ارز دیجیتال

سرمایه گذاری کریپتو برای پنجمین سه ماهه متوالی کاهش می یابد و به پایین نمی رسد

منبع: Adobe / SLEEP

بر اساس گزارش جدید شرکت خدمات مالی گلکسی دیجیتال، شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر پس از پنج فصل کاهش متوالی، به سرمایه‌گذاری کمتری در بخش کریپتو ادامه می‌دهند.

در این گزارش آمده است که در سه ماهه دوم سال جاری، شرکت‌های VC 2.3 میلیارد دلار در شرکت‌های رمزنگاری و بلاک چین سرمایه‌گذاری کردند که نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل که 8 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده بود، کاهش شدیدی را نشان می‌دهد.

طبق گفته این شرکت که توسط گاو ارز رمزنگاری معروف مایک نووگراتز اداره می شود، میزان سرمایه گذاری پایین ترین میزان برای چرخه فعلی است و همچنین کمترین مبلغی است که به صورت سه ماهه از سه ماهه چهارم سال 2020 سرمایه گذاری شده است.

در اوج خود این چرخه – در سه ماهه اول 2022 – 13 میلیارد دلار در شرکت های رمزنگاری سرمایه گذاری شد.

آخرین اعداد نشان می دهد که با وجود اینکه قیمت بیت کوین (BTC) نقطه ای (BTC) در نوامبر سال گذشته به کمتر از 15 هزار دلار رسیده است، سرمایه گذاری های VC کریپتو هنوز به پایانی برای این چرخه دست نیافته اند.

گلکسی دیجیتال در اظهار نظر در مورد چشم انداز، در گزارش نوشت که محیط برای جمع آوری کمک های مالی VC کریپتو “بسیار چالش برانگیز” باقی مانده است.

crypto vc investment
منبع: Galaxy Digital

برداشتن فعالیت معامله

با وجود کاهش مداوم در میزان سرمایه گذاری، فعالیت معاملات در این بخش شروع به افزایش اندکی کرده است.

در طول سه ماهه، 456 معامله در حوزه ارزهای دیجیتال انجام شد که نسبت به 439 معامله در سه ماهه قبل افزایش داشت.

این افزایش عمدتاً به دلیل افزایش تعداد معاملات مالی سری A بود، به طوری که 174 معامله در سه ماهه دوم در مقابل 154 معامله در سه ماهه اول انجام شد.

crypto vc deal count
منبع: Galaxy Digital

کشور برتر ایالات متحده برای سرمایه گذاری VC کریپتو

طبق معمول، بیشتر سرمایه‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر جمع‌آوری‌شده در طول سه‌ماهه به شرکت‌های مستقر در ایالات متحده تعلق گرفت.

به طور مشابه، شرکت های مستقر در ایالات متحده نیز مسئول بیشترین تعداد معاملات تکمیل شده بودند.

این کشور 45 درصد از پول VC جمع آوری شده و 43 درصد از کل تعداد معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده است.

پس از ایالات متحده، بریتانیا، سنگاپور و کره جنوبی نیز به عنوان کشورهای فعال برای سرمایه گذاری VC کریپتو برجسته شدند.

مشکلات مختص رمزنگاری نیست

گلکسی در پایان خاطرنشان کرد که کاهش فعالیت VC کریپتو با توجه به مشکلات عمومی صنعت VC، به ویژه به دلیل نرخ بهره بالاتر، منحصر به کریپتو نیست.

این شرکت نوشت: «وقتی با بازار نزولی قیمت‌های دارایی‌های دیجیتال و این واقعیت که بسیاری از تخصیص‌دهنده‌ها پس از انفجارهای خیره‌کننده چندین شرکت تحت حمایت سرمایه‌گذاری در سال 2022 احساس سوختگی می‌کنند، سرمایه‌گذاران خطرپذیر همچنان در جذب سرمایه‌های جدید در سال 2023 دشوار خواهند بود.» .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا