ارز دیجیتال

مدیر دارایی 10 تریلیون دلاری بلک راک جهشی به ارز رمزنگاری می کند و برای ETF بیت کوین نقطه ای با SEC پرونده می کند.

منبع: Adobe/MichaelVi

غول سرمایه گذاری صخره سیاه برای یک ETF بیت کوین، محصولی که هنوز چراغ سبز آن را دریافت نکرده است، ثبت نام کرده است کمیسیون بورس و اوراق بهادار.

روز پنجشنبه، این شرکت درخواستی را برای راه‌اندازی iShares Bitcoin Trust به کمیسیون SEC ارسال کرد که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد مستقیماً با ارز دیجیتال پرچم‌دار به روشی امن مواجه شوند.

این بایگانی می‌گوید: «در نظر گرفته شده است که سهام، ابزاری ساده برای انجام سرمایه‌گذاری مشابه سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین باشد، نه از طریق خرید، نگهداری و معامله بیت‌کوین به‌طور مستقیم بر مبنای همتا به همتا یا موارد دیگر یا از طریق تبادل دارایی‌های دیجیتال». گفت.

iShares Bitcoin Trust از BlackRock استفاده خواهد کرد کوین بیس حضانت به عنوان متولی آن

iShares Bitcoin Trust جدید در فهرست قرار خواهد گرفت نزدک مبادله و قیمت گذاری روزانه بر اساس نرخ مرجع بیت کوین CF CME محاسبه می شود که “ارزش تصوری معاملات بیت کوین را در صرافی های اصلی بیت کوین جمع می کند.”

بلک راک با 9.1 تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت در پایان سه ماهه اول سال، بزرگترین مدیر پول جهان است.

اقدام بلک راک برای تشکیل پرونده برای ETF بیت کوین نقطه ای در حالی انجام می شود که SEC تمایلی به عرضه چنین محصولی در ایالات متحده نداشته است.

این کمیسیون مدت‌هاست که ادعا کرده است که بیت‌کوین نقطه‌ای به اندازه کافی امن نیست تا به سرمایه‌گذاران خرد عرضه شود، اگرچه وجوه مبتنی بر معاملات آتی بیت‌کوین مجاز است.

در ماه مارس، آژانس درخواست VanEck برای ارائه یک ETF بیت کوین را رد کرد و گفت که بخش Cboe که برای فهرست کردن این صندوق درخواست کرده است، شرایط لازم را برآورده نکرده است که “برای جلوگیری از اعمال و اقدامات تقلبی و دستکاری طراحی شده باشد” و “برای محافظت از آن” سرمایه گذاران و منافع عمومی” زیرا بازار بیت کوین نقطه ای بسیار مبهم است.

SEC ممکن است نتواند به راحتی برنامه BlackRock را رد کند

برخی از کارشناسان خاطرنشان کرده‌اند که در حالی که SEC درخواست‌ها برای راه‌اندازی ETF بیت‌کوین نقدی را از مدیران صندوق‌های متعدد رد کرده است، به دلیل قدرت سیاسی بلک راک که احتمالاً می‌تواند با SEC و آن مطابقت داشته باشد، به راحتی نمی‌تواند پرونده بلک راک را رد کند. رهبر گری جنسلر

جو کنسورتی، تحلیلگر بازار کریپتو، در توییت اخیر خود گفت: با توجه به شهرت آنها، این بیشترین احتمال را در بین تمام تلاش‌هایی که برای ETF انجام داده‌اند، دارد.

علاوه بر این، ETF پیشنهادی با نرخ مرجع بیت‌کوین CME CF مقایسه می‌شود، که «داده‌های قیمت را منحصراً از صرافی‌های ارزهای دیجیتالی می‌گیرد که بالاترین استانداردهای ممکن یکپارچگی و شفافیت بازار را رعایت می‌کنند»، صرافی کراکن در اظهارنظری گفته است.

این امر از سرمایه‌گذاران محافظت می‌کند، زیرا محصولاتی که در مقابل آن محک می‌شوند، می‌توانند به طور مداوم و قابل اعتماد قیمت نقدی دارایی پایه را ردیابی کنند.»

پرونده BlackRock همچنین در زمانی است که SEC یک نبرد نظارتی را علیه شرکت‌های ارز دیجیتال آغاز کرده است.

هفته گذشته، کمیسیون از هر دو شکایت کرد بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان و کوین بیس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال مستقر در ایالات متحده.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا