برنامه نویسی

چرا Vite.js را برای پروژه های React خود انتخاب کردم

وقتی برای اولین بار شروع به استفاده کردم ایجاد React App (CRA)، ایده ساده بود: راه اندازی پروژه های React را آسان کنید. از زمان راه اندازی آن در سال 2016 توسط فیس بوک، CRA به عنوان جام مقدس برای راه اندازی آسان Webpack، Babel و سایر ابزارهای ضروری در نظر گرفته شد. اما مانند هر چیز دیگری در دنیای فناوری، زمان با CRA مهربان نبوده است. با طولانی شدن زمان شروع و تازه کردن کند، به سرعت متوجه شدم که این دستور العمل قدیمی دیگر نیازهای توسعه سریع و چابک را برآورده نمی کند.

https://www.youtube.com/watch?v=wjpMu3v7WcA

Masterclass Full-Stack Developer را با قیمت 12 دلار از اینجا دریافت کنید!

در واقع، متوجه شدم که جامعه توسعه دهندگان، که من بخشی از آن هستم، به اتفاق آرا برای سرعت و کارایی بیشتر فریاد می زدند. در مواجهه با این شکایات فزاینده، یک جواهر مدرن کشف کردم: Vite.js. Vite که در سال 2020 توسط Evan You (بله، نابغه پشت Vue.js) ایجاد شد، برای من یک مکاشفه بود. رویکرد آن در تبدیل ماژول‌ها در حال پرواز به این معنی بود که می‌توانم با تاخیرهای راه‌اندازی خداحافظی کنم و به توسعه سریع سلام کنم.

Vite.js فقط یک مورد علاقه جدید در میان ابزارهای توسعه نیست. این یک انقلاب است با استفاده مستقیم از ESM (ES Modules) در مرورگرها، Vite فقط موارد مورد نیاز را در صورت نیاز بارگیری می کند. این کارآیی نفس تازه ای است که تجربه توسعه من را به جای مبارزه به یک رقص تبدیل می کند.

برای کسانی که آماده هستند، در اینجا نحوه شروع یک پروژه React با Vite آمده است. فقط به چند خط فرمان نیاز دارد:

npm create vite@latest my-new-react-project --template react
وارد حالت تمام صفحه شوید

از حالت تمام صفحه خارج شوید

سپس وارد پوشه پروژه می شوم و سرور توسعه را راه اندازی می کنم:

cd my-new-react-project
npm install
npm run dev
وارد حالت تمام صفحه شوید

از حالت تمام صفحه خارج شوید

این سادگی دقیقاً همان چیزی است که من در مورد Vite دوست دارم.

در اینجا سه ​​دلیل وجود دارد که چرا فکر می کنم باید Vite را برای پروژه های React خود در نظر بگیرید:

  1. عملکرد سازش ناپذیر: زمان بارگذاری به لطف استراتژی بارگذاری هوشمند ماژول به حداقل می رسد و به من امکان می دهد بدون تاخیر تغییرات را در زمان واقعی مشاهده کنم.
  2. سهولت نگران کننده: خداحافظ تنظیمات پیچیده. در بیشتر مواقع، Vite به طرز شگفت انگیزی کار می کند و به جای پیکربندی، زمان بیشتری را برای کدنویسی به من می گذارد.
  3. آینده آماده: Vite از آخرین فناوری‌ها و استانداردهای وب استفاده می‌کند و تضمین می‌کند که پروژه‌های من همیشه پیشرفته هستند.

در پایان، انتخاب Vite.js نحوه کار من با React را دوباره تعریف کرده است. سریع است، تازه است و به من اجازه می دهد روی چیزی که بیشتر دوست دارم تمرکز کنم: ایجاد برنامه های کاربردی استثنایی. چرا به کمتر بسنده کنیم؟

گیوم دوهان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا