شبکه های اجتماعی

چگونه رودخانه باستانی در مریخ به مریخ نورد Perseverance ناسا در ماموریت خود کمک می کند

ناسا مریخ نورد Perseverance را در سال 2020 به مریخ فرستاد. هدف اصلی این ماموریت شامل جمع آوری نمونه های سنگی از سیاره سرخ است که ممکن است حاوی نشانه هایی از حیات میکروبی باستانی باشد. ناسا و ESA بعداً یک فضاپیما به مریخ می فرستند تا این نمونه ها را از سطح زمین جمع آوری کرده و به آن بازگرداند زمین برای تحلیل عمیق مریخ نورد Perseverance همچنین وظیفه تجزیه و تحلیل زمین شناسی و آب و هوای گذشته سیاره را دارد که راه را برای اکتشاف انسان در مریخ هموار می کند. به گفته ناسا، یک رودخانه باستانی در مریخ به مریخ نورد کمک می کند تا کار خود را انجام دهد.

چگونه رودخانه مریخ باستانی به مریخ نورد Perseverance ناسا کمک می کند
تیم علمی این ماموریت در مورد یکی از آخرین نمونه هایی که در ماه ژوئن توسط مریخ نورد جمع آوری شده است هیجان زده است. نمونه‌ای که توسط مریخ‌نورد حفاری شد، از تکه‌های ریز سنگ‌های دیگری تشکیل شده بود که در گذشته‌های دور توسط رودخانه‌ای از جای دیگری حمل می‌شد و در محل رسوب می‌کرد. در این سایت، نمونه سنگ با هم سیمان شد.

ناسا نام این کنگلومرا را «دریاچه زمرد» گذاشته است. تیم ماموریت معتقد است که نمونه سنگ حاوی اطلاعات زیادی در مورد مکان هایی است که مریخ نورد ممکن است هرگز از آن بازدید نکند. هر قطعه سنگ جدید در کنگلومرا یک داستان زمین شناسی از نقاط مختلف سیاره را نشان می دهد.

سنگریزه‌ها و صخره‌هایی که در یک رودخانه یافت می‌شوند پیام‌رسانی از دور هستند. کن فارلی، دانشمند پروژه Perseverance، گفت: و در حالی که آبی که بستر رودخانه مریخی را ایجاد کرده است که Perseverance در حال کاوش در آن است میلیاردها سال پیش تبخیر شده است، داستان حمل شده توسط آن آب ها تازه باقی می ماند و در سنگ های کنگلومرا ذخیره می شود.

همچنین بخوانید

دانشمندان در مورد فعالیت شعله های خورشیدی قدرتمند که ممکن است بر ارتباطات رادیویی تأثیر بگذارد هشدار می دهند
روزی که مردم می دانستند از زمین در حال عکاسی از فضا است

با بازگشت این نمونه‌ها به زمین، دانشمندان می‌توانند به تک تک سنگ‌ریزه‌ها و تکه‌های موجود در هسته که «قله اوتیس» نامیده می‌شود، نگاه کنند. این به دانشمندان کمک می کند تا جزئیاتی مانند سن آن، شرایط محیطی رودخانه در زمان تشکیل کنگلومرا و اینکه آیا نشانه هایی از حیات میکروبی باستانی در آن وجود دارد را تعیین کنند.

کاوشگرانی که در زمان‌های قدیم به دنبال طلا یا الماس می‌گشتند، اغلب به رودخانه‌ها نگاه می‌کردند تا مشخص کنند آیا ذخایر سودی در بالادست وجود دارد یا خیر. فارلی افزود، نیازی به پیاده روی در آنجا نیست تا ببیند – اجازه دهید رودخانه کار را انجام دهد

دانشمندان همچنین انتظار دارند که قطعات سنگ در نمونه قله اوتیس به احتمال زیاد در جای دیگری تشکیل شده و میلیاردها سال پیش توسط یک رودخانه باستانی به محل فعلی خود منتقل شده اند.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا