ارز دیجیتال

ما نمی خواهیم کریپتو را خفه کنیم

منبع: یوتیوب / بلومبرگ

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو به صراحت گفته است که بانک مرکزی نمی‌خواهد از نوآوری ارزهای دیجیتال جلوگیری کند، اما هشدار داد که صنعت هنوز مملو از تقلب و خطر است.

پاول در جریان حضورش در کمیته بانکی سنا در کاپیتول هیل، در مورد فضای ارزهای دیجیتال بحث کرد و خاطرنشان کرد که بانک مرکزی ایالات متحده تا حد زیادی در این زمینه مشارکت داشته است. او همچنین اذعان کرد که فناوری بلاک چین کاربردهای عملی در دنیای واقعی دارد.

او به اعضای کمیته گفت: «ما باید پذیرای این ایده باشیم که – جایی در آنجا – فناوری وجود دارد که می‌تواند در نوآوری‌های مولد که زندگی مردم را بهتر می‌کند، استفاده شود.»

ما نمی‌خواهیم مقررات نوآوری را به گونه‌ای خفه کند که فقط به نفع مدیران فعلی و این قبیل چیزها باشد. اما، مانند هر کس دیگری، ما آنچه را که در فضای کریپتو اتفاق می‌افتد، تماشا می‌کنیم و آنچه می‌بینیم آشفتگی بسیار زیادی است، تقلب می‌بینیم، عدم شفافیت را می‌بینیم، می‌بینیم که خطر وجود دارد.»

او همچنین بار دیگر هشدار داد که بانک‌ها و سایر موسسات مالی باید در نحوه تعامل با ارزهای دیجیتال محتاط باشند. او گفت: «ما در فعالیت‌های کریپتو چیزهای زیادی می‌بینیم که نشان می‌دهد موسسات مالی تنظیم‌شده باید در انجام کارها در فضای کریپتو کاملا محتاط باشند.

در طول جلسه استماع، پاول افزود که از ورود کنگره به یک چارچوب قانونی جدید برای رمزارز استقبال می کند. او گفت که اگرچه تنظیم‌کننده‌ها نگران درگیر شدن بانک‌ها با استیبل کوین‌ها هستند، اما اگر این توکن‌ها به درستی تنظیم شوند، می‌توانند جایگاهی در سیستم مالی داشته باشند.

به دنبال یک رشته شکست‌های مهم در فضای دارایی‌های دیجیتال در سال گذشته، از جمله سقوط FTX، که زمانی سومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال در جهان بود، تنظیم‌کننده‌های آمریکایی موضع تهاجمی فزاینده‌ای در صنعت کریپتو اتخاذ کردند.

SEC، به ویژه، شرکت های رمزنگاری را سرکوب کرده است. تا کنون در سال جاری، کمیسیون به کراکن دستور داده است تا خدمات سهامداری خود را متوقف کند و 30 میلیون دلار جریمه بپردازد، در حالی که Paxos را به شکایت در مورد صدور استیبل کوین Binance USD (BUSD) تهدید کرده است.

آیا Crypto Contagion می تواند به TradFi سرایت کند؟

تمرکز بیشتر بر موسساتی که با شرکت‌های کریپتو سروکار دارند، در حالی است که بانک دوستدار کریپتو سیلورگیت به دلیل بحران اخیر کریپتو با مشکلاتی مواجه شده است. هفته گذشته، این بانک اعلام کرد که نمی تواند گزارش مالی سالانه 10-K خود را به موقع به SEC ارسال کند و در حال ارزیابی توانایی خود برای ادامه فعالیت است.

سیلورگیت یکی از وام دهندگانی بود که بیشترین ضربه را از سقوط FTX در نوامبر سال گذشته وارد کرد. همانطور که گزارش شد، Silvergate پس از فروپاشی FTX دچار رکود بانکی شد و مجبور شد 5.2 میلیارد دلار از اوراق بدهی خود را که در ترازنامه خود نگهداری می کرد با ضرر قابل توجهی بفروشد تا حدود 8.1 میلیارد دلار برداشت کاربران را پوشش دهد.

در نتیجه، زیان 718 میلیون دلاری متحمل شد که طبق گزارش‌ها از کل سود بانک از سال 2013 فراتر رفت. علاوه بر این، سیلورگیت در پایان سال 2022 تنها 3.8 میلیارد دلار سپرده داشت، در مقایسه با 11.9 میلیارد دلار در سال 2021.

مشکلات در Silvergate ممکن است برای صنعت مالی سنتی نگران کننده باشد زیرا این بانک حداقل 3.6 میلیارد دلار وام از بانک های وام مسکن فدرال دریافت کرده است، سیستمی که در اصل برای حمایت از تامین مالی مسکن و سرمایه گذاری اجتماعی طراحی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا