شبکه های اجتماعی

اندروید 14 دارای ویژگی هایی است که گوگل در I/O 2023 به نمایش گذاشته است

گوگل کنفرانس سالانه توسعه دهندگان حضوری خود را آغاز کرد Google I/O 2023 دیروز (10 اردیبهشت). در این رویداد، این شرکت در مورد گنجاندن هوش مصنوعی در محصولات مختلف گوگل توضیح داد. در کنار این، غول فناوری از اولین دستگاه تاشو خود نیز رونمایی کرد گوشی هوشمند اندروید، Pixel Fold و آخرین گوشی میان رده آن Pixel 7a در این رویداد. جدا از اعلان‌های سخت‌افزاری، گوگل برخی از ویژگی‌های آن را نیز فاش کرد اندروید 14، نسخه آینده سیستم عامل اندروید.

گوگل اولین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 14 را در فوریه امسال منتشر کرد. پس از این، این شرکت اولین بتای عمومی خود را در ماه آوریل منتشر کرد. با Android 14 Google بهبودهایی را در حفظ حریم خصوصی و امنیت به ارمغان می آورد. در اینجا تمام ویژگی های اندروید 14 گوگل در I/O 2023 به نمایش گذاشته شده است.

گزینه های سفارشی سازی بیشتر برای صفحه قفل
گوگل چند گزینه سفارشی‌سازی برای صفحه‌های قفل که به اندروید 14 می‌آیند اعلام کرد. کاربران اکنون می‌توانند ساعت را در صفحه قفل گوشی هوشمند اندرویدی خود شخصی‌سازی کنند. کاربران می توانند فونت، رنگ، اندازه و طرح را انتخاب کنند. در کنار این، گوگل میانبرهای صفحه قفل را نیز معرفی کرده است که کاربران را قادر می سازد مستقیماً از صفحه قفل از یک فعالیت به فعالیت دیگر بپردازند.

تصاویر پس زمینه ایموجی و سینمایی
اندروید 14 همچنین گزینه‌های جدیدی را برای تصویر زمینه ارائه می‌کند که شامل ایموجی‌ها و تصاویر پس زمینه سینمایی می‌شود. ویژگی تصویر زمینه ایموجی به کاربران این امکان را می دهد تا حداکثر 14 ایموجی مختلف را انتخاب کرده و طرح و رنگ دلخواه خود را برای ایجاد یک تصویر زمینه برای صفحه اصلی و صفحه قفل انتخاب کنند. تصاویر پس زمینه ایموجی تعاملی هستند، به این معنی که هر زمان که ایموجی ها را لمس کنید، واکنش نشان می دهند.

از سوی دیگر، قابلیت تصویر زمینه سینمایی به کاربران این امکان را می دهد که هر عکسی را با افکت های حرکتی به یک تصویر سه بعدی تبدیل کرده و سپس آن را به عنوان تصویر زمینه اضافه کنند.

مولد هوش مصنوعی تصاویر پس زمینه
اندروید 14 همچنین دارای قابلیتی است که کاربران را قادر می سازد با استفاده از هوش مصنوعی مولد تصاویر پس زمینه ایجاد کنند. برای ایجاد یک کاغذ دیواری با استفاده از هوش مصنوعی مولد، کاربران ابتدا باید یک موضوع، مانند هنر کلاسیک یا گیاه شناسی عرفانی را برای ایجاد تصویر زمینه خود انتخاب کنند. سپس، یک کاغذ دیواری با یک اعلان قابل تنظیم که در پایین قرار دارد برای شخصی سازی بیشتر طراحی ایجاد می شود.

ویژگی Find My Device را به روز کرد
با اندروید 14 گوگل قابلیت Find My device را نیز به روز کرده است. فرض کنید به طور تصادفی جوانه های پیکسل گوگل خود را در فرودگاه فراموش کرده اید. در این صورت، می‌توانید از هر دستگاه اندرویدی نزدیک برای کمک به مکان‌یابی بهتر تلفن مجهز به Android 14 خود استفاده کنید.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا