برنامه نویسی

درس های آموخته شده: افزودن ChatGPT به بازی Tic-Tac-Toe در Next.js

از زمانی که ChatGPT در آستان ما ظاهر شد، ما شاهد وجود تعداد زیادی برنامه جالب از چپ و راست بوده ایم. و اکنون با API خارج شده، امکانات بی پایان هستند!

همین روز قبل، این بازی فوق العاده سرگرم کننده و اعتیاد آور تیک تاک را با استفاده از Next.js شروع کردم. این دارای انواع جلوه های صوتی و انیمیشن است که باعث می شود احساس کنید واقعاً در بازی هستید. آن را امتحان کنید.

اینجا را بررسی کنید: https://tic-tac-toe-five-pi.vercel.app/

جدای از انیمیشن های جذاب و جلوه های صوتی، مدتی را نیز صرف کار روی منطق بازی کردم تا آن را تا حد امکان کارآمد کنم. بازی در برابر کامپیوتر (که من آن را به عنوان دستیار برنامه‌ریزی کردم) از قبل سرگرم‌کننده است، اما پس از آن یک ایده به ذهنم رسید: چه می‌شد اگر حریف خود ChatGPT باشد؟ خیلی تمیز، درسته؟

منطق بازی بر اساس یک آرایه با 9 عنصر (0-8) است که وضعیت تخته را نشان می دهد. هر عنصر می تواند نماد بازیکن یا رایانه را در خود جای دهد یا تهی باشد که نشان دهنده یک نقطه خالی است. با در نظر گرفتن این موضوع، فکر می‌کردم خیلی خوب است که وضعیت برد را به نقطه پایانی OpenAPI منتقل کنیم و هوش مصنوعی حرکت بعدی خود را با برگرداندن شاخصی که باید نماد خود را در آن قرار دهد، پیشنهاد کند.

ایده بسیار خوبی بود و از نظر فنی تقریباً جواب داد، اما متأسفانه اجرای آن ایراداتی داشت. اولاً، اجازه دادن به هوش مصنوعی برای پیشنهاد حرکت بعدی به معنای درخواست هر بار به نقطه پایانی بود که بسیار کند و ناکارآمد بود. پس از چند تلاش، پاسخی که دریافت کردم «خیلی درخواست‌ها» بود که اساساً بازی را شکست و سرگرمی را خراب کرد.

ثانیاً، هنگامی که برای APIهای OpenAI ثبت نام می کنید، اعتبار رایگان (حدود 18 دلار) دریافت می کنید که قبلاً در مورد من منقضی شده بود. ارتقاء به یک طرح پولی امکان پذیر نبود، زیرا انتشار برنامه به معنای انجام هزاران درخواست است.

با این حال، منطق بازی که من ایجاد کردم بسیار محکم است و من معتقدم که هوش مصنوعی همان حرکاتی را که منطق انجام می دهد پیشنهاد می کند. پس بالاخره تصمیم گرفتم با منطق خودم برم.😎. هیچ سوالی پرسیده نشد!

چیزی که من میبینم را میبینی؟ این می تواند برای دنیای بازی بسیار بزرگ باشد. در آینده ای نزدیک، توسعه دهندگان به جای نوشتن منطق پیچیده بازی، به سادگی می توانند هوش مصنوعی را برای رقابت با بازیکنان فعال کنند. فقط تصور کنید که بازی مورد علاقه خود را در مقابل یک حریف خوش ساخت با هوش مصنوعی انجام دهید. به من اعتماد کن، له میشی! 😂 امکانات بی پایان هستند و ما فقط سطح را می خراشیم. این انقلاب هوش مصنوعی اینجاست که بماند.

با تشکر برای خواندن، مردمی! فراموش نکنید که من را دنبال کنید توییتر.

و اگر به راهنمای دقیقی در مورد نحوه ساخت بازی Tic-Tac-Toe در Next.js علاقه مند هستید، در نظرات به من اطلاع دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا