس، ویرایشگر ویدیو، کپی‌نویس یا طراح شگفت‌انگیز باشید، اما اگر مهارت‌های مردمی برای حمایت از مشتری خود از طریق ترن هوایی عاطفی که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است، ندارید، حفظ مشتریان می‌تواند بسیار سخت باشد.» او می گوید.

2. آیا مدیران شبکه های اجتماعی باید طراحی گرافیک را بدانند؟

دانستن طراحی گرافیک می تواند یک مزیت بزرگ برای مدیران رسانه های اجتماعی باشد. با این حال، مگان به این نکته اشاره می کند لازم نیست هنگام شروع کار یک متخصص طراحی باشید.

ابزارهایی مانند Canva می توانند کمک بزرگی باشند، و آموزش‌ها و قالب‌های زیادی برای کسانی که مهارت‌های مبتدی دارند وجود دارد. او اشاره می کند که با شروع به کار با مشتریان بزرگتر، شروع به استخدام پیمانکاران برای طراحی های با کیفیت بالا کرد.

با این حال، پیشینه طراحی می تواند مفید باشد. “اگر مهارت های ویرایش ویدئو، کپی رایتینگ و عکاسی و همچنین تجربه در صنعت تبلیغات را دارید. سپس این واقعاً کمک خواهد کرد.» کیتی اضافه می کند. مگان موافق است و می گوید: “توانایی ارائه طرح های با کیفیت بالا برای مشتریان خود فقط مشتریان کالیبر بالاتر را جذب می کند.”

برای زیبا جلوه دادن چیزها و نیاز به دست دارید؟ این پوشش وبلاگ را بررسی کنید 22 ایده جدید پست رسانه های اجتماعی برای سال 2024.

3. آیا این مسیر شغلی آینده ای دارد؟

کاملا. تقاضا برای مدیران رسانه های اجتماعی در حال افزایش است. Eileen Kwok، از تیم رسانه اجتماعی ناب فالوور، معتقد است که با درک بیشتر برندها به اهمیت حضور آنلاین، این حرفه به شکوفایی خود ادامه خواهد داد. او خاطرنشان می کند، ما شاهد هستیم که رسانه‌های اجتماعی به عنوان نقش‌های بالاتر با سمت‌های مدیر و معاون طبقه‌بندی می‌شوند. آینده روشن است و اگر به مدیریت رسانه های اجتماعی فکر می کنید، اکنون شانس شماست!

مگان شالو اضافه می کند که با وجود پیشرفت در اتوماسیون و هوش مصنوعی، لمس انسان هنوز ضروری است. “پست دستی همچنان بسیار مهم است و ویرایش محتوا به طور معتبر برای مطابقت با ظاهر و احساس یک برند نمی تواند با هوش مصنوعی جایگزین شود.”

این شغل نیز بسیار پیشرفت کرده است. قبلاً بیشتر یک کنسرت مستقل بود، مانند استخدام یک حسابدار،» مگان توضیح می دهد. اکنون، مدیران رسانه های اجتماعی باید از نزدیک با کل تجارت کار کنند، استراتژی هایی را بر اساس داده ها ایجاد کنند و مطمئن شوند که همه چیز عالی به نظر می رسد و با هم کار می کند. استراتژی اول می آید، سپس روی ظاهر و احساس تمرکز می کنید.

4. آیا به آموزش رسمی در زمینه بازاریابی نیاز دارید؟

آموزش رسمی در زمینه بازاریابی می تواند کمک کند، اما ضروری نیست. بسیاری از مدیران موفق رسانه های اجتماعی از سوابق تحصیلی متنوعی هستند.

Eileen Kwok می گوید که SMM های امروزی کلاه های زیادی بر سر می گذارند، بنابراین مهارت های قابل انتقال از سایر زمینه ها می تواند ارزشمند باشد. درک چارچوب های بازاریابی مانند شخصیت های خریدار و قیف بازاریابی عالی است و همه، اما وقتی صحبت از بازاریابی رسانه های اجتماعی می شود، تجربه عملی اغلب بر آموزش رسمی غلبه می کند.

مگان شالو با مدرک روانشناسی شروع کرد، اما واقعاً در بازاریابی در آژانس تبلیغاتی فیس بوک دندان های خود را کوتاه کرد. کیتی باربر به عنوان یک عکاس و طراح شروع به کار کرد. خوزه آندرس کاماچو دارای مدرک روابط بین الملل و امنیت ملی است. و حدس بزنید چه؟ همه آنها SMMهای فوق العاده موفقی هستند!

جایی که آموزش بازاریابی مطرح می شود، زیرکی کسب و کار و درک چارچوب هایی است که به ایجاد استراتژی ها کمک می کند. آیلین می گوید. ارزش یادگیری در مورد شخصیت های خریدار، قیف بازاریابی، 7 P بازاریابی، مدل AIDA و غیره را دارد که شما را مجبور می کند هنگام فکر کردن به استراتژی رسانه های اجتماعی کلاه بازاریابی خود را بر سر بگذارید.

خوزه اضافه می کند که در حالی که پلتفرم های رسانه های اجتماعی، الگوریتم ها و تاکتیک ها تغییر می کنند، منطق تجاری خوب و قضاوت همیشه در سبک است. و، هی، شما می توانید آن را به روش های مختلف دریافت کنید.

5. انتظارات مشتری چگونه تغییر می کند؟

انتظارات مشتری در رسانه های اجتماعی همیشه در حال تغییر است. برای مدت طولانی فیس بوک بر فضای تبلیغات رسانه های اجتماعی حکومت می کرد. اکنون؟ تعداد انگشت شماری از رقبا مانند اینستاگرام، تیک تاک و لینکدین وجود دارند که هر کدام راه های منحصر به فردی برای جذب مخاطبان ارائه می دهند. این تغییر سریع یعنی مشتریان دائماً به دنبال چیز بزرگ بعدی هستند و از شما، مدیر رسانه های اجتماعی، انتظار داریم که در راس روندهای نوظهور باشید.

کیتی باربر به اشتراک می‌گذارد که پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک می‌توانند بازی را یک شبه تغییر دهند و ادامه دادن آن را چالش برانگیز کنند. مدیریت انتظارات مشتری بسیار مهم است. کیتی یادداشت می کند، «همه خواهان یک مخاطب بزرگ و فعال در رسانه‌های اجتماعی هستند. برخی از مشتریان فکر می کنند استخدام یک نفر یک گلوله جادویی برای رسیدن به آن است و شما باید انتظارات آنها را مدیریت کنید.

بنابراین، یک SMM ضعیف چه کاری باید انجام داد؟

نکته کلیدی این است که از ابتدا انتظارات واقع بینانه داشته باشید. به مشتریان توضیح دهید که ایجاد یک مخاطب واقعی و درگیر به زمان و تلاش مداوم نیاز دارد. اهمیت کیفیت را نسبت به کمیت برجسته کنید – داشتن یک مخاطب کوچکتر اما بسیار درگیر اغلب ارزشمندتر از داشتن تعداد زیادی دنبال کننده منفعل است.

همانطور که در حرفه خود رشد می کنید، حمایت از کار خود با اطمینان آسان تر و آسان تر می شود.

6. آیا نیاز به ایجاد یک طاقچه دارید؟

انتخاب یک طاقچه می تواند مفید باشد اما همیشه ضروری نیست. کتی باربر توصیه می کند که از انتخاب یک طاقچه صرفاً به دلیل شیک بودن آن خودداری کنید. او حرفه خود را با مشتریان در صنایع کمتر پر زرق و برق مانند قانون و تولید ایجاد کرد. “اگر بیش از حد خود را “نیاز” کنید، ممکن است مشتریان قابل اعتمادی را که به بازاریابی نیاز دارند از دست بدهید. او می گوید.

او می افزاید، “من در واقع کار خود را با مشتریانی که هیچ کس چندان به آنها فکر نمی کرد، ساختم، وکلا، تولید کنندگان، افراد ایمنی آتش نشانی و غیره. آنها مشتریان قابل اعتمادی هستند که به بازاریابی نیاز دارند، و اگر بیش از حد خود را “تقسیم” کنید، دوبار به نظر نمی رسند. به تو،” او نتیجه می گیرد.

اما، سلام، اگر می‌خواهید به سمت پایین حرکت کنید، در اینجا چند منبع مفید برای شروع شما وجود دارد:

7. سودمندترین بخش های مدیریت رسانه های اجتماعی چیست؟

مدیر رسانه های اجتماعی بودن دارای مزایای فوق العاده ای است. یکی از بزرگترین پاداش ها این است که ببینید کار شما نتیجه می دهد. هیچ چیز مانند تماشای افزایش نرخ تعامل، افزایش تعداد فالوورها و دانستن اینکه استراتژی های شما نتایج عالی را برای کمپین های رسانه های اجتماعی شما به ارمغان می آورد، وجود ندارد.

خوزه آندرس کاماچو می گوید: «مورد علاقه شخصی من احساس رضایت‌بخشی است که یک نام تجاری یا پست خالق عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. و این واقعیت که هیچ کس دیگری شما و تیمتان را نمی شناسد، به جز معدود افرادی که مسلماً بیشترین اهمیت را در تجارت دارند، دست روشنی در ایجاد این نتایج داشت.»

آزادی خلاق نیز در این صنعت فراوان است. رسانه‌های اجتماعی همیشه در حال تغییر هستند، به این معنی که می‌توانید ایده‌ها و محتوای جدید، چهره‌های تازه، تأثیرگذاران و ویژگی‌های پلتفرم را آزمایش کنید. واقعا هیچ محدودیتی برای کارهایی که می توانید در شبکه های اجتماعی انجام دهید وجود ندارد. خوب، فراتر از تایید ذینفعان، به هر حال.

به علاوه، اگر مردمی هستید، این شغل برای شما مناسب است. ایجاد روابط با مشتریان و مخاطبان آنها نیز فوق العاده رضایت بخش است. شما به مشتریان کمک می‌کنید داستان برند خود را به اشتراک بگذارند و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و در نحوه برداشت آنلاین آنها تفاوت واقعی ایجاد کنید. تماشای رشد جامعه آنها و مشاهده بازخورد مثبت یک تقویت واقعی است. فقط سعی کن از فرسودگی رسانه های اجتماعی در طول مسیر جلوگیری کنید.

منابع رایگان برای مدیران شبکه های اجتماعی مبتدی

شروع به‌عنوان یک مدیر رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بسیار دشوار باشد، اما منابع رایگان زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند شروع کنید و مهارت‌های خود را تقویت کنید. یک تعدادی از بهترین هاش اینجاست:

1. ناب فالوور Academy

سه بلوک که دوره های مختلف آکادمی هوت سوئیت را نشان می دهد، از جمله گواهی پلت فرم، گواهی رسانه های اجتماعی، و استراتژی رسانه های اجتماعی پیشرفته

ناب فالوور Academy انواع دوره های رایگان را ارائه می دهد که برای کمک به شما در تسلط بر بازاریابی رسانه های اجتماعی طراحی شده اند. از معرفی اولیه به پلتفرم‌های خاص گرفته تا استراتژی‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی پیشرفته برای افزایش مخاطبان، ناب فالوور Academy یک منبع ارزشمند برای افراد مبتدی و حرفه‌ای است.

2. ابزارها و قالب های رایگان

الگوی شخص اعلام کننده

ناب فالوور یک تن از ابزارها و قالب‌های رایگان برای ساده‌سازی وظایف مدیریت رسانه‌های اجتماعی:

3. کانوا

قالب های Canva

منبع: کانوا

Canva یک ابزار طراحی گرافیکی کاربر پسند است که برای مبتدیان مناسب است. این مجموعه گسترده ای از قالب ها، تصاویر و گرافیک ها را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای ایجاد تصاویری خیره کننده در رسانه های اجتماعی بدون هیچ گونه تجربه طراحی استفاده کنید. به علاوه، آموزش های Canva می تواند به شما کمک کند اصول طراحی را به سرعت یاد بگیرید.

نکته حرفه ای: ادغام Canva را که دقیقاً در ناب فالوور ساخته شده است، بررسی کنید!

4. رسانه های اجتماعی امروز

لوگوی رسانه های اجتماعی امروز

Social Media Today یک منبع پیشرو برای اخبار، نکات و بینش رسانه های اجتماعی است. وب سایت آنها دارای مقالات، پادکست ها و رویدادهایی است که آخرین اخبار و بهترین شیوه ها در بازاریابی رسانه های اجتماعی را پوشش می دهد.

5. اینستاگرام آدام موسری

اگر می خواهید در اینستاگرام جلوتر بمانید، دنبال کردن آدام موسری، رئیس اینستاگرام، ضروری است. آدام مرتباً بینش‌ها، به‌روزرسانی‌ها و نگاه‌های پشت صحنه به آخرین ویژگی‌ها و تغییرات اینستاگرام را به اشتراک می‌گذارد… همه در حلقه‌های بسیار قابل هضم!

ناب فالوور زندگی شما را به عنوان یک مدیر رسانه های اجتماعی آسان تر می کند. کانال‌های اجتماعی خود را مدیریت کنید، داده‌های بی‌درنگ جمع‌آوری کنید، و با مخاطبان خود در یک مکان تعامل داشته باشید – بنابراین سازمان‌دهی شده، آماده و الهام‌بخش خواهید بود.

به فکر تبدیل شدن به یک مدیر رسانه اجتماعی (SMM) هستید؟ انتظار می رود تجارت رسانه های اجتماعی تا سال 2026 به 2.9 تریلیون دلار تبدیل شود. ناگفته نماند که بیش از 4.74 میلیارد نفر در سراسر جهان از نوعی رسانه اجتماعی استفاده می کنند.

برای وارد شدن به این اقدام، برندها باید محتوای زیبا را رویاپردازی کنند و جوامع پر رونقی را پیرامون برند خود بسازند. اما، آنها به تنهایی نمی توانند این کار را انجام دهند. به همین دلیل است که فرصت های زیادی برای مدیران ماهر رسانه های اجتماعی وجود دارد!

اگر دوست دارید خلاق باشید و با دیگران به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید، مهارت های شما تقاضای زیادی دارد.

امروز، نحوه تبدیل شدن به یک مدیر رسانه اجتماعی را توضیح خواهیم داد. برای راهنمایی های عملی، راهنمای گام به گام و توصیه های صنعت از کارشناسان به خواندن ادامه دهید.

مدیر شبکه های اجتماعی چه می کند؟

مدیر رسانه های اجتماعی از حضور یک برند در رسانه های اجتماعی مراقبت می کند. شغل آنها زمینه های زیادی را پوشش می دهد: آنها ممکن است به نوشتن کپی رایتینگ، طراحی گرافیک، برنامه ریزی، ارسال پست، زمان بندی و موارد دیگر بپردازند.

ولی کار آنها فقط در ایجاد و ارسال محتوا خلاصه نمی شود. آنها همچنین مشغول تعامل با فالوورها، پیگیری نحوه عملکرد پست ها، گزارش نتایج به سهامداران، همکاری با اینفلوئنسرها، فیلمبرداری، ماندن در صدر آخرین روندها، و *نفس عمیق* بنابراین، خیلی بیشتر.

به اختصار، مدیر رسانه های اجتماعی مانند صدای یک برند در رسانه های اجتماعی است، اطمینان حاصل کنند که هر چیزی که پست می کنند با هویت برند مطابقت دارد و با مخاطبان آنها طنین انداز می شود.

آیا این کار بزرگی به نظر می رسد؟ این است!

مدیران رسانه های اجتماعی مسئولیت زیادی دارند، زیرا آنها یک کانال بازاریابی فوق العاده مهم را هدایت می کنند.

بسیاری از مشتریان از رسانه های اجتماعی برای تحقیق در مورد خریدها و کشف برندهای جدید استفاده می کنند. برای کسب و کارهای آنلاین، رسانه های اجتماعی می توانند تنها راه آنها برای شناخت یک برند باشد!

از همین رو رسانه های اجتماعی دیگر قلمرو کارآموزی نیستند.

“بزرگترین تغییری که من دیده ام، تغییر از مشاغل سطح ابتدایی، به داشتن یک صندلی پشت میز است.” Trish Riswick، متخصص رسانه های اجتماعی در ناب فالوور می گوید. «شرکت‌ها اهمیت اجتماعی را درک می‌کنند و تیم اجتماعی، به‌ویژه، چیزهای زیادی می‌داند. من فکر می‌کنم که این گواهی واقعی است که نشان می‌دهد اجتماعی در سال 2024 به بعد به کجا می‌رود.»

وظایف کلیدی مدیر رسانه های اجتماعی

مدیر رسانه های اجتماعی نقشی پویا و چالش برانگیز است. با ایجاد، انتشار و گزارش در مورد محتوا، بین وظایف مختلفی جابجا خواهید شد. به طور معمول، این موارد عبارتند از:

این ممکن است مانند یک لیست بزرگ (و احتمالاً ترسناک) به نظر برسد. ولی برای شروع به کار به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی، لازم نیست در همه این موارد متخصص باشید.

عکس و فیلم گوشی هوشمند برای بسیاری از محتوای رسانه های اجتماعی کافی است. در واقع، بسیاری از پلتفرم‌ها مانند TikTok و Instagram در واقع محتوای ویدیویی را ترجیح می‌دهند نسبت تصویر 16:9

و به لطف ابزارهایی مانند Canva، طراحی گرافیکی و ویرایش عکس بیشتر از همیشه در دسترس هستند.

دسکتاپ نمایش بوم در حال استفاده در آهنگساز hootsuite

شرکت‌های بزرگ‌تر نیز ممکن است تیمی برای مدیریت اجتماعی داشته باشند تا فقط یک نفر. این بدان معناست که شما با افراد دیگری کار خواهید کرد که مهارت های آنها مکمل مهارت شماست.

به علاوه، تمایل به یادگیری یکی از با ارزش ترین مهارت های رسانه های اجتماعی است! بنابراین، اگر چیزی وجود دارد که هنوز با آن راحت نیستید، اشکالی ندارد که در حین حرکت یاد بگیرید.

درآمد مدیران شبکه های اجتماعی چقدر است؟

این یک سوال مهم است – اما هیچ پاسخ ساده ای وجود ندارد. مانند بسیاری از مشاغل دیگر، درآمدی که به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی کسب خواهید کرد به عوامل مختلفی بستگی دارد.

به عنوان یک مدیر رسانه های اجتماعی، حقوق یا دستمزد شما تحت تأثیر موارد زیر قرار می گیرد:

این متوسط ​​حقوق یک مدیر رسانه های اجتماعی داخلی در ایالات متحده حدود 50000 دلار در سال است که اغلب دارای مزایایی مانند بیمه درمانی و طرح های 401k است. بیشتر موقعیت ها بین 40000 تا 65000 دلار در سال است.

اگر به تازگی شروع به کار کرده اید، باید انتظار داشته باشید که در پایین ترین سطح این محدوده درآمد کسب کنید. با کسب تجربه، درآمد بیشتری خواهید داشت! شرکت های بزرگ ممکن است بسیار بیشتر بپردازند – احتمالاً بیش از 100000 دلار در سال برای موقعیت های ارشد.

به عنوان یک فریلنسر، پرداخت می تواند کمی پیچیده تر باشد. ممکن است بخواهید صورتحساب مشتریان را به صورت ساعتی یا بر اساس یک مدل نگهدارنده ثابت ماهانه دریافت کنید.

شما احتمالاً می خواهید نرخ های خود را بر اساس میزان تجربه خود قرار دهید، تا زمانی که آنها بتوانند هزینه های سربار شما را پوشش دهند.

در اینجا برخی از نرخ های معمولی مدیران رسانه های اجتماعی آزاد برای سال 2024 آورده شده است:

اگر در حال حاضر شغلی در بازاریابی رسانه های اجتماعی دارید، می توانید از این ماشین حساب دستمزد رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا ببینید که حقوق شما در مقایسه با میانگین صنعت چگونه است:

نحوه تبدیل شدن به یک مدیر رسانه های اجتماعی (طبق SMM)

هیچ راه واحدی برای ایجاد شغل در رسانه های اجتماعی وجود ندارد– و هیچ دو شغل مدیر رسانه های اجتماعی دقیقاً شبیه هم نیستند.

ممکن است بخواهید به صورت آزاد یا کارمند داخلی کار کنید. یک شرکت ممکن است تماماً در مورد محتوای طولانی مدت لینکدین باشد، در حالی که دیگری ممکن است بر ویدیوهای ویروسی تأکید کند.

“در رسانه های اجتماعی، اکنون می توانید مسیر شغلی خود را کمی واضح تر ببینید.” Trish Rishwick را به اشتراک می گذارد. این شگفت‌انگیز است، زیرا فکر می‌کنم بسیاری از ما در موقعیت‌هایی شروع کردیم که واقعاً نمی‌دانستیم به کجا خواهیم رفت و اکنون می‌دانیم.»

اما در اینجا مراحل اساسی برای رسیدن به اولین شغل مدیر رسانه های اجتماعی شما وجود دارد – از هر کجا که شروع می کنید و هر شغل رویایی برای شما به نظر می رسد.

1. دانش رسانه های اجتماعی خود را تقویت کنید

شما در حال حاضر یک عاشق رسانه های اجتماعی هستید. اما برای اینکه حرفه ای در شبکه های اجتماعی باشید، واقعاً نیاز دارید انگشت خود را روی نبض بگذارید

همانطور که به دنبال اولین نقش یا مشتری خود هستید، خود را در چشم انداز رسانه های اجتماعی غوطه ور کنید.

اگر دوست دارید، مطمئناً می توانید به روش رسمی تری نیز یاد بگیرید. راه های زیادی برای آموزش خود در مورد رسانه های اجتماعی وجود دارد – از کانال های YouTube رایگان گرفته تا دوره های آنلاین مقرون به صرفه و البته وبلاگ ناب فالوور. انتهای این وبلاگ را برای فهرست بزرگی از منابع مقدماتی برای SMM های مبتدی بررسی کنید.

کیتی باربر، مدیر رسانه‌های اجتماعی آزاد که با برندهایی مانند Hostelling International و Fruit Bowl کار کرده است، می‌گوید این کار هوشمندانه‌ای است که دانش اینترنت خود را به طور کلی افزایش دهید. رسانه‌های اجتماعی فقط پست‌ها، لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها نیستند، بلکه یک اکوسیستم کامل و متصل از اتفاقات اینترنتی هستند. جدا از تجربه کاری و مهارت‌های سخت، علاقه به اینترنت و نحوه کارکرد آن به شما کمک می‌کند. او می گوید.

از خودت بپرس، در مورد نحوه مشاهده محتوا به صورت آنلاین چه می دانید؟? چه چیزی به رسانه های اجتماعی ترجمه می شود و چه چیزی را ترجمه نمی کند؟ و ابتدا محتوا کجا نمایش داده می شود؟

اشاره: هر کجا که برای شما و صنعت شما باشد، می خواهید زمان زیادی را در آنجا بگذرانید.

2. تجربه کسب کنید

زیبایی رسانه های اجتماعی این است که یک مکان ذاتا دموکراتیک است. هرکسی می‌تواند وارد شود و شروع به آزمایش کند، در هر کجای سفر خود هستید.

ممکن است برای ایجاد تجربه، مدیریت حساب‌های دیگر را انتخاب کنید. اگر دوست شما منسوجات خلاقانه یا سرامیک‌های زیبا می‌سازد، چرا با هم همکاری نمی‌کنید و به آنها کمک نمی‌کنید کارشان را تبلیغ کنند؟ یا به دنبال دوره های کارآموزی و تعاونی باشید یا سعی کنید خدمات خود را با محصولات صاحبان مشاغل کوچک مبادله کنید.

شما همچنین می توانید از حساب های شخصی خود در رسانه های اجتماعی به عنوان یک ابزار یادگیری استفاده کنید. ایجاد یک حساب کاربری میم یا حضور در TikTok به شما کمک می‌کند تا بدانید چه چیزی برای دریافت بازدید لازم است و بعداً، می‌تواند به مشتریان ثابت کند که چیزهای خود را می‌دانید.

کیتی باربر می گوید من چند پروفایل رسانه‌های اجتماعی دارم که به دلایل مختلف آن‌ها را اجرا می‌کنم که به من امکان می‌دهد جوامع را آزمایش و تمرین کنم. اگر این کار را انجام ندهید زیرا به شما علاقه ای ندارد… کار کردن به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی دشوار خواهد بود.

وقتی با حضور آنلاین خود راحت شدید، کسب تجربه واقعی (و پولی) را با کار با یک آژانس یا کسب و کار کوچک در نظر بگیرید. مگان شالو، مدیر عامل و بنیانگذار BNL Social، این رویکرد را ارزشمند می‌داند: زمانی که جایگاه خود را به عنوان یک کارآفرین پیدا کردم، با چند آژانس قرارداد بستم و تکنیک های مدیریت رسانه های اجتماعی آنها را یاد گرفتم. بعضی چیزها را دوست داشتم و بعضی چیزها را تغییر دادم.» کار با آژانس ها همچنین می تواند درک شما را از رسانه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال گسترش دهد و استراتژی های اجتماعی شما را غنی کند.

نکته برتر مگان؟ «قدرت در جزئیات است. این در مورد این است که کپی رایتینگ خود را به درستی انجام دهید و داستان برند را تا حد امکان پیچیده بیان کنید. این جزئیات است که شما را به عنوان یک مدیر رسانه های اجتماعی متمایز می کند.

3. یک نمونه کار ایجاد کنید

همانطور که تجربه جمع آوری می کنید، آن را در یک نمونه کار به نمایش بگذارید برای به اشتراک گذاشتن با مشتریان و کارفرمایان بالقوه

می‌توانید کارهای رسانه‌های اجتماعی را که برای مشتریان، مشاغل قبلی یا برای خودتان انجام داده‌اید، اضافه کنید. شما حتی می‌توانید «کار ویژه» (معروف به کار بدون دستمزد و بدون سفارش برای نشان دادن توانایی‌هایتان) برای برندهایی که تحسین می‌کنید ایجاد کنید.

ایجاد محتوای نمونه کارها در ماه اوت و رسانه های اجتماعی

منبع: رسانه آگوست

راه های زیادی برای ایجاد پورتفولیو وجود دارد و نیازی نیست که پیچیده باشند. شما می توانید یک وب سایت مستقل ایجاد کنید، از سرویسی مانند Gondola استفاده کنید، یا حتی نمونه ها را در یک PDF قابل دانلود کامپایل کنید. حتی می توانید یک حساب رسانه اجتماعی مانند صفحه اینستاگرام راه اندازی کنید تا نمونه های خود را به نمایش بگذارید!

نکته حرفه ای: مطمئن نیستید که چگونه پورتفولیوی خود را ساختار دهید؟ این وبلاگ را برای ایجاد یک مجموعه مدیریت رسانه های اجتماعی برجسته، که شامل نمونه های مفیدی از SMM هایی مانند کتی باربر است، بررسی کنید.

نمونه کارها کتی باربر رسانه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال

منبع: کیتی باربر

4. رزومه خود را به روز کنید

در صنایع خلاق، سبد شما کارهای زیادی را انجام می دهد. ولی برخی از مشتریان همچنان درخواست رزومه می کنندو مال شما باید بدرخشد.

هدف شما متمایز شدن از دیگر افراد است، بنابراین از طراحی آن لذت ببرید و خلاق باشید (فقط مطمئن شوید که هنوز به راحتی قابل خواندن است).

سعی کنید بخش «نمایه» یا «درباره من» را در بالای رزومه خود قرار دهید تا آنچه شما را خاص می‌کند خلاصه کنید. شما همچنین می توانید تصمیم بگیرید که فقط تجربه کاری مرتبط را به جای لیست لباسشویی از هر شغلی که تا به حال داشته اید درج کنید.

نکته حرفه ای: برای اطلاعات بیشتر در مورد ساخت کامل رزومه مدیر رسانه های اجتماعی، راهنمای ما را بررسی کنید!

4. شبکه، شبکه، شبکه

شبکه سازی فقط یافتن کار نیست. این همچنین در مورد تعامل با همتایان صنعت است. این می تواند به شما کمک کند به روز بمانید، حمایت دریافت کنید و منابع الهام جدیدی پیدا کنید.

چه یک فریلنسر یا مدیر رسانه های اجتماعی داخلی، برای یافتن مشتریان و کارفرمایان بالقوه باید خود را در آنجا قرار دهید.

در سال 2024، شبکه سازی فقط به معنای حضور در رویدادها با یک نوشیدنی در دست نیست (اگرچه مطمئناً می توانید این کار را نیز انجام دهید). بهترین مکان برای شبکه‌سازی به‌عنوان مدیر رسانه‌های اجتماعی… در رسانه‌های اجتماعی است!

لینکدین می‌تواند مکانی فوق‌العاده برای ارتباط با کارفرمایان بالقوه باشد و به دنبال فرصت‌هایی در شرکت‌هایی باشید که دوست دارید. بسته به جایگاه شما، اینستاگرام و فیس بوک نیز ممکن است مکان خوبی برای یافتن مشتریان باشند، به خصوص اگر کسب و کارهای کوچک را هدف قرار می دهید.

فراتر از یافتن کار، شبکه سازی به شما کمک می کند با همتایان خود در صنعت ارتباط برقرار کنید، بنابراین می توانید به یادگیری ادامه دهید، حمایت متقابل پیدا کنید و الهام بگیرید.

5. فقط به یادگیری ادامه دهید

دنیای رسانه های اجتماعی به طور مداوم در حال تحول است، بنابراین ماندن در صدر روندها و تغییرات بسیار مهم است. “اگر می خواهید در 10٪ از SMM های با عملکرد بالا قرار بگیرید، باید در تمام طول حرفه خود به طور مداوم در حال یادگیری باشید.” توصیه می کند خوزه آندرس کاماچو، استراتژیست رسانه های اجتماعی در Intuit Mailchimp.

برای جلوتر ماندن، باید به آموزش خود ادامه دهید. این می تواند به معنای غواصی در دوره های آنلاین، اطلاع از اخبار صنعت، یا امتحان استراتژی ها و ابزارهای جدید باشد. همانطور که خوزه می گوید، پلتفرم‌ها، الگوریتم‌ها و تاکتیک‌ها تغییر می‌کنند. با این حال، منطق کسب و کار استراتژیک و قضاوت در مورد مدیریت برندها، سازندگان، و غیره به صورت آنلاین چنین نیست.

مهم است که از این فرآیند یادگیری مداوم دوری نکنید. خوزه می افزاید، نترس – این چیز خوبی است! با تغییر پلتفرم‌ها و تغییر توجه، کار رسانه‌های اجتماعی حتی متخصصان باتجربه را هم درگیر می‌کند.»

Psst… اگر برای یافتن منابع به کمک نیاز دارید، انتهای این وبلاگ را بررسی کنید.

اگر می‌خواهید مدیر رسانه‌های اجتماعی شوید، ۷ نکته غیر واضح را در نظر بگیرید

به فکر فرو رفتن در دنیای مدیریت رسانه های اجتماعی هستید؟ در اینجا 7 مورد غیر واضح وجود دارد که باید در نظر بگیرید که ممکن است خارج از شرح شغل مدیر رسانه های اجتماعی باشد.

1. آیا SMM بودن برای همه است؟

مدیر رسانه های اجتماعی بودن برای همه مناسب نیست، اما اگر به آن علاقه دارید، فضای زیادی برای درخشش وجود دارد.

مگان شالو این را توضیح می دهد شما باید هم تحلیلگر و هم خلاق باشید به عنوان یک SMM موفق باشید. شما باید وظایف خود را به درستی انجام دهید، به ضرب الاجل ها پایبند باشید و به نظرات و پیام ها پاسخ دهید – همه اینها در حالی که از آخرین روندها و اخبار به روز می شوید.

یکی از جنبه هایی که اغلب نادیده گرفته می شود این است مهارت های مردم. بحران های رسانه های اجتماعی اجتناب ناپذیر هستند و مدیریت روابط مشتری از طریق این چالش ها کلیدی است. مگان توضیح می دهد، «شما می‌توانید یک عکاس، ویرایشگر ویدیو، کپی‌نویس یا طراح شگفت‌انگیز باشید، اما اگر مهارت‌های مردمی برای حمایت از مشتری خود از طریق ترن هوایی عاطفی که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است، ندارید، حفظ مشتریان می‌تواند بسیار سخت باشد.» او می گوید.

2. آیا مدیران شبکه های اجتماعی باید طراحی گرافیک را بدانند؟

دانستن طراحی گرافیک می تواند یک مزیت بزرگ برای مدیران رسانه های اجتماعی باشد. با این حال، مگان به این نکته اشاره می کند لازم نیست هنگام شروع کار یک متخصص طراحی باشید.

ابزارهایی مانند Canva می توانند کمک بزرگی باشند، و آموزش‌ها و قالب‌های زیادی برای کسانی که مهارت‌های مبتدی دارند وجود دارد. او اشاره می کند که با شروع به کار با مشتریان بزرگتر، شروع به استخدام پیمانکاران برای طراحی های با کیفیت بالا کرد.

با این حال، پیشینه طراحی می تواند مفید باشد. “اگر مهارت های ویرایش ویدئو، کپی رایتینگ و عکاسی و همچنین تجربه در صنعت تبلیغات را دارید. سپس این واقعاً کمک خواهد کرد.» کیتی اضافه می کند. مگان موافق است و می گوید: “توانایی ارائه طرح های با کیفیت بالا برای مشتریان خود فقط مشتریان کالیبر بالاتر را جذب می کند.”

برای زیبا جلوه دادن چیزها و نیاز به دست دارید؟ این پوشش وبلاگ را بررسی کنید 22 ایده جدید پست رسانه های اجتماعی برای سال 2024.

3. آیا این مسیر شغلی آینده ای دارد؟

کاملا. تقاضا برای مدیران رسانه های اجتماعی در حال افزایش است. Eileen Kwok، از تیم رسانه اجتماعی ناب فالوور، معتقد است که با درک بیشتر برندها به اهمیت حضور آنلاین، این حرفه به شکوفایی خود ادامه خواهد داد. او خاطرنشان می کند، ما شاهد هستیم که رسانه‌های اجتماعی به عنوان نقش‌های بالاتر با سمت‌های مدیر و معاون طبقه‌بندی می‌شوند. آینده روشن است و اگر به مدیریت رسانه های اجتماعی فکر می کنید، اکنون شانس شماست!

مگان شالو اضافه می کند که با وجود پیشرفت در اتوماسیون و هوش مصنوعی، لمس انسان هنوز ضروری است. “پست دستی همچنان بسیار مهم است و ویرایش محتوا به طور معتبر برای مطابقت با ظاهر و احساس یک برند نمی تواند با هوش مصنوعی جایگزین شود.”

این شغل نیز بسیار پیشرفت کرده است. قبلاً بیشتر یک کنسرت مستقل بود، مانند استخدام یک حسابدار،» مگان توضیح می دهد. اکنون، مدیران رسانه های اجتماعی باید از نزدیک با کل تجارت کار کنند، استراتژی هایی را بر اساس داده ها ایجاد کنند و مطمئن شوند که همه چیز عالی به نظر می رسد و با هم کار می کند. استراتژی اول می آید، سپس روی ظاهر و احساس تمرکز می کنید.

4. آیا به آموزش رسمی در زمینه بازاریابی نیاز دارید؟

آموزش رسمی در زمینه بازاریابی می تواند کمک کند، اما ضروری نیست. بسیاری از مدیران موفق رسانه های اجتماعی از سوابق تحصیلی متنوعی هستند.

Eileen Kwok می گوید که SMM های امروزی کلاه های زیادی بر سر می گذارند، بنابراین مهارت های قابل انتقال از سایر زمینه ها می تواند ارزشمند باشد. درک چارچوب های بازاریابی مانند شخصیت های خریدار و قیف بازاریابی عالی است و همه، اما وقتی صحبت از بازاریابی رسانه های اجتماعی می شود، تجربه عملی اغلب بر آموزش رسمی غلبه می کند.

مگان شالو با مدرک روانشناسی شروع کرد، اما واقعاً در بازاریابی در آژانس تبلیغاتی فیس بوک دندان های خود را کوتاه کرد. کیتی باربر به عنوان یک عکاس و طراح شروع به کار کرد. خوزه آندرس کاماچو دارای مدرک روابط بین الملل و امنیت ملی است. و حدس بزنید چه؟ همه آنها SMMهای فوق العاده موفقی هستند!

جایی که آموزش بازاریابی مطرح می شود، زیرکی کسب و کار و درک چارچوب هایی است که به ایجاد استراتژی ها کمک می کند. آیلین می گوید. ارزش یادگیری در مورد شخصیت های خریدار، قیف بازاریابی، 7 P بازاریابی، مدل AIDA و غیره را دارد که شما را مجبور می کند هنگام فکر کردن به استراتژی رسانه های اجتماعی کلاه بازاریابی خود را بر سر بگذارید.

خوزه اضافه می کند که در حالی که پلتفرم های رسانه های اجتماعی، الگوریتم ها و تاکتیک ها تغییر می کنند، منطق تجاری خوب و قضاوت همیشه در سبک است. و، هی، شما می توانید آن را به روش های مختلف دریافت کنید.

5. انتظارات مشتری چگونه تغییر می کند؟

انتظارات مشتری در رسانه های اجتماعی همیشه در حال تغییر است. برای مدت طولانی فیس بوک بر فضای تبلیغات رسانه های اجتماعی حکومت می کرد. اکنون؟ تعداد انگشت شماری از رقبا مانند اینستاگرام، تیک تاک و لینکدین وجود دارند که هر کدام راه های منحصر به فردی برای جذب مخاطبان ارائه می دهند. این تغییر سریع یعنی مشتریان دائماً به دنبال چیز بزرگ بعدی هستند و از شما، مدیر رسانه های اجتماعی، انتظار داریم که در راس روندهای نوظهور باشید.

کیتی باربر به اشتراک می‌گذارد که پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک می‌توانند بازی را یک شبه تغییر دهند و ادامه دادن آن را چالش برانگیز کنند. مدیریت انتظارات مشتری بسیار مهم است. کیتی یادداشت می کند، «همه خواهان یک مخاطب بزرگ و فعال در رسانه‌های اجتماعی هستند. برخی از مشتریان فکر می کنند استخدام یک نفر یک گلوله جادویی برای رسیدن به آن است و شما باید انتظارات آنها را مدیریت کنید.

بنابراین، یک SMM ضعیف چه کاری باید انجام داد؟

نکته کلیدی این است که از ابتدا انتظارات واقع بینانه داشته باشید. به مشتریان توضیح دهید که ایجاد یک مخاطب واقعی و درگیر به زمان و تلاش مداوم نیاز دارد. اهمیت کیفیت را نسبت به کمیت برجسته کنید – داشتن یک مخاطب کوچکتر اما بسیار درگیر اغلب ارزشمندتر از داشتن تعداد زیادی دنبال کننده منفعل است.

همانطور که در حرفه خود رشد می کنید، حمایت از کار خود با اطمینان آسان تر و آسان تر می شود.

6. آیا نیاز به ایجاد یک طاقچه دارید؟

انتخاب یک طاقچه می تواند مفید باشد اما همیشه ضروری نیست. کتی باربر توصیه می کند که از انتخاب یک طاقچه صرفاً به دلیل شیک بودن آن خودداری کنید. او حرفه خود را با مشتریان در صنایع کمتر پر زرق و برق مانند قانون و تولید ایجاد کرد. “اگر بیش از حد خود را “نیاز” کنید، ممکن است مشتریان قابل اعتمادی را که به بازاریابی نیاز دارند از دست بدهید. او می گوید.

او می افزاید، “من در واقع کار خود را با مشتریانی که هیچ کس چندان به آنها فکر نمی کرد، ساختم، وکلا، تولید کنندگان، افراد ایمنی آتش نشانی و غیره. آنها مشتریان قابل اعتمادی هستند که به بازاریابی نیاز دارند، و اگر بیش از حد خود را “تقسیم” کنید، دوبار به نظر نمی رسند. به تو،” او نتیجه می گیرد.

اما، سلام، اگر می‌خواهید به سمت پایین حرکت کنید، در اینجا چند منبع مفید برای شروع شما وجود دارد:

7. سودمندترین بخش های مدیریت رسانه های اجتماعی چیست؟

مدیر رسانه های اجتماعی بودن دارای مزایای فوق العاده ای است. یکی از بزرگترین پاداش ها این است که ببینید کار شما نتیجه می دهد. هیچ چیز مانند تماشای افزایش نرخ تعامل، افزایش تعداد فالوورها و دانستن اینکه استراتژی های شما نتایج عالی را برای کمپین های رسانه های اجتماعی شما به ارمغان می آورد، وجود ندارد.

خوزه آندرس کاماچو می گوید: «مورد علاقه شخصی من احساس رضایت‌بخشی است که یک نام تجاری یا پست خالق عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. و این واقعیت که هیچ کس دیگری شما و تیمتان را نمی شناسد، به جز معدود افرادی که مسلماً بیشترین اهمیت را در تجارت دارند، دست روشنی در ایجاد این نتایج داشت.»

آزادی خلاق نیز در این صنعت فراوان است. رسانه‌های اجتماعی همیشه در حال تغییر هستند، به این معنی که می‌توانید ایده‌ها و محتوای جدید، چهره‌های تازه، تأثیرگذاران و ویژگی‌های پلتفرم را آزمایش کنید. واقعا هیچ محدودیتی برای کارهایی که می توانید در شبکه های اجتماعی انجام دهید وجود ندارد. خوب، فراتر از تایید ذینفعان، به هر حال.

به علاوه، اگر مردمی هستید، این شغل برای شما مناسب است. ایجاد روابط با مشتریان و مخاطبان آنها نیز فوق العاده رضایت بخش است. شما به مشتریان کمک می‌کنید داستان برند خود را به اشتراک بگذارند و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و در نحوه برداشت آنلاین آنها تفاوت واقعی ایجاد کنید. تماشای رشد جامعه آنها و مشاهده بازخورد مثبت یک تقویت واقعی است. فقط سعی کن از فرسودگی رسانه های اجتماعی در طول مسیر جلوگیری کنید.

منابع رایگان برای مدیران شبکه های اجتماعی مبتدی

شروع به‌عنوان یک مدیر رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بسیار دشوار باشد، اما منابع رایگان زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند شروع کنید و مهارت‌های خود را تقویت کنید. یک تعدادی از بهترین هاش اینجاست:

1. ناب فالوور Academy

سه بلوک که دوره های مختلف آکادمی هوت سوئیت را نشان می دهد، از جمله گواهی پلت فرم، گواهی رسانه های اجتماعی، و استراتژی رسانه های اجتماعی پیشرفته

ناب فالوور Academy انواع دوره های رایگان را ارائه می دهد که برای کمک به شما در تسلط بر بازاریابی رسانه های اجتماعی طراحی شده اند. از معرفی اولیه به پلتفرم‌های خاص گرفته تا استراتژی‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی پیشرفته برای افزایش مخاطبان، ناب فالوور Academy یک منبع ارزشمند برای افراد مبتدی و حرفه‌ای است.

2. ابزارها و قالب های رایگان

الگوی شخص اعلام کننده

ناب فالوور یک تن از ابزارها و قالب‌های رایگان برای ساده‌سازی وظایف مدیریت رسانه‌های اجتماعی:

3. کانوا

قالب های Canva

منبع: کانوا

Canva یک ابزار طراحی گرافیکی کاربر پسند است که برای مبتدیان مناسب است. این مجموعه گسترده ای از قالب ها، تصاویر و گرافیک ها را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای ایجاد تصاویری خیره کننده در رسانه های اجتماعی بدون هیچ گونه تجربه طراحی استفاده کنید. به علاوه، آموزش های Canva می تواند به شما کمک کند اصول طراحی را به سرعت یاد بگیرید.

نکته حرفه ای: ادغام Canva را که دقیقاً در ناب فالوور ساخته شده است، بررسی کنید!

4. رسانه های اجتماعی امروز

لوگوی رسانه های اجتماعی امروز

Social Media Today یک منبع پیشرو برای اخبار، نکات و بینش رسانه های اجتماعی است. وب سایت آنها دارای مقالات، پادکست ها و رویدادهایی است که آخرین اخبار و بهترین شیوه ها در بازاریابی رسانه های اجتماعی را پوشش می دهد.

5. اینستاگرام آدام موسری

اگر می خواهید در اینستاگرام جلوتر بمانید، دنبال کردن آدام موسری، رئیس اینستاگرام، ضروری است. آدام مرتباً بینش‌ها، به‌روزرسانی‌ها و نگاه‌های پشت صحنه به آخرین ویژگی‌ها و تغییرات اینستاگرام را به اشتراک می‌گذارد… همه در حلقه‌های بسیار قابل هضم!

ناب فالوور زندگی شما را به عنوان یک مدیر رسانه های اجتماعی آسان تر می کند. کانال‌های اجتماعی خود را مدیریت کنید، داده‌های بی‌درنگ جمع‌آوری کنید، و با مخاطبان خود در یک مکان تعامل داشته باشید – بنابراین سازمان‌دهی شده، آماده و الهام‌بخش خواهید بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا