ارز دیجیتال

هیئت اوراق بهادار ایالت تگزاس علیه شرکت کریپتو ابرا و مدیر عامل بیل بارهیت اقدام اجرایی انجام می دهد – چه خبر است؟

منبع تصویر: Pixabay

هیئت اوراق بهادار ایالت تگزاس دستور توقف و توقف اضطراری را علیه وام دهنده کریپتو Abra صادر کرد و مدعی شد که حداقل از 31 مارس 2023 ورشکسته بوده است.

در یک بایگانی در روز پنجشنبه، رگولاتور تگزاس از اقدامات اجرایی علیه آبرا و بنیانگذار آن ویلیام بارهیت به اتهام ارتکاب کلاهبرداری در اوراق بهادار و همچنین شرکت در فریب در مورد فروش محصولات سرمایه گذاری از طریق شرکت های وابسته به آن Abra Earn و Abra Boost پرده برداری کرد.

در این پرونده آمده است که آبرا “پیشنهادهایی را برای سرمایه گذاری در Abra Earn در تگزاس ارائه کرده است که حاوی اظهاراتی بود که از نظر مادی گمراه کننده بود یا ممکن است افکار عمومی را فریب دهد.”

این رفتار نادرست شامل پنهان کردن عمدی اطلاعات مالی است که منعکس کننده سرمایه طرفین، عدم پرداخت وام ها، و انتقال دارایی ها به Binance است.

رگولاتور ادعا کرد که این شرکت مخفیانه دارایی‌ها را به بایننس منتقل کرده است، که هفته گذشته توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده شکایت شد و متهم به اجرای یک صرافی رمزنگاری ثبت‌نشده بود.

ادعا شده است که تا فوریه 2023، Abra Trade و Respondent Plutus Lending بیش از 118 میلیون دلار دارایی دیجیتالی در بایننس داشتند.

علاوه بر این، پرونده ادعا می‌کرد که آبرا قبلاً ادعا کرده بود که «فروش سرمایه‌گذاری در Abra Earn را در اکتبر 2022 متوقف می‌کند» که موفق به انجام آن نشد.

در ماه اکتبر، آبرا و شرکت‌های وابسته به آن، شروع به ارائه و فروش سرمایه‌گذاری در Abra Boost، یک حساب سپرده گذاری دارایی دیجیتال، به سرمایه‌گذاران معتبر و نهادی در ایالات متحده کردند.

Abra که در سال 2014 تأسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین وام‌دهنده‌های ارز دیجیتال در بازار با بیش از 116 میلیون دلار دارایی تحت مدیریت برای سرمایه‌گذاران Abra Earn و Abra Boost در ایالات متحده از ماه می امسال است.

ابرا از اواخر مارس ورشکسته بوده است

هیئت اوراق بهادار ایالت تگزاس در پرونده خود مدعی شد که آبرا در اواخر ماه مارس و زمانی که تنظیم کننده با Barhydt مصاحبه کرد، ورشکسته یا تقریباً ورشکسته بود.

نهاد نظارتی ادعا کرد که آبرا کمتر از 30 میلیون دلار در Babel Finance، 30 میلیون دلار دیگر در جنسیس که متعلق به گروه ارز دیجیتال است و 10 میلیون دلار در Three Arrows Capital دارد.

در زمان ارائه گزارش، تمامی این نهادها در حال انحلال یا ورشکستگی هستند.

در این پرونده آمده است: “حداقل تا تاریخ مصاحبه، احزاب مجموعاً به عنوان Abra عمل می کردند یا تقریباً ورشکسته بودند.”

شایان ذکر است که به غیر از Abra، تعدادی دیگر از وام دهندگان ارزهای دیجیتال بزرگ نیز طی دو سال گذشته سقوط کرده اند که شامل سلسیوس، بلوک فای و واحد وام دهی کریپتو Genesis می شود.

Nexo که یکی از معدود شرکت‌های وام‌دهنده ارزهای دیجیتال است که از کار خارج نشده است، موافقت کرده است که مجموعاً 45 میلیون دلار برای تسویه اتهامات ناشی از نقض قوانین حمایت از سرمایه‌گذاران بپردازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا