چه طور

نحوه بررسی اطلاعات ماه، زمان غروب و طلوع ماه، تقویم فاز ماه در آیفون در iOS 17

چه باید بدانیم

  • iOS 17 به شما امکان می دهد انواع داده های ماه را از داخل برنامه Weather در آیفون خود مشاهده کنید.
  • داده های ماه شامل فاز فعلی، زمان طلوع و غروب ماه، تاریخ ماه کامل و ماه جدید، روشنایی، تقویم فاز ماه و جزئیات بیشتر است.
  • داده‌های ماه نیز به صورت پویا تغییر می‌کنند، زیرا در ساعات مختلف روز حرکت می‌کنید یا تاریخ را تغییر می‌دهید.

چه نوع داده های ماه را می توانید در iOS 17 مشاهده کنید؟

iOS 17 بخش جدیدی را در برنامه هواشناسی بومی آیفون معرفی می کند که دسترسی به تمام اطلاعات مربوط به ماه را که ممکن است بخواهید در زمان واقعی بدانید را ارائه می دهد. در پایین اطلاعات آب و هوای منطقه محلی شما یک کادر مستطیل شکل جدید با عنوان فاز فعلی ماه در بالا موجود است. برای مشاهده می توانید به این بخش دسترسی داشته باشید:

  • نام فاز فعلی ماه برای امروز
  • زمان طلوع ماه امروز
  • ماه کامل بعدی (همچنین می توان به تاریخ و زمان خاصی تغییر داد)
  • فاز ماه همانطور که از مکان فعلی شما دیده می شود (همچنین می توان به تاریخ و زمان خاصی تغییر داد)
  • روشنایی ماه در زمان کنونی (همچنین می توان آن را به تاریخ و زمان خاصی تغییر داد)
  • زمان غروب بعدی ماه (همچنین می توان به تاریخ و زمان خاصی تغییر داد)
  • فاصله زمین مرکزی بین هسته ماه و زمین (همچنین می توان به تاریخ و زمان خاصی تغییر داد)
  • تقویم فاز ماه برای ماه جاری، آخر و ماه آینده
  • تاریخ های ماه کامل و ماه نو برای ماه جاری، آخرین و ماه آینده.

نحوه دسترسی به داده های ماه در iOS 17

قبل از اینکه بتوانید به داده های ماه در برنامه Weather دسترسی پیدا کنید، باید مطمئن شوید که دستگاه خود را با رفتن به iOS 17 به روز کرده اید. تنظیمات > عمومی > به روز رسانی نرم افزار.

توجه داشته باشید: در زمان نگارش این مقاله، iOS 17 تنها به عنوان پیش‌نمایش توسعه‌دهنده در دسترس است، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از مواجه شدن با مشکلات یا باگ‌های نرم‌افزار، منتظر نسخه بتا یا عمومی باشید.

برای مشاهده داده های ماه، را باز کنید آب و هوا برنامه در آیفون شما

نحوه بررسی اطلاعات ماه، زمان غروب و طلوع ماه، تقویم

وقتی برنامه باز می شود، مطمئن شوید که داده های آب و هوا را برای مکان فعلی خود مشاهده می کنید. حالا روی این صفحه به پایین اسکرول کنید تا یک کادر مستطیل شکل با تصویر ماه ببینید. این بخش نام فاز ماه فعلی، روشنایی فعلی، غروب ماه بعدی و ماه کامل بعدی را به شما نشان می دهد. برای مشاهده بیشتر داده های ماه، می توانید به سادگی روی این کادر ضربه بزنید.

1686354740 764 نحوه بررسی اطلاعات ماه، زمان غروب و طلوع ماه، تقویم

وقتی این کار را انجام دادید، یک پنجره سرریز ماه جدید روی صفحه ظاهر می شود. در این صفحه، پیش‌نمایش بزرگ‌تری از فاز فعلی ماه را در بالا مشاهده می‌کنید و سپس نام فاز فعلی را می‌بینید.

1686354740 526 نحوه بررسی اطلاعات ماه، زمان غروب و طلوع ماه، تقویم

درست در زیر عنوان فاز، یک نوار لغزنده را می بینید که می توانید آن را به چپ یا راست حرکت دهید. لغزش آن به چپ یا راست به شما امکان می دهد اطلاعات مربوط به ماه را در زیر آن کنترل کنید. همانطور که از طریق این تنظیمات اسلاید می کنید، اطلاعات پویا در زیر نوار لغزنده نیز با توجه به تاریخ و زمانی که در حال حاضر انتخاب شده است تغییر می کند.

1686354740 486 نحوه بررسی اطلاعات ماه، زمان غروب و طلوع ماه، تقویم

به طور پیش فرض، اطلاعات دینامیکی زیر نوار لغزنده، روشنایی فعلی ماه، زمان طلوع و غروب ماه را برای روز آینده، روزهای تا ماه کامل بعدی، و فاصله زمین مرکزی بین هسته زمین و هسته ماه را به شما نشان می دهد.

1686354740 573 نحوه بررسی اطلاعات ماه، زمان غروب و طلوع ماه، تقویم

نحوه بررسی تقویم فاز ماه در iOS 17

برنامه به روز شده آب و هوا در iOS 17 علاوه بر اینکه داده های مختلف ماه را برای امروز یا در تاریخ های خاص به شما می گوید، یک تقویم فاز ماه اختصاصی را ارائه می دهد. این تقویم زمانی که بفهمید چقدر از سطح ماه روشن است، یعنی از زمین قابل مشاهده است، ایده بهتری به شما می دهد.

اپلیکیشن Weather تشخیص فاصله شما با ماه کامل یا ماه جدید را آسان می‌کند و به شما کمک می‌کند تا مراحل مختلف ماه مانند ربع اول، سه ماهه سوم، افزایش یا کاهش غبغب، و هلال در حال افزایش یا کاهش را درک کنید.

برای بررسی تقویم فاز ماه، آن را باز کنید آب و هوا برنامه در آیفون شما

نحوه بررسی اطلاعات ماه، زمان غروب و طلوع ماه، تقویم

در داخل برنامه، به پایین پیمایش کنید تا کادری مستطیلی با داده‌های ماه را ببینید. برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد ماه روی این کادر ضربه بزنید.

1686354740 764 نحوه بررسی اطلاعات ماه، زمان غروب و طلوع ماه، تقویم

هنگامی که صفحه ماه ظاهر شد، به پایین بروید تقویم بخش. در اینجا، یک نمایش بصری از مراحل مختلف ماه برای ماه جاری را مشاهده خواهید کرد.

1686354740 398 نحوه بررسی اطلاعات ماه، زمان غروب و طلوع ماه، تقویم

برای مشاهده تقویم فاز ماه در ماه گذشته یا ماه بعد، روی آن ضربه بزنید فلش سمت چپ یا فلش راست در بالای بخش تقویم

1686354740 755 نحوه بررسی اطلاعات ماه، زمان غروب و طلوع ماه، تقویم

در پایین تقویم فاز ماه، تاریخ های مشخصی را نیز مشاهده خواهید کرد ماه کامل و ماه نو ممکن است برای ماه انتخاب شده رخ دهد. در حال حاضر می توانید ماه کامل و ماه جدید را برای ماه جاری، آخرین یا ماه آینده مشاهده کنید.

1686354740 297 نحوه بررسی اطلاعات ماه، زمان غروب و طلوع ماه، تقویم

نحوه مشاهده داده های ماه برای یک تاریخ و زمان خاص

برنامه Weather در iOS 17 مجموعه ای از اطلاعات داده های ماه جدید را ارائه می دهد که می توانید برای زمان فعلی یا برای تاریخ یا زمان خاصی در گذشته یا آینده مشاهده کنید. به‌طور پیش‌فرض، داده‌های ماه که در برنامه آب‌وهوا می‌بینید برای نشان دادن روشنایی، فاز و سایر داده‌های فعلی ماه طراحی شده‌اند.

برای مشاهده داده های ماه برای یک تاریخ و زمان خاص، ابتدا باید آن را باز کنید آب و هوا برنامه در آیفون شما

نحوه بررسی اطلاعات ماه، زمان غروب و طلوع ماه، تقویم
در داخل برنامه، به پایین پیمایش کنید تا کادری مستطیلی با داده‌های ماه را ببینید. برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد ماه روی این کادر ضربه بزنید.

1686354740 764 نحوه بررسی اطلاعات ماه، زمان غروب و طلوع ماه، تقویم
هنگامی که صفحه ماه ظاهر می شود، یک مثلث آبی را در داخل یک نوار لغزنده درست زیر فاز ماه خواهید دید. مثلث آبی نماد ساعت فعلی روز است تا داده‌های خاص ماه خود را در زمان واقعی نشان دهد.

1686354740 611 نحوه بررسی اطلاعات ماه، زمان غروب و طلوع ماه، تقویم

برای بررسی داده های ماه برای یک ساعت یا روز دیگر، می توانید این نوار لغزنده را به چپ و راست حرکت دهید. وقتی این کار را انجام می‌دهید، مثلث آبی به نقطه آبی تغییر می‌کند تا ساعت فعلی روز را مشخص کند و اکنون یک مثلث سفید برای علامت‌گذاری ساعت و تاریخی که داده‌های ماه را مشاهده می‌کنید، می‌بینید.

1686354740 704 نحوه بررسی اطلاعات ماه، زمان غروب و طلوع ماه، تقویم

همانطور که تاریخ و زمان را از طریق این نوار لغزنده تنظیم می کنید، اطلاعات پویا ماه را در ساعات و روزهای مختلف تغییر خواهید دید.

1686354740 103 نحوه بررسی اطلاعات ماه، زمان غروب و طلوع ماه، تقویم

وقتی ساعت و تاریخ را با نوار لغزنده تغییر می‌دهید، می‌بینید که داده‌های ماه برای جنبه‌هایی مانند تغییر روشنایی و فاصله زمین‌مرکزی در هر ساعت و مواردی مانند زمان غروب و طلوع ماه و روزهای تا ماه احمق هر روز تغییر می‌کند.

1686354740 764 نحوه بررسی اطلاعات ماه، زمان غروب و طلوع ماه، تقویم

می‌توانید نوار لغزنده را برای جستجوی داده‌های ماه از گذشته نزدیک یا یک روز در آینده نزدیک تنظیم کنید. در هر زمانی می توانید با ضربه زدن بر روی آن به تاریخ و زمان فعلی بازگردید فلش آبی در سمت چپ یا راست درست بالای نوار لغزنده.

1686354740 209 نحوه بررسی اطلاعات ماه، زمان غروب و طلوع ماه، تقویم

این تمام چیزی است که باید در مورد بررسی اطلاعات ماه، زمان طلوع و غروب ماه و تقویم فاز ماه در برنامه Weather در iOS 17 بدانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا