برنامه نویسی

5 کتاب و دوره آموزشی برای یادگیری عمیق برنامه نویسی شی گرا

افشا: این پست شامل پیوندهای وابسته است. در صورت خرید محصولات یا خدمات از پیوندهای مختلف ارائه شده در این مقاله، ممکن است غرامت دریافت کنم.
کتاب ها و دوره های برنامه نویسی شی گرا مورد علاقه من

سلام دوستان، برنامه نویسی OOP یا شی گرا یکی از محبوب ترین پارادایم های برنامه نویسی است که در صنعت توسعه نرم افزار استفاده می شود و به شما کمک می کند تا کدها را در سیستم دنیای واقعی سازماندهی کنید.

این ابزاری است که به شما امکان می‌دهد تا با تفکر در مورد اشیا و روابط، نرم‌افزار پیچیده بنویسید. برخلاف الگوی برنامه‌نویسی رویه‌ای پیشین خود، که به‌ویژه توسط C پیاده‌سازی می‌شود، که مشکل و کار را با نوشتن کد گام به گام برای رایانه‌ها حل می‌کند، سبک برنامه‌نویسی OOP به شما امکان می‌دهد بر حسب اشیاء دنیای واقعی فکر کنید که هر دو را دارد. حالت و رفتار

ایده برنامه نویسی شی گرا این است که شما می توانید هر چیزی را به عنوان آبجکت مشاهده کنید و سپس حالت و رفتار آنها را پیدا کنید، این به شما کمک می کند تا آن شی را در کد شبیه سازی کنید.

متأسفانه، برنامه نویسان برنامه نویسی OOP یا Procedural یا Functional را یاد نمی گیرند، چیزی که یاد می گیرند یک زبان برنامه نویسی است و به عنوان یک عارضه جانبی آن، آنها این پارادایم ها را یاد می گیرند.

از آنجایی که بسیاری از توسعه‌دهندگان جاوا، C++ یا پایتون را یاد می‌گیرند، OOP را یاد می‌گیرند، اما نه به معنای واقعی، بنابراین فارغ‌التحصیلان کالج برای به کارگیری مفاهیم رایج OOP در عمل تلاش می‌کنند.

به همین دلیل است که برای یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای ضروری است که چند کتاب در زمینه تحلیل و طراحی شی گرا بخواند تا زمانی که یاد بگیرید که چگونه اصول OOP مانند Abstraction، Encapsulation، Inheritance یا Polymorphism به شما کمک می‌کند کد بهتری بنویسید. این فرآیند به کارگیری آن اصول در عمل است که اهمیت دارد.

شما همچنین باید یاد بگیرید که یک مبادله انجام دهید، مانند چرا ترکیب بهتر از وراثت است؟ و چه زمانی از کلاس Abstract روی رابط استفاده کنیم؟

همچنین باید در مورد cohesion و coupling بدانید و نکاتی را در مورد چگونگی کاهش اتصال و cohesion در حین نوشتن نرم افزار بیاموزید زیرا اینها نکته کلیدی برای نوشتن یک برنامه کاربردی قابل نگهداری است که می تواند آزمایش زمان را تحمل کند.

این بهترین کتاب های برنامه نویسی شی گرا راهنمایی کافی برای درک این مفاهیم ارائه می دهد و اگر می خواهید می توانید این کتاب ها را با یک دوره آنلاین مانند ترکیب کنید. Python OOP – برنامه نویسی شی گرا برای مبتدیان برای به دست آوردن بهترین های هر دو دنیا این یک دوره عالی است که من فقط با 10 دلار در Udemy خریدم تا مهارت های OOP خود را تقویت کنم.

بهترین دوره آنلاین برای یادگیری OOP

چه مبتدی باشید که به دنبال یادگیری اصول اولیه هستید یا یک برنامه نویس با تجربه که به دنبال تقویت مهارت های OOP خود هستید، این کتاب ها و دوره ها به شما کمک می کنند مفاهیم اساسی، الگوهای طراحی و بهترین شیوه ها را در دنیای OOP بیاموزید.

آماده شوید تا مهارت های برنامه نویسی خود را ارتقا دهید و پتانسیل کامل OOP را باز کنید!

5 کتاب برتر برای یادگیری OOP، تجزیه و تحلیل و طراحی با پایتون و جاوا

در اینجا مجموعه 5 کتاب من برای یادگیری برنامه نویسی، تحلیل و طراحی شی گرا است. این مجموعه شامل کتاب‌هایی برای هر نوع برنامه‌نویسی است، مانند کتاب‌هایی مانند تحلیل و طراحی Head First Oriented، که برای مبتدیان عالی است، و همچنین شامل کتاب‌هایی مانند «اشیاء زیبا» است که تصور می‌شود تحریک‌کننده و خواندنی عالی برای توسعه‌دهندگان با تجربه است. .

این فهرست همچنین شامل کتاب های ضروری مانند “کد پاک” و “الگوهای طراحی اول سر” که به شما یاد می دهد چگونه با استفاده از اصول طراحی OOP و SOLID کد بهتری بنویسید.

به یاد داشته باشید، هدف نهایی شما نوشتن نرم افزاری است که نگهداری و گسترش آن آسان تر باشد، زیرا تنها یک چیز در دنیای نرم افزار ثابت است و آن “تغییر” است.

1. تحلیل و طراحی شی گرا Head First

این بهترین کتاب برای یادگیری مفاهیم و مبانی شی گرا است. شما نه تنها اصول اولیه مانند کلاس، شیء، کپسولاسیون، چند شکلی، انتزاع، و ارث را خواهید آموخت، بلکه مفاهیم پیشرفته ای مانند ترکیب، تفویض اختیار، انجمن و تجمیع را نیز خواهید آموخت. این کتاب به شما کمک می کند تا در مورد اشیاء برای حل مسئله فکر کنید.

آنها به شما یاد می دهند که چگونه حالت و رفتار را با اشیا مرتبط کنید. علاوه بر این، شما واقعاً از سبک Head First در انجام آن قدردانی خواهید کرد، که بسیار بیشتر از داستان سرایی است.

این کتاب بیشترین توصیه من به برنامه نویس مبتدی است که می خواهد OOP و نحوه اعمال آن را در برنامه های کاربردی دنیای واقعی یاد بگیرد.

شما همچنین می توانید این کتاب را با اصول جامد طراحی شی گرا دوره از Pluralsight که اصول طراحی OOP را که در این کتاب با جزئیات بیشتر توضیح داده شده را پوشش می دهد.

از آنجایی که این اصول طراحی واقعا کلیدی برای نوشتن کدهای خوب و شی گرا هستند، صرف مقداری پول برای این دوره ارزشمند است.

5 کتاب برتر برای یادگیری برنامه نویسی شی گرا


2. الگوهای طراحی اول سر [2nd Edition]

اگر بخواهم کتابی را بگویم که بیشترین تأثیر را در حرفه برنامه نویسی من داشته باشد، این همان کتاب است. من این کتاب را در سال 2007 زمانی که یک توسعه‌دهنده جوان بودم، تازه وارد کالج بودم و فقط با دانش نظری در مورد انتزاع، کپسولاسیون، کلاس، شی یا وراثت چیست، دریافت کردم. اکنون نسخه دوم الگوی Head First Design در دسترس است که برای جاوا به روز شده است.

این کتاب به من آموخت که چرا Composition در بسیاری از موارد انتخاب بهتری نسبت به ارث است. این کتاب استفاده واقعی از یک رابط و نحوه فکر کردن بر حسب اشیاء را با گذاشتن نام هایی مانند Flyable برای یک رابط به من آموخت.

حتی با وجود اینکه کتاب ها در مورد الگوهای طراحی صحبت می کنند، که همچنین بخش مهمی از برنامه نویسی شی گرا است، اما بسیار بیشتر از این است.

من قویاً به هر برنامه نویس مبتدی و متوسط ​​​​توصیه می کنم که دو فصل اول را چند بار بخواند تا واقعاً برنامه نویسی شی گرا را درک کند.

به طور خلاصه، یکی از بهترین کتاب ها برای یادگیری برنامه نویسی شی گرا و الگوی طراحی است. در صورت تمایل می توانید این کتاب را با الگوهای طراحی جاوا – Masterclass کامل برای دیدن چند نمونه کد زنده

بهترین کتاب برای یادگیری برنامه نویسی شی گرا و OOAD


3. کد پاک

این کتاب دیگری است که از نظر کدنویسی، برنامه نویسی شی گرا و نوشتن کد بهتر به من در حرفه برنامه نویسی کمک زیادی کرده است.

من این کتاب را زمانی خواندم که قبلاً یکی دو سال تجربه داشته باشم، اما وقتی می‌خوانم متوجه اشتباهات زیادی می‌شوم که ناآگاهانه انجام می‌دادم.

این کتاب تفاوت واقعی بین برنامه نویسی رویه ای و برنامه نویسی شی گرا را به من آموخت.

این نمونه کد عالی دارد تا نشان دهد چگونه شیء حالت خود را تغییر می دهد و چگونه می توانید کد رویه ای خود را به روشی شی گرا بنویسید، مانند جایگزینی دستورات سوئیچ بزرگ با فراخوانی چند شکلی با استفاده از تکنیک شی گرا.

این کتابی است که اصول طراحی جامد جهان را بر اساس مفاهیم OOP نیز آموزش می دهد. اگر واقعاً می خواهید قدرت OOP را یاد بگیرید و می خواهید کد بهتری بنویسید، این کتاب خواندنی است.

برای یادگیری برنامه نویسی شی گرا باید کتاب بخوانید


4. اشیاء زیبا

در این چند وقت اخیر هیچ چیز هیجان انگیزتر از این کتاب نخوانده ام.

این کتاب حاوی 23 توصیه کاربردی برای برنامه نویسان شی گرا است تا از تکنیک های برنامه نویسی شی گرا بهره ببرند.

هر چند این کتاب بسیار صاحب نظر است. نویسنده نظر قوی بر این دارد که برخی چیزها درست نیست و از این رو از آن پیروی نمی کند.

به گفته او، متدهای استاتیک، ارجاعات تهی، دریافت‌کننده‌ها، تنظیم‌کننده‌ها و کلاس‌های قابل تغییر همگی شر هستند که به نظر من صحیح نیست.

هیچ چیزی مانند برنامه 100% OOP وجود ندارد و هرگز وجود نخواهد داشت. دنیای واقعی همه چیز در مورد سازش کامل فکری و استفاده از بهترین همه چیز برای انجام کار به بهترین شکل است.

اگرچه من واقعاً از خواندن این کتاب لذت بردم و قطعاً به من کمک می کند تا از نظر موضوعات بهتر فکر کنم. اگرچه من این کتاب را به هیچ مبتدی توصیه نمی کنم، اما برای برنامه نویسان باتجربه OOP باید آن را بخواند.

5 کتاب برتر برای یادگیری تحلیل و طراحی OOP


5. فرآیند تفکر شی گرا

همانطور که از نام آن پیداست، این کتاب به شما یاد می دهد که چگونه بر اساس اشیا فکر کنید. این کتاب عالی دیگری برای مبتدیان برای یادگیری مفاهیم OOP و نحوه به کارگیری آنها در پروژه های دنیای واقعی است.

این یک راهنمای عالی برای برنامه نویسانی است که از زبان C و سایر زبان های برنامه نویسی رویه ای می آیند، جایی که شما دستورالعمل هایی را برای رایانه می نویسید تا کار را انجام دهد.

این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه می‌توانید سیستم‌های پیچیده احاطه شده توسط اشیاء را تنها با استفاده از مفاهیم اولیه OOP بسازید.

به طور خلاصه، The Object-Oriented Thought Process نوشته مت ویسفلد برای هر مبتدی که می خواهد برنامه نویسی شی گرا را یاد بگیرد، خواندنی است.

در صورت تمایل می توانید این کتاب را با مصاحبه طراحی شی گرا در Educative.io برای یادگیری OOP از دیدگاه مصاحبه.

این یک منبع عالی برای یادگیری نحوه استفاده از OOP برای طراحی سیستم دنیای واقعی پیچیده است و در عین حال شما را برای سوالات طراحی OOP از مصاحبه ها آماده می کند.

بهترین کتاب برای یادگیری برنامه نویسی شی گرا

این همه در مورد برخی از بهترین کتاب ها برای یادگیری برنامه نویسی، تحلیل و طراحی شی گرا. این کتاب ها منبعی عالی برای یادگیری نحوه تفکر بر حسب اشیاء و چگونگی شناسایی روابط بین اشیاء در یک سناریوی پیچیده و واقعی هستند. اگرچه شما باید خیلی بیشتر از خواندن کتاب انجام دهید.

اگر می خواهید فقط یک کار را انجام دهید این لحظه است، پس بروید و آن را بخوانید کد پاک.

الوس، بهترین راه برای یادگیری تحلیل و طراحی OOP، نوشتن کد و خواندن کد است. همه چیز در مورد تمرین است، هر چه بیشتر سیستم ها را طراحی کنید، مفاهیم OOP را در حوزه مشکل خود به کار ببرید، بیشتر یاد خواهید گرفت.

اگرچه، این کتاب ها به شما در یادگیری مفاهیم و اصطلاحات OOP کمک می کند، که به شما کمک می کند تا افکار خود را بهتر بیان و بیان کنید در زبان OOP و نمودارهای UML، ابزاری که به طور گسترده در تجزیه و تحلیل و طراحی OOP استفاده می شود.

دیگر کتاب ها و دوره های پیشنهادی برای برنامه نویسان و مهندسان نرم افزار

با تشکر از خواندن این مقاله، اگر واقعاً توصیه های کتاب برنامه نویسی و طراحی شی گرا من را دوست دارید، لطفاً با دوستان و همکاران خود نیز به اشتراک بگذارید. اگر پیشنهاد یا بازخوردی دارید، لطفاً یادداشت کنید.

PS – بدون شک تسلط بر این موضوع دشواری است و گاهی حتی پس از خواندن این کتاب‌ها به فردی نیاز دارید که واقعاً به شما نشان دهد چگونه از تحلیل شی گرا برای حل یک مشکل دنیای واقعی استفاده کنید. اگر شما هم همین احساس را دارید، باید آن را بررسی کنید تجزیه و تحلیل پیشرفته شی گرا مسائل سخت با استفاده از UML دوره آموزشی Udemy این یک دوره پیشرفته است اما مملو از نکات و تکنیک های عملی بسیار مفید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا