چه طور

در میان محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، لینک سازی برای سئو اهمیت بیشتری دارد

اگرچه هوش مصنوعی (AI) در 50 سال گذشته وجود داشته است، اما اکنون به سطحی از پیچیدگی رسیده است که آن را برای مصرف کننده معمولی قابل دسترس می کند. ابزارهای AI جریان اصلی هستند، از جمله ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی که بدون دخالت انسان مطالب شگفت انگیزی می نویسند.

ابزارهای هوش مصنوعی هم موهبت و هم لعنتی برای بازاریابی هستند. در حالی که ابزارهایی مانند Jasper AI و ChatGPT می توانند فرآیند تولید محتوا را ساده کنند، آنها باید آنها را برای بازاریابی محتوا و سئو.

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی چگونه در گوگل رتبه بندی می شود؟ آیا جریمه خواهد شد؟ آیا بازار با کارهای بی کیفیت اشباع تر خواهد شد؟

ما هنوز همه پاسخ ها را پیدا نکرده ایم (هنوز)، اما یک چیز وجود دارد که می دانیم. اگر همه افراد میانبر یکسانی داشته باشند، سرمایه گذاری زمان و انرژی برای تاکتیک های بلندمدت مانند لینک سازی وسیله ای برای برجسته شدن است.

تصویر توسط گرد آلتمن

هوش مصنوعی چیست؟ چگونه می تواند محتوا تولید کند؟

هوش مصنوعی یک اصطلاح کلی برای فناوری‌های مرتبط است که فرآیند تصمیم‌گیری انسانی را شبیه‌سازی می‌کند، مانند پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری ماشین (ML).

هوش مصنوعی می تواند داده ها را برای تصمیم گیری و یادگیری بدون برنامه نویسی خاص تفسیر کند، به همین دلیل است که موارد استفاده زیادی دارد. امور مالی، بهداشت و درمان، تجارت الکترونیکو بله، بازاریابی همگی از فناوری‌های هوش مصنوعی برای ساده‌سازی فرآیندها استفاده می‌کنند.

با نوشتن محتوا، ابزارهای هوش مصنوعی با کمک ساده، مانند تصحیح دستور زبان، شروع به کار کردند. اما با راه‌اندازی گزینه‌های پیچیده‌تر مانند ChatGPT، هوش مصنوعی اکنون می‌تواند کل مقالات را با استفاده از منابع پایگاه داده تولید کند – کاملاً بدون دخالت انسان.

نکته اینجاست: طبق گفته OpenAI، شرکتی که ChatGPT را راه‌اندازی کرد، این ابزار می‌تواند قابل اعتمادتر باشد. به قول خودش، ChatGPT گاهی اوقات “پاسخ هایی با صدای معقول اما نادرست یا بی معنی می نویسد.

در حال حاضر سیل محتوای آنلاین تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد، اما درک این نکته ضروری است که ChatGPT و ابزارهای مشابه باید برای آن بنویسند. بازاریابی محتوا یا سئو. آنها هدفی در ذهن ندارند – آنها فقط اطلاعاتی در مورد موضوعی ارائه می دهند که با یک پرس و جو ارائه می شود.

این ابزارها همچنین از داده‌های قدیمی استفاده می‌کنند، بنابراین می‌توان پاسخ‌های قدیمی یا اشتباه را دریافت کرد. به همین دلیل است که یک انسان باید پشت این فرآیند باشد.

محبوبیت ChatGPT قبلاً افزایش یافته است و چندین شرکت بزرگ فناوری محصولات رقابتی در دست ساخت دارند. این ابزارها همچنین در حین کار یاد می گیرند، بنابراین فقط در کاری که انجام می دهند بهتر می شوند.

گوگل چگونه محتوای هوش مصنوعی را مشاهده می کند؟

گوگل در حال آماده شدن است ابزار نوشتن هوش مصنوعی خود را راه اندازی کرد، اما این غول فناوری دیدگاه خود را در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی مشخص کرده است. به طور خاص، محتوای هوش مصنوعی هرزنامه محسوب می شود و برخلاف دستورالعمل های وب مستر است.

Google-1

تصویر توسط سیمون

در گذشته، گوگل موضع سختی را علیه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی اتخاذ کرده بود، اما دیگر اینطور نیست. اکنون، گوگل می‌گوید که تمام محتوای هوش مصنوعی وحشتناک نیست، اما محتوایی که هوش مصنوعی با هدف دستکاری در رتبه‌بندی جستجو می‌نویسد، وحشتناک است.

این برخلاف دستورالعمل‌ها و هدف اصلی Google – ارائه یک تجربه استثنایی به کاربر جستجو است.

بر اساس گوگل سیاست های هرزنامه، محتوایی مانند این “به صورت برنامه ریزی شده بدون تولید هیچ چیز اصلی یا افزودن ارزش کافی تولید می شود. به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متنی که برای خواننده معنی ندارد اما حاوی کلمات کلیدی جستجو است
  • متن ترجمه شده توسط یک ابزار خودکار بدون بازبینی یا نظارت انسانی قبل از انتشار
  • متن تولید شده از طریق فرآیندهای خودکار بدون توجه به کیفیت یا تجربه کاربر
  • متن با استفاده از تکنیک های مترادف خودکار، بازنویسی یا مبهم سازی تولید می شود
  • متن تولید شده از خراش دادن فیدها یا نتایج جستجو
  • دوخت یا ترکیب محتوا از صفحات وب مختلف بدون افزودن ارزش کافی

این مثال‌ها فقط در مورد هوش مصنوعی صدق نمی‌کنند. یک نویسنده انسانی می تواند محتوای هرزنامه و با کیفیت پایین را با حجم بالا ایجاد کند.

گوگل به تفاوت اهمیتی نمی دهد. هر دو هرزنامه در نظر گرفته می شوند که برای رتبه بندی موتور جستجو نوشته شده است، نه کاربر. اما توجه به این نکته مهم است ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی همه عذاب و غم نیستند


مرد و زن در حال بحث در مورد تصویر گرافیکی محتوا
تصویر توسط گرد آلتمن

چگونه می توان از هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا استفاده کرد؟

هوش مصنوعی را می توان برای بازاریابی محتوا به روش های مختلفی استفاده کرد، مانند تحقیق در مورد کلمات کلیدی، ممیزی وب سایت، تصحیح، ویرایش و غیره. بیایید برخی از این موارد را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

در صورت استفاده صحیح، این ابزارها می توانند فرآیندهای شما را به روش های زیر به میزان قابل توجهی بهبود بخشند:

تحقیق کلمات کلیدی

ابزارهای هوش مصنوعی به خودکارسازی و تجزیه و تحلیل هدف جستجو و جمع‌آوری کلمات کلیدی مرتبط برای استراتژی محتوای شما کمک می‌کنند.

ممیزی وب سایت

یکی از کارهایی که هوش مصنوعی بهتر از انسان انجام می دهد، تفسیر داده ها است. داده های عینی این را به عنوان واقعیت نشان می دهد، نه فرضیات یا انسان های مغرضانه.

ابزارهای یادگیری ماشینی (ML) می توانند وب سایت شما را بررسی کنند و شکاف ها یا نقاط ضعفی را برای بهبود پیدا کنند. یک انسان هنوز باید در این فرآیند باشد، اما می تواند مفید باشد.

تصحیح و ویرایش

ویرایشگرهای انسانی برای فرآیند تولید محتوا ضروری هستند، اما ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی می توانند به ویرایش های جزئی، غلط املایی و املایی کمک کنند تا اطمینان حاصل شود که همه پایه ها پوشش داده شده است.

اساساً مانند داشتن یک سری چشم دوم قبل از انتشار است.

موضوعات و رئوس مطالب

زمان زیادی برای ایجاد خوشه‌ها و طرح‌های موضوعی صرف می‌شود، اما ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند با شناسایی موضوعات پرطرفدار و ایده‌آل برای یک مخاطب خاص، فرآیند را ساده‌تر کنند.

همچنین می‌تواند خطوط کلی را برای شروع سریع تولید محتوا پیش‌نویس کند.

ایده پردازی محتوا

اگر برای رسیدن به آن مشکل دارید ایده های محتوای جدید همیشه ابزارهای هوش مصنوعی می توانند کمک کنند.

با توجه به اینکه هوش مصنوعی از پایگاه‌های داده یکسانی استخراج می‌شود، همه ایده‌ها اصلی نخواهند بود، اما می‌تواند جرقه‌ای الهام بخش باشد.

جستجوی صوتی

جستجوی صوتی در حال رشد است و ابزارهای هوش مصنوعی و جستجوی صوتی به NLP متکی هستند. این ابزارها می توانند به شما کمک کنند تا محتوای خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنید تا به کاربران کمک کند محتوا را راحت تر پیدا کنند.

اینها همه راه هایی هستند که هوش مصنوعی می تواند فرآیندهای شما را تقویت و تقویت کند، اما توجه داشته باشید که هنوز یک انسان درگیر است.

محدودیت های هوش مصنوعی برای تولید محتوا چیست؟

محدودیت اصلی هوش مصنوعی برای تولید محتوا این است که نمی‌توانید به سادگی از ابزار سؤال بپرسید و یک مقاله کامل و صیقلی برای انتشار بدون مراحل اضافی ایجاد کنید.

ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا عالی هستند، اما باید از آنها به صورت استراتژیک استفاده کنید.

در اینجا دلیل آن است:

نمودار استراتژی محتوا

تصویر توسط زوپو

بدون ارزش EEAT

در دسامبر سال 2022، گوگل معروف خود را به روز کرد دستورالعمل های ارزیابی کیفیت دستورالعمل های EAT با یک E اضافی برای «تجربه». اکنون، EEAT برای تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد است.

دستورالعمل‌های EEAT با صفحات پول یا زندگی شما (YMYL) مطابقت دارد، که شامل موضوعاتی است که در صورت نادرست بودن اطلاعات می‌تواند به کاربر آسیب برساند. اینها شامل موضوعات تأثیرگذار مانند اطلاعات بهداشتی، ایمنی یا رفاه مالی است.

گوگل به این موضوعات اهمیت بیشتری می دهد و آنها را با دستورالعمل های EEAT ترکیب می کند تا دقت و ارزش محتوا و شهرت سازنده آن را تعیین کند. اگر آن را به هوش مصنوعی بسپارید، مطمئناً در رتبه بندی ضربه ای خواهید خورد که بازیابی از آن دشوار خواهد بود.

اطلاعات با کیفیت پایین یا عدم دقت

ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی برای آموزش برای یافتن پاسخ به پرس و جوها به پایگاه داده ها متکی هستند. آنها به اینترنت متصل نیستند. ChatGPT، به ویژه، محدود به اطلاعات قبل از سال 2021 است، بنابراین هنوز از پیشرفت ها، روندها یا تغییرات در چند سال گذشته مطلع نشده است.

تصور کنید که این امر در مورد صنایع به سرعت در حال توسعه مانند بازاریابی یا فناوری چگونه است. شما نمی توانید بر صحت این اطلاعات تکیه کنید و سازندگان ابزار هرگز ادعا نکرده اند که 100٪ دقیق هستند.

برخی از موضوعات نیز برای تأثیرگذاری نیاز به درک دقیق تری دارند. برای مثال، سئوی B2B که توسط هوش مصنوعی نوشته شده است، می‌تواند بسیاری از ظرافت‌های صحبت کردن با مخاطبان B2B در مقابل مخاطبان B2C را از دست بدهد. احتمالاً یک مقاله استاندارد SEO با اطلاعات سطحی دریافت خواهید کرد، نه یک قطعه کاربردی.

نتایج جستجوی ضعیف

بازاریابان محتوا در حال حاضر باید با هجوم محتوای بی کیفیت که صرفاً برای رتبه بندی جستجو و ترافیک نوشته شده است، رقابت کنند.

کاربران ممکن است به اطلاعاتی که در جستجو پیدا می‌کنند، نیاز بیشتری داشته باشند، حتی اگر در صفحه اول ظاهر شوند. محتوای با کیفیت بالا، درست مانند رقابت محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، به اوج می رسد.

هوش مصنوعی یاد می‌گیرد و بهبود می‌یابد، اما همچنان از محتوای نادرست خود برای اطلاعات خود استفاده می‌کند. با هر چرخش جدید، محتوا و پیام آن از حقیقت دورتر و دورتر می شود.

دو احتمال برای چگونگی توسعه این امر وجود دارد. کیفیت جستجو پایین می‌آید و کاربران از هر چیزی که می‌خوانند مطمئن نیستند، یا محتوای معتبر در مقایسه با ارزش‌تر می‌شود.

مانع ورود کم

با محتوای هوش مصنوعی، هر کسی که به ابزار هوش مصنوعی دسترسی داشته باشد می تواند محتوا ایجاد کند و آن را منتشر کند. آنها نیازی به دانش، تجربه یا تفکر انتقادی ندارند تا بتوانند مقاله ای را در چند لحظه به دست آورند و آن را به دنیا بیاورند.

فرقی نمی‌کند این چیز بی‌اهمیت باشد، مثلاً «10 دلیل برای لذت بردن از بستنی» یا چیز بالقوه مضر، مانند «بهترین اقدامات سرمایه‌گذاری برای دوران بازنشستگی شما».

این ابزار همان محتوا را ارائه می دهد که اکنون رقیب شماست.

لینک بیلدینگ چگونه جا می گیرد؟

لینک بیلدینگ

تصویر توسط زوپو

افزایش محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، برخی از سازندگان را نگران کرده است، البته این بی دلیل نیست. اما فرصتی برای یک مزیت رقابتی وجود دارد.

اگر دیگران از میانبرهایی با محتوای AI پر خطا استفاده می کنند که فقط برای مشاهده موتورهای جستجو طراحی شده است و برای کاربر ارزشی ندارد، آنهایی که انسان ها را در مرکز فرآیند نگه می دارند – هم به عنوان خالق و هم به عنوان مخاطب – این شانس را خواهند داشت که وارد عمل شوند. بالا.

و یکی از راه های انجام این کار لینک بیلدینگ است. کسب بک لینک برای سئوی موفق بسیار مهم است زیرا خزنده ها برای کشف صفحات و درک سلسله مراتب سایت پیوندها را دنبال می کنند.

بک لینک ها یا لینک های خارجی، لینک هایی هستند که سایر وب سایت ها روی محتوای خود قرار می دهند تا خوانندگان را به محتوای شما هدایت کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، بخشی از اعتبار سایت لینک شده به شما منتقل می شود و رتبه شما را افزایش می دهد.

لینک های صحیح می توانند رتبه شما را بهبود بخشند، اما لینک های اشتباه می توانند عواقب زیادی داشته باشند. لینک بیلدینگ همه چیز در مورد است ایجاد قدرت از منابع معتبر. تکیه بر تکنیک های سایه فقط به رتبه شما آسیب می رساند، اگرچه بسیاری از آنها به آنها اعتماد می کنند.

با محتوای هوش مصنوعی، لینک های با کیفیت پایین و هرزنامه ها احتمالا رشد می کنند. خوشبختانه، گوگل ابزارهایی برای ارزیابی لینک ها دارد و هرزنامه را فیلتر کنید و برخی از محتوای هوش مصنوعی را از کارهای با کیفیت و تولید شده توسط انسان متمایز کند.

با محتوای باکیفیت پیشتاز باشید

ابزارهای هوش مصنوعی یک تحول در صنعت هستند. در حالی که آنها می توانند تولید محتوا را از جهاتی افزایش دهند، تردید وجود دارد که هرگز جایگزین درک یا خلاقیت انسان شوند.

شیوه‌های سئو مانند ایجاد محتوای با کیفیت، کسب بک لینک و نوشتن با در نظر گرفتن کاربر همیشه مرتبط بوده‌اند، اما در مقایسه با هوش مصنوعی، به شما کمک می‌کنند از همه هرزنامه‌های هوش مصنوعی جلوتر باشید.

———————————————— ——————————

بیوگرافی نویسنده

جیسون خو فریلنسری در سئو را در کالج شروع کرد، اولین آژانس خود را فروخت و اکنون موسس آن است زوپو، یک آژانس مشاوره SEO مستقر در اورنج کانتی که به ایجاد استراتژی های قدرتمند سئو بلند مدت برای مشتریان ما کمک می کند. جیسون همچنین روزانه از چندین فنجان چای لذت می‌برد، آخر هفته‌ها مخفی می‌شود، به خواندن ادامه می‌دهد و برای بیستمین بار سریال سیمپسون‌ها را تماشا می‌کند.

نویسنده-جیسون-خو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا