شبکه های اجتماعی

دادگاه عالی ایالات متحده تصمیم می گیرد که آیا مقامات دولتی می توانند منتقدان را در رسانه های اجتماعی مسدود کنند

را دیوان عالی آمریکا، بررسی حقوق آزادی بیان در رسانه های اجتماعی عصر، روز دوشنبه موافقت کرد تا بررسی کند که آیا اولین متمم قانون اساسی، مقامات دولتی را از مسدود کردن منتقدان خود در پلتفرم هایی مانند منع می کند یا خیر. فیس بوک و توییتر

قضات درخواست تجدیدنظر دو عضو هیئت مدیره مدرسه دولتی از شهر پاوی در جنوب کالیفرنیا را در مورد حکم دادگاه بدوی به نفع والدین مدرسه ای که پس از مسدود شدن از صفحات فیس بوک و حساب توییتر توسط مقامات، شکایت کرده بودند، پذیرفتند.

قضات همچنین پس از شکایت از یک مقام شهری در پورت هورون که به دنبال پست‌های انتقادی شاکی درباره واکنش دولت محلی به کووید-19، او را در فیس‌بوک مسدود کرده بود، درخواست تجدید نظر را از حکم دادگاه پایین‌تر در میشیگان علیه او انجام دادند.

موضوع این است که آیا فعالیت رسانه‌های اجتماعی یک مقام دولتی می‌تواند به عنوان یک اقدام دولتی باشد که با محدودیت‌های متمم اول در مورد مقررات دولتی بیان می‌شود.

قاضی‌ها در سال 2021 با موضوع مشابهی در متمم اول مواجه شدند که شامل یک مناقشه حقوقی بر سر تلاش دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای مسدود کردن منتقدان از حساب توییتر خود بود. قضات پس از خروج ترامپ از سمت خود با تصمیم گیری در مورد بحث برانگیز بودن این پرونده، به آن دعوای دادگاه پایان دادند و تصمیم دادگاه بدوی را که تشخیص داد رئیس جمهور سابق حقوق آزادی بیان در قانون اساسی را نقض کرده بود، کنار گذاشتند.

پرونده کالیفرنیا شامل میشل اوکانر-رتکلیف و تی جی زین، اعضای منتخب ناحیه مدرسه واحد پووی است. آنها کریستوفر و کیمبرلی گارنیر، والدین سه دانش آموز در مدارس منطقه را در فیس بوک و توییتر پس از اینکه این زوج صدها پست انتقادی در مورد موضوعاتی مانند نژاد و رسیدگی به امور مالی مدرسه منتشر کردند، مسدود کردند.

گارنیرز از اوکانر-رتکلیف و زین در دادگاه فدرال شکایت کرد و مدعی شد که حقوق آزادی بیان آنها بر اساس متمم اول قانون اساسی نقض شده است.

طبق پرونده دادگاه گارنیرز، زین و اوکانر-رتکلیف هر کدام صفحات عمومی فیس بوک داشتند که آنها را به عنوان مقامات دولتی معرفی می کرد. صفحه زین با عنوان “TJ Zane، امنای ناحیه یکپارچه مدرسه Poway” و شامل تصویری از تابلوهای منطقه مدرسه بود.

O’Connor-Ratcliff همچنین یک نمایه عمومی توییتر داشت. پرونده دادگاه گفته است که در آن حساب و صفحه فیس بوک خود، او خود را به عنوان “رئیس شورای آموزش PUSD” معرفی کرده و به آدرس ایمیل رسمی خود پیوند داده است.

یک قاضی فدرال در کالیفرنیا در سال 2021 به نفع والدین رای داد. دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم ایالات متحده مستقر در سانفرانسیسکو در ژوئیه گذشته موافقت کرد و دریافت که اعضای هیئت مدیره مدرسه حساب های رسانه های اجتماعی خود را به عنوان “کانال های ارتباط با مردم” ارائه کرده اند. در مورد تجارت هیئت مدرسه

پرونده میشیگان شامل کوین لیندک ساکن پورت هورون است که پس از ارسال انتقادات مربوط به همه‌گیری کووید-19، از صفحه عمومی فیس‌بوک جیمز فرید مدیر شهر مسدود شد.

لیندکه از فرید در دادگاه فدرال شکایت کرد و همچنین ادعا کرد که حقوق متمم اول او نقض شده است.

حساب فرید یک صفحه عمومی فیس بوک بود که او را به عنوان یک “شخصیت عمومی” معرفی می کرد، عکسی از او در حالی که سنجاق مدیر شهری خود را به تن داشت و اغلب حاوی اطلاعاتی در مورد برنامه ها و سیاست های شهری بود، طبق پرونده دادگاه لیندکه.

یک قاضی فدرال در سال 2021 به نفع فرید رای داد. ششمین دادگاه استیناف ایالات متحده مستقر در سینسیناتی در ژوئیه گذشته با این موضوع موافقت کرد و دریافت که فرید زمانی که لیندکه را از فیس بوک مسدود کرد، در مقام رسمی خود عمل نکرده است.

درخواست کنندگان در هر دو اختلاف به این موضوع گفتند دادگاه عالی که نتایج متفاوت در پرونده های آنها منعکس کننده شکاف بین دادگاه های پایین تر است که قضات باید آن را حل کنند.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا