شبکه های اجتماعی

رگولاتور اصلی اتحادیه اروپا توییتر از انتشار تیک آبی نگران است

توییترتنظیم‌کننده حریم خصوصی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد که نگران است شرکت آمریکایی متعلق به ایلان ماسک، سرویس اشتراک توییتر آبی خود را بدون مشورت با دفترش در منطقه راه‌اندازی کرده است.

توییتر که بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد، در روزهای اخیر این سرویس را در چندین مورد راه اندازی کرده است اتحادیه اروپا مارکت‌ها، نوعی علامت چک آبی را که قبلا رایگان برای حساب‌های تایید شده شخصیت‌های عمومی به هر کسی که آماده پرداخت است، ارائه می‌کند. سال گذشته در ایالات متحده راه اندازی شد.

ایرلند حفاظت از داده ها کمیسر هلن دیکسون، تنظیم کننده اصلی اتحادیه اروپا توییتر به دلیل قرار گرفتن مقر اروپایی آن در دوبلین، گفت که این سرویس مشکلاتی را در خصوص حفظ حریم خصوصی از جمله در مورد تأیید حساب ها برای جلوگیری از ظاهر شدن کاربران به عنوان شخصیت های عمومی مطرح کرده است.

ما در این هفته کمی بیشتر نگران هستیم، زیرا می‌بینیم که سرویس اشتراک تیک آبی در کشورهای اتحادیه اروپا در حال گسترش است و مطمئن شده‌اند که قرار نیست در اتحادیه اروپا راه‌اندازی شود و مطمئناً پیش از این نیز وجود ندارد. دیکسون در مصاحبه ای گفت.

او گفت در حالی که هیچ تحقیق رسمی راه اندازی نشده است، “ما در تماس با توییتر هستیم” و مشاوره قبل از عرضه محصول را “بهترین عمل” توصیف کرد.

دیکسون در ماه نوامبر نسبت به تأثیر کاهش شدید مشاغل بر توانایی توییتر برای انجام تعهدات حفظ حریم خصوصی پس از تصاحب میلیاردر ماسک در ماه قبل ابراز نگرانی کرد.

او گفت که توییتر اکنون یک افسر حفاظت از داده “بسیار قوی” دارد.

دیکسون افزود: “اما فراتر از دفتر حفاظت از داده ها، به وضوح نیروهای دیگری در حال بازی هستند. و ما باید کمی بیشتر در مورد آنها درک کنیم.”

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا