برنامه نویسی

🍀 چگونه در توسعه نرم افزار خوش شانس باشیم

چون شانس به شانس نیست…


دیروز برنده لاتاری شدم!

من چقدر خوش شانسم؟

گفت خیلی تعداد کمی مردم همیشه

با این حال، در واقع افراد زیادی هستند که واقعاً در “لاتاری” زندگی برنده شده اند. چه آنها شغل رویایی خود را به دست آورده باشند و چه شریک ایده آل خود را پیدا کرده اند، به نظر می رسد برخی از افراد هرگز متوقف نمی شوند برنده شدن.

اما شانس یک معشوقه بی ثبات است. وقتی می شنویم که افراد موفق چقدر خوش شانس هستند، به نظر می رسد که چگونه در زمان مناسب در مکان مناسب بوده اند و موفقیت آنها به دلیل چیزی بیش از شانس نیست، آیا واقعاً سوال می کنیم که چرا؟

و آیا شانس واقعاً تمام چیزی است که در آن وجود دارد؟

وقتی نوبت به توسعه نرم افزار می رسد، پاسخ قاطع است نه.

در حالی که شانس مطمئناً می تواند نقش داشته باشد، حقیقت این است که موفقیت در کدنویسی تا حد زیادی به کار سخت، پشتکار و تمایل به ریسک کردن بستگی دارد.

به همین دلیل است که می‌خواهم مفهوم شانس در توسعه نرم‌افزار را بررسی کنم، و اینکه چگونه می‌توانید شانس خود را در طول سفر برنامه‌نویسی خود برای تبدیل شدن به موفق‌ترین برنامه‌نویسی که می‌توانید باشید، ایجاد کنید.

حالا بیایید خوش شانس باشیم!

ایجاد شانس از طریق کار سخت

وقتی صحبت از یادگیری نحوه کدنویسی می شود، به سادگی هیچ جایگزینی برای کار سخت وجود ندارد.

در حالی که این درست است که برخی از توسعه دهندگان ممکن است به نظر می رسد با استعداد ذاتی برای برنامه نویسی متولد شده اند، واقعیت این است که حتی با استعدادترین برنامه نویسان هنوز باید ساعت های بی شماری را تمرین کنند تا واقعاً در کار خود تسلط یابند.

اکنون گفتن آن آسان تر از انجام دادن است، اما چرا کار سخت اینقدر مهم است؟

برای یک چیز، این به شما امکان می دهد پایه ای قوی از مهارت ها و دانش بسازید که بتوانید در هنگام ایجاد فرصت ها از آنها استفاده کنید.

تصور کنید که هر روز به مدت 6 ماه متوالی کدنویسی را تمرین کنید. سخت خواهد بود درست است؟ ممکن است تعهدات دیگری داشته باشید یا گاهی اوقات انگیزه نداشته باشید.

با این حال، من تضمین می کنم که اگر این کار را انجام دهید، یک برنامه نویس بسیار توانا خواهید بود. حتی ممکن است مجموعه کوچکی از پروژه های کوچک داشته باشید که می توانید از آنها در مصاحبه های شغلی استفاده کنید تا شما را از سایر نامزدها متمایز کند.

در واقع، شما حتی ممکن است بتوانید یکی از پروژه های خود را به عنوان یک چالش جانبی راه اندازی کنید، برندی را حول آن بسازید و مشتریان پولی به دست آورید.

چقدر خوش شانس هستید که از پروژه خود درآمد کسب کنید؟

پاسخ این خواهد بود شما ایجاد کردید که شانس از طریق محض کار سخت.

با وقف خود به یادگیری و تسلط بر هنر کدنویسی، آمادگی بیشتری برای استفاده از فرصت‌ها در زمان به وجود آمدن خواهید داشت.

ایجاد شانس از طریق شبکه

همانطور که گفته می شود، “این چیزی نیست که شما می دانید، آن چیزی است که شما می شناسید.” و در صنعت فناوری، این نمی تواند بیشتر از این صادق باشد.

یک بچه تنها در میان جمعیت

ایجاد یک شبکه قوی از مخاطبین می تواند فرصت های بی شماری را برای دستیابی به موفقیت به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار باز کند.

بنابراین چگونه می توانید یک شبکه قوی بسازید؟

اولاً، باید اطراف خود را با افراد همفکر، چه آنلاین و چه در زندگی واقعی، احاطه کنید.

جوامع آنلاین مانند GitHub، Stack Overflow، Twitter و LinkedIn می توانند فرصت های شبکه ای ارزشمندی را برای کمک به شما در ارتباط با سایر توسعه دهندگان نرم افزار فراهم کنند.

رهبرانی را دنبال کنید که آنها را تحسین می کنید و شروع به نگاه کردن به کسانی کنید که از آنها پیروی می کنند. به احتمال بسیار زیاد افرادی را در مسیری مشابه خود خواهید یافت که بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

سوال پرسیدن راهگشای خوبی برای شروع مکالمه و در عین حال کسب دانش است.

اگر رویکرد چهره به چهره را ترجیح می دهید، می توانید در رویدادها و جلسات صنعت شرکت کنید. Meetup مکانی عالی برای یافتن رویدادهای محلی است، و برای رویدادهای صنعتی بزرگتر، TechRadar را بررسی کنید که همیشه به توپ دنیای فناوری نگاه می کند.

به زودی متوجه خواهید شد که فقط با شرکت در یک رویداد می توانید با افراد جالب زیادی صحبت کنید و این می تواند دری را برای فرصت های شغلی آینده، همکاری در پروژه ها یا حتی مربیگری باز کند.

وقتی صحبت از مربیگری شد، پیدا کردن یک مربی می تواند راهنمایی و پشتیبانی ارزشمندی را در حین یادگیری نحوه کدنویسی ارائه دهد. به دنبال مربیانی باشید که در زمینه مورد علاقه شما تجربه دارند و مایلند دانش و تخصص خود را با شما به اشتراک بگذارند.

وقتی به طور فعال شبکه می کنید، می توانید شانس خود را ایجاد کنید قرار گرفتن در مکان مناسب در زمان مناسب

ایجاد شانس با ریسک کردن

موفق ترین توسعه دهندگان می دانند که ریسک های محاسبه شده اغلب برای دستیابی به موفقیت ضروری هستند.

شخصی که از کوه بالا می رود

من قبلاً در مورد داشتن پروژه ای صحبت کردم که می توانید آن را به عنوان یک کار جانبی راه اندازی کنید، خوب که مطمئناً مستلزم ریسک کردن است. خطر عدم دانستن اینکه آیا کسی محصول شما را دوست دارد یا خیر، چه رسد به اینکه مایل به پرداخت برای آن باشد.

اما دوباره اگر آن را دوست داشته باشند چه؟

ناگهان شما یک فرصت تجاری عالی برای خود دارید که در آن آسمان محدودیتی است که می تواند به دست آورد.

البته ریسک کردن می تواند ترسناک باشد. این می تواند به معنای به خطر انداختن شهرت، امور مالی یا حتی حرفه خود باشد. اما شما باید مایل باشید که از منطقه راحتی خود خارج شوید و چیزهایی را دنبال کنید که ممکن است دلهره آور یا چالش برانگیز به نظر برسند.

با راه‌اندازی این وبلاگ، ریسک زیادی از جانب خودم انجام دادم. برای یکی، خود را متعهد به یک برنامه هفتگی منظم از نوشتن کردم که مهم نیست که به چه چیزی پایبند هستم. در حالی که حتی نمی دانم آیا کسی به آنچه من می گویم اهمیت می دهد یا خیر!

با این حال، اگر این کار انجام شود، ریسک ارزشمندی خواهد بود و من می توانم به گذشته نگاه کنم و از برداشتن اولین قدم سپاسگزار باشم.

خواه راه اندازی یک استارتاپ جدید، دنبال کردن یک پروژه چالش برانگیز، یا جهش به حوزه جدیدی از توسعه، ریسک کردن می تواند فرصت های جدیدی را ایجاد کند که حتی تصورش را هم نمی کنید.

هیچ پاداشی با ریسک وجود ندارد، و شانس به دست آوردن پاداش ناشی از پذیرش این خطرات است.

شانس چیزی است که شما آن را می سازید

وقتی صحبت از توسعه نرم افزار می شود، شانس اغلب به عنوان یک نیروی گریزان و غیرقابل پیش بینی دیده می شود.

اما همانطور که دیدیم، شانس فقط یک موضوع شانسی نیست. این چیزی است که می تواند از طریق سخت کوشی، ایجاد شبکه های قوی، ریسک کردن، و گشودن به فرصت های جدید ایجاد شود.

البته همیشه عواملی خارج از کنترل ما وجود خواهند داشت که می توانند بر موفقیت ما به عنوان برنامه نویس تأثیر بگذارند. اما با تمرکز بر چیزهایی که می توانیم کنترل کنیم، می توانیم شانس خود را ایجاد کنیم و شانس موفقیت خود را افزایش دهیم.

بنابراین دفعه بعد که کسی به شما گفت که خوش شانس هستید که در جایی که هستید هستید، این را به خاطر بسپارید شانس چیزی است که شما آن را می سازید. با صرف زمان و تلاش برای یادگیری و رشد به عنوان یک توسعه دهنده، موفقیت به دنبال خواهد داشت.

حالا نمی گویم موفق باشید، می گویم برو شانس بیافرین!

از طرف توسعه دهنده همیشه در حال رشد شما،

کد شرلوک


💙 اگر این مقاله را دوست داشتید …

من یک خبرنامه هفتگی را برای جامعه ای از توسعه دهندگان در حال رشد منتشر می کنم و به دنبال بهبود مهارت های برنامه نویسی و ماندن در سفری برای بهبود مستمر خود هستم. تمرکز بر نکاتی برای افزایش بهره وری برنامه نویسی 🚀.

مقالات بیشتری از این قبیل را مستقیماً به صندوق ورودی خود دریافت کنید.

بیایید با هم رشد کنیم 🌱

و در ارتباط باشید 🐦 @evergrowingdev

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا