برنامه نویسی

تنها توصیه ای که من به هر کسی که به عنوان یک مهندس نرم افزار شروع به کار می کند می کنم

به عنوان یک مهندس نرم‌افزار، آموخته‌ام که تسلط بر اصول اساسی برای موفقیت بلندمدت در این صنعت همیشه در حال توسعه بسیار مهم است. اما، به‌عنوان یک مهندس مبتدی که مشتاق نشان دادن است، به راحتی می‌توان در هیجان یادگیری فناوری‌های جدید و درخشان گرفتار شد و اهمیت اصول اولیه را نادیده گرفت.

در تجربه خود به عنوان یک مهندس Frontend متخصص در Angular، با بسیاری از فناوری‌ها و مفاهیم پیچیده برای ساخت برنامه‌های کاربردی وب قوی مانند Rxjs، مدیریت حالت و سئو مواجه شده‌ام. و اشتباه نکنید. اینها موضوعات ضروری هستند که برای ساختن یک اپلیکیشن پیشرفته باید بدانید.

با این حال، نکته اینجاست: با تمرکز صرف بر این مفاهیم پیشرفته بدون ایجاد یک پایه محکم، خود را برای شکست آماده می کنید. به من اعتماد کن؛ من اونجا بودم. من اصول اولیه نحوه کار یک برنامه را نداشتم، که منجر به مشکلات، اشکالات و عیب یابی وقت گیر شد.

بنابراین، برای بهبود مهارت هایم چه کار کردم؟ یک قدم به عقب برداشتم و روی تقویت مفاهیم اصلی خود تمرکز کردم. من با مربیان و همکارانم تماس گرفتم و از آنها در مورد اصول اساسی راهنمایی خواستم و روی ایجاد یک پایه ذهنی محکم کار کردم.
این روزها، من هر آخر هفته زمانی را به پر کردن شکاف ها اختصاص می دهم.
در طول هفته معمولی‌ام، بلیت، مشکلی که با آن مواجه بودم و شکاف دانشی که مانع از حل سریع‌تر مشکلم شد را یادداشت کردم.
آخر هفته آینده، زمانی را به آن موضوع اختصاص خواهم داد.

مثال دیگری که به ویژه برای همه کسانی که هر کاری مرتبط با جاوا انجام می دهند جالب است این است: معماری پشت آن را مطالعه کنید. JVM، JRE، نحوه کامپایل کد جاوا به کد بایت و غیره.
این دانشی بود که برای مدت طولانی فاقد آن بودم تا اینکه متوجه شدم مهم نیست که چقدر با جاوا راحت هستم و فرو رفتن عمیق در آن موضوعات چقدر ناراحت کننده است، درک مفاهیم اساسی ضروری بود.

نتیجه؟

  1. اشکال زدایی زمان بسیار کمتری را می گرفت
  2. من توانستم تصمیمات کارآمدتری در مورد معماری نرم افزار خود بگیرم (انتخاب مجموعه ها و غیره)
  3. شروع کردم به درک سطح انتزاعی که برخی از زبان های برنامه نویسی مدرن ارائه می دهند.

در پایان، من به مهندسان نرم افزار جدید توصیه می کنم که از اصول اولیه غافل نشوند. همیشه سطوح انتزاع را بدیهی فرض نکنید. کنجکاو باشید که چگونه و چرا کارها همانطور که کار می کنند کار می کنند.
از همکاران و مربیان با تجربه راهنمایی بخواهید و یک پایه ذهنی محکم بسازید. به یاد داشته باشید، ایجاد تعادل در یادگیری فن آوری های جدید و درخشان و تقویت مفاهیم اصلی ضروری است. انجام این کار به طور بالقوه باعث صرفه جویی در ساعت‌ها از اشکال‌زدایی می‌شود و شما را از کسانی که فقط کد را از Stack Overflow یا ChatGPT کپی کرده‌اند، جدا می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا