ارز دیجیتال

میلیاردر مارک کوبان از SEC به دلیل انداختن استارت‌آپ‌های رمزنگاری زیر اتوبوس انتقاد کرد.

منبع: Adobe / JHVEPhoto

مارک کوبان، سرمایه‌گذار فناوری میلیاردر و ستاره شارک تانک، اوایل این هفته از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به دلیل قرار دادن استارت‌آپ‌های رمزنگاری «زیر اتوبوس» با رویکرد آن در تنظیم صنعت بلاک چین، انتقاد کرد.

نظرات او بخشی از یک بحث طولانی با جان رید استارک، مسئول سابق SEC بود – یک شکاک در حوزه ارزهای دیجیتال که با “نقطه صحبت شماره یک علاقه مندان به ارزهای دیجیتال” در مورد “فقدان وضوح نظارتی در حوزه رمزنگاری” موافق نیست.

کوبایی پاسخ داد به استارک با ذکر یک مثال خاص از یک استارت آپ رمزنگاری که به دنبال ثبت نام در SEC است، که فقط از طرف آژانس گفته شد که برای کمک به دنبال یک وکیل باشد. او اضافه کرد:

«وقتی من و دیگران راهنمایی روشنی می‌خواهیم و با «قانون‌گذاری از طریق دعوی قضایی» مخالفت می‌کنیم، کسب‌وکارهایی که می‌بینم توسط SEC و گری جنسلر به زیر اتوبوس انداخته می‌شوند، استارت‌آپ‌های اتاق خوابگاهی هستند که توسط عرق عدالت هدایت می‌شوند.»

کوین بیسبایننس، کراکن و دیگر رهبران صنعت مدت‌هاست که SEC را به دلیل ارائه نکردن دستورالعمل‌های واضح صنعت کریپتو مانند سایر حوزه‌های قضایی مورد انتقاد قرار داده‌اند. این به ویژه به راهنمایی در مورد اینکه کدام دارایی های رمزنگاری اوراق بهادار در مقابل کالا هستند و نحوه ثبت آسان محصولات خاص در کمیسیون، مانند staking-as-a-service، مربوط می شود.

هستر پیرس – یکی از اعضای حامی رمزارز خود آژانس – در این زمینه از رئیس، گری جنسلر انتقاد کرده است. او می‌گوید: «در شرایط فعلی، پیشنهادات مربوط به رمزارزها از طریق خط لوله ثبت نام SEC انجام نمی‌شود. نوشت در بیانیه فوریه، اندکی پس از تعطیلی SEC سرویس سهامداری ثبت نشده Kraken.

در مقابل، استارک با کوبان مخالفت کرد که این صنعت بیش از سایر بخش‌های بخش مالی فاقد وضوح است و ادعا می‌کند که قبلاً «شفافیت و شفافیت نظارتی فوق‌العاده‌ای دارد». او ادامه داد:

چه یک محصول سرمایه‌گذاری به‌عنوان نماد سهام عمل کند، چه از ارزش اوراق بهادار قیمت‌گذاری شود و مانند یک مشتقه عمل کند، یک نشانه ارزش پایدار با پشتوانه اوراق بهادار باشد یا هر محصول مجازی دیگری که قرار گرفتن در معرض ترکیبی با اوراق بهادار زیربنایی را فراهم می‌کند، آنها باید همه با قوانین اوراق بهادار ایالات متحده مطابقت دارند.

اکثر شرکت های رمزنگاری محکوم به فنا هستند

استارک همچنین استدلال کرد که رمزارزهای بلاک چین نتوانسته است به وعده های خود مبنی بر ایجاد انقلاب در سیستم مالی عمل کند، چه به عنوان یک ذخیره ارزش و چه به عنوان راه آهن پرداخت سریع.

کوبان پاسخ داد که شرکت‌های کریپتو به زمان نیاز دارند تا مانند شرکت‌های اینترنتی اولیه رشد کنند – اما پذیرفت که اکثریت قریب به اتفاق احتمالاً در این راه سقوط خواهند کرد.

او گفت: 90 درصد از شرکت های بلاک چین از بین خواهند رفت. 99 درصد توکن ها خراب خواهند شد. درست مانند 99 درصد از شرکت های اینترنتی اولیه … اما برندگان تغییر دهنده بازی خواهند بود. این روشی است که فناوری کار می کند. “

کوبان همچنین استدلال کرد که بسیاری از «خطراتی» که منتقدان کریپتو را متهم می‌کنند، در سیستم بانکی قدیمی مانند سرمایه‌گذاری «GroupThink» به همان اندازه رایج است:

او گفت: «شما گروه اندیشی را برای کاربران کریپتو محکوم می کنید، اما چیزی که سپرده گذاران SVB را نجات داد… GroupThink بود. فدرال‌رزرو می‌دانست که اگر سپرده‌گذاران پول خود را از دست بدهند، سرایتی که به عنوان حذف سپرده‌ها به نام GroupThink شناخته می‌شود، اقتصاد ما را تضعیف می‌کند. بنابراین آنها مجبور شدند وارد عمل شوند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا