ارز دیجیتال

پیش بینی قیمت بیت کوین با نزدیک شدن بیت کوین به سطح پشتیبانی کلیدی – هدف بعدی بیت کوین کجاست؟

بیت کوین دوره پرنوسانی را تجربه کرده است، به طوری که در هفته گذشته ارزش ارز دیجیتال نزدیک به 4 درصد کاهش یافته است. در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین به سطح پشتیبانی کلیدی نزدیک می‌شود و تحلیلگران به دقت بازار را زیر نظر دارند تا تعیین کنند که هدف بعدی برای دارایی دیجیتال کجا خواهد بود.

در این زمینه، بررسی عواملی که می تواند بر قیمت بیت کوین در کوتاه مدت و بلندمدت تأثیر بگذارد، ضروری است.

چگونه افزایش نرخ بهره بر بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتال تأثیر می گذارد

بر اساس گزارش مخارج مصرف شخصی (PCE) که توسط دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) در 24 فوریه منتشر شد، در ژانویه، تورم نسبت به سال قبل 5.4 درصد افزایش یافت.

تورم اصلی، که فدرال رزرو ترجیح می دهد از آن برای اندازه گیری تورم استفاده کند، از ژانویه 2022 به میزان 4.7 درصد افزایش یافته است. شاخص دلار آمریکا (DXY) به 105.26 رسید، که بالاترین سطح خود از 6 ژانویه است که منعکس کننده تأثیر افزایش تورم است.

فدرال رزرو تورم کلی را 2 درصد به عنوان هدف خود در نظر گرفته است و پیش بینی می شود که افزایش نرخ بهره بیشتری برای مقابله با تورم رخ دهد. در نتیجه افزایش احتمالی نرخ بهره، اکثریت بازار پیش بینی می کنند که فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره ادامه دهد.

زمانی که داده های PCE افزایش 5.4 درصدی تورم را در ژانویه نشان داد، BTC/USD کاهش یافت که نشان دهنده حساسیت بیت کوین به افزایش نرخ بهره است.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و موضع احتیاطی صندوق بین المللی پول

در جریان کنفرانس G20 در بنگالورو در 25 فوریه، کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول پیشنهاد کرد که ممنوعیت ارزهای دیجیتال خصوصی می تواند یک گزینه باشد. صندوق بین‌المللی پول همچنین دستورالعمل‌های جدیدی را برای کشورهای عضو خود در مورد تنظیم ارزهای دیجیتال پیشنهاد کرده است که در گزارش 23 فوریه به آن اشاره شده است.

برنامه عملیاتی 9 ماده ای آژانس بر لزوم اجتناب از به رسمیت شناختن دارایی های رمزنگاری به عنوان پول رسمی یا پول قانونی و در عین حال اجرای مقررات سختگیرانه تر در مورد ارزهای مجازی برای بهبود ثبات مالی تاکید می کند.

موضع سختگیرانه صندوق بین المللی پول در مورد ارزهای دیجیتال می تواند منجر به افزایش نظارت و مقررات شود که ممکن است بر پذیرش و ارزش BTC/USD تأثیر بگذارد.

دشواری استخراج بیت کوین چیست و چگونه بر سودآوری تأثیر می گذارد؟

در 24 فوریه 2023، سختی استخراج بیت کوین به بالاترین حد خود (ATH) رسید. بر اساس داده‌های زنجیره‌ای، سختی ماینینگ در آخرین محاسبه مجدد در بلوک 778323 به 43.05 رسید.

طی دو هفته گذشته، دشواری استخراج بیت کوین 9.95 درصد افزایش یافته و به بالاترین حد خود رسیده است، که نشان می دهد ماینرهای بیشتری وارد بازار می شوند تا از افزایش قیمت بیت کوین سود ببرند.

دشواری استخراج اندازه‌گیری می‌کند که ماینرها باید چند تکرار را برای به دست آوردن هش یک بلوک بیت‌کوین انجام دهند. در نتیجه، پیچیدگی حل یک بلوک با اندازه آن افزایش می‌یابد و سودآوری استخراج را کاهش می‌دهد.

در حالی که دشواری استخراج مستقیماً بر قیمت تأثیر نمی‌گذارد، افزایش سختی منجر به نیاز انرژی بالاتر برای استخراج یک بیت کوین می‌شود و سودآوری را برای ماینرها گران‌تر می‌کند.

یک بیت کوین ثابت و در عین حال محدود به محدوده، نشانه مثبتی برای گاو نر است. علیرغم افت فعلی قیمت بیت کوین، این دارایی پتانسیل بازیابی را دارد. ماینرها نیز نسبت به افزایش قیمت BTC/USD خوش بین هستند.

قیمت بیت کوین

در 26 فوریه، BTC/USD با 23177.00 دلار شروع به معامله کرد. در حال حاضر با قیمت 23,245.00 دلار معامله می شود که در 24 ساعت گذشته 0.78 درصد افزایش داشته است. بالاترین ارزش BTC/USD در 24 ساعت گذشته 23,302.00 دلار و کمترین آن 23,083.00 دلار بوده است. با این حال، ارزش بیت کوین در هفته گذشته بیش از 5.5 درصد کاهش یافته است.

سطح پشتیبانی فوری جفت BTC/USD روی 22,800 دلار است و اگر به زیر این سطح برسد، به طور بالقوه می تواند قیمت بیت کوین را در منطقه پشتیبانی بعدی در سطح 22,150 دلار قرار دهد.

1677440302 546 پیش بینی قیمت بیت کوین با نزدیک شدن بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

بیت کوین همچنان در سطح 23500 دلار با مقاومت مواجه است، در حالی که سطح حمایت فوری آن در 22800 دلار باقی مانده است. شکستن زیر سطح پشتیبانی می تواند بیت کوین را در منطقه پشتیبانی بعدی با قیمت 22150 دلار قرار دهد.

با این حال، از آنجایی که جفت BTC/USD وارد منطقه فروش بیش از حد شده است، این احتمال وجود دارد که BTC ممکن است مجدداً بازگردد و از سطح مقاومت 23500 دلار عبور کند و به طور بالقوه منجر به قیمت 24250 دلار شود.

اکنون بیت کوین بخرید

جایگزین های بیت کوین

سرمایه گذارانی که به دنبال خرید بیت کوین هستند ممکن است بخواهند جایگزین هایی با فضای بیشتری برای رشد در کوتاه مدت در نظر بگیرند. Cryptonews تجزیه و تحلیل عمیقی از 15 ارز دیجیتال برتری که سرمایه گذاران ممکن است بخواهند برای سال 2023 در نظر بگیرند منتشر کرده است. برای اطلاعات بیشتر روی زیر کلیک کنید.

سلب مسئولیت: بخش Industry Talk دارای بینش های بازیگران صنعت کریپتو است و بخشی از محتوای سرمقاله Cryptonews.com نیست.

بهترین قیمت را برای خرید/فروش ارز دیجیتال بیابید

1677440302 647 پیش بینی قیمت بیت کوین با نزدیک شدن بیت کوین
ردیاب قیمت ارزهای دیجیتال – منبع: کریپتونیو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا