شبکه های اجتماعی

10 مزیت کمتر شناخته شده گوش دادن اجتماعی در سال 2024

Summarize this content to 300 words in Persian Lang

همه می‌دانند که ابزارهای شنیداری اجتماعی، وب را اسکن می‌کنند تا بینش‌های مفید برای مدیریت شهرت شما، تقویت روابط با مشتری و باز کردن روندهای بازار را شناسایی کنند.

اما حتی بیشتر از آن وجود دارد. ما با بازاریاب‌ها صحبت کردیم و خودمان وب را اسکن کردیم تا فهرستی از مزایای گوش دادن اجتماعی که ممکن است قبلاً نامش را نشنیده باشید، جمع آوری کنیم.

جایزه: با ما در مورد بینش مشتری اقدام کنید و تأثیری را برای سازمان خود ایجاد کنید راهنمای کامل گوش دادن اجتماعی با استفاده از ناب فالوور x Talkwalker.

فهرست مطالب

5 مزیت کلیدی گوش دادن اجتماعی

بیایید مزایای اصلی را مرور کنیم اول گوش دادن به رسانه های اجتماعی در اینجا نان و کره شما، هر روز، اطلاعات ضروری از گوش دادن اجتماعی است.

سپس ما به مزایای زیرکانه تری خواهیم رسید که به تیم شما دیدگاه جدیدی در مورد گوش دادن به اجتماعی می دهد – و شاید در کل بازاریابی رسانه های اجتماعی را تقویت کند.

1. بینش مخاطب

گوش دادن به رسانه های اجتماعی نشان می دهد که مخاطبان شما واقعاً از شما چه می خواهند.

مردم در حال حاضر هر روز در رسانه های اجتماعی، انجمن ها و جوامع درباره شما صحبت می کنند. شما فقط باید تنظیم کنید

ابزارهای شنیداری اجتماعی، فرآیندی دستی و زمان‌بر برای پیمایش و جستجوی بی‌پایان را به فرآیندی کارآمد و خودکار تبدیل می‌کنند. هر ماه میلیاردها پست با قدرت هوش مصنوعی.

مکالمات مهم را پیدا کنید، از مشتریانی که قرقره‌هایی را در مورد اینکه چقدر محصول(های شما) را دوست دارند، تا کسانی که درباره یک تجربه منفی پست می‌کنند، پست می‌کنند.

در هر دو سناریو، اطلاعات مفیدی برای بهبود کسب و کار خود یاد می گیرید و می توانید اقداماتی را انجام دهید تا این مشتریان احساس ارزشمندی کنند.

2. هوش مشتری رایگان

تصور کنید که هزاران گروه تمرکز 24 ساعته در دسترس شماست. ابزارهای شنیداری اجتماعی مانند سخنگو هر روز میلیاردها منبع را زیر نظر بگیرید تا نظرات مشتریان را بیابید درباره شما و همچنین پست هایی در مورد رقبای برند شما.

بله، از گوش دادن اجتماعی استفاده کنید تا تمام ناراحتی های عمده و جزئی که مشتریان در مورد محصولات رقبای شما دارند را مشاهده کنید، بنابراین می توانید محصولات خود را به راه حل ایده آل تبدیل کنید.

همه این بازخوردها که به طور منظم در گزارش‌های عملی گنجانده شده‌اند، مانند یک هدیه بسته‌بندی شده زیبا برای تیم‌های فروش، بازاریابی و محصول شما هستند. (به طور جدی، نظرات مشتریان همان چیزی است که آنها برای تعطیلات می خواهند، بعداً از ما تشکر کنید.)

3. پیشگیری از بحران

به‌جای اینکه به‌طور دستی تلاش کنید که چگونه مردم شما را از روی منشن‌های منفرد پست ارزیابی کنند، ابزارهای شنیداری اجتماعی احساسات برند شما را به طور خودکار در طول زمان ردیابی می کنند. این شامل توجه به احساسات مثبت یا منفی است، که یک علامت هشدار دهنده از احتمال قریب الوقوع بودن است بحران روابط عمومی

با توجه به تغییرات سریع احساسات، می توانید با قرار گرفتن در مقابل مسائل روابط عمومی قبل از انفجار، آسیب را کاهش دهید. یک پاسخ سریع می تواند دنیای متفاوتی از نجات شغل شما ایجاد کند (یک) صرفه جویی در هزینه های شرکت و صدمات جبران ناپذیری که به اعتبار برند آنها وارد می شود.

حتی اگر درباره موضوعی به صورت عمومی پست نمی‌گذارید (یا پل از حقوقی به شما اجازه نمی‌دهد)، ابزارهای شنیداری اجتماعی همچنان به شما این امکان را می‌دهند که در طول یک بحران، بازخورد ارزشمند را دنبال کنید و نحوه تأثیر آن بر برندتان را اندازه‌گیری کنید.

4. تعمیق روابط با مشتری

گوش دادن اجتماعی همچنین می تواند لحظات احساس خوبی را که در آنها به دلیل مثبتی در حال پیشرفت هستید را آشکار کند و به شما امکان می دهد از شتاب سرمایه گذاری کنید..

یکی از نمونه های اخیر افزایش سریع محبوبیت لیوان های قابل استفاده مجدد استنلی به دنبال مشتریان TikTok ویروسی در سال 2023 که نشان داد چگونه فنجان استنلی او از آتش سوزی ماشین با یخ هنوز در آن جان سالم به در برد. این ویدیو که به تنهایی محتوای فوق‌العاده‌ای در UGC است، اکنون بیش از 96 میلیون بازدید داشته است، اما اقدام اولیه مهمی که استنلی انجام داد به آن کمک کرد.

ترنس ریلی، رئیس استنلی، با توجه به توجه گسترده‌ای که ویدیو از قبل به خود جلب کرده بود، کمتر از 24 ساعت بعد با یک بخیه پاسخ داد و به مشتری پیشنهاد خرید یک خودروی جدید را داد که دسترسی ارگانیک را به ماه فرستاد.

مردم عاشق پایان های خوش هستند. همانطور که نظرات و اشتراک گذاری ها شروع شد، فروش نیز افزایش یافت. تقریباً یک شبه، تقاضا برای فنجان های استنلی افزایش یافت و مردم حتی برای خرید فنجان های 54 دلاری یک شبه در صف منتظر ماندند.

به لطف ترکیبی از نوآوری محصول، بازاریابی تأثیرگذار و گوش دادن اجتماعی هوشمند برای بهینه سازی فرصت های ویروسی، استنلی طی چهار سال جهش 971 درصدی در فروش را تجربه کرد و از حدود 70 میلیون دلار در سال 2020 به 750 میلیون دلار تا سال 2024 رسید.

تصور کنید استنلی هرگز ویدیوی آن مشتری را ندیده باشد یا به آن پاسخ دهد؟ اوف

اگرچه ممکن است چنین رویداد شهابی را تجربه نکنید، هنوز هم می توانید با پاسخ دادن به پست ها و جذب مخاطبان خود، روابط با مشتری را عمیق تر کنید.

با ابزار گوش دادن اجتماعی مانند ناب فالوور، می‌توانید جستجوها را ذخیره کرده و مرتباً آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید هرگز یک لحظه ویروسی با بازگشت سرمایه بالا را که منتظر وقوع است از دست ندهید.

با خودکار کردن فرآیند یافتن پست‌ها برای تعامل، می‌توانید زمان خود را صرف تعامل با مشتریان و ایجاد این روابط کنید.

گوش دادن اجتماعی = پیمایش کمتر، تعاملات معنادارتر.

5. روند صنعت

وقتی کلمات کلیدی، هشتگ‌ها و نام محصولات یا شرکت‌ها را با گوش دادن اجتماعی دنبال می‌کنید، این کار آسان است در صدر روندهای صنعت و بازاریابی بمانید.

نه برای کپی برداری از رقبای خود، بلکه دانستن اینکه آنها در چه کاری مشغول هستند، بخشی از اطلاع رسانی در مورد صنعت شماست.

گوش دادن اجتماعی حتی می‌تواند فرصت‌هایی برای متمایز کردن خود از طریق نظر دادن در پست‌های رقبا فراهم کند تا جلب توجه شود. شیب تند:

10 مزیت کمتر شناخته شده گوش دادن به رسانه های اجتماعی

آیا هنجارها هنوز از بین رفته اند؟ بیایید به مزایای مخفی، تند و پیش بینی نشده گوش دادن اجتماعی بپردازیم.

1. نوآوری

کجا بهتر از افرادی که هر روز آنها را دوست دارند و از آنها استفاده می کنند، برای بهبود محصولات خود ایده بگیرید؟ شرکت هایی که به مشتریان خود گوش می دهند در نهایت در صدر قرار می گیرند.

Zoom آنها را بازسازی کرد ویژگی تخته سفید بر اساس درخواست مشتری، و Trello به طور منظم ویژگی‌های جدیدی را که توسط جامعه خود پیشنهاد می‌شود اضافه می‌کند.

تابلوی پیام جامعه Trello

منبع: Atlassian/Trello

البته، ناب فالوور همچنین ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کند که مدیران رسانه‌های اجتماعی در همه جا از بازخورد مشتریان می‌خواهند، مانند داشبورد تازه طراحی‌شده ما.

2. استراتژی های بازاریابی محلی

آیا می خواهید وارد یک منطقه یا بازار جدید شوید؟ یا ایجاد پروفایل های اجتماعی به زبان دیگری یا برای یک کشور خاص؟

گوش دادن اجتماعی به شما کمک می کند تا بفهمید که چگونه یک بازار جدید با بازار فعلی شما متفاوت است و فرصت های داده محور برای رشد را شناسایی می کند.

علاوه بر انجام تحقیقات خوب انسانی قدیمی، از گوش دادن اجتماعی برای کشف گرایش‌ها، عبارات یا عبارات عامیانه محلی استفاده کنید و از تفاوت‌های فرهنگی یا تعطیلات در جریان باشید تا به طور تصادفی به کسی توهین نکنید.

3. تجزیه و تحلیل سفر مشتری

همه ما می خواهیم بدانیم که هر خرید دقیقاً از کجا شروع شده است، درست است؟ برای اینکه بتوانیم یک مشتری جدید را از روی هشتگی که روی آن کلیک کرده‌اند، مدت زمانی که وب‌سایت را مرور کرده‌اند، و در نهایت آنچه را که خریده‌اند، ردیابی کنیم.

در حالی که تجزیه و تحلیل ها راه طولانی را طی کرده اند، حریم خصوصی داده ها نیز (و با دلایل خوب) نیز پیشرفت کرده است. واقعیت این است که اغلب شرکت ها نقشه سفر مشتری تکه تکه با حفره ها و فرضیات فراوان دارند.

روش های نقشه برداری سفر ما که مقیاس پذیر نیستند. مثل من، همکار آزادکار Kawusara Salley به روش های قدیمی تر متکی است:

من بپرسم [clients] چگونه آنها من را پیدا کردند و آن را در ابزار مدیریت پروژه من پیگیری کردند. مقداری [freelancers] حتی فوراً در فرم تماس وب سایت خود بپرسید.

Kawusara Salley، نویسنده آزاد

یک استراتژی گوش دادن اجتماعی این شکاف ها را نه تنها با پیدا کردن جایی که مردم در مورد شما می شنوند، می بندد، بلکه توانایی پرش و ارتباط با سرنخ های جدید را نیز فراهم می کند.

بارها دیده‌ایم که مردم می‌پرسند: «آیا کسی می‌تواند ابزاری را برای زمان‌بندی پست‌های من توصیه کند؟» یا «کاش می‌توانستم موضوع‌ها را زمان‌بندی کنم». اینها به ما کمک می کنند تا دقیقاً مرحله 1 را تشخیص دهیم: عدم آگاهی از محصول یا خدمات خود.

با استفاده از گوش دادن اجتماعی، می‌توانیم کلمات کلیدی یا عباراتی را جستجو کنیم که به مشکلی که خدمات ما حل می‌کند اشاره می‌کند، وارد مکالمه شویم و یک ارتباط جدید ایجاد کنیم.

Trish Riswick، سرپرست تیم رسانه های اجتماعی در ناب فالوور

با اسکن میلیاردها پست رسانه های اجتماعی، وب سایت ها، انجمن ها، انجمن ها و پادکست ها – بله، پادکست ها! – یک ابزار خوب شنیداری اجتماعی مانند Talkwalker می تواند تمام مکان هایی که شرکت یا محصولات شما ظاهر می شوند را شناسایی کند. Talkwalker حتی می تواند محصولات شما را در تصاویر، ویدیوها، GIF ها و میم ها شناسایی کند.

جستجوی تصویر در داشبورد Talkwalker

4. شراکت و فرصت های بازاریابی تاثیرگذار

ابزارهای شنیداری اجتماعی می‌توانند انواع اینفلوئنسرهایی را که بیشترین معنا را برای کمپین بازاریابی بعدی شما دارند، شناسایی کرده و عملکرد کمپین را در طول و بعد از آن به دقت اندازه‌گیری کنند.

مثلا سازنده لوازم آرایشی L'Occitane en Provence از Talkwalker برای سنجش عملکرد در طول کمپین میکرو اینفلوئنسر (آنهایی که 10000 تا 25000 دنبال کننده دارند) استفاده کرد. Talkwalker به آن‌ها این امکان را داد که به راحتی تجزیه و تحلیل احساسات برند و معیارهای تعامل و همچنین ویژگی‌های منحصر به فرد داده‌های بصری، مانند محرک‌های احساسات کلیدی و داشبوردی از جذاب‌ترین پست‌ها در مورد کمپین را دنبال کنند.

محرک های احساسات: اسکرین شات Wordcloud از داشبورد شنیداری اجتماعی Talkwalker
تغییر احساسات L'Occitane در طول زمان، اسکرین شات از داشبورد شنیداری اجتماعی Talkwalker

منبع: Talkwalker توسط ناب فالوور

ردیابی دقیق Talkwalker داده‌های واقعی در مورد اثربخشی کمپین‌های اینفلوئنسر و همچنین «مزایای نرم» مهم‌تر این کمپین‌ها را به شما می‌دهد: تغییر احساسات مثبت برند و ارزش رسانه‌های کسب‌شده.

5. روند رسانه های اجتماعی

ماندن در صدر آخرین روند رسانه های اجتماعی یک مزیت جانبی گوش دادن اجتماعی است. علاوه بر این که می دانید مردم در مورد شرکت و محصولات شما چه می گویند، شما همچنین از چیزهای کلی آنها در مورد آنها صحبت می کنید.

آیا رقص های TikTok هنوز فعال هستند؟ جدیدترین میم خنده دار خنده دار و اگزیستانسیالیستی که در اطراف وجود دارد چیست؟

میم‌ها خنده‌دار نیستند: وقتی به درستی انجام شوند، پرش روی این پست‌های روند می‌تواند توجه زیادی را به خود جلب کند و دنبال‌کنندگان جدیدی را به خود جلب کند.

کلید انجام آن “درست” است. به این معنی که به صدای برند خود وفادار بمانید. اگر نام تجاری شما معمولاً گستاخ یا خنده دار نیست، از ارسال الگوهای رفتاری صرفاً برای دریافت لایک خودداری کنید. این کار نخواهد کرد.

Psst: ما را بررسی کنید راهنمای Trends 2024 رسانه های اجتماعی برای کسانی که باید تماشا کنند و کدام یک برای سازمان شما بهترین هستند.

6. صدای برند خود را اصلاح کنید

گوش دادن اجتماعی می تواند عباراتی را که مشتریان شما برای یافتن و توصیف شما استفاده می کنند و همچنین نحوه صحبت آنها در مورد صنعت شما آشکار کند. ترکیب زبانی که مشتریان شما استفاده می کنند به شما کمک می کند تا بهتر با آنها ارتباط برقرار کنید و افراد جدیدی را در بین مخاطبان خود جذب کنید.

اگر مشتریان شما غیررسمی صحبت می کنند، نیازی به انجام 360 ندارید، اما ترجیح می دهید لحن رسمی خود را حفظ کنید، اما در نظر داشته باشید که صدای برند خود را به روز کنید تا حتی چند عبارت کلیدی که مشتریان شما استفاده می کنند را شامل شود.

7. اندازه گیری رویداد زنده

آنچه مردم در رویداد شما می گویند را دنبال کنید، محتوای آنها را به اشتراک بگذارید و ایده هایی برای محتوای خود در زمان واقعی با گوش دادن اجتماعی دریافت کنید. شما نمی توانید بازخورد سریع تر یا آسان تر از آن بخواهید.

شما حتی می توانید از گوش دادن اجتماعی برای ایجاد تجربیات همه جانبه در رویداد خود استفاده کنید. بسیاری از برنامه‌ها به شما امکان می‌دهند با استفاده از یک هشتگ خاص فید بسازید، اما Talkwalker برای شناسایی پست‌های مربوط به برند یا محصول شما، حتی اگر شامل هشتگ یا نام شما نباشد، این کار را انجام می‌دهد. به علاوه مکالمات مرتبط برای شناسایی گرایش‌ها، موضوعات رایج و محتوای جدیدی که در غیر این صورت نمی‌بینید.

خوشه‌های مکالمه در طول زمان موضوعات کلیدی یک رویداد را کشف می‌کنند: GIF داشبورد شنیداری اجتماعی Talkwalker

منبع: Talkwalker توسط ناب فالوور

8. کانال های بازاریابی جدید را باز کنید

گوش دادن اجتماعی به شما می گوید که آیا مشتریان در مورد شما در پلتفرم هایی صحبت می کنند که بخشی از تجزیه و تحلیل های معمول شما نیستند، مانند SEO عزیزم. Reddit یا سایر جوامع پنهان.

به عنوان مثال، اگر در موارد شنیداری اجتماعی در مورد قیمت سهام افزایش یافته است، مانند این مورد از Verizon…

word image 476728 7

منبع: Talkwalker توسط ناب فالوور

… می توانید آن را با ذکرهای جدید در شبکه های اجتماعی، وب سایت ها یا پادکست ها مرتبط کنید. در مورد Verizon در بالا، اوج بحث پس از ذکر در پادکست بلومبرگ بود. با مخاطبان زیاد، ذکر مثبت احتمالاً بر گفتگوهای بیشتر در مورد سهام تأثیر گذاشته است.

word image 476728 8

منبع: Talkwalker توسط ناب فالوور

با تشکر از این اطلاعات، می‌توانید ارزیابی کنید که آیا منطقی است برای فرصت‌های تبلیغاتی یا مشارکت بیشتر به منبع اسپک مراجعه کنید.

بدون ابزارهای شنیداری اجتماعی، ردیابی و مرتبط کردن اطلاعات مانند این تقریباً غیرممکن است. Talkwalker میلیاردها منبع را از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی تا انجمن‌ها، وب‌سایت‌ها، انجمن‌ها و موارد دیگر اسکن می‌کند تا به شما تصویری کامل از جایی که مشتریان شما هستند و نحوه دسترسی به آنها… حتی برای کانال‌های بازاریابی که در حال حاضر از آنها استفاده نمی‌کنید، ارائه دهد.

9. تقویم محتوای خود را پر کنید

چه چیزی ساده تر از طوفان فکری برای تمام ایده های محتوایی خودتان است؟

پاسخ: ارسال چیزی که مشتریان شما واقعاً می خواهند ببینند.

گوش دادن اجتماعی به شما می گوید که آنها چه چیزی را می خواهند ببینند. شما محتوا را بسازید. واقعاً می تواند به همین راحتی باشد، دوستان…

حتی راحت تر؟ اصلاً محتوایی ایجاد نکنید: برای یافتن از گوش دادن اجتماعی استفاده کنید محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) که قبلاً در مورد شرکت شما وجود دارد، سپس آن را به اشتراک بگذارید. (بسیار خوب، شما همچنان باید مقداری از محتوای خود را نیز بسازید، اما UGC تأثیرگذار است و در وقت شما صرفه جویی می کند.)

پست اینستاگرام باغ وحش زوریخ با کاپیباراهای شنا

منبع: Talkwalker توسط ناب فالوور

10. خدمات مشتری کارآمد

گوش دادن اجتماعی نباید کانال اصلی خدمات مشتری شما باشد، اما می تواند نقش مهمی ایفا کند.

به عنوان مثال، من با Google Docs مشکل داشتم و در X (توئیتر) در مورد آن صحبت کردم و انتظار هیچ پاسخی نداشتم. در کمال تعجب، حساب Google Docs خیلی سریع با پیوندی به یک مقاله مفید پاسخ داد. به عنوان یک مشتری، احساس می‌کردم دیده شده و برایم ارزشمند است.

با ناب فالوور Listening، اطلاعات ارزشمندی را که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید بیابید، کشف کنید. مدیریت تمام پروفایل های اجتماعی خود را در یک مکان با یک دوره آزمایشی 30 روزه شروع کنید.

بهتر انجامش بده با هوت سوئیت، ابزار رسانه های اجتماعی همه در یک در بالای همه چیز بمانید، رشد کنید و رقبا را شکست دهید.

همه می‌دانند که ابزارهای شنیداری اجتماعی، وب را اسکن می‌کنند تا بینش‌های مفید برای مدیریت شهرت شما، تقویت روابط با مشتری و باز کردن روندهای بازار را شناسایی کنند.

اما حتی بیشتر از آن وجود دارد. ما با بازاریاب‌ها صحبت کردیم و خودمان وب را اسکن کردیم تا فهرستی از مزایای گوش دادن اجتماعی که ممکن است قبلاً نامش را نشنیده باشید، جمع آوری کنیم.

جایزه: با ما در مورد بینش مشتری اقدام کنید و تأثیری را برای سازمان خود ایجاد کنید راهنمای کامل گوش دادن اجتماعی با استفاده از ناب فالوور x Talkwalker.

5 مزیت کلیدی گوش دادن اجتماعی

بیایید مزایای اصلی را مرور کنیم اول گوش دادن به رسانه های اجتماعی در اینجا نان و کره شما، هر روز، اطلاعات ضروری از گوش دادن اجتماعی است.

سپس ما به مزایای زیرکانه تری خواهیم رسید که به تیم شما دیدگاه جدیدی در مورد گوش دادن به اجتماعی می دهد – و شاید در کل بازاریابی رسانه های اجتماعی را تقویت کند.

1. بینش مخاطب

گوش دادن به رسانه های اجتماعی نشان می دهد که مخاطبان شما واقعاً از شما چه می خواهند.

مردم در حال حاضر هر روز در رسانه های اجتماعی، انجمن ها و جوامع درباره شما صحبت می کنند. شما فقط باید تنظیم کنید

ابزارهای شنیداری اجتماعی، فرآیندی دستی و زمان‌بر برای پیمایش و جستجوی بی‌پایان را به فرآیندی کارآمد و خودکار تبدیل می‌کنند. هر ماه میلیاردها پست با قدرت هوش مصنوعی.

مکالمات مهم را پیدا کنید، از مشتریانی که قرقره‌هایی را در مورد اینکه چقدر محصول(های شما) را دوست دارند، تا کسانی که درباره یک تجربه منفی پست می‌کنند، پست می‌کنند.

در هر دو سناریو، اطلاعات مفیدی برای بهبود کسب و کار خود یاد می گیرید و می توانید اقداماتی را انجام دهید تا این مشتریان احساس ارزشمندی کنند.

2. هوش مشتری رایگان

تصور کنید که هزاران گروه تمرکز 24 ساعته در دسترس شماست. ابزارهای شنیداری اجتماعی مانند سخنگو هر روز میلیاردها منبع را زیر نظر بگیرید تا نظرات مشتریان را بیابید درباره شما و همچنین پست هایی در مورد رقبای برند شما.

بله، از گوش دادن اجتماعی استفاده کنید تا تمام ناراحتی های عمده و جزئی که مشتریان در مورد محصولات رقبای شما دارند را مشاهده کنید، بنابراین می توانید محصولات خود را به راه حل ایده آل تبدیل کنید.

همه این بازخوردها که به طور منظم در گزارش‌های عملی گنجانده شده‌اند، مانند یک هدیه بسته‌بندی شده زیبا برای تیم‌های فروش، بازاریابی و محصول شما هستند. (به طور جدی، نظرات مشتریان همان چیزی است که آنها برای تعطیلات می خواهند، بعداً از ما تشکر کنید.)

3. پیشگیری از بحران

به‌جای اینکه به‌طور دستی تلاش کنید که چگونه مردم شما را از روی منشن‌های منفرد پست ارزیابی کنند، ابزارهای شنیداری اجتماعی احساسات برند شما را به طور خودکار در طول زمان ردیابی می کنند. این شامل توجه به احساسات مثبت یا منفی است، که یک علامت هشدار دهنده از احتمال قریب الوقوع بودن است بحران روابط عمومی

با توجه به تغییرات سریع احساسات، می توانید با قرار گرفتن در مقابل مسائل روابط عمومی قبل از انفجار، آسیب را کاهش دهید. یک پاسخ سریع می تواند دنیای متفاوتی از نجات شغل شما ایجاد کند (یک) صرفه جویی در هزینه های شرکت و صدمات جبران ناپذیری که به اعتبار برند آنها وارد می شود.

حتی اگر درباره موضوعی به صورت عمومی پست نمی‌گذارید (یا پل از حقوقی به شما اجازه نمی‌دهد)، ابزارهای شنیداری اجتماعی همچنان به شما این امکان را می‌دهند که در طول یک بحران، بازخورد ارزشمند را دنبال کنید و نحوه تأثیر آن بر برندتان را اندازه‌گیری کنید.

4. تعمیق روابط با مشتری

گوش دادن اجتماعی همچنین می تواند لحظات احساس خوبی را که در آنها به دلیل مثبتی در حال پیشرفت هستید را آشکار کند و به شما امکان می دهد از شتاب سرمایه گذاری کنید..

یکی از نمونه های اخیر افزایش سریع محبوبیت لیوان های قابل استفاده مجدد استنلی به دنبال مشتریان TikTok ویروسی در سال 2023 که نشان داد چگونه فنجان استنلی او از آتش سوزی ماشین با یخ هنوز در آن جان سالم به در برد. این ویدیو که به تنهایی محتوای فوق‌العاده‌ای در UGC است، اکنون بیش از 96 میلیون بازدید داشته است، اما اقدام اولیه مهمی که استنلی انجام داد به آن کمک کرد.

ترنس ریلی، رئیس استنلی، با توجه به توجه گسترده‌ای که ویدیو از قبل به خود جلب کرده بود، کمتر از 24 ساعت بعد با یک بخیه پاسخ داد و به مشتری پیشنهاد خرید یک خودروی جدید را داد که دسترسی ارگانیک را به ماه فرستاد.

مردم عاشق پایان های خوش هستند. همانطور که نظرات و اشتراک گذاری ها شروع شد، فروش نیز افزایش یافت. تقریباً یک شبه، تقاضا برای فنجان های استنلی افزایش یافت و مردم حتی برای خرید فنجان های 54 دلاری یک شبه در صف منتظر ماندند.

به لطف ترکیبی از نوآوری محصول، بازاریابی تأثیرگذار و گوش دادن اجتماعی هوشمند برای بهینه سازی فرصت های ویروسی، استنلی طی چهار سال جهش 971 درصدی در فروش را تجربه کرد و از حدود 70 میلیون دلار در سال 2020 به 750 میلیون دلار تا سال 2024 رسید.

تصور کنید استنلی هرگز ویدیوی آن مشتری را ندیده باشد یا به آن پاسخ دهد؟ اوف

اگرچه ممکن است چنین رویداد شهابی را تجربه نکنید، هنوز هم می توانید با پاسخ دادن به پست ها و جذب مخاطبان خود، روابط با مشتری را عمیق تر کنید.

با ابزار گوش دادن اجتماعی مانند ناب فالوور، می‌توانید جستجوها را ذخیره کرده و مرتباً آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید هرگز یک لحظه ویروسی با بازگشت سرمایه بالا را که منتظر وقوع است از دست ندهید.

داشبورد ناب فالوور Listening: ویژگی جستجوی سریع، برگه نتایج

با خودکار کردن فرآیند یافتن پست‌ها برای تعامل، می‌توانید زمان خود را صرف تعامل با مشتریان و ایجاد این روابط کنید.

گوش دادن اجتماعی = پیمایش کمتر، تعاملات معنادارتر.

5. روند صنعت

وقتی کلمات کلیدی، هشتگ‌ها و نام محصولات یا شرکت‌ها را با گوش دادن اجتماعی دنبال می‌کنید، این کار آسان است در صدر روندهای صنعت و بازاریابی بمانید.

نه برای کپی برداری از رقبای خود، بلکه دانستن اینکه آنها در چه کاری مشغول هستند، بخشی از اطلاع رسانی در مورد صنعت شماست.

گوش دادن اجتماعی حتی می‌تواند فرصت‌هایی برای متمایز کردن خود از طریق نظر دادن در پست‌های رقبا فراهم کند تا جلب توجه شود. شیب تند:

10 مزیت کمتر شناخته شده گوش دادن به رسانه های اجتماعی

آیا هنجارها هنوز از بین رفته اند؟ بیایید به مزایای مخفی، تند و پیش بینی نشده گوش دادن اجتماعی بپردازیم.

1. نوآوری

کجا بهتر از افرادی که هر روز آنها را دوست دارند و از آنها استفاده می کنند، برای بهبود محصولات خود ایده بگیرید؟ شرکت هایی که به مشتریان خود گوش می دهند در نهایت در صدر قرار می گیرند.

Zoom آنها را بازسازی کرد ویژگی تخته سفید بر اساس درخواست مشتری، و Trello به طور منظم ویژگی‌های جدیدی را که توسط جامعه خود پیشنهاد می‌شود اضافه می‌کند.

تابلوی پیام جامعه Trello

منبع: Atlassian/Trello

البته، ناب فالوور همچنین ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کند که مدیران رسانه‌های اجتماعی در همه جا از بازخورد مشتریان می‌خواهند، مانند داشبورد تازه طراحی‌شده ما.

2. استراتژی های بازاریابی محلی

آیا می خواهید وارد یک منطقه یا بازار جدید شوید؟ یا ایجاد پروفایل های اجتماعی به زبان دیگری یا برای یک کشور خاص؟

گوش دادن اجتماعی به شما کمک می کند تا بفهمید که چگونه یک بازار جدید با بازار فعلی شما متفاوت است و فرصت های داده محور برای رشد را شناسایی می کند.

علاوه بر انجام تحقیقات خوب انسانی قدیمی، از گوش دادن اجتماعی برای کشف گرایش‌ها، عبارات یا عبارات عامیانه محلی استفاده کنید و از تفاوت‌های فرهنگی یا تعطیلات در جریان باشید تا به طور تصادفی به کسی توهین نکنید.

3. تجزیه و تحلیل سفر مشتری

همه ما می خواهیم بدانیم که هر خرید دقیقاً از کجا شروع شده است، درست است؟ برای اینکه بتوانیم یک مشتری جدید را از روی هشتگی که روی آن کلیک کرده‌اند، مدت زمانی که وب‌سایت را مرور کرده‌اند، و در نهایت آنچه را که خریده‌اند، ردیابی کنیم.

در حالی که تجزیه و تحلیل ها راه طولانی را طی کرده اند، حریم خصوصی داده ها نیز (و با دلایل خوب) نیز پیشرفت کرده است. واقعیت این است که اغلب شرکت ها نقشه سفر مشتری تکه تکه با حفره ها و فرضیات فراوان دارند.

روش های نقشه برداری سفر ما که مقیاس پذیر نیستند. مثل من، همکار آزادکار Kawusara Salley به روش های قدیمی تر متکی است:

من بپرسم [clients] چگونه آنها من را پیدا کردند و آن را در ابزار مدیریت پروژه من پیگیری کردند. مقداری [freelancers] حتی فوراً در فرم تماس وب سایت خود بپرسید.

Kawusara Salley، نویسنده آزاد

یک استراتژی گوش دادن اجتماعی این شکاف ها را نه تنها با پیدا کردن جایی که مردم در مورد شما می شنوند، می بندد، بلکه توانایی پرش و ارتباط با سرنخ های جدید را نیز فراهم می کند.

بارها دیده‌ایم که مردم می‌پرسند: «آیا کسی می‌تواند ابزاری را برای زمان‌بندی پست‌های من توصیه کند؟» یا «کاش می‌توانستم موضوع‌ها را زمان‌بندی کنم». اینها به ما کمک می کنند تا دقیقاً مرحله 1 را تشخیص دهیم: عدم آگاهی از محصول یا خدمات خود.

با استفاده از گوش دادن اجتماعی، می‌توانیم کلمات کلیدی یا عباراتی را جستجو کنیم که به مشکلی که خدمات ما حل می‌کند اشاره می‌کند، وارد مکالمه شویم و یک ارتباط جدید ایجاد کنیم.

Trish Riswick، سرپرست تیم رسانه های اجتماعی در ناب فالوور

با اسکن میلیاردها پست رسانه های اجتماعی، وب سایت ها، انجمن ها، انجمن ها و پادکست ها – بله، پادکست ها! – یک ابزار خوب شنیداری اجتماعی مانند Talkwalker می تواند تمام مکان هایی که شرکت یا محصولات شما ظاهر می شوند را شناسایی کند. Talkwalker حتی می تواند محصولات شما را در تصاویر، ویدیوها، GIF ها و میم ها شناسایی کند.

جستجوی تصویر در داشبورد Talkwalker

4. شراکت و فرصت های بازاریابی تاثیرگذار

ابزارهای شنیداری اجتماعی می‌توانند انواع اینفلوئنسرهایی را که بیشترین معنا را برای کمپین بازاریابی بعدی شما دارند، شناسایی کرده و عملکرد کمپین را در طول و بعد از آن به دقت اندازه‌گیری کنند.

مثلا سازنده لوازم آرایشی L'Occitane en Provence از Talkwalker برای سنجش عملکرد در طول کمپین میکرو اینفلوئنسر (آنهایی که 10000 تا 25000 دنبال کننده دارند) استفاده کرد. Talkwalker به آن‌ها این امکان را داد که به راحتی تجزیه و تحلیل احساسات برند و معیارهای تعامل و همچنین ویژگی‌های منحصر به فرد داده‌های بصری، مانند محرک‌های احساسات کلیدی و داشبوردی از جذاب‌ترین پست‌ها در مورد کمپین را دنبال کنند.

محرک های احساسات: اسکرین شات Wordcloud از داشبورد شنیداری اجتماعی Talkwalker
تغییر احساسات L'Occitane در طول زمان، اسکرین شات از داشبورد شنیداری اجتماعی Talkwalker

منبع: Talkwalker توسط ناب فالوور

ردیابی دقیق Talkwalker داده‌های واقعی در مورد اثربخشی کمپین‌های اینفلوئنسر و همچنین «مزایای نرم» مهم‌تر این کمپین‌ها را به شما می‌دهد: تغییر احساسات مثبت برند و ارزش رسانه‌های کسب‌شده.

5. روند رسانه های اجتماعی

ماندن در صدر آخرین روند رسانه های اجتماعی یک مزیت جانبی گوش دادن اجتماعی است. علاوه بر این که می دانید مردم در مورد شرکت و محصولات شما چه می گویند، شما همچنین از چیزهای کلی آنها در مورد آنها صحبت می کنید.

آیا رقص های TikTok هنوز فعال هستند؟ جدیدترین میم خنده دار خنده دار و اگزیستانسیالیستی که در اطراف وجود دارد چیست؟

میم‌ها خنده‌دار نیستند: وقتی به درستی انجام شوند، پرش روی این پست‌های روند می‌تواند توجه زیادی را به خود جلب کند و دنبال‌کنندگان جدیدی را به خود جلب کند.

کلید انجام آن “درست” است. به این معنی که به صدای برند خود وفادار بمانید. اگر نام تجاری شما معمولاً گستاخ یا خنده دار نیست، از ارسال الگوهای رفتاری صرفاً برای دریافت لایک خودداری کنید. این کار نخواهد کرد.

Psst: ما را بررسی کنید راهنمای Trends 2024 رسانه های اجتماعی برای کسانی که باید تماشا کنند و کدام یک برای سازمان شما بهترین هستند.

6. صدای برند خود را اصلاح کنید

گوش دادن اجتماعی می تواند عباراتی را که مشتریان شما برای یافتن و توصیف شما استفاده می کنند و همچنین نحوه صحبت آنها در مورد صنعت شما آشکار کند. ترکیب زبانی که مشتریان شما استفاده می کنند به شما کمک می کند تا بهتر با آنها ارتباط برقرار کنید و افراد جدیدی را در بین مخاطبان خود جذب کنید.

اگر مشتریان شما غیررسمی صحبت می کنند، نیازی به انجام 360 ندارید، اما ترجیح می دهید لحن رسمی خود را حفظ کنید، اما در نظر داشته باشید که صدای برند خود را به روز کنید تا حتی چند عبارت کلیدی که مشتریان شما استفاده می کنند را شامل شود.

7. اندازه گیری رویداد زنده

آنچه مردم در رویداد شما می گویند را دنبال کنید، محتوای آنها را به اشتراک بگذارید و ایده هایی برای محتوای خود در زمان واقعی با گوش دادن اجتماعی دریافت کنید. شما نمی توانید بازخورد سریع تر یا آسان تر از آن بخواهید.

شما حتی می توانید از گوش دادن اجتماعی برای ایجاد تجربیات همه جانبه در رویداد خود استفاده کنید. بسیاری از برنامه‌ها به شما امکان می‌دهند با استفاده از یک هشتگ خاص فید بسازید، اما Talkwalker برای شناسایی پست‌های مربوط به برند یا محصول شما، حتی اگر شامل هشتگ یا نام شما نباشد، این کار را انجام می‌دهد. به علاوه مکالمات مرتبط برای شناسایی گرایش‌ها، موضوعات رایج و محتوای جدیدی که در غیر این صورت نمی‌بینید.

خوشه‌های مکالمه در طول زمان موضوعات کلیدی یک رویداد را کشف می‌کنند: GIF داشبورد شنیداری اجتماعی Talkwalker

منبع: Talkwalker توسط ناب فالوور

8. کانال های بازاریابی جدید را باز کنید

گوش دادن اجتماعی به شما می گوید که آیا مشتریان در مورد شما در پلتفرم هایی صحبت می کنند که بخشی از تجزیه و تحلیل های معمول شما نیستند، مانند SEO عزیزم. Reddit یا سایر جوامع پنهان.

به عنوان مثال، اگر در موارد شنیداری اجتماعی در مورد قیمت سهام افزایش یافته است، مانند این مورد از Verizon…

word image 476728 7

منبع: Talkwalker توسط ناب فالوور

… می توانید آن را با ذکرهای جدید در شبکه های اجتماعی، وب سایت ها یا پادکست ها مرتبط کنید. در مورد Verizon در بالا، اوج بحث پس از ذکر در پادکست بلومبرگ بود. با مخاطبان زیاد، ذکر مثبت احتمالاً بر گفتگوهای بیشتر در مورد سهام تأثیر گذاشته است.

word image 476728 8

منبع: Talkwalker توسط ناب فالوور

با تشکر از این اطلاعات، می‌توانید ارزیابی کنید که آیا منطقی است برای فرصت‌های تبلیغاتی یا مشارکت بیشتر به منبع اسپک مراجعه کنید.

بدون ابزارهای شنیداری اجتماعی، ردیابی و مرتبط کردن اطلاعات مانند این تقریباً غیرممکن است. Talkwalker میلیاردها منبع را از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی تا انجمن‌ها، وب‌سایت‌ها، انجمن‌ها و موارد دیگر اسکن می‌کند تا به شما تصویری کامل از جایی که مشتریان شما هستند و نحوه دسترسی به آنها… حتی برای کانال‌های بازاریابی که در حال حاضر از آنها استفاده نمی‌کنید، ارائه دهد.

9. تقویم محتوای خود را پر کنید

چه چیزی ساده تر از طوفان فکری برای تمام ایده های محتوایی خودتان است؟

پاسخ: ارسال چیزی که مشتریان شما واقعاً می خواهند ببینند.

گوش دادن اجتماعی به شما می گوید که آنها چه چیزی را می خواهند ببینند. شما محتوا را بسازید. واقعاً می تواند به همین راحتی باشد، دوستان…

حتی راحت تر؟ اصلاً محتوایی ایجاد نکنید: برای یافتن از گوش دادن اجتماعی استفاده کنید محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) که قبلاً در مورد شرکت شما وجود دارد، سپس آن را به اشتراک بگذارید. (بسیار خوب، شما همچنان باید مقداری از محتوای خود را نیز بسازید، اما UGC تأثیرگذار است و در وقت شما صرفه جویی می کند.)

پست اینستاگرام باغ وحش زوریخ با کاپیباراهای شنا

منبع: Talkwalker توسط ناب فالوور

10. خدمات مشتری کارآمد

گوش دادن اجتماعی نباید کانال اصلی خدمات مشتری شما باشد، اما می تواند نقش مهمی ایفا کند.

به عنوان مثال، من با Google Docs مشکل داشتم و در X (توئیتر) در مورد آن صحبت کردم و انتظار هیچ پاسخی نداشتم. در کمال تعجب، حساب Google Docs خیلی سریع با پیوندی به یک مقاله مفید پاسخ داد. به عنوان یک مشتری، احساس می‌کردم دیده شده و برایم ارزشمند است.

با ناب فالوور Listening، اطلاعات ارزشمندی را که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید بیابید، کشف کنید. مدیریت تمام پروفایل های اجتماعی خود را در یک مکان با یک دوره آزمایشی 30 روزه شروع کنید.

بهتر انجامش بده با هوت سوئیت، ابزار رسانه های اجتماعی همه در یک در بالای همه چیز بمانید، رشد کنید و رقبا را شکست دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا