شبکه های اجتماعی

تایلند در حال مذاکره با CATL و سایرین در مورد نیروگاه های باتری بالقوه: مقام دولتی

تایلند در حال مذاکره با چین است CATL و دیگر سازندگان باتری برای ایجاد تاسیسات تولید در دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوب شرقی که جاه طلبی برای تبدیل شدن به یک منطقه منطقه ای دارد. EV یک مقام دولتی گفت که مرکز تولید است.

این بحث ها در حالی مطرح می شود که تایلند، یک مرکز منطقه ای خودرو، تلاش می کند تا به یک بازیگر کلیدی در جهان تبدیل شود وسیله نقلیه الکتریکی (EV) زنجیره تامین خارج از چین با ارائه کاهش مالیات و یارانه برای پیشبرد پذیرش و تولید EV.

Narit Therdsteerasukdi، دبیر کل هیئت سرمایه گذاری تایلند (BOI) گفت: ما با بسیاری از شرکت ها، نه تنها CATL بلکه با بسیاری از شرکت های صنعت باتری صحبت می کنیم.

“این یکی از اهداف ما است. اینکه ما می خواهیم تولیدکنندگان سلول باتری را برای راه اندازی کارخانه خود در تایلند جذب کنیم.”

ناریت جزئیاتی ارائه نکرد و مشخص نیست که بحث ها تا چه حد پیشرفته است.

CATL یا Contemporary Amperex Technology Co Ltd، بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

وب سایت این شرکت نشان می دهد که CATL، تامین کننده غالب باتری در جهان با 37 درصد سهم بازار، در حال حاضر هیچ تاسیسات تولیدی در آسیای جنوب شرقی ندارد.

شرکت مستقر در Ningde در فوجیان سال گذشته یک همکاری استراتژیک با یک شرکت تابعه PTT Pcl بزرگ انرژی تایلندی برای “کاوش در همکاری بالقوه و فرصت های توسعه در تجارت مرتبط با باتری” در منطقه اعلام کرد.

ARUN PLUS، زیرمجموعه PTT، بخشی از سرمایه گذاری مشترک با فاکس کان تایوان است که در حال ساخت تاسیساتی با هدف تولید خودروهای برقی در تایلند در اوایل سال 2024 است.

جاه طلبی های برق الکتریکی تایلند
تایلند دهمین اقتصاد بزرگ خودروسازی با تولید تحت سلطه خودروسازان ژاپنی از جمله تویوتا و ایسوزو است.

طبق برنامه دولت تایلند تا سال 2030 قصد دارد حدود 30 درصد از تولید سالانه 2.5 میلیون خودروی خود را به خودروهای برقی تبدیل کند.

در چند سال گذشته، تایلند از شرکت‌های خودروهای برقی، عمدتاً چینی، از جمله Great Wall Motors و BYD، سرمایه‌گذاری کرده است.

ناریت گفت، اما تایلند می‌خواهد تامین‌کنندگان خودروهای برقی و همچنین کارخانه‌های مونتاژ، از جمله تولید محلی باتری‌ها و سایر اجزای کلیدی مانند شارژرها را جذب کند.

ناریت گفت که هدف دولت هدایت حمایت ها و یارانه ها به تاسیسات بزرگتر تولید باتری است.

وی افزود تایلند حمایت از سرمایه گذاری هایی را در اولویت قرار داده است که نیروگاه هایی با ظرفیت بیش از 8 گیگاوات ساعت (گیگاوات ساعت) تامین مالی می کند.

کارخانه ای به این اندازه سلول های کافی برای تامین انرژی بیش از 106000 EV با یک باتری 75 کیلووات ساعتی تولید می کند.

CATL در حال حاضر 13 مرکز تولید باتری دارد، 11 مرکز در چین، یکی در مجارستان و یکی در آلمان. کارخانه 14 گیگاوات ساعتی آن در نزدیکی ارفورت آلمان شروع به افزایش تولید در سال جاری کرد.

CATL که به سرعت در خارج از چین در حال گسترش است، قراردادهایی با فورد موتور، هوندا موتور و BMW و سایرین دارد. باتری‌های آن همچنین به سری‌های ID فولکس واگن و خودروهای تسلا ساخته شده در چین نیرو می‌دهد.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا