شبکه های اجتماعی

ثبت نام برای مشاهده عمومی راه اندازی 14 جولای باز می شود

سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) اعلام کرد که تمام آزمایشات الکتریکی پرتابگر (LVM-3) را به پایان رسانده و به سمت پرتاب سومین ماموریت خود به ماه حرکت می کند. آژانس فضایی هند نیز رزرو را برای عموم مردم باز کرد تا شاهد پرتاب این فضاپیما باشند.

در 14 جولای ساعت 2:35 بعدازظهر، Chandrayaan-3 یک ماموریت پیگیری Chandrayaan-2 است. هدف این ماموریت مطالعه خواص ترموفیزیکی سنگ سنگی ماه، لرزه خیزی ماه، محیط پلاسمای سطح ماه و ترکیب عنصری در مجاورت محل فرود است.

ISRO در توییتی اعلام کرد: «از شهروندان دعوت می‌شود تا با ثبت‌نام در آدرس: https://lvg.shar.gov.in/VSCREGISTRATION، از گالری Launch View در SDSC-SHAR، Sriharikota شاهد راه‌اندازی این رویداد باشند. به روز رسانی در مورد راه اندازی در توییتر.

در اوایل این هفته، ISRO مجموعه محصور شده حاوی فضاپیمای Chandrayaan-3 را با LVM3 در مرکز فضایی Satish Dhawan، Sriharikota جفت کرد.

آژانس با موفقیت آزمایش‌های ضروری فضاپیما را برای تأیید توانایی آن برای مقاومت در برابر لرزش‌های سخت و محیطی که در طول پرتاب با آن مواجه خواهد شد، به پایان رساند.

فضاپیمای Chandrayaan-3 توسط LVM3 پرتاب خواهد شد که دارای سه ماژول – پیشرانه، فرودگر و مریخ نورد است.

ماژول پیشرانه کاوشگر و مریخ نورد را به مدار 100 کیلومتری دایره ای قطبی ماه می آورد و سپس از سفینه جدا می شود. سپس، فرودگر سپس با مریخ نورد در منطقه قطبی جنوبی ماه به زمین برخورد می کند.

طبق گزارش ISRO، سرعت تاچ داون کمتر از 2 متر بر ثانیه عمودی و 0.5 متر بر ثانیه افقی برنامه ریزی شده است. ماژول نیروی محرکه که همچنین ماهواره رله ارتباطی است، در مدار ماه باقی خواهد ماند تا ارتباط با زمین را امکان پذیر کند.

ISRO گفت: کاوشگر و مریخ نورد طوری طراحی شده اند که برای یک دوره روشنایی قمری (حدود 14 روز زمینی) کار کنند.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا