شبکه های اجتماعی

چگونه موبایل دزدیده شده خود را برای سارقان غیرقابل استفاده کنیم؟

آیا تا به حال آرزو کرده اید که ای کاش تلفن گم شده شما به نحوی برای سارقان قابل استفاده یا غیر قابل استفاده شود تا آنها گوشی دزدیده شده را پس دهند. خوب، هیچ اطمینانی در مورد قسمت دوم وجود ندارد، اما وزارت ارتباطات اخیراً اعلام کرده است سانچار ساعتی این سرویس تضمین می کند که دستگاه های تلفن همراه گم شده در سراسر کشور مسدود می شوند و با توجه به گزارش و مسدود شدن آن توسط کاربر، هیچ سیم کارتی از هیچ ارائه دهنده خدمات مخابراتی روی آن کار نخواهد کرد.

در اینجا نحوه غیرقابل استفاده کردن شما آورده شده است

DoT اخیراً دامنه وب سایت شهروند محور Sanchar Saathi را با هدف کمک به مشترکان تلفن همراه و تقویت امنیت دستگاه گسترش داده است.

این پورتال شامل گزینه ای برای گزارش و مسدود کردن تلفن همراه گم شده یا دزدیده شده در زیر گزینه Block your lost/stolen mobile توسط CEIR است. به عنوان بخشی از این سرویس، کاربران می توانند با استفاده از شماره IMEI دستگاه، تلفن های گم شده/دزدیده شده خود را گزارش، مسدود و ردیابی کنند.

بخش مهم این است که به محض مسدود شدن تلفن، غیرقابل استفاده می شود و در هیچ شبکه ارائه دهنده خدمات مخابراتی در سراسر هند کار نخواهد کرد.

کنجکاو، خدمات چگونه کار می کند؟ ساده است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل زیر را دنبال کنید:

بازدید کنید پورتال سانچار ساعتی
از هر مرورگر وب برای بازدید از https://sancharsaathi.gov.in/ استفاده کنید. این وب سایت هم برای موبایل و هم برای دسکتاپ کار می کند.

گزینه Block your گمشده/دزدیده شده موبایل را پیدا کنید
در وب سایت به پایین اسکرول کنید و در بخش خدمات شهروندی مرکزی بر روی Block your گمشده/دزدیده شده موبایل کلیک کنید.

به دنبال دکمه قرمز بروید – مسدود کردن موبایل دزدیده شده/گمشده
در صفحه Lost Mobile، روی دکمه Block Stolen کلیک کنید

فرم را پر کنید
پس از کلیک بر روی دکمه قرمز، فرمی با سه فیلد – اطلاعات دستگاه، اطلاعات گم شده و اطلاعات شخصی صاحب موبایل ظاهر می شود.
موارد کلیدی مورد نیاز برای پر کردن این فرم — یک شکایت پلیس و شماره شکایت آن، هر دو شماره IMEI تلفن (فقط در مورد تلفن های دو سیم کارته قابل اعمال است). شماره تلفن دیگری که می توانید از طریق آن OTP دریافت کنید.

اظهارنامه را بپذیرید و تسلیم کنید
پس از تکمیل فرم، اظهارنامه را بپذیرید و دکمه ارسال را بزنید.

چگونه دستگاه تلفن همراه دزدیده شده برای سارقان و هرگونه دسترسی غیرمجاز غیرقابل استفاده می شود
همانطور که قبلاً ذکر شد، هنگامی که یک دستگاه مسدود شود، با هیچ سیم کارتی در سراسر کشور کار نخواهد کرد. یعنی حتی اگر دزد سیم کارت شما را پرت کرده باشد و بخواهد سیم کارت خودش را اضافه کند، کار نمی کند.

نگران نباشید، در صورت یافتن با استفاده از پورتال سانچار ساعتی، می‌توان گوشی مسدود شده را مجدداً توسط صاحب دستگاه رفع انسداد کرد. برای این کار، مراحل ذکر شده در بالا را دنبال کنید و دکمه سبز – Un-Block Found Mobile را انتخاب کنید.

شناسه درخواست، شماره موبایل (که برای OTP/Notifications در حین مسدود کردن ارائه شد) را وارد کنید، دلیل رفع انسداد را انتخاب کنید، Captcha را پر کنید و بر روی دریافت OTP کلیک کنید. سپس OTP دریافت شده را وارد کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک کنید تا درخواست رفع انسداد ثبت شود.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا