شبکه های اجتماعی

گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی چگونه کار می کند؟ ابزارهای سال 2024

Summarize this content to 300 words in Persian Lang

گوش دادن اجتماعی به بازاریابان کمک می‌کند تا بینش‌های بی‌ارزش مخاطب را به دست آورند. اکنون – با قدرت افزوده شده هوش مصنوعی – ارزش آن حتی بیشتر شده است. اما دقیقاً گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی چیست؟ چگونه کار می کند و چرا اینقدر تغییر دهنده بازی است؟

برای آشنایی با هوش مصنوعی برای گوش دادن اجتماعی و خلاصه ای از 5 ابزار برتر که به شما کمک می کند بیشترین بهره را از هوش مصنوعی در استراتژی گوش دادن خود ببرید، ادامه دهید.

جایزه: دانلود این برگه تقلب رایگان با 250 درخواست ChatGPT مهندسی شده حرفه ای که به شما کمک می کند در محل کار و زندگی روزانه خود بهره وری بیشتری داشته باشید. ما دستورات خاصی را برای آن گنجانده ایم بیش از 25 صنعت و حرفه!

گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی چیست؟

گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی فرآیند استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای نظارت بر کانال های رسانه های اجتماعی برای اشاره به موضوعات خاص، مانند نام تجاری یا محصولات شما است. ابزارهای گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی سپس آن مکالمات را تجزیه و تحلیل می کند تا بینش هایی در مورد شهرت برند، روندهای صنعت و الگوهای رفتار مصرف کننده کشف کند.

البته گوش دادن اجتماعی چیز جدیدی نیست. تلاش برای درک آنچه مردم در مورد شما می گویند، از همان ابتدای راه اندازی رسانه های اجتماعی، یک استراتژی بازاریابی کلیدی بوده است.

در آن زمان، گوش دادن اجتماعی به کارهای دستی زیادی نیاز داشت، با جستجوی پلتفرم‌ها در یک زمان برای موضوعاتی که می‌خواستید دنبال کنید. سپس باید به سختی نتایج را جمع‌آوری و مرتب کنید تا بفهمید مخاطبان هدف شما چه می‌گویند (صفحه‌گسترده، کسی؟).

در نهایت، پلتفرم‌های مدیریت رسانه‌های اجتماعی مانند ناب فالوور با اجازه دادن به شما در کار با طیف وسیعی از شبکه‌های اجتماعی در یک داشبورد، و با خودکارسازی جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل مکالمات آنلاین، گوش دادن اجتماعی را آسان‌تر کردند.

هوش مصنوعی به راهکارهای شنیداری اجتماعی اجازه می دهد میلیون ها پست را سریعتر از قبل جستجو کنند. ابزارهای نسل بعدی هوش مصنوعی همچنین می توانند زبان را به خوبی درک کنند که نه تنها می توانند آنچه افراد در مورد یک موضوع می گویند را پیگیری کنند، بلکه احساس آنها را در مورد آن نیز تعیین کنند.

در نهایت، هوش مصنوعی در نمایاندن روندها و الگوها با سرعتی فوق‌العاده عالی عمل می‌کند و به مدیران رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کند تا بفهمند چرا مردم آنچه را که می‌گویند می‌گویند. به‌علاوه، «هوشمندترین» ابزارهای گوش دادن به هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده را ارائه می‌کنند و به شما نگاهی پیشرفته به حجم موضوعات، روندها و حتی خطرات برندتان در آینده می‌دهند.

هوش مصنوعی امروزی گوش دادن اجتماعی را به سطح جدیدی می برد. اما چگونه کار می کند؟

گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی چگونه کار می کند؟

گوش دادن به رسانه‌های اجتماعی هوش مصنوعی از هوش مصنوعی و فناوری مرتبط استفاده می‌کند تا به شما کمک کند حجم وسیعی از محتوای تولید شده در پلتفرم‌های اجتماعی را فیلتر کنید. این به شما امکان می دهد نام تجاری خود و موضوعاتی را که برای شما مهم هستند، سریعتر از همیشه ردیابی کنید.

صبر کنید، آیا این همان کاری نیست که نرم افزار شنیداری اجتماعی معمولی در تمام این مدت انجام داده است؟

نه کاملا.

برخلاف ابزارهای بازاریابی مرسوم، هوش مصنوعی در واقع می تواند به خود یاد دهد که معنای زبان را درک کند و آن را به خوبی، هوشمندانه تجزیه و تحلیل کند. هر چه بیشتر بیاموزد، باهوش‌تر می‌شود – و با سرعتی شگفت‌آور.

بیایید نحوه عملکرد آن را در سه مرحله اساسی در گوش دادن اجتماعی بشکافیم: گوش دادن، تجزیه و تحلیل، و گزارش.

گوش دادن به هوش مصنوعی

ابتدا بخش گوش دادن می آید: هوش مصنوعی از طریق شبکه های اجتماعی و سایر رسانه های آنلاین به دنبال استفاده از عبارات یا کلمات خاص است. به لطف توانایی پردازش سریع حجم عظیمی از داده ها، هوش مصنوعی یافتن میلیون ها ذکر نام را آسان می کند. به اصطلاح می تواند سوزن های بیشتری را در انبار کاه بزرگتر پیدا کند.

فراتر از سرعت، بسیار دقیق است. این کار با استفاده از آنچه پردازش زبان طبیعی (NLP) نامیده می شود، که بخشی از هوش مصنوعی است، انجام می دهد. اما در مورد مخفف آن نگران نباشید: اگر با ChatGPT بازی کرده باشید، قبلاً دیده اید که چگونه هوش مصنوعی می تواند به زبانی ساده و نسبتاً طبیعی پاسخ دهد.

این توانایی برای درک تفاوت های ظریف زبان به هوش مصنوعی کمک می کند تا ارجاعات برند را شناسایی کند، حتی زمانی که نام برند به طور خاص استفاده نمی شود.

بهترین الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند یاد بگیرند که متن، آرم و حتی اشیاء را در تصاویر و ویدیوها تشخیص دهند – نوعی گوش دادن بصری.

تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی

تجزیه و تحلیل جایی است که گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی واقعاً می درخشد. وقتی همه این داده‌ها جمع‌آوری شدند، می‌توانند حجم عظیمی از داده‌ها را در زمان واقعی مرتب کنند، روندها را شناسایی کنند و الگوهایی را شناسایی کنند که به درک نویز آنلاین کمک می‌کنند.

هوش مصنوعی با استفاده از مهارت‌های پردازش زبان طبیعی خود می‌تواند داده‌های جمع‌آوری‌شده را مرتب کند و احساسات ذکرها و حتی زمینه را به‌طور دقیق درک کند. آیا مثبت، منفی یا خنثی است؟ برخی از ابزارهای هوش مصنوعی حتی می توانند احساسات خاصی مانند خشم یا غم را درک کنند.

و برخلاف عمه آرتا، هوش مصنوعی حتی می تواند طعنه و زبان عامیانه را درک کند.

گزارش AI

در نهایت، هوش مصنوعی می‌تواند نتایج تمام این تجزیه و تحلیل داده‌ها را به زبانی ساده و واضح ارائه کند که به راحتی قابل درک است – و بر اساس آن عمل می‌کند.

این به اندازه کافی هوشمندانه است که فراتر از گفتن آنچه مردم به صورت آنلاین به شما می گویند و بینش خود را در اختیار شما قرار می دهد چرا آنها آن را می گویند

تکنیک‌های شنیداری اجتماعی سنتی می‌توانند افزایش نام تجاری را تشخیص دهند. اما بهترین ابزارهای شنود اجتماعی هوش مصنوعی همچنین می‌توانند بینشی در مورد آنچه که ممکن است در وهله اول باعث این جهش شود و حتی افزایش‌های آینده را پیش‌بینی کنند.

چرا بازاریابان برای گوش دادن اجتماعی به هوش مصنوعی نیاز دارند؟

افزودن قدرت هوش مصنوعی به تلاش‌های گوش دادن اجتماعی شما، مزایای زیادی از جمله کارایی، سرعت، مقیاس و دقت را به همراه دارد.

اما گوش دادن اجتماعی با هوش مصنوعی اصول مدیریت رسانه های اجتماعی را به چند روش بسیار مهم بهتر می کند:

  • ایجاد آگاهی از برند: گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی به شما امکان می دهد مکالمات مربوط به نام تجاری خود را کارآمدتر از همیشه پیدا کنید (و به آنها بپیوندید). اگر محصول شما در یک ویدیو نمایش داده می‌شود، نام تجاری شما در پادکست ذکر می‌شود، یا لوگوی شما در یک میم ظاهر می‌شود، بهترین ابزار گوش دادن به هوش مصنوعی فرصت‌های تعامل بیشتری را ایجاد می‌کند.
  • مدیریت بحران: سحر و جادوی ماشین هوش مصنوعی، گفتگوهای آنلاین را در زمان واقعی ردیابی می کند تا هرگز گرفتار نشوید. هوش مصنوعی حتی می تواند یاد بگیرد که مشکل را قبل از وقوع آن پیش بینی کند (احساس عنکبوتی!). بحران جلوگیری شد، شغل نجات یافت.
  • شناسایی فرصت های جدید: با گوش دادن دقیق تر به کانال های بیشتر، هوش مصنوعی به شما امکان می دهد ایده های جدید محصول، همکاران بالقوه و فرصت های بازار را به سرعت کشف کنید.
  • ردیابی رقبا: از کمپین‌های جدید رقبا و راه‌اندازی محصول در هر کجا که اتفاق می‌افتد، آگاه شوید.

5 بهترین ابزار گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی برای سال 2024:

خوب، اکنون که می دانید گوش دادن اجتماعی با هوش مصنوعی چیست و چه کاری می تواند برای شما انجام دهد، در اینجا برداشت ما از بهترین ابزارهای گوش دادن اجتماعی مبتنی بر هوش مصنوعی است.

1. Talkwalker توسط ناب فالوور

ناب فالوور در حال حاضر شامل ابزارهای قدرتمند شنیداری اجتماعی، از جمله تجزیه و تحلیل احساسات برای درک احساس مردم در مورد یک موضوع است.

ناب فالوور به تازگی راهکار گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی Talkwalker را خریداری کرده است. این به شما امکان می دهد احساسات پشت نام تجاری را با ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی Talkwalker درک کنید – درست از داشبورد ناب فالوور شما!

کاربران می توانند با استفاده از ورود به سیستم ناب فالوور خود با استفاده از یک ورود به سیستم وارد حساب Talkwalker خود شوند و ادغام های بیشتری در حال انجام است.

و از آنجایی که بهترین مکالمات دو طرفه هستند، هنگامی که Talkwalker به طور کامل با ناب فالوور ادغام شد، می توانید گوش دادن و پاسخ دادن به مخاطبان خود را در یک پلت فرم ترکیب کنید.

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

پستی که توسط ناب فالوور به اشتراک گذاشته شده است (@hootsuite)

شنوایی هوش مصنوعی Talkwalker بیش از 100 شبکه اجتماعی و 150 میلیون وب سایت از جمله وبلاگ ها، انجمن ها، ویدیوها، سایت های خبری و سایت های بررسی را نظارت می کند. همچنین می تواند تا پنج سال از داده های تاریخی را بررسی کند.

البته، ذکر متن تنها بخش کوچکی از مکالمه ای است که در مورد برند شما اتفاق می افتد. بنابراین Talkwalker همچنین به صورت بصری گوش می دهد تا هر زمانی که نام تجاری، لوگو و حتی محصول شما در تصاویر، ویدیوها، میم ها یا GIF ظاهر می شود را ردیابی کند.

Talkwalker همچنین یکی از معدود ابزارهای گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی است که به معنای واقعی کلمه گوش می دهد – نظارت بر محتوای صوتی در ویدیوها (سلام، TikTok!) و پادکست ها برای ذکر و ارجاع به موضوعات داغ شما.

با استفاده از قابلیت‌های پردازش زبان طبیعی هوش مصنوعی، Talkwalker می‌تواند احساسات انسانی – از جمله کنایه و کنایه – را تفسیر کند و آنها را در معیارهای ملموس قرار دهد.

Talkwalker همچنین از هوش مصنوعی برای شناسایی تأثیرگذاران اجتماعی استفاده می کند که دارای تعامل قوی، دسترسی و ارتباط با برند شما هستند.

در حالی که اکثر ابزارهای گوش دادن به هوش مصنوعی به فناوری شخص ثالث متکی هستند، Talkwalker یک موتور اختصاصی هوش مصنوعی (به نام BlueSilk) توسعه داده است.™) و آن را بر روی بیش از 3 تریلیون نقطه داده آموزش داد (ترجمه عصبی: این مقدار زیادی است!).

بنابراین اگر سازمان شما نیازهای افزایش یافته ای دارد، می توانید از طریق API آن به Talkwalker ضربه بزنید و به شما این امکان را می دهد که داده ها و بینش های آن را مستقیماً با سیستم های دیگر ادغام کنید. شما حتی می توانید مدل های هوش مصنوعی سفارشی خود را بسازید و آموزش دهید، متناسب با نیازها، صنعت و اهداف خاص شما.

در نهایت، ابزار مدیریت بحران مبتنی بر هوش مصنوعی Talkwalker می‌تواند با توجه به ناهنجاری‌ها در داده‌های اجتماعی و کمک به برندها در خاموش کردن سریع آتش‌سوزی، مشکلات را زود تشخیص دهد.

داشبورد Talkwalker به زبان ساده توضیح می دهد که چه چیزی باعث افزایش نام تجاری می شود

منبع: Talkwalker

2. برند واچ

قدرت برند واچ به عنوان یک ابزار گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی در عمق داده آن نهفته است. آنها ادعا می کنند که هر روز بیش از 500 میلیون مکالمه جدید اضافه می کنند.

برند واچ برای کمک به جستجو و تجزیه و تحلیل 100 میلیون سایت و میلیاردها منبع به OpenAI استاندارد صنعتی متکی است.

این طیف از منابع، Brandwatch را به گزینه ای برای برندهای بزرگی تبدیل می کند که نیاز به تحقیقات گسترده مصرف کننده دارند. مانند اکثر ابزارهای گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی، Brandwatch نیز از هوش مصنوعی برای شناسایی «اشاره‌های بصری» مانند اشیا، کلمات و لوگوها در تصاویر استفاده می‌کند.

Brandwatch با ناب فالوور ادغام می‌شود و انجام آن را بر اساس بینش‌ها و توصیه‌های آن آسان می‌کند.

داشبورد ابزار گوش دادن اجتماعی Brandwatch

منبع: برند واچ

3. اسپرینکلر

Sprinklr گوش دادن اجتماعی مبتنی بر هوش مصنوعی را به عنوان بخشی از یک پیشنهاد بسیار گسترده تر به عنوان یک پلت فرم جامع مدیریت تجربه مشتری ارائه می دهد. این امر باعث می‌شود که برای شرکت‌هایی که به دنبال راه‌حل‌های پشتیبانی از مرکز تماس و گفتگوی زنده هستند، مورد توجه قرار گیرد.

Sprinklr بیش از 30 کانال اجتماعی و دیجیتال را در زمان واقعی نظارت می کند، از جمله سایت های خبری، Reddit، بلاگ ها، وب سایت ها، انجمن ها، پادکست ها، ویدیوها، وردپرس، و حتی نظرات و آگهی ها.

با استفاده از هوش مصنوعی، Sprinklr همچنین می‌تواند لوگوها و متن‌ها را در GIF، تصاویر، ویدیوها و سایر فرمت‌های رسانه شناسایی کند تا درک وسیع‌تری از مکالمه داشته باشد.

داشبورد ابزار گوش دادن اجتماعی Sprinklr

منبع: اسپرینکلر

4. برند24

Brand24 گوش دادن با هوش مصنوعی را در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مهم از جمله فیس‌بوک، X، اینستاگرام، یوتیوب، TikTok، Telegram، Twitch، Reddit و Quora ارائه می‌کند.

همچنین می‌تواند به وبلاگ‌ها، سایت‌های اخبار و بررسی، پادکست‌ها، خبرنامه‌ها و انجمن‌ها گوش دهد. به طور کلی، Brand24 ادعا می کند که بیش از 25 میلیون منبع آنلاین را در زمان واقعی نظارت می کند. این گستردگی آن را به گزینه ای برای برندهای بزرگتر تبدیل می کند که به پوشش کامل مکالمات آنلاین نیاز دارند – و بودجه لازم برای پرداخت آن را دارند.

در حالی که ابزار استاندارد گوش دادن می تواند احساسات را به عنوان مثبت یا منفی طبقه بندی کند، Brand24 می تواند احساسات خاصی مانند غم، شادی یا خشم را حس کند.

Brand24 از هوش مصنوعی برای ردیابی روندها در زمان واقعی و ناهنجاری های پرچم استفاده می کند. همچنین به شما امکان می‌دهد طیف وسیعی از هشدارهای مشتری را تنظیم کنید تا جهش‌هایی را در ذکرها، رویدادهای کلیدی یا تغییرات مهم در احساسات گفتگوهای پیرامون برند خود مشاهده کنید.

داشبورد Brand24 اشاره و دسترسی دارد

منبع: برند24

5. Sprout Social

پلتفرم اصلی مدیریت رسانه های اجتماعی Sprout می تواند برای تیم های کوچک و مبتدیان مناسب باشد.

Sprout فیسبوک، ایکس، اینستاگرام، ردیت، یوتیوب، تامبلر و وب را کنترل می‌کند تا کلمات کلیدی، هشتگ‌ها و نام‌های برند شما را ردیابی کند – از جمله در محتوای چندرسانه‌ای.

هوش مصنوعی Sprout Social می‌تواند به‌طور خودکار مخاطبان شما را بر اساس علایق، فعالیت‌ها و الگوهای تعامل، به شخصیت‌های جداگانه تقسیم کند.

برای آسان‌تر کردن محک زدن، هوش مصنوعی Sprout عملکرد رسانه‌های اجتماعی شما – از جمله سهم صدا (SOV) – را با رقبای شما مقایسه می‌کند.

در نهایت، تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده Sprout می‌تواند مشکلات بالقوه را بر اساس الگوها و روندهای تاریخی پیش‌بینی کند.

Sprout Social یک سازنده پرس و جو موضوع جدید ایجاد می کند

منبع: جوانه اجتماعی

با ناب فالوور در زمان مدیریت حضور خود در رسانه های اجتماعی صرفه جویی کنید. پست‌ها را منتشر و زمان‌بندی کنید، تبدیل‌های مرتبط را پیدا کنید، مخاطبان خود را درگیر کنید، نتایج را اندازه‌گیری کنید، و موارد دیگر – همه از یک داشبورد. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

شروع کنید

بهتر انجامش بده با هوت سوئیت، ابزار رسانه های اجتماعی همه در یک در بالای همه چیز بمانید، رشد کنید و رقبا را شکست دهید.

آزمایشی 30 روزه رایگان

پست چگونه گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی کار می کند؟ ابزارهای سال 2024 اولین بار در داشبورد مدیریت و بازاریابی رسانه های اجتماعی ظاهر شد.

گوش دادن اجتماعی به بازاریابان کمک می‌کند تا بینش‌های بی‌ارزش مخاطب را به دست آورند. اکنون – با قدرت افزوده شده هوش مصنوعی – ارزش آن حتی بیشتر شده است. اما دقیقاً گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی چیست؟ چگونه کار می کند و چرا اینقدر تغییر دهنده بازی است؟

برای آشنایی با هوش مصنوعی برای گوش دادن اجتماعی و خلاصه ای از 5 ابزار برتر که به شما کمک می کند بیشترین بهره را از هوش مصنوعی در استراتژی گوش دادن خود ببرید، ادامه دهید.

جایزه: دانلود این برگه تقلب رایگان با 250 درخواست ChatGPT مهندسی شده حرفه ای که به شما کمک می کند در محل کار و زندگی روزانه خود بهره وری بیشتری داشته باشید. ما دستورات خاصی را برای آن گنجانده ایم بیش از 25 صنعت و حرفه!

گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی چیست؟

گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی فرآیند استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای نظارت بر کانال های رسانه های اجتماعی برای اشاره به موضوعات خاص، مانند نام تجاری یا محصولات شما است. ابزارهای گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی سپس آن مکالمات را تجزیه و تحلیل می کند تا بینش هایی در مورد شهرت برند، روندهای صنعت و الگوهای رفتار مصرف کننده کشف کند.

البته گوش دادن اجتماعی چیز جدیدی نیست. تلاش برای درک آنچه مردم در مورد شما می گویند، از همان ابتدای راه اندازی رسانه های اجتماعی، یک استراتژی بازاریابی کلیدی بوده است.

در آن زمان، گوش دادن اجتماعی به کارهای دستی زیادی نیاز داشت، با جستجوی پلتفرم‌ها در یک زمان برای موضوعاتی که می‌خواستید دنبال کنید. سپس باید به سختی نتایج را جمع‌آوری و مرتب کنید تا بفهمید مخاطبان هدف شما چه می‌گویند (صفحه‌گسترده، کسی؟).

در نهایت، پلتفرم‌های مدیریت رسانه‌های اجتماعی مانند ناب فالوور با اجازه دادن به شما در کار با طیف وسیعی از شبکه‌های اجتماعی در یک داشبورد، و با خودکارسازی جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل مکالمات آنلاین، گوش دادن اجتماعی را آسان‌تر کردند.

هوش مصنوعی به راهکارهای شنیداری اجتماعی اجازه می دهد میلیون ها پست را سریعتر از قبل جستجو کنند. ابزارهای نسل بعدی هوش مصنوعی همچنین می توانند زبان را به خوبی درک کنند که نه تنها می توانند آنچه افراد در مورد یک موضوع می گویند را پیگیری کنند، بلکه احساس آنها را در مورد آن نیز تعیین کنند.

در نهایت، هوش مصنوعی در نمایاندن روندها و الگوها با سرعتی فوق‌العاده عالی عمل می‌کند و به مدیران رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کند تا بفهمند چرا مردم آنچه را که می‌گویند می‌گویند. به‌علاوه، «هوشمندترین» ابزارهای گوش دادن به هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده را ارائه می‌کنند و به شما نگاهی پیشرفته به حجم موضوعات، روندها و حتی خطرات برندتان در آینده می‌دهند.

هوش مصنوعی امروزی گوش دادن اجتماعی را به سطح جدیدی می برد. اما چگونه کار می کند؟

گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی چگونه کار می کند؟

گوش دادن به رسانه‌های اجتماعی هوش مصنوعی از هوش مصنوعی و فناوری مرتبط استفاده می‌کند تا به شما کمک کند حجم وسیعی از محتوای تولید شده در پلتفرم‌های اجتماعی را فیلتر کنید. این به شما امکان می دهد نام تجاری خود و موضوعاتی را که برای شما مهم هستند، سریعتر از همیشه ردیابی کنید.

صبر کنید، آیا این همان کاری نیست که نرم افزار شنیداری اجتماعی معمولی در تمام این مدت انجام داده است؟

نه کاملا.

برخلاف ابزارهای بازاریابی مرسوم، هوش مصنوعی در واقع می تواند به خود یاد دهد که معنای زبان را درک کند و آن را به خوبی، هوشمندانه تجزیه و تحلیل کند. هر چه بیشتر بیاموزد، باهوش‌تر می‌شود – و با سرعتی شگفت‌آور.

بیایید نحوه عملکرد آن را در سه مرحله اساسی در گوش دادن اجتماعی بشکافیم: گوش دادن، تجزیه و تحلیل، و گزارش.

گوش دادن به هوش مصنوعی

ابتدا بخش گوش دادن می آید: هوش مصنوعی از طریق شبکه های اجتماعی و سایر رسانه های آنلاین به دنبال استفاده از عبارات یا کلمات خاص است. به لطف توانایی پردازش سریع حجم عظیمی از داده ها، هوش مصنوعی یافتن میلیون ها ذکر نام را آسان می کند. به اصطلاح می تواند سوزن های بیشتری را در انبار کاه بزرگتر پیدا کند.

فراتر از سرعت، بسیار دقیق است. این کار با استفاده از آنچه پردازش زبان طبیعی (NLP) نامیده می شود، که بخشی از هوش مصنوعی است، انجام می دهد. اما در مورد مخفف آن نگران نباشید: اگر با ChatGPT بازی کرده باشید، قبلاً دیده اید که چگونه هوش مصنوعی می تواند به زبانی ساده و نسبتاً طبیعی پاسخ دهد.

این توانایی برای درک تفاوت های ظریف زبان به هوش مصنوعی کمک می کند تا ارجاعات برند را شناسایی کند، حتی زمانی که نام برند به طور خاص استفاده نمی شود.

بهترین الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند یاد بگیرند که متن، آرم و حتی اشیاء را در تصاویر و ویدیوها تشخیص دهند – نوعی گوش دادن بصری.

تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی

تجزیه و تحلیل جایی است که گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی واقعاً می درخشد. وقتی همه این داده‌ها جمع‌آوری شدند، می‌توانند حجم عظیمی از داده‌ها را در زمان واقعی مرتب کنند، روندها را شناسایی کنند و الگوهایی را شناسایی کنند که به درک نویز آنلاین کمک می‌کنند.

هوش مصنوعی با استفاده از مهارت‌های پردازش زبان طبیعی خود می‌تواند داده‌های جمع‌آوری‌شده را مرتب کند و احساسات ذکرها و حتی زمینه را به‌طور دقیق درک کند. آیا مثبت، منفی یا خنثی است؟ برخی از ابزارهای هوش مصنوعی حتی می توانند احساسات خاصی مانند خشم یا غم را درک کنند.

و برخلاف عمه آرتا، هوش مصنوعی حتی می تواند طعنه و زبان عامیانه را درک کند.

گزارش AI

در نهایت، هوش مصنوعی می‌تواند نتایج تمام این تجزیه و تحلیل داده‌ها را به زبانی ساده و واضح ارائه کند که به راحتی قابل درک است – و بر اساس آن عمل می‌کند.

این به اندازه کافی هوشمندانه است که فراتر از گفتن آنچه مردم به صورت آنلاین به شما می گویند و بینش خود را در اختیار شما قرار می دهد چرا آنها آن را می گویند

تکنیک‌های شنیداری اجتماعی سنتی می‌توانند افزایش نام تجاری را تشخیص دهند. اما بهترین ابزارهای شنود اجتماعی هوش مصنوعی همچنین می‌توانند بینشی در مورد آنچه که ممکن است در وهله اول باعث این جهش شود و حتی افزایش‌های آینده را پیش‌بینی کنند.

چرا بازاریابان برای گوش دادن اجتماعی به هوش مصنوعی نیاز دارند؟

افزودن قدرت هوش مصنوعی به تلاش‌های گوش دادن اجتماعی شما، مزایای زیادی از جمله کارایی، سرعت، مقیاس و دقت را به همراه دارد.

اما گوش دادن اجتماعی با هوش مصنوعی اصول مدیریت رسانه های اجتماعی را به چند روش بسیار مهم بهتر می کند:

  • ایجاد آگاهی از برند: گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی به شما امکان می دهد مکالمات مربوط به نام تجاری خود را کارآمدتر از همیشه پیدا کنید (و به آنها بپیوندید). اگر محصول شما در یک ویدیو نمایش داده می‌شود، نام تجاری شما در پادکست ذکر می‌شود، یا لوگوی شما در یک میم ظاهر می‌شود، بهترین ابزار گوش دادن به هوش مصنوعی فرصت‌های تعامل بیشتری را ایجاد می‌کند.
  • مدیریت بحران: سحر و جادوی ماشین هوش مصنوعی، گفتگوهای آنلاین را در زمان واقعی ردیابی می کند تا هرگز گرفتار نشوید. هوش مصنوعی حتی می تواند یاد بگیرد که مشکل را قبل از وقوع آن پیش بینی کند (احساس عنکبوتی!). بحران جلوگیری شد، شغل نجات یافت.
  • شناسایی فرصت های جدید: با گوش دادن دقیق تر به کانال های بیشتر، هوش مصنوعی به شما امکان می دهد ایده های جدید محصول، همکاران بالقوه و فرصت های بازار را به سرعت کشف کنید.
  • ردیابی رقبا: از کمپین‌های جدید رقبا و راه‌اندازی محصول در هر کجا که اتفاق می‌افتد، آگاه شوید.

5 بهترین ابزار گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی برای سال 2024:

خوب، اکنون که می دانید گوش دادن اجتماعی با هوش مصنوعی چیست و چه کاری می تواند برای شما انجام دهد، در اینجا برداشت ما از بهترین ابزارهای گوش دادن اجتماعی مبتنی بر هوش مصنوعی است.

1. Talkwalker توسط ناب فالوور

ناب فالوور در حال حاضر شامل ابزارهای قدرتمند شنیداری اجتماعی، از جمله تجزیه و تحلیل احساسات برای درک احساس مردم در مورد یک موضوع است.

ناب فالوور به تازگی راهکار گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی Talkwalker را خریداری کرده است. این به شما امکان می دهد احساسات پشت نام تجاری را با ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی Talkwalker درک کنید – درست از داشبورد ناب فالوور شما!

کاربران می توانند با استفاده از ورود به سیستم ناب فالوور خود با استفاده از یک ورود به سیستم وارد حساب Talkwalker خود شوند و ادغام های بیشتری در حال انجام است.

و از آنجایی که بهترین مکالمات دو طرفه هستند، هنگامی که Talkwalker به طور کامل با ناب فالوور ادغام شد، می توانید گوش دادن و پاسخ دادن به مخاطبان خود را در یک پلت فرم ترکیب کنید.

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

پستی که توسط ناب فالوور به اشتراک گذاشته شده است 🦉 (@hootsuite)

شنوایی هوش مصنوعی Talkwalker بیش از 100 شبکه اجتماعی و 150 میلیون وب سایت از جمله وبلاگ ها، انجمن ها، ویدیوها، سایت های خبری و سایت های بررسی را نظارت می کند. همچنین می تواند تا پنج سال از داده های تاریخی را بررسی کند.

البته، ذکر متن تنها بخش کوچکی از مکالمه ای است که در مورد برند شما اتفاق می افتد. بنابراین Talkwalker همچنین به صورت بصری گوش می دهد تا هر زمانی که نام تجاری، لوگو و حتی محصول شما در تصاویر، ویدیوها، میم ها یا GIF ظاهر می شود را ردیابی کند.

Talkwalker همچنین یکی از معدود ابزارهای گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی است که به معنای واقعی کلمه گوش می دهد – نظارت بر محتوای صوتی در ویدیوها (سلام، TikTok!) و پادکست ها برای ذکر و ارجاع به موضوعات داغ شما.

با استفاده از قابلیت‌های پردازش زبان طبیعی هوش مصنوعی، Talkwalker می‌تواند احساسات انسانی – از جمله کنایه و کنایه – را تفسیر کند و آنها را در معیارهای ملموس قرار دهد.

Talkwalker همچنین از هوش مصنوعی برای شناسایی تأثیرگذاران اجتماعی استفاده می کند که دارای تعامل قوی، دسترسی و ارتباط با برند شما هستند.

در حالی که اکثر ابزارهای گوش دادن به هوش مصنوعی به فناوری شخص ثالث متکی هستند، Talkwalker یک موتور اختصاصی هوش مصنوعی (به نام BlueSilk) توسعه داده است.™) و آن را بر روی بیش از 3 تریلیون نقطه داده آموزش داد (ترجمه عصبی: این مقدار زیادی است!).

بنابراین اگر سازمان شما نیازهای افزایش یافته ای دارد، می توانید از طریق API آن به Talkwalker ضربه بزنید و به شما این امکان را می دهد که داده ها و بینش های آن را مستقیماً با سیستم های دیگر ادغام کنید. شما حتی می توانید مدل های هوش مصنوعی سفارشی خود را بسازید و آموزش دهید، متناسب با نیازها، صنعت و اهداف خاص شما.

در نهایت، ابزار مدیریت بحران مبتنی بر هوش مصنوعی Talkwalker می‌تواند با توجه به ناهنجاری‌ها در داده‌های اجتماعی و کمک به برندها در خاموش کردن سریع آتش‌سوزی، مشکلات را زود تشخیص دهد.

داشبورد Talkwalker به زبان ساده توضیح می دهد که چه چیزی باعث افزایش نام تجاری می شود

منبع: Talkwalker

2. برند واچ

قدرت برند واچ به عنوان یک ابزار گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی در عمق داده آن نهفته است. آنها ادعا می کنند که هر روز بیش از 500 میلیون مکالمه جدید اضافه می کنند.

برند واچ برای کمک به جستجو و تجزیه و تحلیل 100 میلیون سایت و میلیاردها منبع به OpenAI استاندارد صنعتی متکی است.

این طیف از منابع، Brandwatch را به گزینه ای برای برندهای بزرگی تبدیل می کند که نیاز به تحقیقات گسترده مصرف کننده دارند. مانند اکثر ابزارهای گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی، Brandwatch نیز از هوش مصنوعی برای شناسایی «اشاره‌های بصری» مانند اشیا، کلمات و لوگوها در تصاویر استفاده می‌کند.

Brandwatch با ناب فالوور ادغام می‌شود و انجام آن را بر اساس بینش‌ها و توصیه‌های آن آسان می‌کند.

داشبورد ابزار گوش دادن اجتماعی Brandwatch

منبع: برند واچ

3. اسپرینکلر

Sprinklr گوش دادن اجتماعی مبتنی بر هوش مصنوعی را به عنوان بخشی از یک پیشنهاد بسیار گسترده تر به عنوان یک پلت فرم جامع مدیریت تجربه مشتری ارائه می دهد. این امر باعث می‌شود که برای شرکت‌هایی که به دنبال راه‌حل‌های پشتیبانی از مرکز تماس و گفتگوی زنده هستند، مورد توجه قرار گیرد.

Sprinklr بیش از 30 کانال اجتماعی و دیجیتال را در زمان واقعی نظارت می کند، از جمله سایت های خبری، Reddit، بلاگ ها، وب سایت ها، انجمن ها، پادکست ها، ویدیوها، وردپرس، و حتی نظرات و آگهی ها.

با استفاده از هوش مصنوعی، Sprinklr همچنین می‌تواند لوگوها و متن‌ها را در GIF، تصاویر، ویدیوها و سایر فرمت‌های رسانه شناسایی کند تا درک وسیع‌تری از مکالمه داشته باشد.

داشبورد ابزار گوش دادن اجتماعی Sprinklr

منبع: اسپرینکلر

4. برند24

Brand24 گوش دادن با هوش مصنوعی را در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مهم از جمله فیس‌بوک، X، اینستاگرام، یوتیوب، TikTok، Telegram، Twitch، Reddit و Quora ارائه می‌کند.

همچنین می‌تواند به وبلاگ‌ها، سایت‌های اخبار و بررسی، پادکست‌ها، خبرنامه‌ها و انجمن‌ها گوش دهد. به طور کلی، Brand24 ادعا می کند که بیش از 25 میلیون منبع آنلاین را در زمان واقعی نظارت می کند. این گستردگی آن را به گزینه ای برای برندهای بزرگتر تبدیل می کند که به پوشش کامل مکالمات آنلاین نیاز دارند – و بودجه لازم برای پرداخت آن را دارند.

در حالی که ابزار استاندارد گوش دادن می تواند احساسات را به عنوان مثبت یا منفی طبقه بندی کند، Brand24 می تواند احساسات خاصی مانند غم، شادی یا خشم را حس کند.

Brand24 از هوش مصنوعی برای ردیابی روندها در زمان واقعی و ناهنجاری های پرچم استفاده می کند. همچنین به شما امکان می‌دهد طیف وسیعی از هشدارهای مشتری را تنظیم کنید تا جهش‌هایی را در ذکرها، رویدادهای کلیدی یا تغییرات مهم در احساسات گفتگوهای پیرامون برند خود مشاهده کنید.

داشبورد Brand24 اشاره و دسترسی دارد

منبع: برند24

5. Sprout Social

پلتفرم اصلی مدیریت رسانه های اجتماعی Sprout می تواند برای تیم های کوچک و مبتدیان مناسب باشد.

Sprout فیسبوک، ایکس، اینستاگرام، ردیت، یوتیوب، تامبلر و وب را کنترل می‌کند تا کلمات کلیدی، هشتگ‌ها و نام‌های برند شما را ردیابی کند – از جمله در محتوای چندرسانه‌ای.

هوش مصنوعی Sprout Social می‌تواند به‌طور خودکار مخاطبان شما را بر اساس علایق، فعالیت‌ها و الگوهای تعامل، به شخصیت‌های جداگانه تقسیم کند.

برای آسان‌تر کردن محک زدن، هوش مصنوعی Sprout عملکرد رسانه‌های اجتماعی شما – از جمله سهم صدا (SOV) – را با رقبای شما مقایسه می‌کند.

در نهایت، تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده Sprout می‌تواند مشکلات بالقوه را بر اساس الگوها و روندهای تاریخی پیش‌بینی کند.

Sprout Social یک سازنده پرس و جو موضوع جدید ایجاد می کند

منبع: جوانه اجتماعی

با ناب فالوور در زمان مدیریت حضور خود در رسانه های اجتماعی صرفه جویی کنید. پست‌ها را منتشر و زمان‌بندی کنید، تبدیل‌های مرتبط را پیدا کنید، مخاطبان خود را درگیر کنید، نتایج را اندازه‌گیری کنید، و موارد دیگر – همه از یک داشبورد. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

شروع کنید

بهتر انجامش بده با هوت سوئیت، ابزار رسانه های اجتماعی همه در یک در بالای همه چیز بمانید، رشد کنید و رقبا را شکست دهید.

آزمایشی 30 روزه رایگان

پست چگونه گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی کار می کند؟ ابزارهای سال 2024 اولین بار در داشبورد مدیریت و بازاریابی رسانه های اجتماعی ظاهر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا