شبکه های اجتماعی

احتمالاً با تداوم اشباع تراشه‌ها، سود سامسونگ به کمترین میزان در بیش از 14 سال اخیر رسیده است

انتظار می رود که سود سه ماهه ژوئن سامسونگ الکترونیکس با 96 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به کمترین میزان در هر سه ماهه در بیش از 14 سال گذشته برسد، زیرا با وجود کاهش عرضه، مازاد تراشه همچنان باعث زیان زیادی در تجارت گاو نقدی این غول فناوری می شود.

بر اساس گزارش Refinitiv SmartEstimate از 27 تحلیلگر، سود عملیاتی بزرگترین سازنده تراشه‌های حافظه، تلفن‌های هوشمند و تلویزیون‌ها در جهان احتمالاً به 555 میلیارد وون (427 میلیون دلار) در سه ماهه آوریل تا ژوئن کاهش یافته است.

اگر چنین باشد، این کمترین سود سامسونگ از سه ماهه چهارم سال 2008 خواهد بود، زمانی که سامسونگ الکترونیکز زیان عملیاتی تلفیقی حدود 740 میلیارد وون را گزارش کرد. این در مقایسه با سود عملیاتی 14.1 تریلیون وون در سه ماهه آوریل تا ژوئن سال گذشته است.

این به این دلیل است که بخش تراشه آن، که به طور سنتی بزرگترین درآمد آن است، احتمالاً با کاهش بیشتر قیمت تراشه های حافظه و کاهش ارزش موجودی آن، زیان سه ماهه ای را در حدود 3 تریلیون تا 4 تریلیون وون گزارش کرده است.

قیمت تراشه‌های حافظه DRAM – که به طور گسترده در گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و سرورها استفاده می‌شود – در سه ماهه امسال کاهش یافت و طبق گزارش TrendForce، حدود 13 درصد تا 18 درصد کاهش یافت، زیرا خریداران تراشه از خرید تراشه‌های جدید خودداری کردند و موجودی‌ها را مصرف کردند.

با این حال، کاهش قیمت نسبت به سه ماهه قبلی کاهش یافت زیرا سامسونگ الکترونیک و همتایان تراشه‌های حافظه عرضه را کاهش دادند و انتظار می‌رود که در سه ماهه سوم به پایین‌ترین حد خود برسد، اگرچه به گفته تحلیلگران، بهبود قابل توجهی ممکن است تا سال 2024 اتفاق نیفتد.

به گفته آنها، علیرغم رکود فعلی، سامسونگ در حال تلاش برای افزایش سهم خود از تقاضای تراشه از حوزه در حال انفجار هوش مصنوعی (AI)، مانند حافظه با پهنای باند بالا (HBM) و ساخت قرارداد تراشه است.

طبق میانگین پیش‌بینی‌های پنج تحلیل‌گر، کسب‌وکار موبایل آن احتمالاً سود عملیاتی حدود 3.3 تریلیون وون گزارش کرده است، زیرا تلاش‌ها برای کاهش هزینه‌های بازاریابی کاهش جزئی در فروش گوشی‌های هوشمند را نسبت به سه ماهه اول، زمانی که سامسونگ جدیدترین مدل پرچم‌دار خود را عرضه کرد، جبران کرد.

انتظار می‌رود سامسونگ آخرین گوشی‌های هوشمند تاشو خود را اواخر این ماه در سئول، هفته‌ها زودتر از حد معمول، رونمایی کند، که از نظر تحلیلگران به عنوان تلاشی برای تسلط بیشتر بر بازار گوشی‌های پریمیوم قبل از عرضه رقیب اپل، آیفون بعدی خود تلقی می‌شود.

غول فناوری نتایج اولیه درآمد سه ماهه دوم خود را در روز جمعه اعلام خواهد کرد، قبل از اینکه درآمد کامل را در اواخر این ماه گزارش کند.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا