برنامه نویسی

هکاتون: کمدی اشتباهات، محرومیت از خواب و خاطرات فراموش نشدنی

آیا سعی کرده‌اید یک Hackathon را برای کسی که توسعه‌دهنده یا دانش‌آموز نیست توضیح دهید؟

نه واقعاً، با فکر کردن به اولین هکاتون خود، Hack the North 2017 در دانشگاه واترلو، مطمئن نیستم که چگونه آن را برای خانواده و دوستان توضیح دهم.

من با بیش از 1000 غریبه عرق کرده با لپ‌تاپ‌هایشان بودم، که در همان ساختمان در محوطه دانشگاه گیر کرده بودند، و برای بیش از 36 ساعت بدون خواب مستقیماً کدنویسی می‌کردند، تنها با Soylent و شکلات‌های کافئین دار پشتیبانی می‌شدند. سپس افتضاح پروژه‌ای را ارائه می‌دهیم که آرزو داشتیم توسط هیئتی از متخصصان قضاوت شود تا اولین برداشت ما باشد. بهترین بخش، ما آن را انجام دادیم به طور داوطلبانه و فکر کرد که هست سرگرم کننده.

هکرها در Junction 2015

دیوانه هیستریک و مرزی. اگر ما دیگر زمینه را ارائه نمی کردیم، احتمالاً کسی خارج از جامعه توسعه ما را اینگونه می دید.

بنابراین، هکاتون‌ها واقعاً چگونه هستند و چرا هزاران توسعه‌دهنده همچنان هر ساله به آن‌ها سرازیر می‌شوند؟

خوب، در اینجا تجربه معمولی از هر هکری است که برای اولین بار است.

🤩 جنون قبل از هکاتون

همه چیز با آن لحظه سرنوشت ساز شروع می شود که به طور تصادفی با یک اعلامیه هکاتون آنلاین مواجه می شوید. چشمان شما روشن می شود، قلبتان به تپش می افتد و شروع به خیال پردازی در مورد احتمالات می کنید.

«اگر جایزه ای برنده شوم چه؟ اگر مهارت های من توسط یک حامی به رسمیت شناخته شود و من یک پیشنهاد کاری دریافت کنم چه می شود؟ چه می شود اگر در نهایت ایده عالی برای استارتاپم به دست بیاورم و این شانس من برای تحت تاثیر قرار دادن سرمایه گذاران باشد. فکر می‌کنید، فهرست شرکت‌های حامی هکاتون را مرور می‌کنید.

🕵️‍♂️ شکار تیمی عالی

هکاتون ها تا حدودی شبیه یک نمایش دوستیابی سریع برای متخصصان تکنولوژی است. شما در جستجوی بهترین تطابق هستید تا مهارت های خود را تکمیل کرده و ایده های خود را زنده کنید. بنابراین، شما با هم ترکیب می‌شوید، صحبت‌های کوچکی می‌کنید و به‌طور نامحسوس مهارت کدنویسی خود را نشان می‌دهید.

در نهایت، تیمی را گرد هم می‌آورید که ترکیبی از دانشمندان دیوانه، جادوگران دیجیتال، و آن فردی است که 12 ساعت در هکاتون چرت می‌زند و تا 5 دقیقه قبل از مهلت ارسال، دیگر هرگز دیده نمی‌شود.

بسیاری از شکارهای تیمی در Slack یا Discord شروع می‌شوند، جایی که شرکت‌کنندگان قبل از شروع رویداد با هم می‌آیند.

بسیاری از شکارهای تیمی در Slack یا Discord شروع می‌شوند، جایی که شرکت‌کنندگان قبل از شروع رویداد با هم می‌آیند.

💡 خوش بینی، رمانتیسم و ​​ساده لوحی فراوان

اکنون جلسه طوفان فکری فرا می رسد. گردبادی از کافئین و آدرنالین به هیجان و بهمن ایده ها دامن زد. این انفجار خلاقانه از راه حل های هوشمندانه برای حل فوری ترین مشکلات جهان است.

با هر ایده، تیم شما اعتماد به نفس و هیجان بیشتری پیدا می کند. شما واقعاً به ایده های خود و مهارت تیم خود برای به نتیجه رساندن آن اعتقاد دارید. شما شروع به تعجب می کنید که چرا هیچ کس قبلاً به این ایده ها فکر نکرده است و آیا آنها شما را به ایلان ماسک بعدی تبدیل خواهند کرد.

🌙 دوی سرعت بدون خواب

با تمرکز بر نبوغ جمعی خود بر روی یک هدف، یک ماراتن کدنویسی را آغاز می کنید که شبیه یک فیلم دزدی پرمخاطره است. با پایین آمدن ساعت، تیم شما به طرز ماهرانه‌ای هزارتویی از کد، طراحی و نوشیدنی‌های انرژی‌زای بی‌شماری را هدایت می‌کند.

شکلات های کافئینی مانند این اغلب در طول هکاتون های MLH به هکرها داده می شود.

شکلات های کافئینی مانند این اغلب در طول هکاتون های MLH به هکرها داده می شود.

در حالی که برنامه‌نویس ستاره تیم کوه‌هایی از کد را پمپاژ می‌کند، شما و دوست دیگر به هم تیمی خود کمک می‌کنید تا Git را راه‌اندازی کند، NPM را اشکال‌زدایی کند و از انتخاب او برای آوردن لپ‌تاپ ویندوز به هکاتون شکایت کند.

هفت مرحله سازش

شما به بالا نگاه می کنید، 5 ساعت مانده به ساعت، واقعیت شروع به غرق شدن می کند و دید بزرگ شما مانند یک کلوچه زیر بار ضرب الاجل ها فرو می ریزد. و شما شروع به تعجب می کنید که آیا هم تیمی گم شده شما، در جستجوی سواگ و تنقلات، در توالت به خواب رفته است یا خیر.

در عرض چند دقیقه از مراحل غم عبور می کنید. شوک، انکار، عصبانیت، چانه زنی، افسرده شدن، در نهایت پذیرش سرنوشت خود، شروع به بحث در مورد برنامه های جایگزین با تیم خود می کنید.

ویژگی‌ها را کاهش می‌دهید، قربانی می‌دهید، داده‌های جعلی را انجام می‌دهید و الگوی پاورپوینت مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنید. در پایان، هیولای پروژه فرانکشتاین خود را در یک رابط ظاهری زیبا بپیچید و همه آن را پشت یک ارائه مطمئن و کاریزماتیک پنهان کنید.

🎤 لحظه حقیقت

با اعصاب از بین رفته و لبخندهای خسته، جلوی داوران می ایستید تا پروژه خود را ارائه دهید. اتاق پر شده از ناله های دسته جمعی مغزهای کم خواب و بوی ضعیف قهوه.

همانطور که داستان تیم خود را به اشتراک می گذارید و به سوالاتی پاسخ می دهید که پاسخی برای آنها ندارید، نمی توانید احساس غرور و غرور نسبت به دستاوردهای کم خواب و کافئین-محور خود نداشته باشید.

هکاتون TC در Disrupt Berlin

تیم برنده در TC Hackathon در Disrupt Berlin.

این حس غرور به سرعت ناپدید می شود زیرا تیم “آن یک تیم” با یک اسکنر الکترو مغناطیسی کاملاً کارآمد که همزمان سرطان را تشخیص می دهد و گرمایش جهانی را حل می کند وارد می شود. سخت افزار و الگوریتم، توسعه یافته در کمتر از 36 ساعت.

👋 بدرود تلخ

همانطور که هکاتون به پایان می رسد، راه خود را از دوستان تازه یافته خود جدا می کنید، که با خاطرات مشترک از هرج و مرج، خنده، و توهمات ناشی از کافئین پیوند خورده اید. شما ممکن است دنیا را تغییر نداده باشید، اما به عنوان یک نسخه انعطاف پذیرتر، سازگارتر و کمی منقبض از خود ظاهر شده اید.

شما همچنین شروع به در نظر گرفتن یک مسیر شغلی جایگزین می کنید. به هیچ وجه نمی‌توانید با افرادی از «آن یک تیم» رقابت کنید، که پروژه‌ای را که نتوانستید در 36 ماه به پایان برسانید، تکمیل کردند، و به نوعی موهای بهتری نیز داشتند.

با این وجود، شما موفق شدید، و این لحظه ای است که هرگز فراموش نخواهید کرد.

💫 هکاتون Appwrite Hashnode

هکاتون های شخصی استرس زا هستند. اما هکاتون Appwrite Hashnode اینطور نیست. شما می توانید امروز ثبت نام کنید تا از طریق اینترنت در خانه خود شرکت کنید.

بدون ورزشگاه عرق‌ریز، دعوا بر سر پورت‌های اترنت، شب‌های بی‌خوابی، و این که آیا اتاق بوی گوز می‌دهد یا انبوهی از بیرون‌بر که کسی در گوشه‌ای ریخته شده است.

امروز با تیم خود بپیوندید تا شانس برنده شدن 5000 دلار آمریکا و نسخه محدود Appwrite Swag را داشته باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا