شبکه های اجتماعی

Threads ممکن است نیمی از کاربران فعال روزانه خود را از اوج خود از دست داده باشد، اما چرا اینستاگرام نگران نیست

متا برای رقابت با توییتر، پلتفرم میکروبلاگینگ جدید Threads را در اوایل ماه جاری راه اندازی کرد. رقیب توییتر اینستاگرام طی چند روز پس از راه‌اندازی از بیش از 150 میلیون کاربر عبور کرد و به اولین اپلیکیشنی تبدیل شد که به این موفقیت دست یافته است. با این حال، طبق گزارش ها، تبلیغات جدید پلتفرم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. طبق گزارشی از SimilarWeb، تعداد کاربران فعال روزانه در Threads در مقایسه با تعداد کاربران در هفته راه‌اندازی به نصف کاهش یافت. طبق گزارش ها، این اپلیکیشن ظرف یک هفته از 49 میلیون کاربر به 23.6 میلیون کاربر فعال روزانه کاهش یافته است.

با این حال، آدام موسری، رئیس اینستاگرام پیشتر گفته بود که نگران تعداد کاربران فعال روزانه Threads نیست. موسری در پستی در Threads خاطرنشان کرد: تمرکز ما در حال حاضر روی تعامل نیست، که شگفت‌انگیز بوده است، بلکه گذر از اوج و فرود اولیه که با هر محصول جدید می‌بینیم، و ایجاد ویژگی‌های جدید، شماره‌گیری در عملکرد و بهبود رتبه است. بنابراین، متا ممکن است با کاهش تعداد DAU Threads نگران نباشد.

نحوه انتقال موجودی Amazon Pay به حساب بانکی.cms

Threads vs Twitter: اعداد چه می گویند
این گزارش خاطرنشان می‌کند که Threads در هفته اول انتشار بیش از ۴۹ میلیون کاربر فعال روزانه در اندروید در سراسر جهان داشت. در همان زمان، توییتر بیش از 109 میلیون کاربر فعال اندروید داشت. تعداد کاربران فعال روزانه Threads تنها حدود 45 درصد از آنچه توییتر داشت بود.

بعداً تعداد کاربران فعال روزانه Threads به 23.6 میلیون نفر کاهش یافت که حدود 22٪ از مخاطبان توییتر بود. برنامه متا بیشترین فعالیت را در ایالات متحده داشت و در حدود 21 دقیقه تعامل با برنامه به اوج خود رسید. با این حال، زمان نامزدی نیز به کمی بیش از 6 دقیقه بعد کاهش یافت.

ترافیک وب در توییتر نیز در چند روز اول انتشار Threads نسبت به روزهای مشابه هفته بعد 5 درصد کاهش یافت. ترافیک وب توییتر از آن زمان به بعد بازگشته است، اما این شرکت در هفته گذشته 11 درصد کاهش سالانه در ترافیک ثبت کرده است.

همچنین، در روزهای اولیه انتشار Threads، ترافیک توییتر کاهش پیدا نکرد اما زمان صرف شده در پلتفرم متعلق به ایلان ماسک 4.3٪ کاهش یافت. حتی با این افت، میانگین کل زمان صرف شده توسط کاربران توییتر در این پلتفرم نزدیک به 25 دقیقه بود.

برنامه جدید متا نیز با مشکلات مشابهی مانند حساب‌های اسپم که قبلاً توییتر را گرفتار کرده‌اند، مواجه است. موسری به Threads اعلام کرد که این شرکت در مورد محدودیت‌های نرخ سخت‌تر می‌شود.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا