شبکه های اجتماعی

اپراتورهای سیستم پرداخت کلاهبرداری در DAKSH RBI را از اول ژانویه گزارش کنند

به منظور ساده سازی گزارش، افزایش کارایی و خودکارسازی فرآیند مدیریت تقلب در پرداخت، RBI گفت ماژول گزارش تقلب به منتقل می شود DAKSH، بانک رزروسیستم نظارتی پیشرفته نظارتی، از 1 ژانویه. RBI عملیاتی شد مرکز ثبت اطلاعات تقلب در پرداخت ها (CPFIR) در مارس 2020 با گزارش تقلب های پرداخت توسط بانک های تجاری برنامه ریزی شده و غیر بانکی ابزار پرداخت پیش پرداخت صادرکنندگان (PPI).

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای اعلام کرد: «شرکت‌ها گزارش تقلب‌های پرداختی را در DAKSH از این تاریخ (10 ژانویه 2023) آغاز می‌کنند.

علاوه بر تسهیلات آپلود انبوه موجود برای گزارش تقلب در پرداخت، DAKSH عملکردهای اضافی مانند تسهیلات سازنده بررسی کننده، گزارش گیری مبتنی بر صفحه آنلاین، گزینه ای برای درخواست اطلاعات اضافی، تسهیلات صدور هشدارها/مشاوره ها، تولید داشبورد و گزارش ها.

همه مجوز RBI اپراتورهای سیستم پرداخت (PSOs) / ارائه‌دهندگان و شرکت‌کنندگان سیستم پرداخت که در هند فعالیت می‌کنند موظفند همه تقلب‌های پرداختی، از جمله رویدادهای تلاش شده را، بدون در نظر گرفتن ارزش، گزارش دهند، چه توسط مشتریان خود گزارش شده یا توسط خود نهادها شناسایی شده‌اند.

این گزارش قبلاً از طریق تسهیل شده بود درگاه ارسال الکترونیکی اطلاعات (EDSP) و در حال انتقال به DAKSH است.

بانک مرکزی گفت: پس از فعال شدن گزارش تقلب پرداختی در DAKSH از 01 ژانویه 2023، نهادها نمی توانند هیچ گونه تقلب در پرداخت را در EDSP گزارش کنند.

مسئولیت ارائه تراکنش های تقلب پرداختی گزارش شده بر عهده بانک صادرکننده/ صادرکننده PPI/ کارت اعتباری صادرکننده NBFC است که ابزار پرداخت صادر شده آن در کلاهبرداری استفاده شده است.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا