شبکه های اجتماعی

مدیران عامل فناوری هوش مصنوعی را به شدت ابراز می‌کنند، افزودن‌های بزرگ به فروش زمان می‌برد

مایکروسافت Corp و Google-parent شرکت آلفابت صحبت از سرمایه گذاری در هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) برای دومین سه ماهه متوالی اما نتایج آنها در روز سه شنبه حاکی از آن است که هر گونه افزایش قابل توجهی در فروش کند خواهد بود.

غول‌های فناوری مجموعه‌ای از محصولات را راه‌اندازی کرده‌اند که قول داده‌اند مملو از هوش مصنوعی مولد هستند، که محتوای جدید – متن، تصویر، کد – از داده‌های گذشته ایجاد می‌کند. این اصطلاح پس از انتشار ChatGPT، یک ربات چت که پاسخ‌های انسان‌مانند را می‌نویسد، توسط شرکت OpenAI که مایکروسافت پشتیبانی می‌کند، به یک کلمه رایج تبدیل شد.

ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه گفت: «پیشرفته‌ترین مدل‌های هوش مصنوعی جهان با جهانی‌ترین رابط کاربری جهان – زبان طبیعی – برای ایجاد عصر جدیدی از محاسبات ترکیب می‌شوند.»

تحلیل رویترز نشان می‌دهد که با شروع فصل گزارش‌دهی سه‌ماهه، اصطلاح «AI» تقریباً دو برابر بیشتر از سه ماهه قبل در کنفرانس‌های شرکت‌های S&P 500 استفاده شده است.

گوگل این عبارت را در سه ماهه اول خود در روز سه شنبه 52 بار استفاده کرد، در حالی که در سه ماهه چهارم 45 بار افزایش یافته است. مایکروسافت آن را 36 بار در مقابل 20 بار گفت – بدون ارجاع به شریک OpenAI خود.

هر دو شرکت گفتند که هوش مصنوعی در حال حاضر فروش خود را کاهش داده است، اما هیچ کدام نگفتند که چه زمانی یا آیا شروع به فروش، هزینه یا سود حاصل از این فناوری خواهند کرد.

ساندار پیچای، رئیس آلفابت، روز سه‌شنبه، پس از اشاره به برخی از محصولاتی که این شرکت در ماه گذشته راه‌اندازی کرد، از جمله Bard، پاسخ گوگل به چت ربات جستجوی مایکروسافت مبتنی بر ChatGPT، بینگ، گفت: «خیلی چیزهای دیگر در راه است».

گوگل که از ابزارهای AI برای ایمیل، همکاری و نرم افزار ابری خود نیز رونمایی کرده است، سود و درآمد سه ماهه را بالاتر از تخمین ها گزارش کرده و گفته است که 70 میلیارد دلار سهام را بازخرید خواهد کرد.

هفته گذشته اعلام کرد که واحدهای تحقیقاتی هوش مصنوعی Google Brain و DeepMind را ترکیب می‌کند و روی هوش مصنوعی «چند وجهی» مانند آخرین مدل OpenAI GPT-4 کار می‌کند که می‌تواند نه تنها به درخواست‌های متنی، بلکه به ورودی‌های تصویر نیز برای تولید محتوای جدید پاسخ دهد.

توماس مارتین، مدیر ارشد پورتفولیوی در Globalt Investments گفت: “منظورم این است که اعلامیه ها وجود دارد و همه چیز به سرعت پیش خواهد رفت. اما من فکر می کنم برای دیدن نتایج واقعی کمی زمان می برد.”

او گفت: «تا آنجایی که آن را به اعداد واقعی تبدیل کنیم… به این فکر کنید که چقدر طول کشید تا گوگل یوتیوب را به عنوان یک نمونه منتشر کند.

برت آیورسن، رئیس روابط سرمایه گذار مایکروسافت، به رویترز گفت، با این حال، “واقعاً زود است” و هوش مصنوعی هنوز بخش نسبتا کوچکی از کل تجارت مایکروسافت است. (گرافیک: هوش مصنوعی بر تماس های کنفرانس سه ماهه غالب است، https://www.reuters.com/graphics/USA-STOCKS/AI/gdvzqbkgmpw/chart.png)

بازیکنان بزرگ
نادلا گفت در سه ماه از زمانی که مایکروسافت ابزار توسعه دهنده هوش مصنوعی جدید “Copilot” را به طور گسترده در دسترس قرار داد، بیش از 10000 سازمان از جمله کوکاکولا و جنرال موتورز ثبت نام کردند. این ابزار برای مجموعه محصولات آن است که شامل اسناد Word، صفحات گسترده اکسل و ایمیل های Outlook است.

مایکروسافت در روز سه‌شنبه از تخمین‌ها برای درآمد و سود سه‌ماهه پیشی گرفت که ناشی از رشد تجارت ابری و بهره‌وری نرم‌افزار آفیس بود.

بینگ برای چندین دهه از جستجوی گوگل عقب مانده است، اما نادلا گفت که دانلودهای بینگ از زمان اضافه شدن ویژگی های هوش مصنوعی افزایش یافته است و اکنون 100 میلیون کاربر روزانه دارد.

هاروکی تویاما، مدیر پورتفولیو در مدیسون سرمایه گذاری، گفت: «در نهایت، ممکن است تأثیر بسیار بیشتری بر نرم افزار سازمانی مایکروسافت داشته باشد و شاید کمتر در جستجو باشد.

تویاما گفت که گوگل قبلاً از هوش مصنوعی برای کسب درآمد از الگوریتم‌های جستجوی خود استفاده می‌کرد و او انتظار نداشت پیشرفت‌های هوش مصنوعی از رقبای خود به اندازه‌ای که برخی تصور می‌کردند یک تهدید باشد.

Meta Platforms Inc که نتایج را در روز چهارشنبه گزارش می‌کند و Amazon.com Inc که هفته آینده گزارش می‌دهد، نیز وارد گروه هوش مصنوعی شده‌اند.

متا، که اعتراف کرده است در حال بازی کردن در هوش مصنوعی است، یک مدل هوش مصنوعی منتشر کرده است که می تواند اشیاء فردی را از داخل یک تصویر تشخیص دهد. بخش ابری آمازون AWS، بزرگترین بخش جهان، مجموعه‌ای از فناوری‌ها را با هدف کمک به سایر شرکت‌ها در توسعه ربات‌های گفتگوی خود با پشتیبانی هوش مصنوعی منتشر کرده است.

سهام متا و آمازون در روز سه شنبه پس از بازار به ترتیب 2.3 و 5.3 درصد افزایش یافت.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا