شبکه های اجتماعی

مهمانی‌های لندن به ضربات ربات‌ها هیجان زده می‌شوند

در مقابل یک غرفه خالی دی‌جی در یک کلوپ شبانه در شرق لندن، مهمان‌داران با ضربات تولید شده توسط هوش مصنوعی در یک هیاهوی آزمایشی منحصربه‌فرد رقصیدند که به دنبال آزمایش این بود که آیا یک برنامه می‌تواند با حال و هوای رکوردهای واقعی و یک میکسر مطابقت داشته باشد یا خیر.

هوش مصنوعی در ماه های اخیر به عنوان یک اخلالگر بزرگ معرفی شده است. ChatGPTیک ربات چت مبتنی بر متن که توسط OpenAI ساخته شده است که می تواند نثر، شعر یا حتی کدهای کامپیوتری را بر اساس دستور تهیه کند، توجه گسترده ای را به خود جلب کرده است. سیلیکون ولی، سرمایه گذاران را تشویق می کند تا پول خود را در استارتاپ های متمرکز بر هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنند.

در 17 فوریه، هوش مصنوعی برای دی جی آمد.

“الگوریتم” – میزبانی شده در نوار دستکش که مناسب است – به عنوان یکی از اولین ها در نوع خود توسط مروج آن جورج پینگر معرفی شد.

پینگر به رویترز گفت: “اگر ما بتوانیم از هوش مصنوعی استفاده کنیم که موسیقی زیبایی بسازد و بتوانیم آن را برای یکدیگر پخش کنیم، فکر می کنم احتمالاً به همین دلیل است. به همین دلیل است که این یک هدیه است.”

تپنده تکنو و ضرب آهنگ ریتمیک شب بود موبرت، برنامه ای که توسط تیمی از توسعه دهندگان اوکراینی و روسی ایجاد شده است.

موبرت از حلقه‌ها و نمونه‌های ساخت بشر برای تولید آهنگ‌های جدید استفاده می‌کند. کاربران می توانند موسیقی مولد برنامه را دوست داشته باشند یا دوست نداشته باشند، و برنامه مطابق با آن سازگار می شود.

نوازندگانی که نمونه‌ها را ایجاد کرده‌اند، پس از استفاده از صداهایشان، کات می‌شوند.

برای مدیرعامل Mubert، Paul Zgordan، ظهور هوش مصنوعی ناگزیر منجر به از دست دادن شغل برخی از نوازندگان خواهد شد.

زگوردان از طریق پیوند ویدئویی از ایروان پایتخت ارمنستان به رویترز گفت: «ما می خواهیم شغل نوازندگان را نجات دهیم، اما به روش خودمان.

مدیر اجرایی 35 ساله که همچنین یک دی جی و نوازنده است، گفت: “ما می خواهیم به آنها این فرصت را بدهیم تا با هوش مصنوعی درآمد کسب کنند. ما می خواهیم به مردم (شغل) جدید بدهیم.”

کار خیلی خوبیه
غرفه دی‌جی که معمولاً کانون مهمانی‌ها بود، به‌عنوان آزمایشی خالی رها می‌شد تا ببینند عیاشی‌کنندگان چگونه به دی‌جی هوش مصنوعی واکنش نشان می‌دهند.

چند ساعت از شب گذشته بود که عده‌ای از خوش‌گذرانی‌ها تصمیم خود را گرفته بودند.

رز کاتبرتسون، دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی 24 ساله، گفت: «این می تواند پیچیده تر باشد. “این دانش از شاید دیگر ژانرهای الکترونیکی که می تواند موسیقی را جذاب تر کند، ندارد. اما هنوز هم رقصیدن با آن سرگرم کننده است.”

برای استراحت از رقص، Pietro Capece Galeota تحسین‌برانگیزتر بود.

این برنامه نویس رایانه 26 ساله در خارج از سالن گفت: “تاکنون کار بسیار خوبی انجام داده است.”

با این حال، برای Zgordan، اگر Mubert بخواهد عملکردهای مشابه ChatGPT داشته باشد، کارهای بیشتری باید انجام شود.

او گفت: “چت GPT برای موسیقی وجود ندارد زیرا موسیقی پیچیده تر است.” در حال حاضر، فناوری آماده نیست.»

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا