شبکه های اجتماعی

راهنمای 2024 برای یافتن مخاطبان هدف رسانه های اجتماعی مناسب

Summarize this content to 300 words in Persian Lang

کل جمعیت رسانه های اجتماعی جهان در حال حاضر حدود 5.17 میلیارد نفر است. تلاش برای یافتن مخاطبان خاص رسانه های اجتماعی برند خود از میان آن تعداد زیادی از افراد، ممکن است کمی سخت باشد.

یادگیری اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و در کانال های اجتماعی به دنبال چه چیزی هستند، تنها راه متمایز شدن از دیگران است. محدود کردن رویکرد خود به شما کمک می کند تا روابط معناداری با افرادی که بیشتر به برند شما علاقه مند هستند ایجاد کنید.

فهرست مطالب

  1. اصطلاح مخاطبان هدف رسانه های اجتماعی به گروه خاصی از افراد اشاره دارد که برند شما قصد دارد در رسانه های اجتماعی به آنها دسترسی پیدا کند، که با ویژگی هایی مانند جمعیت شناسی، علایق و مرحله آنها در سفر مشتری تعریف می شود.
  2. شناخت مخاطبان به تمرکز پیام ها و تلاش های شما بر روی پلتفرم های مناسب برای تعامل بهتر کمک می کند.
  3. تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی (از جمله تجزیه و تحلیل رقبا و تحقیقات صنعت) می تواند به شما کمک کند تا بفهمید مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه می خواهند و چگونه با برندها تعامل دارند. بر اساس این اطلاعات، می توانید شخصیت ها را تعریف کرده و آنها را با اهداف بازاریابی خود هماهنگ کنید.

مخاطب هدف رسانه های اجتماعی چیست؟

مخاطب هدف رسانه های اجتماعی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. این مخاطبانی هستند که می خواهید با پیام بازاریابی خود در رسانه های اجتماعی هدف قرار دهید. درک اینکه چه کسی مخاطب هدف شما به شما اجازه می دهد:

انواع مخاطبان رسانه های اجتماعی

هیچ راه درستی برای تعریف مخاطب هدف رسانه های اجتماعی شما وجود ندارد. شما ممکن است مخاطبان هدف متفاوتی برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی مختلف یا حتی کمپین های مختلف داشته باشید.

نکته کلیدی این است که گروهی از افراد را با استفاده از مجموعه ای از ویژگی های مشابه تعریف کنید. سپس می توانید با آنها به گونه ای صحبت کنید که بر اساس خواسته ها، نیازها و نقاط درد خاص آنها منطقی باشد. در اینجا چند فاکتور معمولی وجود دارد که باید هنگام تعیین مخاطبان رسانه اجتماعی خود در نظر بگیرید.

درک علاقه مخاطبان هدف آنها به دستور العمل های موموفوکو یک عامل کمک کننده اصلی است که توضیح می دهد چرا خود برند کالا 142000 دنبال کننده دارد.

چگونه مخاطبان هدف خود را در شبکه های اجتماعی شناسایی می کنید؟

هیچ کمبودی در داده های موجود برای کمک به شما در تعیین مخاطب هدف خود در رسانه های اجتماعی وجود ندارد. فقط باید بدانید کجا را نگاه کنید. در اینجا بهترین راه‌ها برای تحقیق درباره مخاطبان و محدود کردن ویژگی‌هایی که می‌خواهید هدف قرار دهید، آورده شده است.

1. شخصیت ها و اهداف بازاریابی کسب و کار خود را بررسی کنید

اگر قبلا ایجاد نکرده اید شخصیت های خریدار، شما باید این کار را به عنوان بخشی از این تمرین انجام دهید. اگر قبلاً آن شخصیت‌ها را دارید، اکنون آنها را بیرون بیاورید. اینها مشتری ایده آل شما را مشخص می کنند. مخاطبان هدف رسانه های اجتماعی شما لزوماً دقیقاً مشابه پایگاه مشتری ایده آل شما نیستند. اما مطمئناً همپوشانی های زیادی وجود خواهد داشت.

همچنین با اهداف کلی بازاریابی خود مشورت کنید. بخش بازاریابی شما برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کند؟ و چگونه رسانه های اجتماعی به این اهداف کمک می کنند؟ اگر هدف شما ایجاد آگاهی از برند است، مخاطبان هدف شما ممکن است گسترده تر از آن چیزی باشد که هدف اصلی شما تبدیل فروش باشد.

2. مخاطبان رسانه های اجتماعی موجود خود را تجزیه و تحلیل کنید

ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی اطلاعات زیادی در مورد افرادی که قبلاً شما را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند و با شما درگیر هستند، ارائه می‌کنند.

باز هم، مخاطبان فعلی شما لزوماً همه ویژگی های مشترک مخاطبان هدف شما را ندارند. اما دانستن اینکه چه کسی قبلاً شما را دنبال می کند – و به خصوص چه کسی قبلاً با شما در ارتباط است – بینش زیادی در مورد اینکه چگونه مخاطبان رسانه های اجتماعی به طور کلی برند، محصول یا خدمات شما را دسته بندی می کنند، ارائه می دهد.

می توانید این اطلاعات را برای کانال های اجتماعی فردی با استفاده از آن دریافت کنید تجزیه و تحلیل بومی که در ابزارها تعبیه شده است (تا زمانی که حساب های تجاری راه اندازی کرده باشید). یا می توانید از ابزاری مانند ناب فالوور Analytics برای ردیابی و مقایسه مخاطبان خود در پلتفرم های مختلف استفاده کنید. همچنین می توانید یاد بگیرید که چه زمانی به احتمال زیاد در هر پلتفرم فعال هستند تا بتوانید در زمان مناسب پست کنید.

ناب فالوور Listening شامل تجزیه و تحلیل جمعیتی مخاطبان حتی دقیق تر است. در رسانه های اجتماعی تصویر کاملی از کسانی که به برند شما علاقه دارند دریافت می کنید.

با فهمیدن اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند متوقف نشوید. با استفاده از همین ابزارهای تجزیه و تحلیل اجتماعی برای فهمیدن اینکه از کانال های اجتماعی خاص چه می خواهند، همه چیز را یک قدم جلوتر بردارید.

3. به رقبای خود نگاه کنید

مخاطبان رسانه های اجتماعی شما دقیقاً مشابه مخاطبان رقبای شما نخواهد بود. پس از همه، شما منحصر به فرد هستید! اما درک اینکه رقبای شما چه کسانی را هدف قرار می دهند می تواند به شما کمک کند تا در مورد چگونگی دستیابی به مخاطبان هدف خود در رسانه های اجتماعی به روش های جدید فکر کنید.

ناب فالوور Analytics برخی از قابلیت های تحقیقات پایه خوبی را در اینجا فراهم می کند. با استفاده از ویژگی های بنچمارک رقابتی، می توانید ببینید رقبای شما چه تعداد طرفدار دارند. شما همچنین خواهید آموخت که چگونه اندازه مخاطبان آنها در حال تغییر است. این می تواند به شما حسی از مخاطبان بالقوه ای که می خواهید هدف قرار دهید، به شما بدهد.

همچنین می توانید ببینید کدام پست ها (و انواع پست ها) بهترین عملکرد را دارند. به علاوه یک ابر کلمه از هشتگ های برتر بر اساس اهداف تعامل وجود دارد. بررسی این هشتگ‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا جوامع خاص خود را در میان مخاطبان رسانه‌های اجتماعی خود قرار دهید.

عملکرد بر اساس نوع پست

ناب فالوور Listening داده های مفیدتری را در اینجا فراهم می کند. از گوش دادن اجتماعی با قدرت هوش مصنوعی استفاده می کند تا نشان دهد مردم چه احساسی نسبت به رقبای شما و همچنین برند شما دارند.

می‌توانید برای مشاهده اینکه چه نوع محتوای رقیب با گروه‌هایی که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، طنین‌انداز می‌شود و چه چیزی به‌هم می‌خورد. سپس می توانید مرتبط ترین گرایش ها و گفتگوها را شناسایی کنید. این به شناسایی علایق و حتی حساب‌های خاص کمک می‌کند تا در مخاطبان هدف رسانه‌های اجتماعی خود بگنجانید!

4. در مورد صنعت خود در رسانه های اجتماعی تحقیق کنید

نگاهی گسترده تر به صنعت خود در رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند بفهمید مخاطبان بالقوه شما به دنبال چه نوع محتوایی هستند. می‌توانید از اینجا به صورت معکوس کار کنید تا برخی از ویژگی‌های کلیدی در مورد مخاطبان بالقوه را برای شما استنباط کنید.

ناب فالوور Listening در اینجا نیز ابزار مفیدی است. این می تواند به شما کمک کند تا درک کنید که افراد در صنعت شما در مورد چه موضوعاتی صحبت می کنند و در حین جستجو در مورد علاقه و ناپسندی مخاطبان بالقوه خود، در مورد چه موضوعاتی صحبت می کنند.

مقایسه نتایج ضد آفتاب ناب فالوور Analytics در مقابل SPF

در عین حال، به دنبال شکاف در گفتگو باشید. آیا موضوعاتی وجود دارد که کمتر بازنمایی شده است که بتوانید بر آن تسلط داشته باشید؟ اگر بله، در مورد ویژگی های افرادی که بیشتر به این رویکرد علاقه مند هستند فکر کنید. آنها یک مخاطب هدف هستند که در حال حاضر مورد توجه قرار نمی گیرند.

شما همچنین می توانید تأثیرگذاران مهم در حوزه صنعت خود را شناسایی کنید. نگاهی دقیق تر به محتوای آن ها می تواند به شما کمک کند به شیوه ای متفاوت در مورد جایگاه خود فکر کنید. آیا آنها از رویکردهایی استفاده می کنند که شما در نظر نگرفته اید برای گروه های هدفی که ممکن است قبلاً آنها را هدف قرار نداده باشید؟

در نهایت، به تصویر بزرگتر از نحوه تعامل کاربران رسانه های اجتماعی با برندهایی مانند شما نگاه کنید. آیا آنها احتمالاً از طریق پیوندهای اجتماعی خرید می کنند؟ یا در درجه اول به دنبال اطلاعات هستند؟ دانستن اینکه مشتریان شما در کانال های اجتماعی از برندهای موجود در صنعت شما چه می خواهند و چه انتظاراتی دارند، می تواند به شما کمک کند تا مخاطب را محدود کنید.

چگونه به مخاطبان هدف خود در شبکه های اجتماعی دست یابید

هنگامی که متوجه شدید که مخاطبان رسانه های اجتماعی شما چه کسانی هستند، وقت آن است که به نحوه دسترسی به آنها در رسانه های اجتماعی فکر کنید.

فروشگاه را روی سکوهای مناسب راه اندازی کنید

جمعیت شناسی نقطه شروع خوبی در اینجاست. ما را بررسی کنید اطلاعات جمعیتی رسانه های اجتماعی برای یافتن پلتفرم(هایی) که به بهترین وجه با مخاطبان هدفی که می خواهید به آنها دست پیدا کنید، پست می کنند.

اما به یاد داشته باشید که این فقط یک نقطه شروع است. شما باید تست هایی را انجام دهید تا ببینید کدام پلتفرم ها برای برند خاص شما و مخاطبان هدف رسانه های اجتماعی خاص شما بهتر عمل می کنند.

تجزیه و تحلیل رقیب شما در اینجا نیز می تواند راهنمایی مفیدی ارائه دهد. اگر رقبای شما در یک پلتفرم خاص فعال و درگیر هستند، احتمالاً ارزش وقت شما را دارد که آن را نیز امتحان کنید.

به یاد داشته باشید، مخاطبان شما ممکن است از پلتفرم های مختلف برای اهداف مختلف استفاده کنند. آنها را در جایی که هستند با نوع محتوایی که می خواهند در آنجا ملاقات کنید.

برای مثال، در TikTok، Ikea USA از Brat Summer استقبال می‌کند و روند «به‌دنبال مردی در امور مالی» را ارائه می‌کند:

هیچ یک از این پست‌های بسیار ممی در حساب اینستاگرام Ikea USA ظاهر نمی‌شوند. اما این پیش‌نمایش آیتم‌های هالووین در هر دو کانال ظاهر می‌شود، زیرا برای مخاطبان هدف گسترده‌تری صحبت می‌کند:

صدای برند خود را پیدا کنید

هنگامی که متوجه شدید که مخاطبان رسانه های اجتماعی شما چه کسانی هستند، می توانید یاد بگیرید که به زبان رسانه های اجتماعی آنها صحبت کنید.

شما صدای برند باید در تمام کانال های بازاریابی نسبتاً ثابت باشد. با این حال، ماهیت معمولی و محاوره‌ای رسانه‌های اجتماعی به شما اجازه می‌دهد تا آزادی بیشتری نسبت به سایر قالب‌ها داشته باشید تا با صدای خود بازی کنید. صدای مکالمه بیشتر همچنین به تشویق تعامل و توسعه روابط با مخاطب هدف شما در طول زمان کمک می کند.

Wendy's به دلیل صدای نام تجاری پرشور خود در رسانه های اجتماعی شناخته شده است. به خصوص زمانی که به محتوای برندهای رقابتی و در مورد آنها پاسخ می دهید.

آنها به طور کامل درگیر مکالمات در پست های اجتماعی خود هستند و صدای قوی یکسانی را در سراسر آن حفظ می کنند. این مکالمه معتبر و مرتبط با برند است که مخاطب را فعال و درگیر نگه می دارد.

پاسخ نظر وندی در مورد مقایسه سیب زمینی سرخ کرده با مک دونالد

منبع: @wendys

مرتبط ماندن و وفادار ماندن به برندتان بسیار مهم است: 56 درصد از مصرف‌کنندگان فکر می‌کنند که برندها باید در شبکه‌های اجتماعی ارتباط بیشتری داشته باشند. و 68٪ گفتند که محتوای غیر معتبر باعث شده است آنها یک برند را در 12 ماه گذشته لغو فالو کنند یا پنهان کنند.

مطمئن نیستید با آن صدای برند توسعه یافته چه بگویید؟ ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند OwlyWriter AI می توانند به شما کمک کنند تا با استفاده از لحن مناسب برای ارتباط با مخاطبان خود، ایده های محتوای مرتبط را ارائه دهید.

دنبال کننده ای درگیر بسازید

هنگامی که شما به طور خاص بر روی ارتباط با مخاطبان هدف رسانه های اجتماعی خود تمرکز می کنید، احتمالاً دنبال کنندگانی خواهید داشت که با محتوای شما درگیر هستند. اگر مستقیماً با خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها صحبت کنید، با صدای مناسب، روی پلت‌فرم مناسب، احتمال اینکه آن‌ها بپسندند، نظر بدهند، ذخیره کنند و به اشتراک بگذارند بسیار بالاتر است.

بنابراین، به سادگی با درک مخاطبان هدف خود و توسعه نوع محتوای مناسب برای آنها، گامی به سوی ایجاد یک دنبال کننده متعهد برمی دارید. اما مراحل خاصی نیز وجود دارد که می توانید برای ارتباط با دنبال کنندگان بالقوه مناسب بردارید:

تبلیغات اجتماعی هدفمند را اجرا کنید

هنگامی که مخاطبان هدف رسانه های اجتماعی خود را شناسایی کردید، در موقعیت بسیار خوبی برای ایجاد خواهید بود تبلیغات اجتماعی بسیار هدفمند هرچه مخاطبان تبلیغات خود را دقیق‌تر تعریف کنید، احتمال بازگشت سرمایه شما بیشتر است.

مهم نیست که چقدر الگوریتم ها و سئوی اجتماعی را درک می کنید، تمام محتوای ارگانیک شما توسط اعضای مخاطب هدف شما که بیشتر می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، دیده نمی شود. تبلیغات اجتماعی هدفمند راهی آسان برای تضمین اینکه محتوای شما به چشم درست برسد. ما یک راهنمای کامل در مورد نحوه هدف قرار دادن تبلیغات خود در فیس بوک داریم. بسیاری از نکات در سراسر سیستم عامل ها اعمال می شود.

یکی از گزینه های هدف گذاری تبلیغات، هدف قرار دادن افرادی است که اخیراً با محتوای اجتماعی شما تعامل داشته اند. مدت کوتاهی پس از بررسی دستور العمل ها در حساب MomofukuGoods، آگهی نودل های امضا شده آنها در یک تبلیغ در استوری اینستاگرام به من ارائه شد.

نودل امضای حساب کاربری MomofukuGoods با 25 درصد تخفیف در آگهی استوری اینستاگرام

منبع: @momofukugoods

این نوع بازاریابی مجدد راه خوبی برای حفظ برند شما برای اعضای مخاطب هدف رسانه های اجتماعی شما است که هنوز حساب های شما را دنبال نکرده اند.

3 نکته برای ایجاد رابطه معنادار با مخاطبان هدف

1. بدانید مخاطب شما چه چیزی را دوست دارد

همانطور که قبلاً گفتیم، دانستن آنچه مخاطبان شما می‌خواهند از شما ببینند، دلیلی کلیدی برای این است که در وهله اول متوجه شوید که مخاطبان هدف رسانه‌های اجتماعی شما چه کسانی هستند.

به طور کلی، مردم می خواهند که برندها قابل ارتباط و سرگرم کننده باشند. اما تفاوت های قابل توجهی در ویژگی های خواسته های مخاطبان مختلف از محتوای برند خود وجود دارد.

برای مثال، Baby Boomers برای محتوای الهام‌بخش و تعامل با برند ارزش بیشتری قائل می‌شود، در حالی که Gen Z برای خلاقیت، سرگرمی، زیبایی بصری و «حال و هوای خوب» ارزش بیشتری قائل است.

هنگام تصمیم به دنبال کردن یک برند، کدام جنبه از حضور در رسانه های اجتماعی جذاب ترین نمودار پاسخ ها است

منبع: گزارش مصرف کننده رسانه های اجتماعی ناب فالوور 2024

به یاد داشته باشید: تحقیق در مورد مخاطبان هدف رسانه های اجتماعی شما را فراتر از این عبارات «به طور کلی» می برد تا بتوانید محتوایی را به طور خاص برای مخاطبان خود تولید کنید.

ناب فالوور Listening گنجینه ای از اطلاعات را در اینجا فراهم می کند. شما بینش‌های شخصی‌شده‌ای در مورد برندتان دریافت می‌کنید تا نشان دهید که چه مکالماتی در حال انجام است و مردم واقعاً چه احساسی نسبت به شما دارند. خواهید دید که محبوب‌ترین پست‌های مثبت و منفی در مورد چه چیزی هستند، بنابراین می‌توانید در عین رفع نگرانی‌هایی که ممکن است در حال ظهور باشد، آنچه را که مردم می‌خواهند بیشتر ارائه دهید.

2. درگیر شدن، درگیر شدن، درگیر شدن

اگر می خواهید مخاطبان هدف رسانه های اجتماعی شما با شما ارتباط برقرار کنند، باید با آنها درگیر شوید. ایجاد رابطه یک خیابان دو طرفه است.

متأسفانه این چیزی است که بسیاری از برندها از آن غفلت می کنند و مخاطبان از آن متنفرند. در گزارش گرایش‌های رسانه اجتماعی ناب فالوور در سال 2024، 27 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که تعامل ضعیف با نظرات عمومی یا پیام‌های مستقیم تأثیر منفی بر نحوه نگاه آنها به برندهایی دارد که دنبال می‌کنند. بیست و شش درصد در مورد پاسخ‌های آهسته به پیام‌ها همین را گفتند.

مخاطبان خود را بیش از حد به صورت نموداری از نتایج نشان می دهند

منبع: ناب فالوور Social Media Trends 2024

ما متوجه شدیم: پیگیری نظرات و پیام‌هایی که در چندین پلتفرم وارد می‌شوند سخت است. ابزاری مانند ناب فالوور Inbox در اینجا کمک بزرگی است، زیرا همه پیام‌های خصوصی و عمومی مخاطبان رسانه‌های اجتماعی شما را در یک مکان ادغام می‌کند و مطمئن می‌شود که هرگز چیزی را از دست ندهید.

3. ایده ها و رویکردهای جدید را آزمایش کنید

هنگامی که وارد یک شیار در شبکه های اجتماعی شدید، می تواند وسوسه انگیز باشد که در رویارویی خود بنشینید. اما همه چیز به سرعت تغییر می کند و مخاطبان شما از شما انتظار دارند که به همین روند ادامه دهید. تست باید جزء مستمر شما باشد استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی

بنابراین چه نوع ایده ها و رویکردهای جدیدی را باید آزمایش کنید؟ باز هم، نگاه کردن به رقبای خود می تواند منبع الهام خوبی باشد. ابزارهای تحقیقاتی مانند ناب فالوور Listening نیز به شما کمک می‌کنند تا روندها و رویکردهای جدید را هنگام ظهور پیدا کنید، بنابراین می‌توانید ایده‌های جدید را قبل از اینکه بیش از حد اشباع شوند، دریافت کنید.

هر زمان که چیز جدیدی را آزمایش می کنید، مطمئن شوید که به تجزیه و تحلیل خود، به خصوص برای احساسات اجتماعی، دقت کنید. این به شما امکان می دهد بدانید که آیا مخاطبان هدف رسانه های اجتماعی شما از نوآوری شما قدردانی می کنند یا فکر می کنند که از ریل خارج شده اید.

با ناب فالوور در زمان مدیریت حضور خود در رسانه های اجتماعی صرفه جویی کنید. از یک داشبورد می‌توانید پست‌ها را منتشر و زمان‌بندی کنید، تبدیل‌های مرتبط را پیدا کنید، مخاطبان را درگیر کنید، نتایج را اندازه‌گیری کنید و موارد دیگر. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

کل جمعیت رسانه های اجتماعی جهان در حال حاضر حدود 5.17 میلیارد نفر است. تلاش برای یافتن مخاطبان خاص رسانه های اجتماعی برند خود از میان آن تعداد زیادی از افراد، ممکن است کمی سخت باشد.

یادگیری اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و در کانال های اجتماعی به دنبال چه چیزی هستند، تنها راه متمایز شدن از دیگران است. محدود کردن رویکرد خود به شما کمک می کند تا روابط معناداری با افرادی که بیشتر به برند شما علاقه مند هستند ایجاد کنید.

مخاطب هدف رسانه های اجتماعی چیست؟

مخاطب هدف رسانه های اجتماعی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. این مخاطبانی هستند که می خواهید با پیام بازاریابی خود در رسانه های اجتماعی هدف قرار دهید. درک اینکه چه کسی مخاطب هدف شما به شما اجازه می دهد:

انواع مخاطبان رسانه های اجتماعی

هیچ راه درستی برای تعریف مخاطب هدف رسانه های اجتماعی شما وجود ندارد. شما ممکن است مخاطبان هدف متفاوتی برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی مختلف یا حتی کمپین های مختلف داشته باشید.

نکته کلیدی این است که گروهی از افراد را با استفاده از مجموعه ای از ویژگی های مشابه تعریف کنید. سپس می توانید با آنها به گونه ای صحبت کنید که بر اساس خواسته ها، نیازها و نقاط درد خاص آنها منطقی باشد. در اینجا چند فاکتور معمولی وجود دارد که باید هنگام تعیین مخاطبان رسانه اجتماعی خود در نظر بگیرید.

درک علاقه مخاطبان هدف آنها به دستور العمل های موموفوکو یک عامل کمک کننده اصلی است که توضیح می دهد چرا خود برند کالا 142000 دنبال کننده دارد.

چگونه مخاطبان هدف خود را در شبکه های اجتماعی شناسایی می کنید؟

هیچ کمبودی در داده های موجود برای کمک به شما در تعیین مخاطب هدف خود در رسانه های اجتماعی وجود ندارد. فقط باید بدانید کجا را نگاه کنید. در اینجا بهترین راه‌ها برای تحقیق درباره مخاطبان و محدود کردن ویژگی‌هایی که می‌خواهید هدف قرار دهید، آورده شده است.

1. شخصیت ها و اهداف بازاریابی کسب و کار خود را بررسی کنید

اگر قبلا ایجاد نکرده اید شخصیت های خریدار، شما باید این کار را به عنوان بخشی از این تمرین انجام دهید. اگر قبلاً آن شخصیت‌ها را دارید، اکنون آنها را بیرون بیاورید. اینها مشتری ایده آل شما را مشخص می کنند. مخاطبان هدف رسانه های اجتماعی شما لزوماً دقیقاً مشابه پایگاه مشتری ایده آل شما نیستند. اما مطمئناً همپوشانی های زیادی وجود خواهد داشت.

همچنین با اهداف کلی بازاریابی خود مشورت کنید. بخش بازاریابی شما برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کند؟ و چگونه رسانه های اجتماعی به این اهداف کمک می کنند؟ اگر هدف شما ایجاد آگاهی از برند است، مخاطبان هدف شما ممکن است گسترده تر از آن چیزی باشد که هدف اصلی شما تبدیل فروش باشد.

2. مخاطبان رسانه های اجتماعی موجود خود را تجزیه و تحلیل کنید

ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی اطلاعات زیادی در مورد افرادی که قبلاً شما را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند و با شما درگیر هستند، ارائه می‌کنند.

باز هم، مخاطبان فعلی شما لزوماً همه ویژگی های مشترک مخاطبان هدف شما را ندارند. اما دانستن اینکه چه کسی قبلاً شما را دنبال می کند – و به خصوص چه کسی قبلاً با شما در ارتباط است – بینش زیادی در مورد اینکه چگونه مخاطبان رسانه های اجتماعی به طور کلی برند، محصول یا خدمات شما را دسته بندی می کنند، ارائه می دهد.

می توانید این اطلاعات را برای کانال های اجتماعی فردی با استفاده از آن دریافت کنید تجزیه و تحلیل بومی که در ابزارها تعبیه شده است (تا زمانی که حساب های تجاری راه اندازی کرده باشید). یا می توانید از ابزاری مانند ناب فالوور Analytics برای ردیابی و مقایسه مخاطبان خود در پلتفرم های مختلف استفاده کنید. همچنین می توانید یاد بگیرید که چه زمانی به احتمال زیاد در هر پلتفرم فعال هستند تا بتوانید در زمان مناسب پست کنید.

نمودار جمعیت سنی شهر و جنسیت مخاطبان ناب فالوور Analytics

ناب فالوور Listening شامل تجزیه و تحلیل جمعیتی مخاطبان حتی دقیق تر است. در رسانه های اجتماعی تصویر کاملی از کسانی که به برند شما علاقه دارند دریافت می کنید.

با فهمیدن اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند متوقف نشوید. با استفاده از همین ابزارهای تجزیه و تحلیل اجتماعی برای فهمیدن اینکه از کانال های اجتماعی خاص چه می خواهند، همه چیز را یک قدم جلوتر بردارید.

3. به رقبای خود نگاه کنید

مخاطبان رسانه های اجتماعی شما دقیقاً مشابه مخاطبان رقبای شما نخواهد بود. پس از همه، شما منحصر به فرد هستید! اما درک اینکه رقبای شما چه کسانی را هدف قرار می دهند می تواند به شما کمک کند تا در مورد چگونگی دستیابی به مخاطبان هدف خود در رسانه های اجتماعی به روش های جدید فکر کنید.

ناب فالوور Analytics برخی از قابلیت های تحقیقات پایه خوبی را در اینجا فراهم می کند. با استفاده از ویژگی های بنچمارک رقابتی، می توانید ببینید رقبای شما چه تعداد طرفدار دارند. شما همچنین خواهید آموخت که چگونه اندازه مخاطبان آنها در حال تغییر است. این می تواند به شما حسی از مخاطبان بالقوه ای که می خواهید هدف قرار دهید، به شما بدهد.

همچنین می توانید ببینید کدام پست ها (و انواع پست ها) بهترین عملکرد را دارند. به علاوه یک ابر کلمه از هشتگ های برتر بر اساس اهداف تعامل وجود دارد. بررسی این هشتگ‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا جوامع خاص خود را در میان مخاطبان رسانه‌های اجتماعی خود قرار دهید.

عملکرد بر اساس نوع پست

ناب فالوور Listening داده های مفیدتری را در اینجا فراهم می کند. از گوش دادن اجتماعی با قدرت هوش مصنوعی استفاده می کند تا نشان دهد مردم چه احساسی نسبت به رقبای شما و همچنین برند شما دارند.

می‌توانید برای مشاهده اینکه چه نوع محتوای رقیب با گروه‌هایی که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، طنین‌انداز می‌شود و چه چیزی به‌هم می‌خورد. سپس می توانید مرتبط ترین گرایش ها و گفتگوها را شناسایی کنید. این به شناسایی علایق و حتی حساب‌های خاص کمک می‌کند تا در مخاطبان هدف رسانه‌های اجتماعی خود بگنجانید!

4. در مورد صنعت خود در رسانه های اجتماعی تحقیق کنید

نگاهی گسترده تر به صنعت خود در رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند بفهمید مخاطبان بالقوه شما به دنبال چه نوع محتوایی هستند. می‌توانید از اینجا به صورت معکوس کار کنید تا برخی از ویژگی‌های کلیدی در مورد مخاطبان بالقوه را برای شما استنباط کنید.

ناب فالوور Listening در اینجا نیز ابزار مفیدی است. این می تواند به شما کمک کند تا درک کنید که افراد در صنعت شما در مورد چه موضوعاتی صحبت می کنند و در حین جستجو در مورد علاقه و ناپسندی مخاطبان بالقوه خود، در مورد چه موضوعاتی صحبت می کنند.

مقایسه نتایج ضد آفتاب ناب فالوور Analytics در مقابل SPF

در عین حال، به دنبال شکاف در گفتگو باشید. آیا موضوعاتی وجود دارد که کمتر بازنمایی شده است که بتوانید بر آن تسلط داشته باشید؟ اگر بله، در مورد ویژگی های افرادی که بیشتر به این رویکرد علاقه مند هستند فکر کنید. آنها یک مخاطب هدف هستند که در حال حاضر مورد توجه قرار نمی گیرند.

شما همچنین می توانید تأثیرگذاران مهم در حوزه صنعت خود را شناسایی کنید. نگاهی دقیق تر به محتوای آن ها می تواند به شما کمک کند به شیوه ای متفاوت در مورد جایگاه خود فکر کنید. آیا آنها از رویکردهایی استفاده می کنند که شما در نظر نگرفته اید برای گروه های هدفی که ممکن است قبلاً آنها را هدف قرار نداده باشید؟

در نهایت، به تصویر بزرگتر از نحوه تعامل کاربران رسانه های اجتماعی با برندهایی مانند شما نگاه کنید. آیا آنها احتمالاً از طریق پیوندهای اجتماعی خرید می کنند؟ یا در درجه اول به دنبال اطلاعات هستند؟ دانستن اینکه مشتریان شما در کانال های اجتماعی از برندهای موجود در صنعت شما چه می خواهند و چه انتظاراتی دارند، می تواند به شما کمک کند تا مخاطب را محدود کنید.

چگونه به مخاطبان هدف خود در شبکه های اجتماعی دست یابید

هنگامی که متوجه شدید که مخاطبان رسانه های اجتماعی شما چه کسانی هستند، وقت آن است که به نحوه دسترسی به آنها در رسانه های اجتماعی فکر کنید.

فروشگاه را روی سکوهای مناسب راه اندازی کنید

جمعیت شناسی نقطه شروع خوبی در اینجاست. ما را بررسی کنید اطلاعات جمعیتی رسانه های اجتماعی برای یافتن پلتفرم(هایی) که به بهترین وجه با مخاطبان هدفی که می خواهید به آنها دست پیدا کنید، پست می کنند.

اما به یاد داشته باشید که این فقط یک نقطه شروع است. شما باید تست هایی را انجام دهید تا ببینید کدام پلتفرم ها برای برند خاص شما و مخاطبان هدف رسانه های اجتماعی خاص شما بهتر عمل می کنند.

تجزیه و تحلیل رقیب شما در اینجا نیز می تواند راهنمایی مفیدی ارائه دهد. اگر رقبای شما در یک پلتفرم خاص فعال و درگیر هستند، احتمالاً ارزش وقت شما را دارد که آن را نیز امتحان کنید.

به یاد داشته باشید، مخاطبان شما ممکن است از پلتفرم های مختلف برای اهداف مختلف استفاده کنند. آنها را در جایی که هستند با نوع محتوایی که می خواهند در آنجا ملاقات کنید.

برای مثال، در TikTok، Ikea USA از Brat Summer استقبال می‌کند و روند «به‌دنبال مردی در امور مالی» را ارائه می‌کند:

هیچ یک از این پست‌های بسیار ممی در حساب اینستاگرام Ikea USA ظاهر نمی‌شوند. اما این پیش‌نمایش آیتم‌های هالووین در هر دو کانال ظاهر می‌شود، زیرا برای مخاطبان هدف گسترده‌تری صحبت می‌کند:

صدای برند خود را پیدا کنید

هنگامی که متوجه شدید که مخاطبان رسانه های اجتماعی شما چه کسانی هستند، می توانید یاد بگیرید که به زبان رسانه های اجتماعی آنها صحبت کنید.

شما صدای برند باید در تمام کانال های بازاریابی نسبتاً ثابت باشد. با این حال، ماهیت معمولی و محاوره‌ای رسانه‌های اجتماعی به شما اجازه می‌دهد تا آزادی بیشتری نسبت به سایر قالب‌ها داشته باشید تا با صدای خود بازی کنید. صدای مکالمه بیشتر همچنین به تشویق تعامل و توسعه روابط با مخاطب هدف شما در طول زمان کمک می کند.

Wendy's به دلیل صدای نام تجاری پرشور خود در رسانه های اجتماعی شناخته شده است. به خصوص زمانی که به محتوای برندهای رقابتی و در مورد آنها پاسخ می دهید.

آنها به طور کامل درگیر مکالمات در پست های اجتماعی خود هستند و صدای قوی یکسانی را در سراسر آن حفظ می کنند. این مکالمه معتبر و مرتبط با برند است که مخاطب را فعال و درگیر نگه می دارد.

پاسخ نظر وندی در مورد مقایسه سیب زمینی سرخ کرده با مک دونالد

منبع: @wendys

مرتبط ماندن و وفادار ماندن به برندتان بسیار مهم است: 56 درصد از مصرف‌کنندگان فکر می‌کنند که برندها باید در شبکه‌های اجتماعی ارتباط بیشتری داشته باشند. و 68٪ گفتند که محتوای غیر معتبر باعث شده است آنها یک برند را در 12 ماه گذشته لغو فالو کنند یا پنهان کنند.

مطمئن نیستید با آن صدای برند توسعه یافته چه بگویید؟ ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند OwlyWriter AI می توانند به شما کمک کنند تا با استفاده از لحن مناسب برای ارتباط با مخاطبان خود، ایده های محتوای مرتبط را ارائه دهید.

دنبال کننده ای درگیر بسازید

هنگامی که شما به طور خاص بر روی ارتباط با مخاطبان هدف رسانه های اجتماعی خود تمرکز می کنید، احتمالاً دنبال کنندگانی خواهید داشت که با محتوای شما درگیر هستند. اگر مستقیماً با خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها صحبت کنید، با صدای مناسب، روی پلت‌فرم مناسب، احتمال اینکه آن‌ها بپسندند، نظر بدهند، ذخیره کنند و به اشتراک بگذارند بسیار بالاتر است.

بنابراین، به سادگی با درک مخاطبان هدف خود و توسعه نوع محتوای مناسب برای آنها، گامی به سوی ایجاد یک دنبال کننده متعهد برمی دارید. اما مراحل خاصی نیز وجود دارد که می توانید برای ارتباط با دنبال کنندگان بالقوه مناسب بردارید:

تبلیغات اجتماعی هدفمند را اجرا کنید

هنگامی که مخاطبان هدف رسانه های اجتماعی خود را شناسایی کردید، در موقعیت بسیار خوبی برای ایجاد خواهید بود تبلیغات اجتماعی بسیار هدفمند هرچه مخاطبان تبلیغات خود را دقیق‌تر تعریف کنید، احتمال بازگشت سرمایه شما بیشتر است.

مهم نیست که چقدر الگوریتم ها و سئوی اجتماعی را درک می کنید، تمام محتوای ارگانیک شما توسط اعضای مخاطب هدف شما که بیشتر می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، دیده نمی شود. تبلیغات اجتماعی هدفمند راهی آسان برای تضمین اینکه محتوای شما به چشم درست برسد. ما یک راهنمای کامل در مورد نحوه هدف قرار دادن تبلیغات خود در فیس بوک داریم. بسیاری از نکات در سراسر سیستم عامل ها اعمال می شود.

یکی از گزینه های هدف گذاری تبلیغات، هدف قرار دادن افرادی است که اخیراً با محتوای اجتماعی شما تعامل داشته اند. مدت کوتاهی پس از بررسی دستور العمل ها در حساب MomofukuGoods، آگهی نودل های امضا شده آنها در یک تبلیغ در استوری اینستاگرام به من ارائه شد.

نودل امضای حساب کاربری MomofukuGoods با 25 درصد تخفیف در آگهی استوری اینستاگرام

منبع: @momofukugoods

این نوع بازاریابی مجدد راه خوبی برای حفظ برند شما برای اعضای مخاطب هدف رسانه های اجتماعی شما است که هنوز حساب های شما را دنبال نکرده اند.

3 نکته برای ایجاد رابطه معنادار با مخاطبان هدف

1. بدانید مخاطب شما چه چیزی را دوست دارد

همانطور که قبلاً گفتیم، دانستن آنچه مخاطبان شما می‌خواهند از شما ببینند، دلیلی کلیدی برای این است که در وهله اول متوجه شوید که مخاطبان هدف رسانه‌های اجتماعی شما چه کسانی هستند.

به طور کلی، مردم می خواهند که برندها قابل ارتباط و سرگرم کننده باشند. اما تفاوت های قابل توجهی در ویژگی های خواسته های مخاطبان مختلف از محتوای برند خود وجود دارد.

برای مثال، Baby Boomers برای محتوای الهام‌بخش و تعامل با برند ارزش بیشتری قائل می‌شود، در حالی که Gen Z برای خلاقیت، سرگرمی، زیبایی بصری و «حال و هوای خوب» ارزش بیشتری قائل است.

هنگام تصمیم به دنبال کردن یک برند، کدام جنبه از حضور در رسانه های اجتماعی جذاب ترین نمودار پاسخ ها است

منبع: گزارش مصرف کننده رسانه های اجتماعی ناب فالوور 2024

به یاد داشته باشید: تحقیق در مورد مخاطبان هدف رسانه های اجتماعی شما را فراتر از این عبارات «به طور کلی» می برد تا بتوانید محتوایی را به طور خاص برای مخاطبان خود تولید کنید.

ناب فالوور Listening گنجینه ای از اطلاعات را در اینجا فراهم می کند. شما بینش‌های شخصی‌شده‌ای در مورد برندتان دریافت می‌کنید تا نشان دهید که چه مکالماتی در حال انجام است و مردم واقعاً چه احساسی نسبت به شما دارند. خواهید دید که محبوب‌ترین پست‌های مثبت و منفی در مورد چه چیزی هستند، بنابراین می‌توانید در عین رفع نگرانی‌هایی که ممکن است در حال ظهور باشد، آنچه را که مردم می‌خواهند بیشتر ارائه دهید.

2. درگیر شدن، درگیر شدن، درگیر شدن

اگر می خواهید مخاطبان هدف رسانه های اجتماعی شما با شما ارتباط برقرار کنند، باید با آنها درگیر شوید. ایجاد رابطه یک خیابان دو طرفه است.

متأسفانه این چیزی است که بسیاری از برندها از آن غفلت می کنند و مخاطبان از آن متنفرند. در گزارش گرایش‌های رسانه اجتماعی ناب فالوور در سال 2024، 27 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که تعامل ضعیف با نظرات عمومی یا پیام‌های مستقیم تأثیر منفی بر نحوه نگاه آنها به برندهایی دارد که دنبال می‌کنند. بیست و شش درصد در مورد پاسخ‌های آهسته به پیام‌ها همین را گفتند.

مخاطبان خود را بیش از حد به صورت نموداری از نتایج نشان می دهند

منبع: ناب فالوور Social Media Trends 2024

ما متوجه شدیم: پیگیری نظرات و پیام‌هایی که در چندین پلتفرم وارد می‌شوند سخت است. ابزاری مانند ناب فالوور Inbox در اینجا کمک بزرگی است، زیرا همه پیام‌های خصوصی و عمومی مخاطبان رسانه‌های اجتماعی شما را در یک مکان ادغام می‌کند و مطمئن می‌شود که هرگز چیزی را از دست ندهید.

3. ایده ها و رویکردهای جدید را آزمایش کنید

هنگامی که وارد یک شیار در شبکه های اجتماعی شدید، می تواند وسوسه انگیز باشد که در رویارویی خود بنشینید. اما همه چیز به سرعت تغییر می کند و مخاطبان شما از شما انتظار دارند که به همین روند ادامه دهید. تست باید جزء مستمر شما باشد استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی

بنابراین چه نوع ایده ها و رویکردهای جدیدی را باید آزمایش کنید؟ باز هم، نگاه کردن به رقبای خود می تواند منبع الهام خوبی باشد. ابزارهای تحقیقاتی مانند ناب فالوور Listening نیز به شما کمک می‌کنند تا روندها و رویکردهای جدید را هنگام ظهور پیدا کنید، بنابراین می‌توانید ایده‌های جدید را قبل از اینکه بیش از حد اشباع شوند، دریافت کنید.

هر زمان که چیز جدیدی را آزمایش می کنید، مطمئن شوید که به تجزیه و تحلیل خود، به خصوص برای احساسات اجتماعی، دقت کنید. این به شما امکان می دهد بدانید که آیا مخاطبان هدف رسانه های اجتماعی شما از نوآوری شما قدردانی می کنند یا فکر می کنند که از ریل خارج شده اید.

با ناب فالوور در زمان مدیریت حضور خود در رسانه های اجتماعی صرفه جویی کنید. از یک داشبورد می‌توانید پست‌ها را منتشر و زمان‌بندی کنید، تبدیل‌های مرتبط را پیدا کنید، مخاطبان را درگیر کنید، نتایج را اندازه‌گیری کنید و موارد دیگر. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا